| Index | Registreren | Profiel | Voorkeuren | Zoek | Gebruikers | Smilies | Stats |
Binky uit Breda - Topic 4 -
Er zijn 364 reacties in dit topic en dit topic is 13993 keer bekeken.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

Een paar dagen slecht slapen zijn daar de oorzaak van. Ik heb vannacht namelijk wel heerlijk geslapen.
De heren hebben weer een jumbone van me gehad en ik heb even wat fruit gegeten.
Weer dat gesodemieter aan de lijn. Wat nou ontspannen en minder reactief aan de lijn als ze met een tuigje lopen. Ik merk er nog weinig van al is het trekken en de spanning die daarvan komt al een stuk minder. Toch lopen ze beide buiten gewoon te zoeken naar ellende. Honden doen zoiets niet om te pesten of zo, maar het heeft er toch verdacht veel van weg.
Dat zijn we niet meer gewend. Meestal sta ik toch wel even te roepen. Daarna riep ik Fox, die moest ik dan wel 2 x roepen, maar toen kwam hij ook enthousiast.
Dat doet 'ie anders nooit. Ik heb nog even een renspelletje gedaan met ze en heb ze toen weer aangelijnd om naar binnen te gaan.
Ik zei meteen vrolijk 'goed zo' en toen hij bij me was kreeg hij een koekje. Dit is voor het eerst dat hij zijn buit uitspuugt en naar me toe komt voor zijn beloning. Daarna stuurde ik hem naar de bal die vlak bij lag en hij ging niet terug naar die boterham.
Verbazend gewoon. Ik ging weer verder met balletje gooien en dit ging gewoon prima. Bink normaal gesproken zo'n vreselijke stofzuiger op straat. En nu ineens laat hij zijn buit vallen omdat ik dat zeg. Dat deed hij anders ook nooit. Ik moest echt boos worden en doen alsof ik uitviel naar hem voordat hij er over nadacht om iets eetbaars te lossen en daarna ook nog eens te laten liggen en niet opnieuw te proberen het alsnog te pakken. Nog een puntje was dat ik zo'n 5 meter bij hem vandaan stond toen hij met die boterham uit die struik kwam. Normaal moet ik zowat op hem staan om in beeld te zijn. Ik weet niet of dit ook door de rescue kan komen, maar ik hoop het eigenlijk van wel. Hij staat nu veel meer open voor wat ik zeg. Als hij dan ook doet wat ik zeg dan levert dat hem weer wat op. Ik ben benieuwd wat voor verassingen ik nog meer kan verwachten van zowel Bink als Fox.
Grrrr, stinkdier.
De mooie boterhamactie van gisteren was dus gewoon omdat het te moeilijk was om een hele boterham binnen 5 seconden weg te krijgen.
Toch zal het me ooit lukken om dat gevreet van straat onder controle te krijgen. Grote dingen spuugt hij tenslotte weer uit in plaats van al kauwend weg te rennen om het op te kunnen eten.
Op de terugweg kwamen we weer een hondje tegen en dit ging grandioos mis met 2 grommende en trekkende heren aan de lijn. De volgende ronde weer gewoon aan de tuigjes. Dan maar weer even gestress met omdoen van de tuigjes. De voordelen zijn veel groter als het nadeel met omdoen.
Ik heb er zin in.
En luisteren? Ho maar. 

Da's ook voor het eerst. Fox rende langs me heen en ging de helling af richting slootkant en ging daar stoer markeren en stoer nakrabben. Bink was helemaal met mij bezig. Ik hield hem zoet met het opgooien van koekjes. Hij merkte Timo wel op en keek ook na het vangen van een koekje meteen in zijn richting. Ik zei dan snel 'Bink' en als hij keek gooide ik weer een koekje op. Werkte prima. Fox kon Timo ook makkelijk zien, maar ging er niet naar toe. Hij bleef geinteresseerd staan kijken naar Timo, maar geen gepats, gesnuif of ander gedoe. Hartstikke goed van 'die bruine'.Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
| Index | Registreren | Profiel | Voorkeuren | Zoek | Gebruikers | Smilies | Stats |