| Index | Registreren | Profiel | Voorkeuren | Zoek | Gebruikers | Smilies | Stats |
Binky uit Breda - Topic 4 -
Er zijn 362 reacties in dit topic en dit topic is 13931 keer bekeken.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Quote by manja:
Vanmorgen was ik op tijd uit de veren en ben ik in de regen naar het veldje geweest met de heren. Na de boodschapjes gauw weer naar binnen en ontbijten, de duiven doen en de schildpadden eten geven. De 3 nieuwe schildpadden vinden Carnibest ook wel lekker.
Omdat het bleef regenen heb ik met Bink lekker geoefend in huis. Eerst apporteren over de horde en dit ging met beide blokjes gewoon goed. Terug plaats ging ook niet slecht. Ik probeer nu het handsvaatje weg te trainen. Appél op afstand ging met de pionnen voor zijn neus best goed. Zonder pionnen schuift hij gewoon weer naar voren. Voorlopig dus de pionnen maar blijven gebruiken tot de wisselingen zo gewoon zijn dat de pionnen overbodig zijn. Daarna heb ik het sorteren gedaan. Als nieuwtje zet ik Binky om de hoek zodat hij niet kan zien welke de goede is. De eerste keer deed hij er dan ook wat langer over voordat hij de goede had, maar hij vondt hem wel. De 2de keer ging het al weer vlotter en de 3de keer wilde ik hem laten zitten met het blokje in zijn mond. Hij liet hem echter los toen hij ging zitten. Ik gaf toen 'apport' en hij pakte het blokje op en bood het toen netjes aan. Click en koekje en feestje bouwen en afsluiten. Als laatste heb ik het zit en af met doorlopen gedaan. Ik ben nu de handgebaartjes aan het wegpoetsen. Dit gaat nog niet zo geweldig, maar dat is niet erg. Hij heeft in ieder geval nu wel door dat hij het commando op moet volgen terwijl ik gewoon doorloop. Dat is al een hele verbetering.
Om half 11 ben ik uitgegaan met de heren. Het regende nog steeds. De heren liepen weer aan de flexilijnen. Bink bleef echter netjes naast me lopen in plaats van dat hij zijn behoeftes ging doen. Pas op het laatst ging hij dan een aantal keer plassen. Nou ja, rond kwart over 3 gaan ze weer met een omweg naar moeders. Hij krijgt dus nog een kans.
Na het KB gebeuren was thuis alles rustig en ook nog steeds heel. Ik ben even met een schepnetje door Nero d'r bak gegaan en daarna bij de opvangschildpadden ook even een schepnetje door het water gehaald om de voerresten weg te halen. Dit doe ik bijna dagelijks en ze beginnen er al aan te wennen. Ook heb ik gezien dat de geelwangdame op het eiland is geweest. Alleen de trap gebruiken om op het eiland te komen is nog niet duidelijk. Ze klimt en via de rand op en dat levert leuke beelden op als ze weer achterover in het water kukelt. Opgeven doet ze echter niet en uiteindelijk lag ze toch op het eiland zonder het trappetje te gebruiken. Lang was het echter niet omdat ik opstond en ze daardoor het water weer inschoot. Zonde van al de energie die ze in de klimpartij had gestoken.
Rond kwart over 3 ben ik met de heren richting moeders gegaan. Het was zowaar even droog. Bink heeft het laatste stuk losgelopen. Nu heeft hij wat vaker zijn poot gelicht.
Vanavond weer met een omweg naar mijn eigen huis en lekker onder de warme douche en dan naar mijn voorverwarmde bed.
grt Manja

Nu deed hij het perfect. Hij kauwde zelf niet op het blokje.
Uiteraard werd er een feestje gebouwd na deze prestatie en een paar hele frolicjes door de kamer geknikkert. Daarna afgesloten met een paar kleine oefeningetjes met beide heren tegelijk om de koekjes op te maken. Daarna nog even lekker op de bank gezeten en met geestelijk voorbereid om weer een rondje door de regen te gaan lopen met de heren.
Ik wilde niet weer naar boven en de heren blij maken met mijn terugkomst om daarna meteen weer weg te gaan. Ik besloot dus om te gaan lopen naar de KB. Vanmiddag doe ik wel de sleutel in mijn zak zodat ik morgen niet weer met dit probleem zit.
verder proberen we de overlast tot een minimum te beperken. Grrr, ook dat nog. Het enigste wat ik miste op deze mededeling was de datum dat ze zouden komen. Ik besloot dus maar meteen mijn balkon leeg te ruimen nadat ik de boodschappen had opgeruimd en het nodige fruit had gegeten.
Ik moest het ding weer open houden. Anders ging hij er niet doorheen. Het leuke van het parcours was dat hij 2 keer door die slurf moest. Helaas voor mij bleef Bink weigeren om er doorheen te gaan. Na het wisselen van parcours zette Eric de tunnel weer voor de slurf in de hoop dat Bink het spelletje weer leuk ging vinden. Bink vloog ook de tunnel in, maar toen hij in de slurf aan was gekomen kwam hij weer terug en weigerde om er doorheen te gaan.
Dit vond ik erg vreemd. Het eerste uur ging hij er wel doorheen, maar nu dus weer niet. Kennelijk maakt Bink onderscheid tussen 'leuk' en 'les'. Bink is tijdens de les bang voor de slurven. Vorige week ben ik ook zo boos geworden tijdens de les omdat hij de slurf weigerde. In de pauzes ging het hartstikke goed. Bink voelt dus feilloos mijn stemming aan en weet dus wanneer het voor de lol is en wanneer ik serieus bezig ben. Ook in dit parcours moest ik Bink vaak meenemen naar de start terwijl ik hem vast had, anders kwam hij gewoon niet mee.
Ik heb wel erg slecht geslapen vannacht.
Balen, haast, geen park. Ik ben opgestaan en naar het veldje geweest met de heren. Na het poep en plasgebeuren weer naar binnen en ontbijten. Ik was om iets voor 10 uur pas klaar met eten. Om half 11 moeten de heren alweer naar buiten voor de tussen de middag ronde. In het kleine half half uur dat ik had heb ik de duivenkamer maar even een beetje onder handen genomen. Ook heb ik de schildpadden Spiering (visjes) aangeboden. Mingming lust dit wel, maar voor de opvangers was het de 2de keer dat ik dit aanbood. De geelwangdame zwom vooraan om het eten aan te nemen. Zij vondt de eerste keer de spiering helemaal niets. Nu ging het met wat moeite toch naar binnen. Het x mannetje nam heel voorzichtig het visje aan van me en begon het naar binnen te werken. Dat kon de geelwang natuurlijk weer niet hebben en zij beet zich vast in het andere eind van het visje. Na wat getrek brak het visje en hadden ze ieder ongeveer de helft. Toen ze het op hadden bood ik de geelwang een nieuwe aan. Ze nam hem wel aan, maar spuugde hem daarna weer uit. Nou, dan geef ik hem toch aan het mannetje. Die nam hem weer voorzichtig aan en het hele visje verdween in zijn strot. De geelwangdame nam wel de laatste aan en at die die ook op. De Chrysemys picta bellii, of in het Nederlands Westelijke sierschildpad, verstopt zich nog steeds als ik in de buurt kom. Zij neemt nog helemaal niets aan van mij. Tijdens de voerbeurten laat ik meestal wat vallen bij haar schuilplaats die ze dan zelf kan pakken. Met de visjes wordt dat wat lastig, want die blijven drijven.

Ik riep naar hem dat hij dat iets eerder had moeten verzinnen en dan in de andere richting. Ach, ik heb weer gelachen zullen we maar zeggen. Ik ben hem gaan halen en heb hem weer bij zijn riem neergelegd en hem daarna het sein gegeven om te gaan zitten. Toen hij dit netjes had gedaan heb ik even op de grond gestampt met mijn bekende 'boem' en Fox crostte blij zijn rondje over het veld. Zo jongen dat heb je weer knap verprutst.
Om 15 uur was de uitreiking en het was nu net 1 uur. Ik ben dus naar de tram gelopen en ben naar mijn eigen huis gegaan. Daar de was opgehangen, de schildpadden gevoerd en foto's gemaakt van de schildpadden en een deel van mijn verzameling Ameryllissen die nu in bloei staan. Ik heb de fruitmand geplunderd en heb Fox zijn mapje ingepakt voor de uitreiking straks.

Ik heb nog nooit zo'n berg haar gezien. Ik heb de stofzuiger maar weer even gepakt en die zijn werk laten doen. Zo weg was het weer. Ik heb een boel weggegooid en een aantal dingen waar ik niks meer mee doe in de bergkast gefrommelt en klaar was ik weer. Ik moet eens spullen gaan uitzoeken en dan een keer op een rommelmarkt gaan staan. Ik heb nog wat speelgoed en een lading flippo's die ik nog zou kunnen verpatsen. In mijn kelder heb ik nog meer van dat soort dingen staan.
Ik deed ze er geen plezier mee.

Ik ben meteen opgestaan en ben naar buiten gegaan met de heren. Onderweg kwam ik Onyx tegen en dit ging wederzijds grandioos mis. Ook goedemorgen.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
| Index | Registreren | Profiel | Voorkeuren | Zoek | Gebruikers | Smilies | Stats |