Binky uit Breda - Topic 4 - 
Er zijn 362 reacties in dit topic en dit topic is 13928 keer bekeken.

Pagina: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15 

Marianne (Opper Keffer) - za 14 nov 2009 om 13:45 
Topic 1: http://www.boerenfox.nl/forum/viewtopic.php?topicid=752&lastVisit=1185379761
Topic 2:http://www.boerenfox.nl/forum/viewtopic.php?topicid=961&lastVisit=1258202627&begin=0
Topic 3: http://www.boerenfox.nl/forum/viewtopic.php?topicid=1105&lastVisit=1258202722&begin=0

Laatst bericht in topic 3:
 Quote by manja:
Vanmorgen was ik op tijd uit de veren en ben ik in de regen naar het veldje geweest met de heren. Na de boodschapjes gauw weer naar binnen en ontbijten, de duiven doen en de schildpadden eten geven. De 3 nieuwe schildpadden vinden Carnibest ook wel lekker.

Omdat het bleef regenen heb ik met Bink lekker geoefend in huis. Eerst apporteren over de horde en dit ging met beide blokjes gewoon goed. Terug plaats ging ook niet slecht. Ik probeer nu het handsvaatje weg te trainen. Appél op afstand ging met de pionnen voor zijn neus best goed. Zonder pionnen schuift hij gewoon weer naar voren. Voorlopig dus de pionnen maar blijven gebruiken tot de wisselingen zo gewoon zijn dat de pionnen overbodig zijn. Daarna heb ik het sorteren gedaan. Als nieuwtje zet ik Binky om de hoek zodat hij niet kan zien welke de goede is. De eerste keer deed hij er dan ook wat langer over voordat hij de goede had, maar hij vondt hem wel. De 2de keer ging het al weer vlotter en de 3de keer wilde ik hem laten zitten met het blokje in zijn mond. Hij liet hem echter los toen hij ging zitten. Ik gaf toen 'apport' en hij pakte het blokje op en bood het toen netjes aan. Click en koekje en feestje bouwen en afsluiten. Als laatste heb ik het zit en af met doorlopen gedaan. Ik ben nu de handgebaartjes aan het wegpoetsen. Dit gaat nog niet zo geweldig, maar dat is niet erg. Hij heeft in ieder geval nu wel door dat hij het commando op moet volgen terwijl ik gewoon doorloop. Dat is al een hele verbetering.

Om half 11 ben ik uitgegaan met de heren. Het regende nog steeds. De heren liepen weer aan de flexilijnen. Bink bleef echter netjes naast me lopen in plaats van dat hij zijn behoeftes ging doen. Pas op het laatst ging hij dan een aantal keer plassen. Nou ja, rond kwart over 3 gaan ze weer met een omweg naar moeders. Hij krijgt dus nog een kans.

Na het KB gebeuren was thuis alles rustig en ook nog steeds heel. Ik ben even met een schepnetje door Nero d'r bak gegaan en daarna bij de opvangschildpadden ook even een schepnetje door het water gehaald om de voerresten weg te halen. Dit doe ik bijna dagelijks en ze beginnen er al aan te wennen. Ook heb ik gezien dat de geelwangdame op het eiland is geweest. Alleen de trap gebruiken om op het eiland te komen is nog niet duidelijk. Ze klimt en via de rand op en dat levert leuke beelden op als ze weer achterover in het water kukelt. Opgeven doet ze echter niet en uiteindelijk lag ze toch op het eiland zonder het trappetje te gebruiken. Lang was het echter niet omdat ik opstond en ze daardoor het water weer inschoot. Zonde van al de energie die ze in de klimpartij had gestoken.

Rond kwart over 3 ben ik met de heren richting moeders gegaan. Het was zowaar even droog. Bink heeft het laatste stuk losgelopen. Nu heeft hij wat vaker zijn poot gelicht.

Vanavond weer met een omweg naar mijn eigen huis en lekker onder de warme douche en dan naar mijn voorverwarmde bed.

grt Manja
[Dit bericht is gewijzigd door Marianne op zaterdag 14 november om 13:47]
manja (Opper Keffer) - za 14 nov 2009 om 16:11 
Bedankt Marianne.

Gisteravond heb ik ook nog een filmpje gekeken en om half 10 lag ik lekker in mijn voorverwarmde bed.

Vanmorgen om half 9 stond ik er weer naast en heb ik me in de kleren gehezen om met de heren naar een regenachtig veldje te gaan. Dit ging weer zonder problemen.

Om half 10 kwam het hier met bakken uit de hemel zetten. Rond kwart voor 10 was het ergste van de bui voorbij, maar het regende nog steeds flink. Ik ben dus weer niet naar het park gegaan. Aangezien de heren ook niet erg actief waren heb ik een ochtendje rustig aan gedaan. Om half 11 maar weer een rondje gelopen in de regen. De heren waren 'not amused'. Erg prettig, honden die niet van regen houden.

Na dit rondje richting moeders gegaan om Gabber uit te laten. Met hem liep ik zowaar redelijk droog. Na mijn lunch naar de KB gegaan en op de terugweg mijn brommer gesloopt. Ik kon gas geven, maar mijn brommer ging niet meer vooruit. De ketting zat er nog op, dus dat was het niet. De motor gaf geen beweging meer door naar mijn ketting die het achterwiel aandrijft. Ik kreeg hem ook niet goed. Ik ben dus maar gaan lopen met mijn brommer gelijk door naar de bromfietsenmaker. Daar heeft een monteur even snel gekeken in de hoop dat er een asje losgeschoten was, maar helaas het was iets in de motor. Dinsdag gaan ze hem openmaken om te kijken of ze nog iets kunnen doen om het weer goed te krijgen. Helaas zit er een goede kans in dat mijn brommer voltooid verleden tijd is. Tot en met dinsdag zit ik in ieder geval weer op de fiets. Na dinsdag weet ik zeker of het voorlopig fietsen blijft. Ik ga wel op zoek naar een vervanger als hij echt geschiedenis is. Ik ben gek op brommer rijden en aan fietsen heb ik een broertje dood.

Ik was dus flink later dan geplanned thuis. Ik heb de fruitmand geplundert en ben toen met de heren richting moeders gegaan. Onderweg nog een alleen lopende hond gezien. Die reu loopt wel vaker door de buurt. Hij heeft wel een halsband om, maar te pakken krijg je hem niet.

Binky heeft nog een stuk losgelopen en mocht even kijken bij de kapper. Hij is even binnen geweest, maar kwam toch gauw weer naar buiten.

Vanavond zien we wel weer wat we gaan doen.

grt Manja
manja (Opper Keffer) - zo 15 nov 2009 om 16:17 
Gisteravond ben ik eerst met de schildpadden bezig geweest. Even een schepnetje door het water halen voor alle viezigheid en alle nepplantjes weer op hun plek gezet. Ook heb ik het voedselplantje weer gebundelt en weer aan het loodje vastgemaakt. Ook bij Nero ben ik even met mijn hand door het water gegaan. Bij haar verzamelt er allemaal lichte viezigheid op de bodem. Dit is te fijn om eruit te zeven en moet dus door beweging in het water te brengen via de filter verwerkt worden. Normaal zorgt de schildpad voor de beweging van het water op de bodem, maar Nero ligt ingegraven in het zand op het eiland. Daardoor is er op de bodem dus geen stroming en blijft het liggen. Nu maai ik dus zo'n 4 keer per dag met mijn hand door het water om de boel weer in beweging en de filter in te krijgen.

Daarna nog een was opgehangen en ook nog even geoefend met de heren. Dit ging allemaal prima. Rond half 8 DVD aangezet en lekker tv gekeken. Rond 9 uur was de film afgelopen en ben ik naar bed gegaan.

Vanwege de storm lag Fox ook in bed. Het was erg warm en best wel vol zo. Vroeg in de morgen was de storm gaan liggen, maar werd het onrustig vanwege de beschonken feestgangers die bijna elk weekend wel voor wat overlast zorgen. Rond half 5 was de laatste feestganger ook stil en kon ik weer verder pitten.

Vanochtend was ik laat wakker. Naar het park zou moeilijk gaan worden. Gelukkig begon het ook nog te regenen rond 10 voor 10 dus hoefde ik me niet schuldig te voelen over de gemiste parkwandeling.

Ook vanmorgen heb ik nog wat geoefend met de heren. het terug plaats ging nu erg goed met beide heren. Bink deed het netjes zonder handsvaatje in het vak en Fox deed het netjes met handsvaatje in het vak. Het sorteren was het hoogtepunt van vanmorgen. Bink kan nu goed het juiste blokje vinden dus zijn we nu bezig met het netjes terug brengen en afgeven van het blokje. De eerste 2 keer ging dat niet zo goed. In plaats van naar mij toe te komen sprong hij in de stoelen en besloot om daar het blokje te gaan slopen. Ondanks mijn roepen en 'apport' te geven deed meneer dat niet. Dus blokje afgepakt en opnieuw Bink laten zoeken en apporteren. Weer ging hij op een stoel staan en hij ging het blokje nog verder veranderen in gatenkaas. Weer afgepakt, dichterbij de blokjes gaan staan en voor de stoelen. Nu kon hij niet de verkeerde kant op gaan. Nu deed hij het perfect. Hij kauwde zelf niet op het blokje. Uiteraard werd er een feestje gebouwd na deze prestatie en een paar hele frolicjes door de kamer geknikkert. Daarna afgesloten met een paar kleine oefeningetjes met beide heren tegelijk om de koekjes op te maken. Daarna nog even lekker op de bank gezeten en met geestelijk voorbereid om weer een rondje door de regen te gaan lopen met de heren.

Tijdens dit rondje liepen er een paar honden aan de overkant van de Meerzichtlaan. Dat leidde natuurlijk erg af en Bink dwaalde dan ook in die richting zonder op de rest van de wereld te letten. bink mag niet over de middenstreep van het fietspad dus probeerde ik hem weer met zijn koppie bij de realiteit te krijgen. Dit lukte nog redelijk ook en als hij weer bij mij was en opkeek kon hij een koekje krijgen.

Toen ik de heren weer thuis gedropt had wilde ik met de fiets naar moeders zodat ik van daar uit gelijk naar de KB kon fietsen. Ik nam mijn handschoenen ook gelijk mee naar de kelder zodat ze weer op hun plek lagen. Toen ik in mijn kelderbox stond schoot me ineens te binnen dat mijn fietssleutel nog op tafel lag. Ik wilde niet weer naar boven en de heren blij maken met mijn terugkomst om daarna meteen weer weg te gaan. Ik besloot dus om te gaan lopen naar de KB. Vanmiddag doe ik wel de sleutel in mijn zak zodat ik morgen niet weer met dit probleem zit.

Na het KB gebeuren werd ik thuis weer hartelijk begroet en heb ik mijn fruitmand geplundert. Daarna mijn spullen gepakt en de heren meegenomen richting moeders. Onderweg geen problemen tegen gekomen en het was nog droog ook.

Vanavond moet ik mijn was nog afhalen en de wandelende takken verschonen. Morgen heb ik ook weer het nodige op de to do lijst staan.

grt Manja
manja (Opper Keffer) - ma 16 nov 2009 om 16:05 
Vanmorgen was ik weer laat uit de veren. Beetje jammer weer. 'T begint ook weer aardig een gewoonte te worden dat het me niet lukt op tijd op te staan. Het weer werkt daar ook heel erg aan mee. Ik lig er echt wel op tijd in, dus dat lijkt me het probleem niet.

Ik ben eerst naar het veldje gegaan met de heren voor de ochtendboodschappen. Dit ging weer probleemloos. Wel was ik pas om half 10 weer binnen. Kwart voor 10 naar het park ging dus weer niet lukken. Ik zit er nu over na te denken om dan s'middags te gaan als ik terug kom van de KB. Dit kan alleen niet op maandag omdat ik dan boodschappen doe. Na het ontbijt de duivenkamer even bijgewerkt en de schildpadden eten gegeven. Toen ik helemaal klaar was met de dierenzaken was het iets voor half 11. Ik heb nog even op de bank gezeten die paar minuten en ben toen maar weer met de heren een ommetje gaan maken. Uiteraard regende het weer in de tussentijd. Na het probleemloze uitje richting moeders gegaan om Gabber uit te laten. Uiteraard hield het toen op met zachtjes regenen. Na mijn lunch op de fiets naar de KB gegaan. Gelukkig was het toen weer droog.

Na de KB boodschappen gedaan. Weer thuis lag er in de brievenbus een mededeling dat ze de deur en kozijnen op mijn balkon gingen schilderen en werd er vriendelijk verzocht het balkon geheel vrij te maken. verder proberen we de overlast tot een minimum te beperken. Grrr, ook dat nog. Het enigste wat ik miste op deze mededeling was de datum dat ze zouden komen. Ik besloot dus maar meteen mijn balkon leeg te ruimen nadat ik de boodschappen had opgeruimd en het nodige fruit had gegeten.

Op mijn balkon staat een plantenbak van 100x50x50 cm. Gelukkig is deze leeg dus verplaatsbaar. Verder nog 2 stoelen, een kleine plantenbak en 5 flinke bloempotten gevuld met een flinke lading aarde en een boel dood plantenmateriaal. Ik heb de grote plantenbak met 1 stoel en een gieter en wat klein los spul in de duivenkamer geparkeerd en ook de kleine plantenbak heb ik met planten en al in de duivenkamer geparkeerd. De 5 bloempotten heb ik leeggekiepert in een vuilniszak en daarna onder de douche schoongespoeld. De schone potten staan nu ook in de duivenkamer en de 2 vuilniszakken heb ik beneden in de container laten glijden.

Daarna met de heren de winkelwagen weggebracht en naar moeders gelopen. Vanavond moet ik eigenlijk nog even stofzuigen en daarna plof ik weer lekker neer op de bank.

Morgen moet ik ook de hond van mijn zusje uitlaten en s'middags komen er weer werklui bij moeders voor het opmeten van de kelderdeur. Ook hoor ik morgenmiddag of ik mijn brommer af moet schrijven. Ik hoop van niet, want geld voor vervanging heb ik niet.

Morgen is er ook weer behendigheid. Ik heb er wel weer zin in.

grt Manja
manja (Opper Keffer) - di 17 nov 2009 om 15:31 
Vanmorgen zowaar rond 8 uur uit de veren. Ik ben opgestaan en heb de ochtend gestart. Eerst natuurlijk naar het veldje met de heren en dit ging prima. Er liep een man met zwarte labrador langs de Meerzichtlaan, maar Fox hield zich in en was ook makkelijk terug te roepen.

Weer thuis het ontbijt geregeld en de duiven gedaan. Om 10 over half 10 heb ik de heren in de touwen gedaan en ben ik naar het park vertrokken.

Op het snipperpad had ik meteen een witte herder voor me. Bink moest zonodig sluipen, maar omdat hij aan de lijn zat bleef het hierbij. Toen we de herder in stilte gepasseerd waren heb ik de heren losgelaten.

Na het snipperpad de bal tevoorschijn getovert en balletje gaan gooien met Bink. We zijn aardig wat honden tegen gekomen. Met een paar ging het wat minder. Als eerste een jonge duitse herder die aan kwam stormen. Bink was heel tollerant, maar toen de herder te opdringerig werd trok Bink, met de bal nog in zijn bek, zijn lip op. Ik loodsde mijn heren langs de jonge hond en Bink gaf zijn bal netjes af. Toen kwam de herder weer aanstuiteren. Tja, dat kon Bink niet meer waarderen en snauwde hem dan ook af. Ik riep Bink wel terug van het najagen van de herder. Snauwen mag, maar niet de andere hond al snauwend wegjagen.

Voor ons liep een man met klein meisje en jack hussell. Deze kwam ook even kijken en ook nu kwam de jonge herder weer langs denderen. Bink stondt nu met bal in zijn bek tussen de herder en russell in en hij vondt het niet leuk. Ik riep Bink terug en hij kwam terug. De herder denderde vrolijk achter hem aan. ik ving de herder op en duwde hem weg bij Bink. Zodra Bink namelijk zijn bal zou lossen zou het mis gaan. Ook het husselltje liep mee, maar op gepaste afstand. Bink gaf de bal af en de herder was onderweg naar de bijbehorende dames. Toch zat de frustratie bij Bink nog hoog en hij gaf een knauw naar de hussell die nu naast hem stondt. De hussell schrok en deed een piep. Ik tikte Bink met een vinger tegen zijn snuit dat ik dit niet wilde zien. Dat leverde mij een grom en opgetrokken lip op. Dus herhaalde ik het tikje. Weer de opgetrokken lip. Weer een tikje en nu draaide Bink weg. Mooi, gewonnen. Bink negeerde het husselltje nu verder. Ik ging weer balletje gooien.

Daarna waren er een border collie en een x sennen hond. Ik pakte Fox even vast vanwege de border collie. Bink liet ik achter zijn bal aan gaan. Toen Bink deze in had geleverd moest hij even stoer een plas doen. De border collie liep achter hem aan en stak zijn neus in Bink's zaken toen deze met zijn poot omhoog stondt. Tja, da's niet slim en Bink viel dan ook uit. Dit was wel vrij kort en hij hield ook op op mijn teken. Fox liet ik weer los nadat de 2 honden gepasseerd waren.

De volgende was een toller. Deze kwam bij Bink buurten en Bink vloog haar zonder pardon aan om snauwend naar haar nek te bijten. De toller schrok en gaf een yelp. Daarna ging Bink stijfjes snuffelen. Ja, daaag. Ik pakte hem bij zijn halsband en gaf hem een zwieper naar voren. Wegwezen. Eerst aanvallen en daarna vragen wie ben jij eigenlijk? Nee, die vlieger gaat niet op. Als hij vanaf het begin normaal had gedaan had hij kennis mogen maken. Maar niet op deze manier. Jij niet normaal doen? Jij geen kennismaken. Foxie vondt de toller wel heel leuk.

Een heel stuk verderop kwamen we de bobtail weer eens tegen waar Bink vaak lelijk naar doet. Bink ging nu alleen netjes achter zijn bal aan en de bobtail zag zijn kans schoon om eens lelijk terug te doen. Bink zag het beest helemaal niet aankomen en ik was niet op tijd met een waarschuwing voor Bink. Bink had net zijn bal te pakken toen de bobtail zich grommend tegen hem aangooide. Bink vluchtte met de bal naar mij en Fox vloog brullend naar de bobtail. Ik riep 'nou nou nou' en de man van de bobtail lachtte alleen maar. Ik kan niks zeggen van het gedrag van de bobtail, want Bink heeft hem in het verleden al zo'n 3 keer flink afgesnauwd terwijl de bobtail op zich niks deed. Toch vond ik het doodeng dat die bal haar zich grommend op mijn kleine Binky storte. Voortaan hou ik de bal wel vast als we hem weer tegen komen.

Op het laatst kwam er een moeder aanlopen met een aangelijnde shiba en 2 kinderen waarvan er 1 een aangelijnde jack russell vast had. Fox sloop weer als een idioot dus die greep ik bij zijn kippennek. Niet waar kinderen bij zijn a.u.b. Daarnaast zijn die honden niet voor niets aangelijnd is mijn idee. Ook Bink riep ik bij me. Hem pakte ik even aan het lijntje van de flexiclick beet. Ik hield de heren even vast en moeder passeerde met shiba. Kindje van een jaar of 4 kwam daarna met jacky aan de flexilijn. Kindje liet jacky ook gewoon gaan naar mijn heren. De moeder zei dat hij dat beter maar niet kon doen en of zij Joy even 2 tellen vast mocht houden. Helaas was dat al te laat en stondt Joy tussen mijn heertjes in. Bink gedroeg zich keurig en ook Joy snuffelde rustig. Omdat ik niet wilde dat als Joy weggetrokken zou worden tegen Bink aan zou komen en Bink daar fout op zou reageren heb ik Bink iets naar achteren getrokken en kon Joy zonder problemen voor Bink langs. Joy werd beloond voor haar goede gedrag en ik liet mijn heren weer los en ik beloonde ook hen voor hun nette gedrag.

Een stukje verderop heb ik een stuk hardgelopen. Dit vinden de heren ook erg leuk. Fox wil daarbij nog weleens om me heen gaan crossen, maar Bink blijft netjes links naast me rennen. Ik kan nu zo'n 2 lantarenpalen verder rennen als normaal. Ik maak dus vorderingen.

Ik heb de heren kort daarna aangelijnd omdat er iemand liep met 2 aangelijnde maltezermixjes.

Ik heb de heertjes thuis geparkeerd en ben naar moeders gegaan om Gabber uit te laten. Met gabber ben ik 2 honden tegen gekomen en dit ging ook goed.

Vanavond behendigeheid.

grt Manja
manja (Opper Keffer) - wo 18 nov 2009 om 16:26 
Gisteravond was de opkomst erg mager. We waren met z'n 3en. Fox deed het erg goed en ging met wat aanmoedigen zelfs door de slurf. Fox had er alleen wat moeite mee dat de ringtraining ook op het veld gedaan werd en er dus flink wat vreemde honden in de buurt waren. Alles wat nieuw is voor die bruine is bij voorbaat eng. Wat me wel meeviel is dat hij zich daar later overheen zette en met mij bezig bleef. Als leuk dingetje hebben we de tunnel en slurf achter elkaar gezet. Fox vondt dit echter niet leuk en ging na 2 pogingen bij het paaltje staan waar Bink aan vast stondt. Ik heb Bink ook even opgehaald om mee te doen in deze lol. Bink vondt het prachtig en had totaal geen problemen met de combinatie. Fox was echter niet meer bij het paaltje vandaan te krijgen.

Na dit spelletje zijn we van parcours gewisselt. Nu hadden we de donkere en zware slurf in het parcours staan. Ook de paaltjes, wip en kattenloop stonden hier bij. Ik moest Fox even overtuigen dat we niet meteen de slurf zouden doen, maar toen ging hij ook prachtig en vooral snel. Fox vloog ook super hard over de wip en reageerde niet op mij geroep om te stoppen op het kantelpunt. Toen de wip omkantelde hield Fox wel onmiddelijk halt. Ik kon de wip opvangen zodat Fox niet met een rotklap zou neerkomen waardoor hij de komende tijd dan de wip niet meer op zou durven. Ik deed wel of mijn neus bloedde en liet hem de wip netjes afmaken en ging vrolijk verder met de hoogte sprong die erop volgde. Daarna de paaltjes. Dit ging niet helemaal soepeltjes, maar toch niet extreem slecht. Daarna vloog hij over de kattenloop dan rechts hoog en dan door die vreselijke slurf. Fox weigerde hem uiteraard ook. Ik riep hem dan terug en stuurde hem opnieuw er doorheen. Dan deed hij het wel en zonder dat het ding open gehouden werd. Ook de 2de keer weigerde hij om in 1 keer door de slurf te gaan, maar de paaltjes gingen een stuk beter en de wip ging perfect.

Toen de les voorbij was heb ik Fox nog een paar keer geplaagt met de slurf en daarna heb ik Bink even gepakt om te kijken hoe zijn pet stondt in verband met de slurven. Bink had ook geen problemen met de zware slurf dus dacht ik dat het wel goed zou zitten. Fox heb ik nog een paar keer over de hoge hordes laten springen en toen heb ik even gepauzeerd. Na de pauze werden de bordjes weer bij de hindernissen gezet en konden we parcours verkennen. Na het verkennen ben ik als eerste gestart. Als 3de hindernis hadden we de slurf en wat denk je? Juist, Bink weigerde er doorheen te gaan. Nog niet eens zo verontrust stuurde ik hem er opnieuw in, maar ook nu weigering en de grote ogen en naar achteren gevouwen oortje en lage staart. Shit, hij gaat het echt niet doen. Alleen als ik de slurf open hou gaat hij er doorheen. Beetje jammer. Ook nu waren we met z'n 3en dus was ik snel weer aan de beurt. Het ging van kwaad naar enorm erg. Bink bleef bij het paaltje staan waar Fox aan vast stondt en was niet te motiveren om naar de start te komen. Als hij dan wel in beweging kwam zocht hij steun bij de andere mensen. Hij wilde echt niet. Uit wanhoop heb ik zijn halsband maar omgedaan zodat ik hem naar de start kon krijgen. Daar heb ik hem in een zit gezet en even duidelijk gemaakt dat ik deze onzin niet kon waarderen. Bink onderging mijn dreigende houding met bezwerend vingertje met een deemoedige houding. Ik gaf nu vrolijk het sein dat hij mocht starten. Bink sprong vrolijk over de eerste 2 sprongen en ik stuurde hem naar de slurf en.... Juist, weigering en weer niet te overtuigen om er doorheen te gaan. Ik moest het ding weer open houden. Anders ging hij er niet doorheen. Het leuke van het parcours was dat hij 2 keer door die slurf moest. Helaas voor mij bleef Bink weigeren om er doorheen te gaan. Na het wisselen van parcours zette Eric de tunnel weer voor de slurf in de hoop dat Bink het spelletje weer leuk ging vinden. Bink vloog ook de tunnel in, maar toen hij in de slurf aan was gekomen kwam hij weer terug en weigerde om er doorheen te gaan. Dit vond ik erg vreemd. Het eerste uur ging hij er wel doorheen, maar nu dus weer niet. Kennelijk maakt Bink onderscheid tussen 'leuk' en 'les'. Bink is tijdens de les bang voor de slurven. Vorige week ben ik ook zo boos geworden tijdens de les omdat hij de slurf weigerde. In de pauzes ging het hartstikke goed. Bink voelt dus feilloos mijn stemming aan en weet dus wanneer het voor de lol is en wanneer ik serieus bezig ben. Ook in dit parcours moest ik Bink vaak meenemen naar de start terwijl ik hem vast had, anders kwam hij gewoon niet mee.

Ik was erg teleur gesteld in Bink en ik heb met een slecht gevoel de les/avond afgesloten. Ik ben naar huis gereden en ben met nog steeds hetzelfde rotgevoel en naar bed gegaan met het rot gevoel. Omdat het een beetje begon te waaien dook Fox bij mij in bed. Ik liet het maaar zo. Ik liet Fox onder dekens sloeg een arm om hem heen en ben later ook zo in slaap gevallen.

Vanmorgen was ik toch op tijd mijn nest uit. Het stormde aardig buiten, maar het was droog. Ik ben eerst naar het veldje geweest met de heren. Boyd kwam nog voorbij op het pad en ook tegelijk nog een mevrouw met blaffende cocker spaniel. Ik riep Bink bij me en Fox stondt een tiental meters bij me vandaan en bekeek het hele gebeuren op het pad even. Toen het pad weer leeg was heb ik Bink weer los gelaten en ben ik richting huis gegaan.

Thuis heb ik de ochtendzaken geregeld en om 5 over half 10 ging mijn telefoon. Met Huurman, er stondt iemand bij mijn moeder voor de deur om de kelderdeur te maken. Oeps, helemaal vergeten. Ik zei tegen de man aan de telefoon dat ik in 5 minuten bij mijn moeder zou zijn. De man ging dat melden bij de monteur die voor de deur stondt. Ik ben dus gelijk de deur uitgevlogen en richting mijn moeder gerend. Gelukkig woont die aan de overkant. De monteur was om 5 voor half 11 klaar dus ging ik weer naar huis om de heertjes uit te laten. Daarna weer naar moeders om Gabber uit te laten. Daarna lunchen en dan lopend naar de KB. Na het KB gebeuren moest ik namelijk weer naar de brommermaker. Helaas is het te duur om mijn brommer te maken. Ik heb wel een aanbieding gekregen van de brommermaker voor een 2de hands scootertje. Ik heb het scootertje bekeken. Het is een Yamaha mint. Hij is al zo'n 10 jaar oud, maar rijd nog goed. Ik moet er nog over nadenken. ik heb ook nog iemand die een Puch maxi heeft staan waarvan het motorblokje overgezet kan worden op mijn brommer. Ik ga eerst aan hem vragen of dat gaat lukken en hoeveel dat gaat kosten. Ik ben nogal gehecht aan mijn rijdende roesthoop en het scootertje neemt meer ruimte in beslag in mijn kelderboxje die toch al aardig vol staat. Ook het hele overschrijfgedoe staat mij tegen. Als ik toch voor het scootertje ga vraag ik wel aan mijn moeder of ze mijn handje vast wil houden. Zelf heb ik namelijk geen flauw benul hoe alles werkt.

Ik heb mijn niet-rijdende roesthoop weer meegenomen naar huis. Uiteraard in de storm met, hoe kan het ook anders, regen. Hij staat weer veilig in mijn kelderboxje. Weer boven werd ik hartelijk begroet door mijn heren. Helaas is mijn sombere stemming nog niet verandert. Het gedoe met Bink zit me niet lekker en ook het gedoe met mijn brommer zit me niet lekker. Tel daar nog het weer bij op en voila, depressieve gevoelens en de neerwaartse spiraal die daar bij hoort. Toch moet ik ergens nog wat positiefheid vandaan toveren voor de laatste les van de gehoorzaamheid van Fox. Zaterdag tussen 12 en 13 uur heb ik examen. Om 15 uur is de diploma uitreiking of in mijn geval cijferlijst uitreiking. Ik moet ook vragen of de G&Gles voor Bink dan ook stopt. Die lesseizoenen lopen namelijk niet helemaal gelijk met de clubgehoorzaamheid.

Ik hoop wel dat het vanavond wat minder woeiwapperig is en droog.

grt Manja
manja (Opper Keffer) - do 19 nov 2009 om 16:30 
Gisteravond bleef het wat winderig, maar het bleef droog. Uiteraard eerst met Fox aan de gang. Het was de laatste les en we waren met z'n 3en. We hebben alle oefeningen gedaan die we voor het examen moeten doen. Ik ben tijdens het volgwerk wat steviger door gaan lopen. Ik kreeg namelijk vaak te horen als ik met Fox liep dat ik geen haakse bochten maakte enz enz. Met Bink krijg ik dit commentaar nooit. Ik ben dus nu net zo gaan lopen als ik met Bink loop. Fox volgt traag en loopt ook vaak achter. Als gevolg hierop paste ik me aan en deed het rustiger aan om Fox zijn angst onder controle te houden. Nu dus niet meer en ik zette het tempo flink in en je moet daarbij ook nog natuurlijk bewegen. Dus mijn armen moeten ook bewegen. Bij Fox hield ik de arm met de lijn meestal stil. Nu dus ook niet meer. Gevolg.... Fox liep uiteraard wat achter, maar wel zo dat er net geen spanning op de lijn kwam te staan. Zo loopt hij al jaren tijdens het volgen. Nu kreeg hij echter elke keer als mijn arm naar voren bewoog een lichte druk in zijn nek. Hierdoor ging hij iets harder lopen en liep hij beter naast me. Kortom, het zag er een stuk beter uit. Fox heeft nog wel wat moeite met de haakse bochten, maar dit ging al snel een stuk beter. Staan en betasten ging ook aardig, maar blijven staan is nog wat moeilijk als ik weer terug stap. Omcirkelen van de pionnen ging goed en het voor/achterlangs volgen en het begroeten en gebit tonen ook. Het moeilijkst was uiteraard terug plaats. Punt 1 is het komen, punt 2 het zonder handgebaar aan de voet gaan en punt 3 is het terug sturen. Toch was het al weer een verbetering op vorige week. Fox liep aardig terug, maar liep het vak voorbij en ging 5 meter er achter bij een molshoop liggen. Dat heb ik nog niet meegemaakt, meestal gaat hij halverwege ergens liggen. De 2de poging deed ik met een koekje naast zijn riem. Dan gaat meneer wel in topsnelheid terug en doet hij het wel goed. Ik heb nog een paar dagen om dit goed te krijgen. Hij kan het in principe wel en hij heeft zeker een kans van slagen. Helaas heeft hij die alleen als hij deze oefening goed doet. Voor de rest van de oefeningen zal hij echt wel voldoende punten halen om te slagen.

Met Bink ging het niet zo heel erg goed tijdens de les. Ik heb de afgelopen weken weinig geoefend en dat kreeg ik nu op mijn boterham. Bink wilde te graag. Bink vulde vaak zelf al oefeningen in en deed vanalles om maar te scoren. Leuk zo'n enthousiast hondje hoor, maar ietsje minder mag wel. Wat hij wel absoluut verprutste was het sorteren. Hij bracht gewoon weer de eerste de beste die hij tegen kwam. Voor de rest boekt hij overal vooruitgang in. Met het appél op afstand nog wel met een blokkade voor zijn neus, maar laat hem eerst maar de positiewisselingen gedachteloos leren doen met die blokkade voor zijn neus. Daarna gaan we kijken of hij de juiste manier van wisselen ook kan zonder die blokkade.

Ook voor Bink was het de laatste les. Wat ook een minder leuke mededeling was het feit dat Henk en Yvonne stoppen met lesgeven. Als er voor januari geen nieuwe instructeurs bij komen is er zeer waarschijnlijk geen G&Gles meer. Aangezien Bink dit wel erg leuk vindt zal ik dan bij een andere vereniging mijn heil moeten zoeken. Daar wil ik echter niet buiten Zoetermeer gaan trainen. Dat wordt dan trainen via de FHN. Nadeel is dat de cursussen iets anders en veel duurder zijn. Voordeel is dat er ook wedstrijden in Zoetermeer gehouden worden in gehoorzaamheid, behendigheid en flyball via de FHN. Ik zal me dus even moeten verdiepen in deze materie.

Ik blijf in ieder geval op dinsdag behendigheid doen met Fox. Op maandag heb ik dan de wedstrijdgroep behendigheid met Bink. De andere dagen zou ik dan op een andere vereniging kunnen trainen met Bink.

Vanmorgen was ik wel op tijd uit de veren, maar besloot ik om niet naar het park te gaan met de heren. Mijn huis ziet er niet uit op het moment en ik moest nu kiezen tussen mijn huis of een wandeling in het park. Ik koos voor mijn huis. Ik heb een stofzuiger door het huis laten gaan en heb daarna de bak van Nero uitgemest en het water bijgevuld en daarna de bak van de 3 opvangschildpadden gedaan. Toen ik daar mee klaar was was het half 11 en tijd om de heren uit te laten. De heren waren helemaal niet moeilijk vandaag over het luie ochtendje. Ze waren vanmorgen zelf niet uit bed te krijgen. Fox heeft vannacht weer in bed geslapen vanwege de wind. Normaal als ik opsta en de woonkamer in loop om het vlees uit de koelkast te halen en de waterbak te verschonen lopen ze allebei mee. Vandaag dus niet. Fox bleef lekker liggen waar hij lag half onder de dekens en Bink lag in mijn dekbedovertrek.

Toen het echt tijd was om uit het bed te komen voor de heren moest ik Bink eerst even helpen de uitgang van het overtrek te vinden en daarna even aanmoedigen om de slaapkamer uit te gaan en zijn rek en strek gedoe maar even in de gang te doen.
Ze waren allebei lekker lui vandaag en daar heb ik even dankbaar gebruik van gemaakt in het voordeel van mijn huisje en andere dieren.

Morgen zien we wel weer verder. Na het half 11 uitje naar moeders gegaan om Gabber uit te laten. Daarna even geluncht en rond kwart voor 12 naar de apotheek geweest voor een nieuwe voorraad medicijnen en daarna naar het postkantoor voor 'giro' enveloppen. Daarna de fiets gepakt, naar de DA in de Leyens gefietst om daar een mestmonster van de 3 opvangschildpadden in te leveren voor mestonderzoek en toen weer terug gefietst om naar de KB te gaan. Ik heb vandaag zo'n 10 km gefietst. Ik heb geen benen meer over.

Weer thuis werd ik weer hartelijk begroet door mijn heren en heb ik de medicijnen in de keukenla gedaan en alvast de spullen gepakt om naar moeders te gaan.

Rond half 4 met een omweg naar moeders zodat de heren even hun pootjes konden lichten en nu weer achter de laptop zitten en hier een verhaaltje neerzetten.

Straks ga ik samen met mijn moeder even naar de brommermaker weer even kijken bij het scootertje. Ook heb ik bij degene van het puchblokje even gevraagd of hij uit kan zoeken of het blokje wat hij heeft liggen wel fuctioneert. Als dit namelijk niet het geval is heb ik er ook niets aan.

Vanavond is het weer tijd voor House, maar voor die tijd wil ik nog wat 'huiswerk' doen.

grt Manja
manja (Opper Keffer) - vr 20 nov 2009 om 15:57 
Gistermiddag weer even bij het scootertje gaan kijken. Ik heb er zelfs een rondje op mogen rijden, het rijdt best lekker. Wel een stuk lager bij de grond. Ook moeten de banden hoognodig opgepompt worden. Ik ga het ding steeds leuker vinden. Hij wint dan wel geen schoonheidsprijs, maar hij kan nog best een paar jaartjes mee. Dinsdag wil ik de beslissing gemaakt hebben, maar ik ga er steeds meer voor voelen om het scootertje te kopen.

Binky en Fox zijn tijdens dit scooterbezoekje bij mijn moeder alleen thuis gebleven. Wel hadden we de slaapkamerdeur dicht gedaan. Bij thuiskomst bleek alles nog heel. Vooruitgang zullen we maar zeggen.

Na het avondrondje was ik weer lekker in mijn eigen huisje. Ik heb de bak van Mingming schoongemaakt en het water bijgevuld en daarna de wandelende takken verschoond. Ik moet alleen Pipo, de turkse tortel, nog verschonen en dan is al het dierengebeuren in de woonkamer weer schoon. 2 van de opvangschildpadden heb ik nu op het eiland gezien en de geelwangdame blijft ook redelijk liggen als ik rustig beweeg. Ik heb zelfs wat foto's gemaakt van haar terwijl ze ligt te zonnen.

Vannacht lag Fox ook weer in bed. hij heeft zijn oude gewoonte inmiddels weer terug. Het waaide wel wat, maar niet zo erg dat hij daar bang van was. Hij ligt gewoon weer liever bij mij dan in zijn mandje. Nou van mij mag 'ie. Lekker consequent van mij, maar lekker boeiend. Ik heb wel erg slecht geslapen vannacht.

Vanmorgen was ik pas om 9 uur wakker. Balen, haast, geen park. Ik ben opgestaan en naar het veldje geweest met de heren. Na het poep en plasgebeuren weer naar binnen en ontbijten. Ik was om iets voor 10 uur pas klaar met eten. Om half 11 moeten de heren alweer naar buiten voor de tussen de middag ronde. In het kleine half half uur dat ik had heb ik de duivenkamer maar even een beetje onder handen genomen. Ook heb ik de schildpadden Spiering (visjes) aangeboden. Mingming lust dit wel, maar voor de opvangers was het de 2de keer dat ik dit aanbood. De geelwangdame zwom vooraan om het eten aan te nemen. Zij vondt de eerste keer de spiering helemaal niets. Nu ging het met wat moeite toch naar binnen. Het x mannetje nam heel voorzichtig het visje aan van me en begon het naar binnen te werken. Dat kon de geelwang natuurlijk weer niet hebben en zij beet zich vast in het andere eind van het visje. Na wat getrek brak het visje en hadden ze ieder ongeveer de helft. Toen ze het op hadden bood ik de geelwang een nieuwe aan. Ze nam hem wel aan, maar spuugde hem daarna weer uit. Nou, dan geef ik hem toch aan het mannetje. Die nam hem weer voorzichtig aan en het hele visje verdween in zijn strot. De geelwangdame nam wel de laatste aan en at die die ook op. De Chrysemys picta bellii, of in het Nederlands Westelijke sierschildpad, verstopt zich nog steeds als ik in de buurt kom. Zij neemt nog helemaal niets aan van mij. Tijdens de voerbeurten laat ik meestal wat vallen bij haar schuilplaats die ze dan zelf kan pakken. Met de visjes wordt dat wat lastig, want die blijven drijven.

Na het voederfestijn kon ik met de heren naar buiten. Het was droog. Langs de Meerzichtlaan liep een vrouw met 2 hondjes me tegemoet, maar die maakte vlak voor me rechtsomkeert en liep toen voor me uit weer terug. Nu zat ik dus langer met dat gedoen. Bink trok dan ook aan de lijn omdat hij naar die hondjes toe wilde en Fox deed dit in het begin ook, maar die besloot na een 20-tal meters om weer lekker te gaan snuffelen. Dat vondt Bink natuurlijk niks, want we stonden nu stil. Doordat de afstand nu ruimer was kwam Bink wel weer bij mij buurten in de hoop wat koekjes te scoren. Die kreeg hij ook en dan liep hij weer naar voren om zich met die hondjes te bemoeien. Wel kwam hij vlak voor het eind van de flexilijn weer terug voor een koekje. We boeken dus nog steeds vooruitgang.

Na het uitje naar moeders gegaan en Gabber uitgelaten. Na de lunch weer op de fiets naar de KB en daarna weer naar mijn eigen huisje. Thuis even weer gegeten en mijn bed verschoond. Vanavond douchen en dan heerlijk schoon in een schoon, voorverwarmt bedje stappen.

Morgen om 12 uur heb ik VEG-examen met Foxie. Spannend.

grt Manja
manja (Opper Keffer) - za 21 nov 2009 om 17:06 
Vandaag was het de dag van de waarheid voor Fox. ik moest alleen wel met het openbaar vervoer naar de KC. Mijn moeder had de auto nodig.

Ik was veel te vroeg op de KC met beide heren. Bink ging als paalvulling mee. Ik wilde hem niet helemaal alleen thuis laten en bij mijn moeder weet ik niet of alles dan nog heel is als ik terug kom. Daarnaast heeft Bink gedurende de cursus aan dat paaltje gezeten. Het zou erg vreemd zijn als hij daar nu niet was.

Uiteraard liep het een beetje uit en begon om kwart over 12 het examen voor Fox zijn groepje. Ik was als laatste. Eerst hadden we de gezamelijke oefeningen zoals begroeten, voor/achterlangs volgen, staan en betasten, gebit tonen en de gevreesde en verplichte blijfoefeningen.

Bij het begroeten hoeven ze alleen maar te blijven zitten als de instructeur een handje komt geven. Dit was voor Fox geen punt. Daarna kwam het voor en achterlangs volgen waarbij je met je hondje een rondje om de groep loopt waarbij de wachtende honden moeten blijven zitten. De groep staat dan in een lijn. Fox liep mee, maar daar was dan ook alles mee gezegd. Staan en betasten ging perfect. De vrouwelijke keurmeester deed het betasten. Fox liet het over zich heen komen. nadat ik terug naast hem mocht gaan staan bleef hij netjes staan tot ik het teken gaf dat hij mocht gaan zitten. Echt helemaal top. Dit was namelijk een probleem. Gebit tonen ging gewoon goed.

Daarna de zit en blijf. Fox deed dit zoals gewoonlijk perfect. Daarna de af en blijf en ook dit ging perfect inclusief het terug naast hem gaan staan en dat hij pas ging zitten toen ik zei dat hij dat mocht doen. Ook dit was een probleem.

Daarna was het individuele gedeelte. Je begon met het nodige volgwerk met langzame pas, versnelde pas, af, zit, sta, links, rechts, linksomkeert en rechtsomkeert. Ook nu liep Fox mee, maar was niet echt superblij tijdens het lopen. Wel ging het netjes af zonder dat ik een handgebaar moest gebruiken. Dat was ook altijd een probleem. Na het lopen van dit parcoursje kwam je uit voor en vak met de 4 pionnen die je dan met een losvolgende hond moet omcirkelen. Dit ging redelijk. Daarna moet je los volgen naar het andere vak waar de gevreesde en verplichte terug plaats oefening volgt. Fox ging ook nu in 1 keer af. Toen liep er wel net een loslopend hondje over het veld. En bedankt asociale hondenbazinnetje. Dat is al de 2de keer dat dat mens of haar honden storen tijdens de les of examen. Fox was daardoor even afgeleid. Ik legde de riem naast Fox en ging op 10 meter afstand staan. Het voorroepen ging niet zo heel erg geweldig. Na een aantal keren roepen kwam hij dan op zijn gebruikelijke tempo met de gebruikelijke gedrukte houding. Wel kwispelde hij daar bij. Hij ging ook scheef voor zitten en keek langs me heen in de richting waar dat hondje heen was gegaan. Aan de voet ging ook niet helemaal zoals het moest en Fox sprong tegen me op. Ik zette hem zachtjes weer met zijn pootjes op de grond en gaf hem opnieuw 'voet' met handgebaar. Toen ging hij wel. Terug plaats sturen was om te gieren zo grappig. Ik stuurde Fox 'plaats' en Fox deed welgetelt 2 passen en ging toen liggen. ik stuurde hem opnieuw en toen ging hij op zo'n 5 meter voor het vak liggen. Ik was nu toch al gezakt, maar ik vond wel dat hij de oefening netjes af moest sluiten. Ik liep naar hem toe en stuurde hem vanaf 5 meter. Nu ging hij wel en ging ook netjes bij zijn riem liggen. Toen ik weer naast hem stond en hem het sein gaf dat hij mocht gaan zitten vloog hij er ineens vandoor en ging 10 meter verderop bij de pion liggen die de 10 meter afstand aangaf. Ik riep naar hem dat hij dat iets eerder had moeten verzinnen en dan in de andere richting. Ach, ik heb weer gelachen zullen we maar zeggen. Ik ben hem gaan halen en heb hem weer bij zijn riem neergelegd en hem daarna het sein gegeven om te gaan zitten. Toen hij dit netjes had gedaan heb ik even op de grond gestampt met mijn bekende 'boem' en Fox crostte blij zijn rondje over het veld. Zo jongen dat heb je weer knap verprutst. Om 15 uur was de uitreiking en het was nu net 1 uur. Ik ben dus naar de tram gelopen en ben naar mijn eigen huis gegaan. Daar de was opgehangen, de schildpadden gevoerd en foto's gemaakt van de schildpadden en een deel van mijn verzameling Ameryllissen die nu in bloei staan. Ik heb de fruitmand geplunderd en heb Fox zijn mapje ingepakt voor de uitreiking straks.

Om half 3 ben ik naar de KC gefietst voor de uitreiking. Van mijn groepje was trouwens niemand geslaagd. Allemaal op terug plaats gezakt.

Foxie heeft het helemaal niet slecht gedaan en is zeker vooruit gegaan sinds zijn vorige examen. Hierbij zijn puntenlijst.

Begroeten cursisten: 10 van 10.*
Voor/achterlangs volgen: 9 van 10.*
Staan en betasten: 9 van 10.
Gebit tonen: 10 van 10.
Zit en blijf: 10 van 10.*
Af en blijf: 10 van 10.*
Volgen aan de lijn: 20 van 25.**
Omcirkelen 4 pionnen + los volgen: 13 van 15.
Komen op bevel: 6 van 10.*
Voet: 6 van 10.*
Plaats: 0 van 10.*
Omgang baas/hond. 8 van 10.*

Totaal: 111 van 140. Minimum punten om te slagen 90.

* is een verplicht onderdeel, minimum 6 punten.
** is een verplicht onderdeel, minimum 15 punten.

Fox had dus weer voldoende punten om te slagen, maar door de verprutste plaats oefening toch weer gezakt.

Als ik het vergelijk met het vorige examen is hij toch vooruit gegaan. Alleen niet op de plaats oefening. Die was en is nog steeds niks.

Met Fox laat ik het gehoorzaamheid gedeelte nu met rust. Fox vindt er echt helemaal niks aan.

Gelukkig wordt er volgend seizoen toch G&Gles gegeven. Dit is dan op zaterdagochtend. De precieze tijd en de kosten zijn nog niet duidelijk, maar ik ga met Bink zeker verder met de G&G. Ik hou de site in de gaten voor het verdere verloop van de G&Gzaken.

De komende weken heb ik alleen nog behendigheid met de heren. We gaan werken aan Bink's slurfprobleem. 15 december is daar het examen van de behendigheid.

Vanavond heb ik weer Gabberdienst. Daarna lekker naar mijn eigen huisje en dan kan ik heerlijk rustig op de bank gaan zitten.

grt Manja
MarVeldhuijzen (Mega blafbeest) - za 21 nov 2009 om 19:18 
Eigenlijk heel mooi, op dat ene punt na. Toch wel heel goed van hem hoor!!

Marianne
manja (Opper Keffer) - zo 22 nov 2009 om 15:41 
Bedankt Mar, ik ben dan ook best wel trots op hem. Hij is best wel vooruit gegaan sinds de vorige keer.

Vanochtend was ik wel redelijk op tijd uit de veren. Eerst weer naar het veldje. Bink heeft weer wat staan vreten dus hou ik mijn hart weer vast. Ik ben het ook wel een beetje beu om constant achter hem aan te moeten lopen op het veldje. Hij is dan alleen maar bezig met zoeken naar eten. Hij vergeet totaal waarvoor we eigenlijk buiten lopen. Voortaan maar langs de Meerzichtlaan gaan lopen met het tuig. Dan kan ik Bink tenminste onder controle houden. Luisteren doet hij namelijk ook niet meer op het veldje. Ik kan van ver roepen wat ik wil meneer vreet gewoon door.

Na dit humeur verpestende uitje weer naar binnen en het ontbijt regelen voor de heren en mezelf. Na het ontbijt de duiven even gedaan en daarna even rustig zitten. Na 5 minuten had ik dan eigenlijk weer met de heren naar het park 'gemoeten'. Ik had er echt geen zin in. De laatste dagen zit er weer aardig de klad erin. Ik slaap ook weer slecht en heb het idee dat ik me een slag in de rondte ren. Ik gun mezelf ook nergens de tijd voor. Ik heb gewoon echt weer een dipje. Nu moet ik even uit zien te vinden hoe ik mezelf daar weer uit kan krijgen. De training bij de KC loopt natuurlijk ook weer af en woensdagavond ben ik dus ook gewoon thuis. Behendigheid duurt nog tot en met 15 december en dan is er winterstop tot begin februari.

Ik ben om half 11 even uit geweest met de heren. Dit was gelukkig droog en rustig. Ook wel weer eens lekker. Na mijn lunch met de fiets weer naar de KB en daar mijn ding gedaan.

Weer thuis even wat gegeten en weer onrustig heen en weer gelopen. Er zit iets dwars tussen mijn oren. Morgen moet ik wel naar de tandarts om 5 gaatjes te laten vullen. Ik ben behoorlijk bang voor de tandarts en ook voor de minstens 5 verdovingen die ik morgen ga krijgen. Als het dat is, dan moet het morgenmiddag over zijn.

Vanavond heb ik in ieder geval nog een was weg te werken. Daarna zie ik wel weer.

grt Manja
Tineke (Mega blafbeest) - zo 22 nov 2009 om 15:53 
Misschien een herfstdipje, dat hebben wel meer mensen.
In elk geval succes bij de tandarts, morgen.
manja (Opper Keffer) - ma 23 nov 2009 om 16:16 
Bedankt Tineke.

Vanmorgen ging om 7 uur de wekker. Ik was eigenlijk nog helemaal niet klaar met slapen, maar ik moest er toch uit. Ik heb de heren aan de flexilijnen uitgelaten en heb daarna het ontbijt geregeld. Even snel de duiven eten geven en om kwart over 8 tanden poetsen en daarna naar moeders voor de rit naar Den Haag.

Uiteraard hadden we file, maar we kwamen op tijd aan. Om kwart voor 10 mocht ik de medicijnen in nemen die me rustig zouden houden. Om kwart over 10 werkten die aardig en was ik aan de beurt. Toen ik echter in de stoel lag werd ik ze gespannen dat de uitwerking van de medicijnen compleet verdween. Ik kreeg als eerste 3 verdovingen. 2 voor de bovenkaak waar 2 gaten zaten en 1 voor de onderkaak waar een vulling vervangen moest worden omdat die was afgebroken. Het werken aan de 2 gaatjes in de bovenkaak ging goed.

De verdoving van de onderkaak had echter te weinig uitwerking en toen begon de ellende pas echt. Nog meer verdovingen. Omdat ook deze niet wilden werken en ik zo gespannen was en de tandarts in tijdnood kwam is ze eerst een andere patient gaan helpen. In de tussentijd kon ik even tot rust komen en konden de verdovingen hun werk gaan doen. Ik kon nog amper praten, maar echt volledig verdoofd was het nog steeds niet. Toen ik weer in die stoel lag heb ik nog 2 verdovingen bijgekregen. De vedovingen zelf voelde ik bijna niet. Toen ze echter ging boren ging ik na een tijdje door de grond. De verdovingen gingen het niet doen vandaag. Inmiddels lag ik weer te shaken van ellende, maar zei dat het dan maar zo moest. Ik was al totaal op en had het helemaal gehad. Ik heb de rand van de stoel beetgepakt en die in puin geknepen. Alles wat ze deed met die kies kon ik voelen en deed pijn. Zelf het eerste contact met de vulling deed zeer. Dat was volgens haar niet normaal. Naar mijn idee kwam dat omdat het koud was en dat doet dus zeer. Nadat deze kies ook klaar was kon ik eindelijk naar huis. Ik was compleet gesloopt, kon geen normaal woord meer spreken en moest vreselijk opletten dat ik niet op mijn tong beet.

Thuis werd ik hartelijk begroet door de heren. Zij moesten eerst naar buiten. Na dit uitje heb ik nog wat gegeten en wat geprobeert te drinken, maar dit ging niet makkelijk. Daarna was ik zo moe dat ik even ben gaan slapen. Toen ik wakker werd van de honden omdat de bel ging ben ik opgestaan. De man aan de deur aangehoord en daarna ben ik boodschappen gaan doen. De verdovingen waren uitgewerkt en het bleek dat de tandarts in een spiertje had geprikt. Ik kan nu dus nog erg moeilijk slikken en kauwen en mijn mond open doen zijn ook geen leuke dingen om te doen.

Vanavond wordt het niet laat.

grt Manja
[Dit bericht is gewijzigd door manja op maandag 23 november om 16:19]
manja (Opper Keffer) - di 24 nov 2009 om 15:36 
Gisteravond werd het inderdaad niet laat. Ik heb goed geslapen vannacht. Vanmorgen was ik om half 9 uit de veren. Ik had nog steeds last van de spieren in mijn kaakgewricht.

Ik ben eerst met de heren een stukkie gaan lopen. Ik kwam een man tegen met zwarte lab en dit gaf even wat onrust bij mijn heren. Fox viel uit met 2 woefen. Ik gaf hem een lichte correctie met een scherp 'he' en hij was klaar. Bink moest toen natuurlijk ook even meezeuren en deed dit door fanatiek te trekken en te grommen naar de lab. Ik zei dreigend en scherp 'Bink' en hij hield op. Toch enigzins vooruitgang.

Het volgende obstakel was Lenie op haar scootmobiel met Boyd op de voetenplank. Zij stopte voor de kruising waar ik rechtsaf zou gaan. Boyd begon toch te bleren ondanks de ruime afstand. Bink was hevig geinteresseerd, maar viel niet uit en ik kon hem zonder inwerken met de lijn mee de hoek om krijgen. Heel goed van mijn heetgebakerde, witte draakje.

Nadat ik de heren weer thuis had geparkeerd ben ik naar moeders gegaan om met Gabber een rondje in de regen te doen. Ik ben met Gabber een andere hond tegen gekomen en ik kon hem er zonder gezeur langs krijgen. Heel goed van die herder.

Na de lunch naar de KB en daarna naar mijn Carnibestleverancier voor 5 kilo vlees voor de heren. Weer thuis de boel in de vriezer gegooid en even wat fruit gegeten. Daarna de heren aangelijnd en de behendigheidspullen mee en met een omweg naar moeders.

Ik zit nu heel onhandig achter de laptop met een Foxie op schoot die constant kopjes geeft en loopt te duwen en draaien. Sinds 2 dagen is dit weer nieuw in het patroon. Zodra mijn moeder ook thuis komt is dit weer over en gaat hij weer gewoon op de bank liggen. Helaas zit ik nu tot die tijd met 14,5 kg zittende hond op schoot. Dat tikt niet handig en dat profiel midden in mijn beeld is ook alles behalve handig.

Als hij nu gewoon ging liggen, maar nee meneer moet aandacht. Als hij van schoot af is wil hij zich steeds verstoppen in de kleinste hoekjes en als dat niet lukt komt hij weer bij mij buurten en net zolang zeuren tot hij weer op schoot mag. Dit heeft alles met de wind te maken waar meneer bang voor is.

Maf beest.

Vanavond behendigheid. Ik ben benieuwd of Bink al weer over het slurftrauma heen is. Ik ga de clicker er maar bij pakken om hem opnieuw zijn zelfvertrouwen terug te krijgen.

grt Manja
manja (Opper Keffer) - wo 25 nov 2009 om 15:37 
Gisteravond weer behendigheid met de heren. Als eerste natuurlijk Fox. Fox was wat bibberig vanwege de wind, maar als hij eenmaal gestart was dan was er niks meer van te zien. Het sturen ging wat minder en boven de wind uit roepen ging me ook niet zo goed af. Daardoor ging Fox nog weleens rechtdoor in plaats van mee de hoek om. De slurf was natuurlijk weer even wat eng, maar na 2 keer ging hij er na 2 keer sturen zelf doorheen zonder dat hij open gehouden werd. De paaltjes ging niet zo lekker dus heb ik hem even aan zijn flexiclick er doorheen geloodst.

na het wisselen van parcours hadden we de raakvlakken erbij en de zware slurf. Deze stondt echter gunstig met de wind en werd daardoor een eind open geblazen, maar net niet zover dat ze de uitgang konden zien. Als moeilijkheidje stondt er een tunnel in een u-bocht onder de kattenloop. De 2 ingangen stonden nu dus naast elkaar.

Dit was nieuw voor Fox en dus liep hij er langs en liep naar de oploop van de kattenloop. Terug komen zat er natuurlijk even niet in. Aan de andere kant van de kattenloop heb ik hem weer meegenomen naar de tunnel. Na nog wat twijfels ging hij er toen doorheen. Ook de 2de keer weigerde hij de eerste keer en liep hij weer richting de oploop van de kattenloop. Nu kon ik met een 'nee' meneer terug krijgen en na wat aanmoedigen er doorheen sturen. De gunstig staande slurf was nu geen punt voor Fox.

Tijdens de pauze heb ik Fox nog een paar keer door die tunnel gestuurd en toen hij dit 2 keer goed deed heb ik hem vastgezet en Bink even door de slurf gestuurd. Ook Bink ging probleemloos door de gunstig staande slurf. Zodra zijn koppie uit de slurf kwam clickte ik en gooide ik een heel frolicje voor hem weg. Bink was razend enthousiast en nam de slurf prima en vrolijk. Ik ben ook nog even naar de andere slurf gelopen en heb hem een paar keer daar doorheen gestuurd. Dit ging iets zwaarder omdat deze niet opengeblazen werd, maar ook deze nam hij zonder twijfelen en met enthousiastme. Ook dit leverde hem click's en koekjes op. Nu hopen dat hij tijdens de les ook gewoon door de slurven zou gaan.

Bink liep stevig door tijdens de les en ging vloeiend door de opengeblazen slurf. Voor Bink was de U-tunnel geen probleem. Ook de wip ging voor Bink's doen vrij vlot. Met het lopen van het hele parcours van 20 hindernissen had ik een tijd van 52 seconden. De rest zat allemaal boven de minuut.

Na het wisselen van parcours hadden we de niet gunstig staande slurf en de paaltjes in de verzameling van sprongen. Bink ging ook netjes door deze slurf. Het ging wat langzamer als bij de andere, maar hij deed het wel. Ook met dit parcours werd er op tijd gelopen. Ik was weer de snelste met 37,8 seconden. De 2de liep in 41 seconden. Tijdens het wachten op je beurt ben ik met Bink gehoorzaamheids oefeningen aan het doen. Bink wil zo graag werken dat ik anders gek wordt van het gepiep en ander gedoe om te kunnen scoren. En als Bink zo duidelijk aangeeft dat hij bereid is om te werken moet je dat benutten.

Ik heb gisteravond afgesloten met een goed gevoel. Heerlijk was dat weer.

Vanmorgen was ik op tijd uit de veren en ben ik eerst even een rondje gaan lopen met de heren. Bink moet er nog erg aan wennen en vergeet dan ook om zijn grote boodschap te doen. Bink doet dat liever als hij los loopt en zich even kan afzonderen. Helaas betekend dat ook dat hij vanalles gaat vreten van straat. Zelfs stront gaat naar binnen. Ik zal Bink iets meer eten gaan geven want volgens mij doet hij dit puur omdat hij zo'n honger heeft. Als je ook ziet wat een muizenhap hij krijgt. 2 x per dag 30 gram Carnibest is niet veel. Nero eet ook 30 gram van dat spul per maaltijd. Nu kun je dat niet echt vergelijken omdat Nero dan voor een week of zo klaar is, maar 30 gram is 30 gram. Ik geef Bink meer koekjes buiten met wandelen. Uiteraard moet hij hier wel wat voor doen. Netjes meelopen is daar een voorbeeld van. En lekker koekjes knikkeren is natuurlijk ook erg gewild bij Bink.

Na het uitje het ontbijt geregeld en na het ontbijt de turtles weer voorzien van de nodige kattenbrokjes. Daarna de duiven even een beetje schoongemaakt.

Ik had wel al weer besloten om niet naar het park te gaan. In plaats daarvan heb ik met Bink lekker geoefend. Eerst het apporteergebeuren over de horde. Dit ging gewoon erg goed. Daarna het zit en af met doorlopen. Dit gaat steeds beter, al heeft Bink de neiging om altijd te gaan liggen. Bink is nog iets te gretig op de beloningen en luisterd daarom niet echt naar wat ik zeg. Als ik 'zit' heb gezegd gaat hij meestal liggen. Beetje jammer. Ook met het appél op afstand doet hij weleens het verkeerde. Het 'leukste' kreeg ik echter met het voorroepen met staan. Bink moet dan ook gaan liggen en als ik dan op afstand sta moet ik hem roepen. Het is echter nu zo gesteld dat zodra ik in adem om Bink te gaan roepen gaat hij zitten of zelfs staan. Hij komt hierbij wel erg naar voren, maar volgens mij denkt hij dan dat we weer appél op afstand gaan doen. Het is heel leuk om een slim hondje te hebben, maar geduld heeft hij niet. Dat is een beetje mijn schuld, ik heb hem het niet echt geleerd om geduld te hebben. Ook is zijn hebberigheid nu nog erg sterk. Als hij wat minder hongerig is zal dat wel weer naar normalere proporties zakken en kan ik langer genieten van mijn vingers.

Met Fox heb ik 2 keer het terug plaats gedaan. Bink moest daarbij naast de stoel in af en blijf blijven. Soms nog erg moeilijk, maar voor Bink een zeer goede les. Bink kan mij niet goed zien omdat ik hem achter de stoel leg en ik ben ook nog eens met Foxie bezig terwijl hij daar moet blijven liggen. Dat zijn toch wel 2 dingen die Bink liever niet meemaakt. Toch moet hij leren dat niet alles om hem draait en dat de wereld niet vergaat als je me even niet ziet en dus ook niet kan zien wat ik doe. Dat vindt Bink 10 keer niks. Hij moet en zal overal zijn bemoeizieke neus in stoppen.

Als laatste heb ik het sorteren gedaan. Hierbij zet ik Bink ook al buiten beeld zodat hij niet kan zien welk blokje de juiste is. Als ik de blokjes neergelegd heb ga ik Bink halen en zet ik hem met zijn neus in de juiste richting, laat hem even aan mijn hand ruiken en stuur hem dan weg met 'zoek'. Bink maakt eigenlijk geen fouten meer met het zoeken naar het juiste blokje. Zodra hij het blokje opgepakt heeft geef ik 'apport' in de hoop dat hij dan netjes terugkomt met het blokje en er niet op kauwt. En zowaar hij bracht het blokje netjes terug en hij had wel de intentie om te kauwen, maar deed het niet en ging ook nog eens netjes voor me zitten met het blokje. Dat leverde hem een click en koekje op en daarna heb ik een flostouwtje gepakt en even lekker gespeeld. Dit was gelijk ook de afsluiter. Bink deed het in 1 keer perfect, dus niks meer aan doen.

Ik heb nog even op de bank gezeten en even de heren bewerkt me de furminator. Er kwamen niet zo heel veel haren vanaf. Prima zo. Daarna was het weer tijd om een rondje te gaan lopen met de heren. Dit heb ik zowaar droog mogen lopen.

Ook met Gabber heb ik een droog rondje gelopen. Ook Gabber heb ik even gekamt en ook bij hem kwam er niet zo heel veel haar meer vanaf. Fijn dat het nu eindelijk weer goed gaat met de vachten van het 3-tal.

Vanavond is er geen les en ben ik dus lekker thuis.

grt Manja
manja (Opper Keffer) - do 26 nov 2009 om 15:56 
Vanochtend was het geen weer om vroeg uit de veren te komen. Ik was dan ook wat later. Eerst met de heren een ochtendrondje lopen. Het regende flink met ook nog de nodige wind erbij. Echt niet aangenaam. De heren hebben wel alles gedaan wat ze moesten doen. We zijn ook weer de zwarte lab tegen gekomen. Het bleef stil, maar normaal er langs lopen kwam ook niet in de buurt.

Bij mijn flat liep Binky, het mopshondje, net om de hoek. Mijn Binky en ook Fox gingen uit hun plaat. Dat krijg je er van als je niet dagelijks naar het park gaat om hun sociale gedrag up to date te houden.

Thuis het ontbijt geregeld en daarna de duiven even gedaan. Om 12 uur kwam de schilder langs voor het schilderen van het houtwerk op het balkon dus moest ik voor die tijd mijn hondjes uitgelaten hebben en ook Gabber even uitgelaten hebben.

Om half 11 met mijn heren naar buiten geweest. Het was zowaar droog. Gelijk nadat ik de heren weer thuis geparkeerd had naar moeders gegaan om Gabber uit te laten. Toen weer terug naar mijn eigen huis.

Ik was om 10 over half 12 weer thuis en besloot om maar eens flink mijn handjes te laten wapperen. Ik heb mijn afwas weg gewerkt en het aanrecht schoongemaakt. In de tussen tijd stondt de schilder ook voor de deur. Uiteraard leverde dat een hoop gebler op, maar dat hield vrij snel weer op. De schilder ging het balkon op en ik verder met mijn keuken.

De schilder was klaar met schuren en zo en ging om half 1 even lunchen. Rond 1 uur zou hij weer terug komen om de boel te schilderen. Na mijn keuken heb ik een stofzuiger door het huis gegooid en daarna ben ik begonnen met het opruimen van mijn slaapkamer. Het leek wel een opslagplaats in plaats van een slaapkamer.

De schilder meldde zich om 10 over 1 weer met een druk op de bel en dat gaf weer de nodige geluidsvervuiling. Ook nu was na de kennismaking het snel weer stil. De schilder ging het balkon weer op en ik ging in de slaapkamer aan de slag. Met het opruimen van de zooi moest ik een aantal dingen verplaatsen. Toen kwam er zicht op een maandenlang afgesloten stuk onder mijn bed. Daar lag gewoon nog een complete Binky onder het bed. Ik heb nog nooit zo'n berg haar gezien. Ik heb de stofzuiger maar weer even gepakt en die zijn werk laten doen. Zo weg was het weer. Ik heb een boel weggegooid en een aantal dingen waar ik niks meer mee doe in de bergkast gefrommelt en klaar was ik weer. Ik moet eens spullen gaan uitzoeken en dan een keer op een rommelmarkt gaan staan. Ik heb nog wat speelgoed en een lading flippo's die ik nog zou kunnen verpatsen. In mijn kelder heb ik nog meer van dat soort dingen staan.

Toen de schilder rond 2 uur weer weg ging was ik zo goed als klaar met de grote schoonmaak. Ik heb nog wat fruit gegeten en nog even wat gedronken. Toen hoorde ik sirenes loeien. Het was een politiewagen en die kwam erg dichtbij. Ik ging even kijken en de wagen ging de straat in bij het Savelsbos. Kort daarna een politiemotor en nog een politiebusje. In de verte klonk de sirene van een ambulance. Het was goed mis dus. Ik heb mijn spullen gepakt en de heren aangelijnd en ben richting moeders gelopen. Daarbij kom ik langs het Savelsbos dus kan ik even kijken wat er nu mis is.

Het pleintje bij de 2de ingang was volledig afgezet. Er waren veel nieuwsgierigen op de commotie afgekomen. Ook mensen met honden. Beetje jammer voor mij. Mijn heren vielen dan ook gezellig uit naar alles wat hond was.

Vlak naast de ingang van de flat lag een dode met een deken er overheen. Ik moest een stuk omlopen om verder te kunnen. Toen ik aan aan de andere kant was kon ik de deken beter bekijken en er zat bloed aan bij het hoofd van de dode. Er stak een voet uit met een nog nieuwe sportschoen van een bekend merk. Ik heb dus sterk het vermoeden dat diegene gesprongen is. Ik vermoed een nog jonge man. Ik ben verder gelopen, ik lees het wel weer in de krant. Tenminste als het de krant haalt.

Vanavond loop ik er weer langs. Als ze nog bezig zijn is degene die daar lag niet gesprongen, maar door een misdrijf om het leven gebracht.

Vanavond is het ook weer tijd voor House.

Zodra het weer wat beter weer is wil ik toch weer naar het park met de heren. Ik kan gewoon merken dat ze het contact met andere honden nodig hebben om sociaal te blijven naar andere honden.

grt Manja
manja (Opper Keffer) - vr 27 nov 2009 om 17:04 
Gisteravond was het hele circus weer weg. Het enige wat er nog was was een lucht van schoonmaakzooi. Ik heb nog geen berichten kunnen vinden wat er nu precies gebeurt is.

Vanochtend was ik weer op tijd uit de veren. Als het weer mee zat had ik een wandeling in het park geplanned. Eerst gewoon even een ochtendrondje lopen. Er kwam een man me tegemoet met een drentse patrijs. Ik kreeg ze er wel stil langs, maar rustig erlangs lopen leek het niet op.

Na het ontbijt en de duiven is het me gelukt om in het park terecht te komen. Wel was ik wat aan de late kant. Het rondje werd dus iets korter. Ik ben in het park maar 1 hondje tegen gekomen. Dit was een dwergschnauzer. Bink moest er per se naar toe, maar op zich ging dit niet echt slecht. Fox stondt nog op de brug en kwam toen ineens aanrennen. Daardoor viel Bink toch uit. Het schnauzertje gaf een piep, maar verder gebeurde er niks. Ik hoorde Fox wel aan komen rennen en ik brulde nog 'laat dat', maar helaas had dat geen effect.

Ik heb een stuk verderop nog een aardig stukje hard gelopen. Fox werd helemaal gek en scheurde elke keer langs me heen. Bink bleef netjes naast me rennen. Met Fox moet je dan ook een beetje oppassen. Hij scheurt regelmatig vlak voor je langs. Het risico dat je over dat mormel struikelt is dan best groot. Na het hardlopen ben ik rustig verder gelopen. Buiten het park kwam ik nog een man tegen met 3 goldens. Ik heb de heren toen even aangelijnd en ben in een zijpaadje gaan staan en liet de man passeren. Bink stondt wel op zijn achterpoten, maar het bleef stil.

Thuis heb ik ze even ontdaan van de modder en daarna ben ik naar moeders gegaan. Na de lunch weer op de fiets naar de KB in de stromende regen.

Op de KB heb ik nog even met een kalkoen rondgelopen die haar nagel had gescheurt. Tjonge, wat was dat een zware dame. Nadat de wond behandelt was heb ik haar weer losgelaten. Vanwege het slechte weer was ik weer razend populair bij het gevogelte op het erf. Ze weten dan ook dat ze van mij eten krijgen. Ik kom nog wel normaal lopend het gangetje in richting het voerhok. Als ik dan weer uit het voerhok kom staan de beesten al halverwege het gangetje. Die gaan dan weer allemaal naar buiten en dan staat de hele berg onder aan het afstapje. Daar kom ik niet doorheen. Ik ben toen maar gaan gooien met het voer. Er was geen doorkomen aan. Ik moest weer nieuw voer pakken en de gieter pakken en toen moest ik door die berg eenden, kippen, parelhoenders, kalkoenen, duiven en gans heen. Weer liepen ze over mijn voeten heen. Ik heb toen maar weer een paar handen voer aan de zijkant neergegooid zodat de vreetkudde daar heen ging zodat ik er door kon. En dan moet ik nog doorlopen, want de kalkoenen, kippen en duiven komen achter me aan. De duiven gaan voor het speeltuintje zitten voor het kippenvoer en ook de kippen blijven meestal daar. De kalkoenen gaan echter helemaal mee naar het duivenhok achteraan. Zij willen het duivenvoer, da's lekkerder.

Ik heb ook nog een voliere achter op het terrein. Ook daar wordt ik vergezeld door de hele kudde veren. Toen ik klaar was met mijn deel van het gebeuren bleef het erg druk voor het trappetje van het gangetje. Ik heb de beestjes dus nog een extratje gegeven. Met zulk weer zijn er geen bezoekers, dus hebben de erfbeestjes gewoon enorme honger. Ook al gaat het de beestjes om eten het streelt je ego dat je zo populair bent onder de dieren.

Weer thuis waren de heren weer blij om me te zien. Ik heb even wat fruit gegeten en ben toen met de heren naar moeders gegaan. Daar heb ik even wat gedronken en toen zijn we mijn 'nieuwe' brommer gaan halen. Uiteraard weer in de stromende regen. De terugweg heb ik op de brommer gereden. Ik moet nog erg wennen aan het apparaat. Er zitten knipperlichten op, een toeter, elecktrische starter en ,ook heel mooi, deugdelijke remmen met remlichten. Ook rijd hij anders dan de puch en is hij lager bij de grond. Ook de standaard is een zoekplaatje. Ook is hij niet echt snel. 40 is het maximum geloof ik.

Ik ga de komende tijd veel rijden met dat ding zodat ik er snel aan gewend ben. Gelukkig past het allemaal nog in mijn schuurtje.

Vanavond lekker thuis zitten.

grt Manja
Tineke (Mega blafbeest) - vr 27 nov 2009 om 18:48 
Tjonge Manja, wat lees ik toch allemaal. Hardlopen, fietsen, fruit eten... Ben je al begonnen aan de goede voornemens?
manja (Opper Keffer) - za 28 nov 2009 om 11:28 
Ik ben wel aardig gezond bezig de laatste tijd. Ik ben erg bezig met mijn gewicht op het moment. Helaas betekent dat dat ik dan meer moet bewegen. van gewoon lopen val ik niet af dus gaan we in het park een klein stukje hardlopen. Het gaat echt maar om een meter of 200, daarna kun je me opvegen. Het is ook goede training voor de behendigheid.

Fietsen was even een noodzaak. Ik heb nu weer een brommer onder mijn kont dus mag de fiets weer een tijdje stof gaan verzamelen.

Het eten van fruit heeft meerdere doelen. Het is om af te vallen, mijn menu wat gezonder te maken en de stoelgang te verbeteren. Van fruit mag ik ook veel eten, dat kun je niet zeggen van bijv krentenbollen die ook op het menu staan. Ik heb ook een tijdje aan de activia gezeten, maar daar kwam ik weer van aan en het hielp niet echt. De activia en andere zuivel/fruit zaken heb ik vervangen door echt fruit. Dit werkt prima en ik val nog steeds langzaam af.

Ik ben januari 2007 begonnen met opletten wat ik eet en drink. Ik woog toen 102,9 kg. We zijn nu bijna 3 jaar verder en vanmorgen woog ik 88,8 kg. Ik heb nog steeds bijna 30 kg overgewicht en ben nog lang niet klaar, maar het gaat langzaam maar zeker de goede kant op.

Aangezien ik verder wil met de behendigheid moet ik wat aan mijn snelheid en conditie doen. Ik ben in die 3 jaar al flink sneller geworden.

Ik heb nog steeds de droom om weer op ninjutsu te gaan en daar moet ik ook lichter voor zijn en hard werken aan mijn conditie, uithoudingsvermogen en ook aan mijn flexebiliteit. Op het moment ben ik zo flexibel als een stalen deur. Ik heb met mezelf de afspraak gemaakt dat ik op ninjutsu mag als ik maximaal 70 kilo weeg, als ik dat dan nog wil. We zijn dan wel weer een tijd verder en misschien zijn mijn interesses dan al weer verandert.

Hoe dan ook is het noodzakelijk dat ik mijn lichaam weer in vorm krijg of ik nu verder ga met behendigheid of later op ninjutsu wil. Voorlopig ben ik lekker bezig met behendigheid met Bink en Fox en dit gaat nu goed. Ik kan nu zelfs concureren met andere combinaties. Eerst was ik gewoon veel te langzaam.

grt Manja
manja (Opper Keffer) - za 28 nov 2009 om 15:50 
Vanochtend was ik schandalig laat. Om 9 uur kwam ik eindelijk mijn bed uit rollen. Het was baggerweer buiten dus ging ik met tegenzin het ochtendrondje lopen. Ook de heren vonden het niet om in de stromende regen te lopen. Ze deden wel wat ze moesten, maar voor de rest werd er flink doorgelopen en veel uitgeschudt. Ik deed ze er geen plezier mee.

Weer thuis eerst de woeffies even afgedroogd. Dat wordt door Bink meestal erg op prijs gesteld. Dat is weleens anders geweest. Fox laat het over zich heen komen. Dat is wel altijd al zo geweest.

Na het ontbijt even de duiven voorzien van voer en water. Het was toen al 10 over 10. Naar het park zat er toch al niet in vanwege de late start. Om iets over half 11 ben ik weer een rondje gaan lopen met de heren. Ze waren net binnen, maar vooruit. Het was zowaar droog. Onderweg heb ik met koekjes geknikkert. Bink had er weer flinke lol in. Bink is wel erg fel. Ook het aannemen van koekjes gaat niet zachtjes. Beetje jammer, voor mij dan wel te verstaan.

Nadat ik de heren weer thuis had gedumpt naar moeders gegaan. Daar even lunchen en toen met de scooter naar de boerderij. Het knipperlicht kan ik nu wel aardig aan en ook de remmen wennen snel. Wel schiet het absoluut niet op. Misschien komt dat omdat hij een tijd stil heeft gestaan, dus ik wacht nog even af. Anders gaan we even vragen of er nog iets van een begrenzer in zit of zo. Ik zit me gewoon te vervelen met die snelheid.

Thuis heb ik weer een was in de wasmachine gedaan en nog even de schildpadden gevoerd. Verder lekker rustig aan gedaan. Rond 3en weer met de heren richting moeders. Ook nu onderweg weer met koekjes geknikkert het laatste stukje.

Vanavond zien we wel weer even, maar waarschijnlijk wil Bink vanavond oefenen. Hij zit sinds gisteren al een beetje te zeuren daarom.

grt Manja
Doerak (Mega blafbeest) - zo 29 nov 2009 om 09:57 
Ik ben wel aardig gezond bezig de laatste tijd. (reactie op het stukje d.d.28-11-09 11:2
Hardstikke goed van je! Het lijkt me inderdaad wel een leuke 'beloning' voor jezelf als je eindelijk die leuke sport of die behendigheid kan doen. Volhouden hoor, de aanhouder wint! grt Doerak
[Dit bericht is gewijzigd door Doerak op zondag 29 november om 10:00]

Beter één kluif in m'n bak, dan tien bij de slager!!!!
Tineke (Mega blafbeest) - zo 29 nov 2009 om 14:14 
WAUW, wat een prestatie, zo veel kilo's kwijt. En zo heerlijk langzaam, dat is veel gezonder dan die crash-dieten!! Goed man!!
Ga zo door, ga zo door. Ik was ook langzaamaan gewicht verloren (15 kilo in 2 jaar) en dat voelde zo lekker. Behendigheid loopt veel beter en alles gaat soepeler (hoe flexibel je nu ook bent, het is altijd flexibeler als in januari 2007, dat weet ik zeker.)
Nu bij mij door de zwangerschap de kilo's er weer aan komen, merk ik pas echt goed het verschil. Ik kan Lucje veel slechter sturen en al helemaal niet meer bijhouden. Dat maakt de wissels soms moeilijk, omdat ik niet op het juiste moment op de juiste plaats ben.

Succes ermee en laat je vooral niet opjagen!
[Dit bericht is gewijzigd door Tineke op zondag 29 november om 14:17]
manja (Opper Keffer) - zo 29 nov 2009 om 15:07 
@ Doerak en Tineke, ik laat me niet opjagen. Dat gaat gewoon niet. Ik ben inderdaad al een stuk flexibeler als januari 2007, maar ik ben er nog lang niet. Ik ga me eerst alleen richten op de behendigheid. Dat vind ik nu leuk en is ook nodig met mijn heren. Hier genieten ze van en ik pas daar dan op aan. Als ik me ergens op stort wil ik het ook goed doen. Met Bink loop ik nu op goed niveau en volgend seizoen starten we in de wedstrijdgroep. Volgend jaar moet ik dus ook minstens 3 wedstrijden gaan lopen met Bink. Dat heb ik in ieder geval al bereikt. Fox gaat volgend seizoen naar de gevorderden. Beide honden vinden het leuk om te doen dus gaan we er gewoon voor. 1 jaar geleden liep ik rondetijden van boven 1 minuut terwijl de snelste dan bijv op 33 seconden zat. Ik was niet snel. Ik ben nu van het groepje de snelste met Bink. Ik hoop dan ook goed te lopen met beide heren tijdens het examen. In de wedstrijdgroep komt er pas weer goede concurentie en zal ik mijn lat weer hoger gaan leggen.

Ik ben van plan op deze weg verder te gaan met mijn gezondheid. Liever langzaam en blijvend resultaat dan een als een jojo blijven schommelen.

Gisteren dacht ik dat ik schandalig laat was, maar ik heb mezelf overtroffen vanmorgen. 10 voor half 10 werd ik pas wakker. Bink was er gelijk bij en kwam naar mijn hoofd toe en snuffelde even in mijn oor. Toen keek ik op de wekker en moest 2 keer kijken. Het was toch echt een 9 die er voor de 20 stondt. Oeps. Ik ben meteen opgestaan en ben naar buiten gegaan met de heren. Onderweg kwam ik Onyx tegen en dit ging wederzijds grandioos mis. Ook goedemorgen.

Weer thuis het ontbijt geregeld, de duiven eten gegeven en Bink even vermaakt met wat oefenen. Om 5 voor 11 ben ik richting moeders gegaan zonder heren. Even lunchen en dan naar de KB.

Na de KB weer thuis even wat fruit gegeten en de was afgehaald. Daarna met de heren met een omweg naar moeders. Onderweg weer koekjes geknikkert. Dat vindt Bink toch nog steeds erg leuk. Ik moet hem ook weleens wegsturen tijdens het lopen omdat hij anders vergeet om zijn behoeftes te doen. Hij bedelt gewoon om het spelletje en vergeet dan de rest van de wereld. Ik gooi dan ook alleen het laatste stukje met koekjes als ze alles gedaan hebben.

Aangezien ik de huishoudzaakjes voor vandaag al heb geregeld heb ik wat tijd over vanavond. Ik wil dus weer even wat oefenen met Bink.

grt Manja
manja (Opper Keffer) - ma 30 nov 2009 om 15:44 
Gisteravond heb ik even met voornamelijk Fox geoefend. Bink wilde niet gaan liggen, dus viel er niks te verdienen. Ik ben alleen bezig geweest met appél op afstand en dan met de wisselingen op de juiste manier. Later schoof Bink toch ook bij en heb ik met beide heertjes even geoefend.

Ik lag er op tijd in met de hoop om er de volgende ochtend op tijd uit te komen. Vannacht werd ik echter weer rond 3 uur wakker en heb zo'n anderhalf uur liggen draaien. Toen ik weer wakker werd was het half 10. Zucht, daar ging de planning. Ik weet, denk ik, wel hoe het komt. Ik zit weer heerlijk aan de bullit. De eerste tijd ging het nog goed met slapen, maar de laatste dagen dus niet meer. Ook kan ik geen maat houden. En als de blikjes op zijn haal ik gewoon weer nieuwe. Vroeger dronk ik zo'n 3 blikjes per dag en deed ik precies 7 dagen met een tree van 24 blikjes. Nu gaan er bijna 2 treetjes per week doorheen. Met die 3 per dag heb ik al slaapproblemen gehad, laat staan met 5 tot 6 blikjes per dag. Ik heb dus vannacht besloten geen nieuwe meer te halen. Ik had er nog een stuk of 9 vanmorgen die moesten dan eerst nog op, maar met de boodschappen van vandaag zaten er geen nieuwe blikjes meer bij. Scheelt gewoon een bom duiten per week, niet normaal meer.

Ik ben eerst met de heren uit geweest. Onderweg liep een vrouw met maltezermixje in dezelfde richting als ik, maar dan in een tropentempo. Ik moest er dus een keer langs. Bink hield ik kort want die luste wel zo'n witte pluizenbol. Fox deed 1 poging uit te vallen, maar daar maakte ik snel een eind aan door op de rem te drukken en tegelijkertijd 'nee' te zeggen. Daarna liep Fox er in een gespannen houding met een losse flexilijn langs. Bink niet die leek wel een konijn met zijn getrek om bij het hondje te komen. Deze gunde Bink geen blik waardig en dat was heel mooi van het hondje. Toen we er voorbij waren bleef Bink half achterstevoren lopen. Ik zei scherp zijn naam en 'kom op' en zowaar hij liet het hondje nu met rust. Tjongejonge, wat een hoop gedoe vanwege een hondje in de buurt. Dat hij nu niet inziet dat hij energie verspilt met al dat rare gedoe. Naar mij kijken levert trouwens veel meer op, maar ook dat is nog niet helemaal duidelijk. Ja, als we er eenmaal voorbij zijn wel, maar tijdens en voor passeren dan besta ik echt niet.

Een stuk verderop stondt de man met bange teckeltje. Ik was met Bink koekjes aan het knikkeren en Bink lette dus niet op zijn omgeving. Het hondje viel ineens uit naar Bink en Bink vloog grommend naar het hondje toe. Ik drukte simpelweg op de rem met een 'nee' en Bink kwam daarna meteen bij me terug om verder te spelen en we waren er toen nog niet eens voorbij. Ik ben ook gelijk verder gegaan met spelen. Braaf is braaf.

Thuis even ontbeten, de schildpadden gevoerd en de duiven ook maar even. Daarna was het half 11 en kon ik verder mijn planten even voorzien van het nodige water en daarna kon ik even zitten.

Rond kwart voor 11 ben ik naar moeders gegaan om Gabber uit te laten. Met Gabber heb ik een stukje hardgelopen. Even kijken wat hij daar van vondt. Ook Gabber vindt het leuk om samen te rennen. Hij blijft alleen niet netjes bij me lopen, maar loopt vooruit. Gelukkig kon ik met een 'ho' voorkomen dat hij me van mijn sokken trok. Daarna weer verder met een slappe lijn.

Na de lunch weer naar de KB en daarna naar de supermarkt en de dierenwinkel voor de wekelijkse boodschappen. Ik heb me aan mijn voornemen gehouden en geen nieuwe bullit gehaald.

Thuis natuurlijk de boodschappen opruimen en even het nodige fruit eten. Bink had weer een flossie gejat en deze lag in een stoel. Voortaan beter wegstoppen maar. De schildpadden kregen weer verse waterplantjes en ik heb nog een blikje bullit genuttigt. Voor morgen heb ik er nog 2 en dan zijn ze echt op. Ik hoop dan aan het eind van de week weer normaal te slapen.

Morgen weer behendigheid. Ik heb er nu al weer zin in.

Vanavond wil ik een filmpje kijken.

grt Manja
manja (Opper Keffer) - di 01 dec 2009 om 15:34 
Vannacht al iets beter geslapen, maar toch weer de prestatie neergezet om tot half 10 in bed te blijven stinken. Wel maakte Bink me meteen duidelijk dat ik op moest schieten toen hij wist dat ik wakker was. Nu moet hij nog even leren dat hij me ook wakker kan maken als hij nodig moet. Dat mag namelijk ook.

Ik ben eerst weer naar buiten geweest met de heren. In de lift stond ik dan met Ali, Bink's 'favoriet'. (niet dus) Ik kreeg het voor elkaar om Bink te laten zitten en er was zelfs een moment dat Bink even niet naar Ali staarde. Dat leverde hem een koekje op. Zijn houding ontdooide toen iets, maar toen de lift stopte en Ali uitstapte stondt Bink meteen weer op scherp. Als Bink de kans had gekregen was hij achter hem aan geschoten voor een bekende hap in de enkels. Ondanks dat het er niet zo uit ziet is Bink eigenlijk gewoon bang voor Ali. Helaas werkt Ali niet echt mee met zijn gedrag naar Bink. Ali is ook bang voor Bink. Ze staren dus naar elkaar en Ali zegt dan ook nog met een breed armgebaar dat hij geen koekjes heeft voor ze. Voor Bink is dit te veel van het goede. De meeste honden zijn echter helemaal leip van Ali omdat hij koekjes heeft. Bink nam deze koekjes toen de tijd ook met smaak aan, maar toen dat brede armgebaar kwam met het woord 'op' sprong Bink op en beet in zijn hand. Sinsdien gaat het echt niet meer tussen die 2. Bink herkent hem ook van verre en is dan helemaal gefixeert op Ali. En helaas niet vanwege de koekjes. Die krijgt Bink ook bijna nooit. Ze zijn meestal al op en als hij nog wel heeft gooit hij ze op de grond voor Bink. Ali is echt wel bang voor Bink. Door Bink's vreemde gedrag is Fox ook erg attent op Ali, maar die zal nooit bijten.

Buiten hebben de heren snel hun boodschapjes gedaan en ik heb het laatste stuk koekjes geknikkert. Bink ook weer blij.

Thuis het ontbijt geregeld, de duiven gedaan en Pipo even voorzien van een antisnot behandeling. Het beestje is alweer ziek. Ik heb laatst wel moeten lachen met Pipo, het turkse torteltje. Pipo was van mijn hand op de grond terecht gekomen dus moest Bink daar met zijn grote neus bij komen. Pipo had daar echter geen zin in en gaf Bink een mep op zijn neus. Bink draaide gelijk af. Ik vond het schitterend. Dat kleine gevalletje tegen de grote boze woef. Ik heb Pipo wel meteen opgepakt en weer op zijn kooi gezet. Fox kan nog weleens vervelend doen naar de vogels als ze teveel fladderen.

Na mijn ontbijt heb ik even rustig gezeten en toen ben ik naar moeders gegaan om Gabber uit te laten. Gabber liep weer wat kreupel dus heb ik het rustig aan gedaan.

Na het KB gebeuren weer naar huis en even wat fruit gegeten. Daarna de heren weer in de lijnen gedaan en met een omweg naar moeders. Bink heeft hierbij weer eens los gelopen en dit ging niet slecht. Het laatste stuk weer koekjes geknikkert. Bink weer helemaal blij. Fox krijgt dan ook, maar die gooi ik minder hard. Bink snaait anders die van Fox ook weg. Fox is te bang voor Bink om door te zetten en laat Bink dan ook zijn koekje opeten. Dat is wel jammer. Bink leert hierdoor de verkeerde dingen. Al zal hij het bij Gabber niet proberen.

Vanavond lekker behendigheid. Het is de laatste gewone les. Volgende week is het proefexamen en de week erop het examen. Daarna is het seizoen voorbij. Wel moet ik dan even inschrijven voor het volgende seizoen.

grt Manja

Pagina: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15 

Reageer!