Binky uit Breda - Topic 4 - 
Er zijn 362 reacties in dit topic en dit topic is 13927 keer bekeken.

Pagina: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15 

manja (Opper Keffer) - wo 02 dec 2009 om 16:48 
Gisteravond was het koud. Na het opbouwen eerst Fox even lekker laten knallen. Fox deed het weer erg goed in het begin. Wel liet hij zich afleiden door wat er om hem heen gebeurde. Hij was ineens bang voor het geblaf van andere honden en ook honden die in het parkje uitgelaten werden waren erg interessant. Het ergste was dat hij ineens bang was voor Eric en dus weg liep van de start voordat ik hem het sein het gegeven dat hij mocht starten. Hij kwam dan wel over de sprong heen naar mij toe, maar ik had gezegd dat hij moest wachten. Ik zette hem dus weer terug en gaf dan weer het signaal wachten met een overduidelijk handgebaar erbij. De 2de keer ging het dan wel goed, maar durfde hij na de 2de sprong niet verder weer vanwege Eric. Na 3 pogingen heb ik hem even bij de flexiclick gepakt en ben ik naar Eric toegelopen met Fox. Fox wilde dat natuurlijk niet en deed wat ontwijkpogingen, maar daar was geen ruimte voor met het korte lijntje. Bij Eric aangekomen heeft Eric Fox even geaaid en geprobeerd om hem wat los te krijgen, maar Fox liet het alleen maar over zich heen komen. Ik zette hem weer bij de start neer en nu ging de start goed. Bij de 2de sprong iets meer aanmoediging gebruikt om hem er overheen te krijgen, maar hij kwam. De paaltjes zijn niet Fox sterkste kant, maar daarna was het hele angstprobleem wel weer weg. Het enige wat we verder nog voor Fox moesten doen was de uitgang van de slurf een heel klein beetje open houden. Fox had alleen wat problemen met de 'enge' Eric die het ding open hield. Fox liep dan eerst naast de slurf om te kijken wie daar zat en als ik hem dan terug riep en opnieuw door de slurf stuurde ging het goed. Vanaf volgende week moet hij het 2 weken zelf doen met die slurf. Misschien doet hij het dan wel in 1 keer omdat er geen afleiding aan het eind van die slurf zit.

Na de les heb ik Fox nog een keer door de zware slurf gestuurd en dit ging heel goed. Wel keek hij weer eerst of er niemand aan het eind zat. Toch gaat Fox nu heel makkelijk door beide slurven. Na Fox even met Bink geoefend op de slurf in de pauze. In de eerste instantie ging dit gewoon goed. Na zo'n 3 keer weigerde hij ineens en ging hij er alleen nog doorheen als ik hem open hield. Wel kon ik hem er alsvast in sturen en dan zelf naar het eind lopen en hem open houden. Ik liet de slurf natuurlijk steeds weer een stukje zakken met iedere poging. Het resultaat was een Bink die plat op zijn buik uit de slurf kwam kruipen. Het was geen gezicht. Ik ben toen ook even naar de andere slurf gelopen en heb Bink daar ook doorheen gestuurd. Dit ging gewoon goed. Het probleem met de zware slurf bleef echter. Hij ging er wel in, maar ik moest hem dan wel een klein stukje open houden. Zelfs met de clicker en het weggooien van zijn bal als hij uit de slurf kwam werkte niet. Vervelend weer, maar helaas.

Met de les bleef het probleem gewoon hetzelfde. Ik had me er dus al een beetje bij neergelegd dat hij er niet doorheen wilde deze les. Na een aantal rondjes weigerde Bink echter met me mee te komen naar de start. Na nog een paar keer roepen kwam hij dan wel, maar niet van harte. Tijdens het wachten op mijn volgende beurt wilde Bink vanalles doen voor een click en koekje. Toen ik weer aan de beurt was en Bink mee riep naar de start bleef hij echter zitten met zijn rug naar me toe. Ik stond op het punt om mijn geduld te verliezen en zei dat ook hardop. Eroc stelde voor om Bink even aan het paaltje vast te zetten en dan Fox even te pakken. Ik zette Bink dus vast en maakte Fox los en liep weer naar de start. Fox bleef echter ook staan waar hij stondt. Dat was natuurlijk hilarisch voor de rest van de groep. Zij konden wel lachen om die 'solidariteit' van mijn heren. Ik liep terug en pakte Fox bij zijn halsband en liep met hem naar de start. Ondertussen zei ik spottend 'van wie denk je dat Bink het geleerd heeft dit 'weigeren'? Dat was natuurlijk nog hilarischer. Toen ik Fox echter bij de start had en het sein had gegeven dat hij mocht starten was het rennen geblazen. Uiteraard even de twijfel bij de opengehouden slurf, maar daarna ging hij weer als een trein. Het mooien van Fox is ook nog dat hij ook ver van mij vandaan nog doet wat ik brul. Fox kent de namen van de toestellen wel. Alleen links en rechts gaat nog niet zo goed. Maar ik hoef alleen maar goed bij te blijven met het bochtenwerk. De laatste 3 hindernissen waren een hoogtesprong, de breedte sprong en de band. Die stonden in een rechte lijn van elkaar. Ik liep liep net bij de hoogte sprong toen Fox netjes door de band vloog. Op het rechte stuk hou ik die bruine echt niet bij. Van Bink hoef ik dit soort dingen niet te verwachten. Die had na de breedte sprong omgekeken of ik nog mee kwam en dus de band in de eerste instantie geweigerd. Heel apart dat verschil tussen die 2 en soms erg wennen als ik van hondje ben gewisselt.

Na dit mooie rondje van Fox gingen we naar het 19 hindernissen parcours voor het lopen van een tijdrondje. Eerst natuurlijk het parcour verkennen. Er zaten wat lastige dingen bij. Het enige waar ik me eigenlijk druk om maakte was die slurf. De wip was er tussenuit gehaald. Die was inmiddels te glad geworden door de kou. Na het oefenen van het parcours in 2 delen was het tijd om het geheel te lopen. Bink deed het nu wel best goed. Het enige wat mis ging waren de raakvlakken op de kattenloop. De eerste omdat ik hem een beetje in de weg liep en hij dus scheef op de kattenloop aankwam. De afsprong sloeg hij over omdat hij eraf sprong. Schijnbaar heb ik hem met mijn houding hem er vanaf 'geduwd'. Ik had natuurlijk niet zo'n best humeur na zijn gedoe en dan is hij er gevoelig voor mijn houding. Ook Fox heeft daar erg last van. Verder maakte Bink geen foutjes en ik dus ook niet. Mijn tijd was 55:11 seconde en 2 foutjes. Nu was Leen met Luca, de sheltie, iets sneller. Hij liep namelijk 55:08, maar dan wel met een disc. Ik was al aardig op dus ik was niet zo snel als gewoonlijk. Gelukkig heb ik daar volgende week niet zo'n last van. Dan hoef ik maar 4 keer te lopen met genoeg rusttijd ertussen om weer in volle glorie een rondje te lopen.

Gisteravond kwam ik thuis en kwam er achter dat ik vergeten was mijn bed aan te zetten. Balen, dat betekent een ijskoud bed. Ik zette mijn bed aan en heb rustig aan mezelf klaar gemaakt om te gaan slapen. Helaas was het bed toen nog niet erg warm. Om het even kort te houden ik was koud en bleef het erg koud hebben tot half 1 zo'n beetje. Toen ik het warm kreeg viel ik uiteraard in slaap. Vannacht werd ik wakker van de hitte. Het bed stondt nog op 'sudderen' dus dat werd pijnlijk aan mijn benen. Gelijk kon ik even naar het toilet en een asperine innemen voor de hoofdpijn. Dat beloofde weer weinig goeds voor de ochtend. En inderdaad. Ik werd vanmorgen op de schandalige tijd van 5 voor 10 wakker met een koppijn waar je eng van werd. Ik ben uit bed gekrabbelt en ben zo snel mogelijk met de heren even uit gegaan. Ik kwam Onyx weer tegen en dat ging grandioos mis. Eerst viel Fox uit en Bink daarna ook gelijk. Fox kreeg ik na een 'nee' weer onder controle, maar Bink ging tekeer als een wilde. In mijn frustratie greep ik Bink in zijn nekvel en tilde hem met zijn voorpoten van de grond en brulde in zijn snuit dat het nu klaar was. Bink gaf een yelp en daarna bleef het stil. Onyx was voorbij en ik liet Bink weer los. Uiteraard had ik meteen spijt van mijn actie, maar dit hele gedoe schoot even totaal verkeerd bij me. Eigenlijk moet ik hoognodig naar het park met de heren om hun uitvalgedrag weer onder controle te krijgen, maar met mijn huidige slaapprobleem en gedachtegang gaat dat niet zo maar lukken.

Op het moment heb ik weer weinig plezier in de dingen die ik doe. Mijn kop staat weer niet stil met piekeren over de dingen die ik allemaal wil doen, maar gewoon geen tijd voor heb. Dat is mijn grootste probleem. Ik wil teveel. Ik wil met de honden trainen, dagelijks naar het park, moet ook naar de KB, zit hier op het forum en heb nog wat andere zaken die ik met internet iedere dag bij wil houden, ik wil op ninjutsu, ik wil wedstrijden lopen met Bink, ik moet thuis de andere dieren ook dagelijks hun verzorging geven, ik moet mijn huishouden bijhouden. Ik moet dus dingen schrappen en als eerste wat ik nu dus op de lange baan moet zetten is ninjutsu. Ik heb er nu geen tijd voor, ben nog te zwaar enz enz. Verder heb ik in dit jaargetijde meer slaap nodig als in de zomer. Dit houd in dat ik zo'n 10 tot 12 uur slaap per dag nodig heb. Mijn dagen zijn dus aanzienlijk korter en dan komen de 'moet-zaken' al in de problemen, laat staan de 'wil-zaken'. Helaas voor mij kan ik ninjutsu niet van me af zetten. Ik oefen thuis namelijk al een aantal dingen hiervoor. De laatste dagen dan niet vanwege tijdgebrek. Dit hele gebeuren knaagt aan me en door dat geknaag komt de klad in de rest van de dagelijkse dingen op de dingen na die het minste moeite kosten. Ik ga nog steeds een uurtje naar de KB. Dit is toch een soort van werk en dus een verplichting en het bijhouden van dit forum en de asielhondjes is ook een soort verplichting. Die worden dus braaf gedaan. s'Ochtends opstaan gebeurt ook als een verplichting. De heren moeten tenslotte uit. Had ik geen honden gehad dan had ik waarschijnlijk in winterslaap gegaan. Alle extra's schieten er dus bij in. Een slechte ontwikkeling. In het begin had ik er nog moeite mee dat ik niet naar het park kon met de heren. Nu boeit het me niet meer. Ik moet snel zien om te keren en weer naar een positievere gedachtegang te gaan. Dit is voor mij niet leuk en voor mijn dieren ook niet. Ik hoop dat het snel weer lente wordt en deze donkere periode weer snel voorbij is en ik weer kan genieten van de kleine dingen die een mens gelukkig maken.

Morgen heb ik een gesprek bij de sociale dienst. Het heeft iets te maken met de de toeslagenwet en ik moet de nodige papieren meenemen. Ik ben als de dood dat ik iets fout heb gedaan en dit gesprek bezorgt me dan ook een heleboel stress. Hopelijk valt het mee en is het gewoon een soort van routinegesprek.

grt Manja
Tineke (Mega blafbeest) - wo 02 dec 2009 om 16:58 
Manja, tel maar al af; over minder dan drie weken worden de dagen alweer langer.
manja (Opper Keffer) - do 03 dec 2009 om 16:39 
Ja, da's waar he. 21 december is de kortse dag al weer. Een klein lichtpuntje in deze donkere dagen.

Vanmorgen is het weer niet gelukt om op tijd uit de veren te komen. Het was half 10 en ik had nog steeds die vervelende hoofdpijn. Bink had wel zoiets van: je bent wakker, dus opstaan! Ik luister dan maar braaf anders blijft hij zeuren.

Ik ben goed getraind door de heren.

Buiten kwam ik Ingvie weer eens een keertje tegen. Dit ging zonder problemen. Wel kreeg ik een hoop complimenten dat Bink zo was afgevallen. Bink heeft nu dan ook een droomfiguurtje. Na een tijdje te hebbem gekletst ging ik weer verder en jawel, daar kwam Onyx weer aan. Fijn. Uiteraard werd er geslopen. Dat was trouwens ook nog wederzijds. Gegarandeerd ellende dus. Ze zijn wel voorspelbaar die honden van mij. Fox viel als eerste uit en een fractie van een seconde later vloog Bink ook uit. Ik drukte op de rem en trok de riemen met een ruk terug. De heren krijgen dan een correctie en ik brulde ook hard 'nee'. En waarempel, ze bonden beide in. Fox hield het nu bij wat gepats en Bink hing zich krabbend op in de lijn, maar het bleef verder stil. Ook Onyx hield zich koest. Ik heb wel vaker zo'n uitwerking op andere honden. Vreemde honden zijn nog wel onder de indruk van mijn keeltje van 1000 watt, mijn eigen honden kennen het wel en hebben dus nog een extratje nodig in de vorm van even aanraken of een ruk aan de lijn. Het aanraken hoeft niet hard te zijn. Gewoon even met je vinger in de flank prikken. Ze worden daardoor even afgeleid en zijn dan stil wat gelijk beloond wordt met een vrolijk 'goed zo' en een koekje. Wel ligt het eraan wat de tegenpartij is en wat die doet. Een tegenstander die uitvalt is teveel van het goede en dan krijg ik ze dus niet stil.

Na het uitje het ontbijt geregeld, snel de duiven gedaan en toen kon ik meteen door voor Gabber. Na het uitje met Gabber even lunchen en even achter internet zitten en daarna naar het stadhart voor de sociale dienst.

Het gesprek viel me 100% mee. Het kan wel zo zijn dat ik straks alleen nog onder het uwv val met mijn uitkering omdat de toeslag op mijn uitkering niet is aangepast nadat ik op mezelf ging wonen. Nu woon ik al 6 jaar op mezelf, dus daar zijn ze dan wel lekker op tijd achter gekomen. Ik hoef niks te doen ik krijg vanzelf bericht. Daar hou ik van: niks doen.

Ik ben nog even het stadshart ingegaan om te kijken voor hondenboeken, maar vond niks interessants. Ik ben nog even langs de brommer man gereden voor wat vraagjes over mijn scootertje. Hij blijkt van een oudere man te zijn geweest, maar hij heeft ook zo'n half jaar stil gestaan. Ik moet het beestje dus even wakker schudden. Als dat niet werkt kan ik nog iets aan de uitlaat laten doen en dan zou hij ietsje harder kunnen gaan. Voorlopig wacht ik lekker af wat het beestje doet. Lekker veel rijden zal hem in ieder geval al goed doen. De bijna 500 kilometer die op de teller staan kunnen nog weleens echte kilometers zijn en niet zoals ik denk dat hij al een keer klokje rond is geweest. ik ben ook nog even langs intratuin gegaan, maar kon ook daar niks vinden dat ik graag wilde hebben. In ieder geval is mijn brommer goed uitgelaten vandaag.

Vanavond heb ik Gabberdienst en daarna weer lekker naar mijn eigen huisje met de heren. Ik moet weer even met een schepnetje door de schildpaddenbakken en dan om half 9 lekker aanschuiven voor House.

grt Manja
manja (Opper Keffer) - vr 04 dec 2009 om 15:35 
Vanochtend is er een wonder gebeurt. Ik was om kwart over 8 wakker en 5 minuten later kwam ik uit mijn nest. Ik ben eerst met de heren naar buiten gegaan. Ik ben geen honden tegen gekomen. Lekker rustig zo. Thuis het ontbijt geregeld en daarna de duiven gedaan. Daarna de schildpadden voorzien van een spierinkje en Bink even uitgebreid gekamt en geknuffelt. Om half 11 weer met de heren naar buiten. Beneden stonden we ineens oog in oog met een mevrouw met een pekineesje en uiteraard vielen mijn heren vreselijk uit. Het pekineesje daardoor ook trouwens. Ik heb de heren de lift uitgezwiepert en naar buiten gesleurd. Bah, weer een enorme geluidsvervuiling van enorme proporties. Buiten kwam ik verder niks tegen.

Moeders was thuis vandaag dus hoefde ik niet met Gabber uit. Na de lunch op de tuftuf naar de KB en van daaruit naar de Dorpstraat en ook weer even naar het Stadshart om blikjes riviergarnaaltjes te halen voor de schildpadden. Daarna in de stromende regen naar huis getuft. Thuis werd ik hartelijk ontvangen door de heren. Ik heb even de fruitmand geplundert en daarna ben ik in de stromende regen met de heren via een omweg naar moeders gelopen. Beneden had ik nu de 2 witte boxers. Ik dacht dat ze om half 11 al tekeer gingen als gekken, maar dit sloeg echt alles. Ik heb de heren opgehangen en weer naar buiten gezwiepert. Fox had het zo druk met achterom kijken en blaffen dat hij de deurpost over het hoofd zag. Dat gaf een aardige dreun. Ik kon er wel even om lachen. Helaas bleef Fox gewoon doorgaan met brullen. Het maakte dus geen indruk dat hij met zijn domme harses tegen de deurpost liep. Fox heeft echt een bloedhekel aan die boxers en die zijn de vriendelijkheid zelve. Ik snap daar geen hout van. De heren werden buiten pas weer kalm. Verder kwam ik geen honden tegen. Bink wilde aan het eind van het rondje gewoon koekjes knikkeren. Bij moeders heb ik de heren eerst afgedroogd. Bink's mooi gekamde vachtje zit weer lekker door de war en ziet er nu erg pluizig uit. Vanavond dus nog maar een keertje kammen.

Vanavond weer terug naar mijn eigen huisje, met het verzoek of het dan misschien droog mag zijn. Ik heb thuis nog wat huishoudzaakjes te regelen en vroeg mijn bedje op te zoeken en verder lekker helemaal niks.

grt Manja
MarVeldhuijzen (Mega blafbeest) - vr 04 dec 2009 om 17:16 
Manja, is zo'n wekkerlamp niks voor jou? Die gaat zachtjes licht geven en dan steeds meer en dan wordt je geleidelijk wakker op een natuurlijke manier. Dat schijnt heel goed te werken.

Marianne
manja (Opper Keffer) - vr 04 dec 2009 om 17:51 
Ik heb een gewone wekker. Ik zet dat ding dan uit en plof weer neer om verder te slapen.

Maar heb je een voorbeeld van zo'n wekker?

grt Manja
MarVeldhuijzen (Mega blafbeest) - vr 04 dec 2009 om 23:08 
Hier is de website: klik

Je hebt twee soorten, met of zonder radio. Ik zou eentje met nemen denk ik. Nadeel is wel de prijs, de duurste is zo'n 130 euro. Aan de andere kant: als je daardoor makkelijker wakker wordt is dat ook wat waard.

Marianne
manja (Opper Keffer) - za 05 dec 2009 om 16:29 
@ Mar, van de prijs alleen word ik badend in het zweet wakker. Ik zal er voor moeten sparen of ik moet het heel lief aan de kerstman gaan vragen. Ik heb in ieder geval zeker interesse in zo'n wekker. De mijne is toch aan vervanging toe.

Vanmorgen was ik rond kwart over 9 uit de veren. het weer klonk erg vochtig dus had ik niet zo'n haast.

Eenmaal buiten gekomen struikelde ik over Boyd. Het lawaai was weer niet te stuiten. Gelukkig maakt Boyd meer herrie dan mijn heertjes bij elkaar dus hoefde ik me niet te schamen.

Ik ben met een omweg naar het veldje gelopen en heb ze daar weer eens losgelaten. Al snel werd ik er aan herrinnert waarom ik dit niet meer deed. Bink had weer iets 'eetbaars' gevonden en at dat snel op. Na de boodschapjes weer naar binnen en het ontbijt geregeld. Na het ontbijt de 3 turtles even gevoerd en de wasmachine gevuld en aangezet. Daarna was het al weer tijd om richting moeders te gaan. Ik heb Gabber uitgelaten en heb even geluncht. Daarna naar de boerderij en vandaaruit weer naar huis.

Thuis wilde ik eerst de was op gaan hangen. Ik deed de douchedeur open en zag dat de wasmachine weer flink bezig was geweest. Het wasmiddellaatje stondt open, mijn handoek lag op de grond en toen zag ik het ergste. De nieuwe fles vloeibaar wasmiddel van 5 liter was gevallen en de dop was gebroken. Er lag zo'n 3 liter vloeibaar wasmiddel op de grond. Ik had mijn donkere was los op de grond liggen en precies in de afwaterrichting. Die zat dus ook helemaal onder het was middel. Ik heb eerst de wasmand schoongespoeld en heb de donkere was even in een ander krat gegooit. Toen kwam er ineens water langs de doucheslang gelopen. De douchekop lekte. Inderdaad, dat kon er ook nog wel bij. Ik kan dus niet meer douchen nu. Ik heb met de doucheslang de muren en de vloer schoongespoten. Daarna met een schuurspons de getroffen plekken even nagesopt en weer afgespoeld. Ik heb de witte was uit de machine gehaald en de donkere erin gestopt. Wasmiddel was niet nodig het zat al helemaal onder. Ik heb de witte was opgehangen de douche aangetrokken en even wat fruit gegeten. Na het eten een wasmachinemonteur gebeld. Woensdag wordt het gemaakt. De donkere was staat nu nog te draaien, maar ik heb alles van de machine afgehaald om nog zo'n ramp te voorkomen.

Daarna weer richting moeders met de heren. Ik kom buiten en jawel. Lenie komt net aanrijden op haar scootmobiel met Boyd op de plank. 3 keer raden wat er gebeurde. Ik liep gauw rechtdoor en ontweek het blerende teckeltje die de nodige foei's naar zijn kop kreeg, maar niet ophield. Zo nu zijn we wel klaar voor vandaag, toch? Ik heb al weer meer dan genoeg ellende gehad.

Helaas. Voor het Savelsbos liep een man met zwarte russische terrier. Ik probeerde om te voorkomen dat er spanning op de lijnen kwam maar helaas. Fox viel uit en Bink toen uiteraard ook. Na 3 keer rustig 'nee' was het genoeg. Ik gaf Fox een flinke ruk aan de lijn met 'genoeg' erbij. Fox bondt in. Bink bleef echter doorgaan. Ik liep door en haalde hem binnen. Toch vloog Bink elke keer met een boog weer naar die hond al blerend. Dit was de bekende druppel. Ik gaf een flinke lel aan de lijn zodat Bink voor mijn voeten neerkwam en gaf hem daarna een lel met de flexilijn. Ik was ziedend en deze keer geen spijt van mijn actie. Bink bondt in en liep toen weer keurig netjes naast me mee bedelend om een koekje. Ja, mooi niet. Wegwezen snauwde ik naar hem en hij liep vooruit en liep verder. Later probeerde hij me te verleiden tot koekjes knikkeren. weer stuurde ik hem weg. Even niet, ik had het even helemaal gehad met die monsters. Ik ga pas weer iets leuks doen als jullie weer eens normaal gaan doen.

Ik moet echt weer wat met ze gaan doen, want zo gaat het van kwaad tot erger. Ik moet echt weer met ze naar het park om ze sociaal te houden met andere honden. Gelukkig besef ik dat en heb ik weer een schuldgevoel dat ik niet naar het park ben geweest. We gaan dus weer een beetje de goede kant op. Nu nog daadwerkelijk actie ondernemen en dat is het moeilijkst.

Vanavond ga ik samen met moeders een film kijken. Dit is ons 'sinterklaasavondje'.

grt Manja
wilkra (Puppy) - za 05 dec 2009 om 17:13 
Ha Manja
Is Marktplaats misschien een idee voor een wake-up light? Er worden er een aantal aangeboden voor ongeveer de helft van de nieuwprijs.
Groet van Wil
manja (Opper Keffer) - za 05 dec 2009 om 17:19 
Ik ga eens kijken. Bedankt.

grt Manja
manja (Opper Keffer) - zo 06 dec 2009 om 15:51 
Vannacht weer een tijdje wakker gelegen, maar vanochtend toch nog voor half 10 uit de veren. Ik ben eerst uit geweest met de heren en ben onderweg een rottweilerpupje tegen gekomen. Aangezien dit geen frontale benadering was kreeg ik ze er langs zonder gebrul. Wel werd er uitgebreid geslopen door de heren. Uiteraard verdiende dat, na het passeren, de nodige positieve aandacht. Nu alleen dat gesluip nog op een of andere manier weg zien te poetsen. Mensen en de meeste andere honden vinden het niet prettig om dat gesluip op je af te zien komen.

Thuis het ontbijt geregeld en de duiven even voorzien van eten. Bij de schildpadden de nodige poep weggehaald en alles zag er weer goed uit.

Ik heb vanmorgen ook het aanvraagformulier van de startlicentie voor de behendigheid ingevuld. Morgen even een kopie maken van de infopagina van Bink's werkboekje en dat dinsdag met 9 euro inleveren bij de KC zodat die aanvraag de deur uit kan. Het gaat toch echt gebeuren dat ik volgend jaar minstens 3 wedstrijden ga lopen met Bink.

Om half 11 ben ik weer even uit gegaan met de heren. Bink was namelijk weer 'vergeten' te poepen de eerste ronde. Ook de 2de ronde was vruchtenloos tot ik bij het veldje voor de deur van mijn flat aankwam. Bink maakte aanstalten om te gaan zitten toen er ineens geblaft werd aan de overkant van het veldje. Daar liep de vrouw met 3 shi-tzu's. Zij liep al om omdat ik ineens opdook met mijn honden, maar toch blaften 2 van de 3 hondjes naar mijn heren. Bink was meteen weer afgeleid en sloop naar de hondjes toe. Ik zei daar wat van en Bink kwam naar me toe. Ik stuurde hem weer weg het gras op om zijn boodschap te doen. De nood was hoog genoeg voor Bink om toch maar zijn boodschap neer te leggen. Gelukkig, het werd tijd. Na zijn boodschap vloog hij wel meteen in de richting van de 3 blafketiers. Ik riep nog dat hij rustig moest doen, maar helaas, Bink vloog gewoon door en na 5 meter was de lijn op. Bink kwam daar met een aardige klap achter, maar het bleef stil. Ik riep hem vrolijk mee en hij kwam! Hij moest toen wel om me heen stuiteren, maar dat boeit niet. Hij was braaf dus gooide ik een frolicje voor hem weg en gelijk daarna nog een. Ik ben naar binnen gelopen met 2 stille en redelijk relaxte hondjes. Echt helemaal zoals ik het hebben wil.

Ik heb de heertjes weer boven gedropt en ben richting moeders gegaan. Daar even geluncht en toen door naar de KB. Daar even snel mijn werk gedaan en toen door naar de verjaardag van mijn oma. Daar heb ik een uurtje gezeten en daarna heb ik mijn bommertje even goed uitgelaten. Helaas heeft het me nog geen voordeel in de snelheid opgelevert. Toen het weer begon te regen ben ik binnendoor naar huis gereden.

Thuis werd ik weer hartelijk begroet door mijn koekiemonsters. Ik heb weer even met mijn handen in schildpaddenwater gezeten en een boodschappenlijstje gemaakt. Vanavond moet ik 2 keukenkastjes leeghalen voor de werklui morgenochtend en mijn was afhalen. Morgen wordt weer een rare dag met vanaf half 10 werklui over de vloer. Tussendoor honden uitlaten en boodschappen doen. De werklui zijn zo'n 5 uur bezig met mijn keuken. Ik kan mijn lol dus weer op.

grt Manja
baileys (Jonge hond) - zo 06 dec 2009 om 20:05 
Hoi manja,

ik kwam toevallig dit onderwerp tegen. misschien is het insterresant voor jou.
http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,63747.0.html

diana, bailey en ray-cee
manja (Opper Keffer) - ma 07 dec 2009 om 16:29 
Bedankt Bailey's. Het schijnt echt wel te werken. Ik heb geboden op een 2de handse op marktplaats, maar nog niks gehoord.

Vanochtend was ik om half 8 wakker. Een half uur voor de wekker. Ik heb de wekker wel aan laten staan voor het geval dat ik weer in slaap zou vallen. Ook heb ik mijn nachtlampje aangezet. krijg ik toch wat licht in mijn gezicht en kan ik ook wennen aan de 'zonsopkomst'. Om 1 minuut voor 8 ben ik opgestaan en heb ik de wekker uit gezet. Na het gebruikelijke ochtendpatroon met de heren naar buiten. Het was gewoon nog schemerig buiten. Het was wel lekker rustig.

Na het rondje het ontbijt geregeld, Nero eten gegeven, duiven gedaan en toen begon het wachten op de deurbel. Die ging om kwart voor 10. De heren natuurlijk blaffen en tegen me opspringen. Na het openen van de deur werd degene voor de deur besprongen en besnuffelt en begromt door Bink en daarna was het goed. Bink kwispelde zelfs naar de man en liet zich aaien. De deur bleef nu open staan en de man liep nog een keer heen en weer. Ook dit ging goed. Toen de 2de man verscheen moest er natuurlijk even geblaft worden, maar na de kennismaking was ook dat goed. Ik ben aan het opruimen geslagen en Bink liep weer met zijn nieuwsgierige neus over tussendoor en overheen.

Om kwart voor 11 ben ik met de heren naar moeders gegaan en bij moeders even Gabber uitgelaten en daarna de honden daar achter gelaten. Thuis waren ze klaar en was het wachten op de schilder voor het verven van de leidingen en de loodgieter voor een nieuwe douchekop. In de tussentijd heb ik een stofzuiger door het huis laten gaan en heb ik een aquarium ingericht voor de picta bellii schildpad die bij de andere 2 opvangschildpadden zit. De bellii wordt een beetje ondergesneeuwd door de andere 2 en heeft nog steeds niks gegeten sinds dat ik haar heb. Ze moet dus helaas apart gezet worden. Ik heb ook nog een tijdje voor de schildpaddenbak gelegen om gewoon even naar ze te kijken. De tijd vliegt dan voorbij. Ook heb ik Mingming verschoond. Als je vast zit aan huis ga je gewoon zoeken naar klusjes. Gelukkig heb ik er nog meer dan genoeg dus hoefde ik me niet te vervelen.

Om kwart voor 3 stonden de schilder en de loodgieter voor de deur. 10 minuten later waren die al weer klaar. Nu kon ik eindelijk boodschappen gaan doen en het vuilnis wegggooien.
Bij thuiskomst even de 'nieuwe bak' nagekeken op lekken en ook de filter even nagelopen op mogelijk lekken. Dit was allemaal prima, dus kon ik weer richting moeders.

Vanavond moet ik mijn gootsteenkastje weer even inrichten en ik zet de schildpad vanavond ook al over. Morgen even een klemspotje halen en dan zit dat ook weer goed.

grt Manja
manja (Opper Keffer) - di 08 dec 2009 om 16:17 
Gisteravond heb ik braaf de dingen gedaan die nog moesten. De schildpad zit in haar nieuwe verblijf en het kastje staat weer vol met schoonmaakmiddelen.

Vanmorgen was ik rond half 9 uit de veren. Ik ben opgestaan en met de heren even uit geweest. Ik heb wel een aantal honden gezien die buiten uitvalsafstand waren. Bink had wel interesse, maar was makkelijk weer met zijn kop bij mijn zaken te krijgen.

Wel kwam ik op de hoek bij de flat Darcy tegen. Bink keek naar de rondsnuffelende Darcy, maar viel niet meteen uit, ondanks dat we ruim binnen blerafstand waren. Fox viel wel uit. Ik drukte gauw op de rem en zei tegen Fox dat hij het nu niet moest verpesten. Bink deed ondanks Fox zijn geblaf helemaal niets. Ik riep vrolijk of hij meekwam en hij kwam mee. Uiteraard wordt er dan een koekjesfeestje gebouwd. Als Bink braaf is zal hij het weten ook. Fox bleef na zijn uitval ook stil en kwam ook mee. Kijk, zo mag het wel vaker gaan. Vind ik helemaal niet erg.

Thuis uiteraard het ontbijt geregeld en de duiven gedaan. Er stondt weer een kraan voor de deur en er liepen mannen op het dak van de andere flat dus er was genoeg te zien. Bink heeft er problemen mee als er iets voor het raam staat en als er mensen op hun balkon of op het dak van de andere flat staan. Het nodige gegrom en een blafje hier en daar waren het resultaat op al die prikkels. Ik kon Bink wel redelijk onder controle houden. Hij sloeg niet helemaal op tilt. Ik heb beide heren uitgebreidt gekamt en heb ook uitgebreid zitten knuffelen en ander aanhankelijk gekriebel uitgevoerd. Om half 11 ben ik weer naar buiten gegaan met het tuig. Ik kwam Karin met Ingvie weer eens tegen. Ik heb even staan praten en Bink besloot om toen eindelijk eens zijn grote boodschap te doen. s'Ochtends wordt dat nog weleens vergeten.

Na het uitje de heren weer thuis gedropt en alleen naar het winkelcentrum gegaan. Uiteraard moest er toen geblaft worden naar de kraan die voor het raam stondt. Als de kat van huis is..., zullen we maar zeggen. Ik ga dan in geen geval terug om hem het zwijgen op te leggen. Die slimmerik kan dan de link leggen tussen blaffen en mijn terugkomst en dat wil ik absoluut niet hebben. In het winkelcentrum even naar een kopieerapparaat gezocht die het deed. Die vond ik bij AH. Ik heb daar een kopie gemaakt van de infopagina van Bink's werkboekje. Vanavond lever ik de aanvraag voor een startlicentie en de kopie van het werkboekje in met nog eens 9 euro erbij voor de officiele aanvraag van mijn startlicentie voor de behendigheid in 2010. Vanavond is het trouwens ook het proefexamen behendigheid. Ik hoop dat Bink nu geen problemen meer heeft met de slurf. Ik heb er in ieder geval weer zin in. Ik ben ook reuze benieuwd hoe Fox het gaat doen. Vorig examen liep hij 2 keer een disc. Volgende week is het echte examen. Spannend.

Gabber's uitje was rustig en mijn lunch ook.
Op de KB werd ik weer hartelijk ontvangen door een flinke verzameling pluimvee. Ook lopen daar stadsduiven tussen. Ik hou al een paar dagen een duif in de gaten die moeite had met vliegen. Deze zat er nu ook weer tussen. Ik pakte wat eten voor mijn gevederde vriendjes en ging toen bijna op die duif staan. Ik kon het beestje ook zo pakken. Het beestje is erg mager. Ik heb haar even apart gezet in de ziekenboeg met wat eten en water. Eten wilde ze wel. Ik moet nog even uitzoeken wat ze precies heeft, maar ze gaat in ieder geval met mij mee.

Na mijn werk heb ik de duif in een doosje gedaan en meegenomen. Onderweg nog even een takje Liguster meegenomen voor de wandelende takken en toen door naar huis. Thuis werd ik, in stilte, ontvangen door de heren. Ik heb de duif in een hokje gezet met voer en water en laat haar vandaag verder me rust. Ze heeft al genoeg stress gehad. Ook de wandelende takken hebben weer een fatsoenlijke maaltijd en daarna was het tijd voor mijn fruitmaaltijd.

Toen ik mijn manderijntje wilde pellen bleek er een gaatje in de schil te zitten. Toen ik een deel van de manderijn gepelt zag ik ineens iets bewegen in mijn manderijntje. Maaien! Jasses. Ik heb het manderijntje dus opzij gelegd en heb de rest van mijn fruitmaaltijd met argusogen bekeken en na goedkeuring opgegeten. Ik besloot om met maaiderijntje terug te gaan naar de C1000. Dit kon gewoon niet. Wel heb ik de rest van mijn manderijnen ook even nagekeken. Ik vond er nog een met een beurse plek en toen ik in de manderijn kneep scheurde de plek wat open en zag ik een maaitje wegkruipen. Daar zaten ze dus ook in. Ik heb de 2 maaiderijntjes in een bakje gedaan en ben er mee naar de C1000 gelopen en heb mijn klacht met het levende bewijs daar neergelegd. Uiteraard een heleboel excuses en een gratis nieuw netje manderijntjes. Ik heb ook gemeld dat het niet alleen de manderijntjes zijn, maar dat ik regelmatig ander fruitsoorten ben tegen gekomen die rot en zelfs beschimmelt waren. De man zou het met zijn collega bespreken dat er beter op de kwaliteit gelet moet gaan worden. Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik vind het niks als je achter je fruit aan moet lopen omdat het wegloopt van de schimmel. En blauwe manderijntjes hoef ik ook niet. Ik weet dat je goed moet kijken wat je meeneemt met vers fruit, maar sommige dingen kunnen gewoon echt niet. Aaibare sinasappels, pruimen en kiwifruit dat een harig zakje kiwisnot is kan ook echt niet. En echt waar, ik heb het gezien en gevoelt. Brrrr.

Thuis werd ik weer hartelijk ontvangen door de heren. Ik heb mijn biezen en honden gepakt en ben met een omweg naar moeders gelopen. Onderweg niks bijzonders tegen gekomen.

Vanavond weer springen met de heren.

grt Manja
MarVeldhuijzen (Mega blafbeest) - di 08 dec 2009 om 16:44 
Maaiderijntjes!!
Maar ook:

(ik koop liever geen fruit/groente bij de C1000, de kwaliteit is vaak matig inderdaad)

Marianne
manja (Opper Keffer) - di 08 dec 2009 om 17:12 
Ik koop het ook liever bij een groenteboer, maar die is niet zo lang geleden vertrokken uit ons winkelcentrum. Bij AH hebben ze niet zoveel fruit. Ja, voorgesneden in zo'n mooi plasticbakje voor een bedrag van boven de 2 euro.

Ik zal voortaan nog beter opletten. Helaas zal ik voorlopig nog fruit moeten halen bij de C1000.

grt Manja
MarVeldhuijzen (Mega blafbeest) - wo 09 dec 2009 om 22:52 
Geen Manja vandaag?

Marianne
manja (Opper Keffer) - do 10 dec 2009 om 11:23 
Manja moest even in haar eigen huisje blijven zitten om te wachten op de monteur voor de wasmachine. Ik had dus even geen mogelijkheid om hier een verhaaltje neer te zetten. Vanmiddag krijgen jullie het verslag van het proefexamen van dinsdagavond.

grt Manja
Tineke (Mega blafbeest) - do 10 dec 2009 om 13:22 
 Quote by manja:

Vanavond lever ik de aanvraag voor een startlicentie en de kopie van het werkboekje in met nog eens 9 euro erbij voor de officiele aanvraag van mijn startlicentie voor de behendigheid in 2010.

€ 9,00.... Mijne kostte maar € 7,75. Waar zit dat verschil dan in??
En welke hoogte springt Binky eigenlijk? Lucje springt medium, maar volgens mij is Binky een 'large-hond', of niet?
manja (Opper Keffer) - do 10 dec 2009 om 17:10 
@ Tineke, Waarschijnlijk heb jij een startlicentie van de FHN. De mijne komt van Cynophillia. Het was trouwens 9,25 euro. Binky is een medium hond in de klasse van Cynophillia. Uit een eigen meting kwam ik op 40,5 cm. Ik dacht dat 'large' vanaf 43 centimeter was. Foxie is waarschijnlijk hoger als 43 centimeter en moet waarschijnlijk volgend seizoen bij de grote honden gaan lopen. Voor die tijd wil ik hem bij de KC even laten meten. Voor Fox zou het namelijk mooier en dus beter zijn om bij de medium te horen.

Nu dan: dinsdagavond, het proefexamen.
Eerst natuurlijk opbouwen. Na het opbouwen kregen we de examenregels uitgelegt en kregen we de volgorde van lopen medegedeelt. Ik was met Fox als 2de. Even een uitleg van het beginnersparcours. 1-hoog, vooruit 2-hoog, schuin vooruit 3-A-schutting, vooruit 4-hoog, vooruit 5- tunnel met een bocht naar links, schuin rechts vooruit 6-hoog, vooruit 7-tunnel in een U naar rechts. Vanuit de tunnel schuin vooruit 8-breed, schuin links 9-muur, vooruit 10-hoog. Dan moet je je hond mee laten draaien linksom om over sprong 11 heen te springen die haaks op 10 staat maar even voor de nummer 10. (ik heb geen idee hoe ik dit correct uit moet leggen) Sprong 10 is ook sprong 12. Als handler draai je een rondje linksom om je eigen as en je hondje springt dan eerst over 10 draait linksom mee en springt dan over 11 en terwijl je verder linksom draait stuur je hem over 10/12. Dan vooruit 13-slurf, schuin rechts 14-hoog, u bocht naar links 15-hoog, schuin links 16-kattenloop, vooruit 17-hoog, schuin rechts 18-tunnel in een ruime u bocht naar rechts en dan vooruit 19-hoog, 20-band en 21-hoog/uit. De knelpunten in dit parcours waren de eventuele wissel tusen 7 en 8 en de eventuele wissel tussen 15 en 16. Dat waren de 2 plekken waar je het beste kon wisselen naar mijn idee. In de praktijk bleek dat met Fox niet helemaal goed te gaan. Ook leuk was het puntje bij 7 en 18 de tunnels. De uitgang van 7 en de ingang van 18 lagen vlak bij elkaar. Het kwam dus op goed stuurwerk aan om je hondje in de juiste tunnel in de sturen.

Eerst natuurlijk even warmlopen voor de start en toen gaan met die banaan. Fox bleef braaf wachten op mijn teken en ging prachtig van start. Na de schutting kwam Fox voor me te lopen. Ik brulde achter hem aan wat hij moest doen en nummer 4 en vooruit 5 de tunnel gingen dan ook perfect. Nu kon ik een klein stukje afsnijden en toen hij de tunnel uitkwam kon ik naar 6-hoog wijzen en ook daar vloog hij prachtig overheen. Ik brulde nu dat hij 'door' moest en ook dit ging prachtig. Ik kon deze wissel wel maken en ook 8-9 en 10 gingen goed. Fox zag toen de slurf en remde af. Hij moest er nu nog niet doorheen en ik riep hem ook mee voor het rondje linksom. Dit wilde Fox ook nog doen, maar toen kwam de slurf. Fox weigerde en liep om de slurf heen. Ik riep en riep en riep nog wat harder. Fox bleef echter in een cirkel van 5 meter met een lage houding om mij en de slurf cirkelen. De slurf lag ook niet helemaal goed en Fox moet altijd even wennen aan het vervelende feit dat hij er toch echt doorheen moet. Ik heb Fox aan zijn flexiclick gepakt om hem in ieder geval onder controle te krijgen. Uiteraard heb ik hiermee het rondje verknoeit, maar hij kan er doorheen dus zal hij er doorheen ook. Ik hield het lijntje vast en liep recht op de, inmiddels goed gelegde, slurf af. Ik moest hem even pushen, maar hij ging er doorheen en met een hoop aanmoedigen van mij maakte hij het af ook. Uiteraard even gejuicht voor die bruine en toen door naar 14 en 15 en verder. Fox had met het verdere parcours geen problemen. Hij nam de juiste tunnel en deed de band ook perfect. Het was jammer van het slurfgebeuren, maar voor de rest deed hij het geweldig en liep ik echt in de wacht-op-mij-mode. Gelukkig hoef ik alleen maar te brullen wat er komt en het gaat in een rechte lijn perfect. Nu nog het verschil tussen links en rechts en dan kan ik bijna in het midden gaan staan en hem rondcommanderen. De wissel tussen 15 en 16 lukte niet, Fox was te snel om voor hem te wisselen en net te langzaam om achter hem te wisselen. In het kort, we waren elkaar tegen gekomen als ik de wissel door had gezet. Dan moest ik wisselen tussen 17 en 18. Dit kon ook en met Fox in de tunnel levert dit geen probleem op.

Na het rondje moest de rest van mijn groepje ook nog. Ik kan niet anders zeggen dan dat er maar 2 combinaties in staat zijn om een redelijke tijd neer te zetten. Dat is dan Dehwi met Oizo, de parson russell en ik met Fox. Oizo is nog niet zo snel als Fox, maar maakt daardoor ook eigenlijk geen fouten. Fox kan dit parcours foutloos lopen als hij de slurf goed neemt. Een weigering wordt nu niet meegetelt. Dus Fox mag even laten zien dat hij het eng vindt en dan het alsnog doen. Loopt hij echter de slurf voorbij en neemt hij dan de volgende hindernis dan heeft hij wel een disc.

Ik ben nog een moeilijkheidje vergeten trouwens. Naast de slurf stondt de wip opgesteld voor de gevorderdengroep. Als Fox de wip nam in plaats van de slurf had hij ook een disc. Ik had de mazzel dat Fox de wip niet nam. Fox kent de wip namelijk ook perfect. Ook naast sprong 6 stondt een instinkertje. Dit waren de paaltjes die voor de gevorderden bedoelt waren. Fox bakt nog geen bal van de paaltjes en zal die dan ook niet nemen. Bij de gevorderden zijn dan de slurf en sprong 6 de instinkers.

Nadat de grote honden waren geweest was het weer tijd voor de kleintjes. Ik was nog steeds als 2de. Na weer wat warmlopen gingen we op voor de 2de ronde. Fox ging weer prachtig van start en knalde over de eerste 8 hindernissen. Toen kwamen we weer in de buurt van de slurf en Fox stopte. Met wat aanmoediging kwam hij dan over 9 en 10 en keek toen vertwijfeld naar de slurf. Zover was het nog niet en ik riep hem terug voor en rondje linksom voor 11 en 12. Nu was het dan zover. Fox weigerde weer en liep voorbij de slurf. Ik zei scherp 'nee' en riep hem terug en stuurde hem opnieuw door en hij ging! Uiteraard weer even gejubelt voor die bruine en verder met de rest. Ook dit ging verder perfect. Ik mocht in mijn handjes knijpen met een tijd van 50:05 seconden en een foutloos rondje. Ik was even bang dat hij de afloop van de schutting had gemist, maar dat bleek niet zo te zijn. Tjongejong wat is die Fox snel. Als hij niet had getwijfelt in de omgeving van de slurf had het helemaal perfect geweest, maar ik ben mega tevreden met Fox zijn prestatie. Nu hopen dat het volgende week ook zo goed gaat.

Het 2de uur was Bink aan de beurt. Ook nu was ik als 2de. Natuurlijk eerst warmlopen en zorgen dat Bink geplast had. Hij zat tenslotte al een uur aan dat paaltje vast. Het parcours is in principe hetzelfde op de paaltjes en de wip na. Het eerste stuk ging prima. Na de tunnel dan die paaltjes. Ik stapte weer iets te vroeg in en 'duwde' Bink daardoor opzij. Ik lokte hem weer dichterbij en stuurde hem de paaltjes in. Dit gaat nog niet enorm hard, maar hij doet ze wel allemaal. Ook moet ik hem nog erg sturen met handgebaren. Bink nam 7-8-9 en 10 in volle gang. Nu kwam het verschil tussen Fox en Bink. Ik moest voorkomen dat Bink rechtdoor de slurf inschoot in plaats van het linksomrondje, daarbij moest ik toch hard zijn naam brullen, want hij had mijn 'hier' en klappen in de handen gemist. Gelukkig ging het net goed. Wel gooide Bink het balkje van 11 eraf. 1 fout dus. Ik zei verbaasd 'wat doe je nou?' en stuurde hem weer over 10/12 en toen naar de wip en dit ging goed. Na de wip 14 en 15. Dit ging ook niet helemaal goed. bink schoot na 14 rechtoor in plaats van de u bocht naar links te nemen. Hij maakte dus wat extra meters. Gelukkig kon ik dit corrigeren en daarna ging het goed tot aan de finish. Mijn tijd was 1:00,01 met 1 fout.
Volgende rondje beter.

Het 2de rondje ging het beter. Al moest ik wel weer brullen om te voorkomen dat Bink de slurf in schoot. Het latje van 11 bleef nu liggen en door mijn geniale ingeving door hard 'links hoog' te roepen na 14 ging dit nu heel vloeiend. Het kleinigheidje wat fout ging kwam bij de wissel bij 17 en 18. Bink was net geland na 17 en ik surrde hem door naar de tunnel en liep daarbij al op hem in. Bink week onmiddelijk uit. Ik lokte hem weer bij me en stuurde hem opnieuw 'door' nu ging het wel goed. Foutje van mij. Ik weet dat Bink het eng vindt als ik op hem in loop. in plaats van een stapje harder te gaan lopen wijkt hij opzij en dat kost tijd en in een wedstrijd levert dat een weigering op, want hij weigerde om 'door' te gaan. De rest ging gewoon weer goed en hij liep zelfs voor me uit. Mijn tijd 1:03,00 en foutloos. Kijk, dat is het betere werk. Gelukkig heb ik volgende week weer 2 kansen en hoop ik mijn tijd te verbeteren en ook foutloos te lopen.

Later hoorde ik wat de standaardparcourstijd voor het gevorderdenparcours 50 seconden was. Er was maar 1 combinatie van de gevorderden groot die die binnen die tijd had gelopen, maar die had wel 2 foutjes. In ieder geval werd me wel weer even duidelijk dat ik nog steeds vrij langzaam ben. Dit ligt niet alleen aan mij. Bink blijft namelijk erg bij me lopen tijdens het lopen. Daardoor loopt Bink het parcours in dezelfde tijd als ik. Fox werkt vooruit en is daardoor een stuk sneller in het parcours dan dat ik ben. Fox springt over de 21ste sprong en ik loop dan net voorbij 19. In meters betekent dat dat Fox 12,25 meter voor me uit loopt. Bij Bink liep ik net voorbij 20-de band toen hij over de 21ste sprong ging. Dat is 6,21 meter. (tenminste dat staat op het plaatje van het parcours, echte meters kunnen dus iets ruimer zijn) Voor Bink is dat een grote afstand.

Volgende week is in ieder geval het examen. Ik ben benieuwd hoe Fox dan omgaat met de slurf. Ook ben ik benieuwd of ik mijn eigen tijden kan kloppen.

Gisteren heb ik niet veel bijzonders gedaan. Het enige was dat de wasmachine monteur langskwam. Bink sprong uiteraard tegen hem op en stootte zijn hand aan met zijn tanden. Dit heeft hij een tijdje niet gedaan. Even in de gaten houden dus.

mijn wasmachine is voltooid verleden tijd. Het stabilisatie betonblok was losgekomen en heeft de hele trommel gesloopt. De reparatiekosten daarvan zouden de aanschafkosten overstijgen dus dat gingen we maar niet doen. Nu heb ik geinformeerd bij de sociale zaken of ik in aanmerking kan komen voor bijzondere bijstand. Morgen gaat dat verhaal verder.

Ook vandaag heb ik niks bijzonders gedaan. Vanavond in ieder geval weer House kijken en vroeg naar bed. Morgen kan er vanaf 8 uur al iemand van duinwaterleidingen voor mijn deur staan. Het ligt aan het weer en de tijd dat deze mensen komen wat ik doe met de heren qua uitlaten. Ze komen tussen 8 en 10 uur. Na kwart voor 10 red ik het qua tijd niet meer om naar het park te gaan.

grt Manja
Tineke (Mega blafbeest) - vr 11 dec 2009 om 10:29 
 Quote by manja:
@ Tineke, Waarschijnlijk heb jij een startlicentie van de FHN. De mijne komt van Cynophillia. Het was trouwens 9,25 euro. Binky is een medium hond in de klasse van Cynophillia.

Nee, ook van Cynophilia...misschien dat de KC's een ander tarief rekenen. Maar goed.
Leuk dat Binky ook medium is, Lucje is 37 cm. Wie weet lopen ze nog eens tegen elkaar op een wedstrijd.

Succes met de nieuwe wasmachine-aanschaf.
manja (Opper Keffer) - vr 11 dec 2009 om 11:42 
@ Tineke, ik dacht dat de prijs door Cynophillia vastgesteld was. Vreemd.

Als we elkaar tegen komen op een wedstrijd zal dat in de provincie Zuid-Holland zijn. Als ik wat meer durf met de auto dan pas ga ik verder weg wedstrijd lopen. Ook moet ik nog zien of Bink een wedstrijdsituatie aan kan. Ik heb een keer een demo gelopen met Bink in een andere omgeving en meneer weigerde vanalles. Ik moet dus nog even zien of Bink echt wel geschikt is voor wedstrijden, het blijft tenslotte een angstig hondje en ik ben ook niet zo zeker van mezelf in een vreemde omgeving. Bink weet dat meteen.

grt Manja
manja (Opper Keffer) - vr 11 dec 2009 om 16:23 
Vanochtend ging om 7 uur de wekker. Ik moest er wel uit. Om 8 uur konden er al weer werklui voor de deur staan om de hoofdkraan te vervangen. Ik ben dus snel in actie gekomen en ging om 10 voor half 8 naar buiten met het tuig. Tjonge, wat was het nog donker.

Na het uitje ontbijten en wachten maar. Om kwart over 9 ging de bel en een fractie later het geblaf. Bink sprong wel weer op met het nodige commentaar, maar het aanstoten van de handen met zijn tanden bleef nu achterwege. Uiteraard begon het feest opnieuw toen de 2de man in beeld kwam. Ik heb Bink even licht vastgehouden en afgeleid. Constant dat gespring en gegrom is ook niet alles. De mannen waren met 5 minuten klaar en weer weg.

Ik heb de duiven even verzorgd. Het nieuwe opvangduifje behandel ik voor het geel. Ik zag toch wat gele stippen in haar keel. Over een week moet ze dan weer helemaal beter zijn. Toen ik klaar was met de duiven ben ik eindelijk met de heren naar het park gegaan. Best wel weer spannend. Ze hebben toch een paar weken nauwelijks contact gehad met andere honden en dat mijn honden geen schatjes zijn weten we nu wel.

In het park heb ik ze op het snipperpad losgelaten. Al lopend bedacht ik me wat ik zou doen als ik een andere hond tegen zou komen. Ik had besloten om te kijken wat ze zouden doen. Kort daarna kwam het eerste 'slachtoffer' in beeld. Het was Borias, de witte herder. Dat is geen geliefde hond bij mijn heren, maar welke is dat nu wel? Borias had een voetbal in zijn bek en liep daar trots mee verder. Bink sloop als of zijn leven er vanaf hing. Uiteraard luisterde hij niet naar mijn commentaar over dat gesluip. Fox kon ik niet zien, die liep achter me, maar ik kan wel raden hoe die liep. Ik pakte de Fischerdisc's alvast, want ik vertrouwde mijn Bink totaal niet. En ik had helaas weer gelijk... Bink vloog ineens met onblote tanden naar Borias, draaide vlak voor hem een beetje weg en schoot door naar zijn achterhand. Fox volgde het 'goede' voorbeeld en deed zijn blufgebrul net naast Bink. ik rammelde flink met de disc's, maar dat maakte niet zo'n indruk op mijn heren. Borias deed even een stapje sneller om Bink's aanval te ontwijken, maar Bink wilde niet bijten. Hij blufte alleen maar weer en had meer de bedoeling om borias op te jagen. Omdat mijn gerammel totaal geen indruk maakte gooide ik een flinke 'nee' in het gedoe en toen was het klaar. Het begon weer goed zo. wel heb ik totaal aan mezelf te danken. Had ik maar braaf iedere dag moeten blijven gaan. Nu kan ik weer opnieuw beginnen met trainen op hun uitvalgedrag. Bij de volgende hond ging Bink dus maar even vast. Bink moet weer even duidelijk weten dat hij geen contact moet maken met andere honden. Zo krijgt hij geen problemen ook.

De volgende hond was Mira, de jonge heidewachtel. Tjonge, wat is die gegroeid sinds de laatste keer dat ik haar zag. Ik had de man op grote afstand al herkend en Bink even vast gedaan aan de flexiclick. Het blijft een uitkomst dat ding. Fox liet Mira met rust en Bink kon niet bij haar komen dus ook geen gedoe. Heerlijk. Gelijk daar achteraan kwam Inu, de rode cattle dog. Ik had Bink nog vast en die liep weer in volle sluiphouding. Inu kan dat niet waarderen en ging dan ook in op het fixeren van Bink. Inu kwam aanrennen en blafte even in Bink gezicht en maakte dan een mooie schijnbeweging en draaide dan weer weg. Bink haalde uiteraard uit naar Inu toen zij deze uitval deed. Inu kwam ook meteen weer terug voor een 2de uitval. Ik wilde Bink eigenlijk loslaten, maar door de snelle uitvallen van Inu en van Bink naar elkaar kreeg ik niet de kans om de flexiclick vast te clicken. Fox hield zich afzijdig van het gedoe. Inu werd ondertussen tot de orde geroepen, maar hield pas na de 4de uitval op. Ik liet Bink na het passeren meteen los en gooide de bal weg. Dit ging wel goed.

De volgende hond was Tara, de zwarte lab die Fox heeft opgejaagd. Ik riep Bink terug en pakte zijn flexiclick even vast. Bink was namelijk al weer druk aan het sluipen. Ook fox liet sluipgedrag zien. De bazin van Tara leidde haar af met een bal. Tara maakte een intentiebeweging om achter de bal aan te rennen die nog niet werd gegooid. Deze beweging triggerde Fox om even zijn gram te halen. Fox vloog naar voren en brulde stoer naar Tara. De bazin zei dat ze de bal wel even vast zou houden. Ik had Fox weer onder controle met een bulderende 'nee'. Bink kon er niet bij, maar straalde ook geen gezelligheid uit naar Tara. Beetje jammer weer. Toen Tara voorbij was heb ik Bink weer losgelaten en de bal weer weggegooid.

Vlak na het bruggetje zag ik een jogster aankomen met kooikerhondje. Dat hondje is bang en durft dan niet langs andere honden. Ik lijnde ze beide even aan de flexiclick. Dit hondje zou anders weggejaagd worden door die griezels van mij. Helaas vondt het hondje het even nodig om te blaffen naar mijn heren. Daar wordt het niet beter van. Ze wilden dan ook beide uitvallen en het hondje schrok zich een rolberoerte van deze actie van mijn heren. Gelukkig zijn de lijntjes maar 50 cm lang. Ze komen er dus niet bij. Het hondje liep snel met een boog om mijn heren heen en voegde zich weer bij zijn bazin. Ik liet de heren weer los en ging weer verder met balletje gooien.

De volgende hond was de, ook niet geliefde, bobtail. Ik heb Bink dus weer aangelijnd. Fox liet ik lopen. Die liet deze hond wel met rust. Nou, vandaag dus niet. Fox vloog op het laatste moment van opzij brullend richting de achterhand van de bobtail. Ik brulde weer hard 'nee' en Fox was weer klaar met zijn gedoe. De bobtail ging niet in op de uitval van Fox.

De volgende honden waren de 2 niet zo gezellige herdermixen. Zij hingen beide in een tak die de bazin vast had. Ze zag me aan komen en sloeg linksaf. Ik wachtte even tot de afstand wat groter was. De herders gingen verder spelen met hun tak en ik liep rustig achter het gebeuren aan. Daarna sloeg de vrouw rechtaf een ander paadje in. Kira bleef even achter en heeft even staan kijken naar mijn heren. Ik hield mij heren rustig en liep gewoon verder. Wel hield ik die herder goed in de gaten. Kira besloot om toch maar achter haar bazin aan te gaan. Toen ze uit beeld was heb ik de bal weer gepakt en ben ik weer balletje gaan gooien. Bij de volgende kruising ging ik linksaf om weer terug te lopen richting mijn huis. Ik zag de vrouw met haar herders nog het park verlaten. Ik kon gewoon verder blijven gaan met wat ik deed.

Er liep een vrouw met golden retriever op een zijpad. Ik liep door en riep de heren bij me. Bink kwam netjes mee, maar die bruine besloop uitgebreid die golden en liet zich weer niet mee roepen. De kennismaking ging wel goed, maar dat stinkdier moet gewoon komen als ik hem roep. Toen Fox klaar was kwam hij rustig aan dribbelen. Griezel.

Later kwam ik de vrouw met keeshondje, berner sennen en markiesje tegen. De vrouw stondt te roepen naar Joy, het markiesje, dat weer eens de kuierlatten had genomen. Ik heb de heren los laten lopen. Bink had het te druk met mij en Fox besloop het keespupje en wilde weer niet luisteren. Uiteraard vondt Fox het ook nog nodig om het keespupje een rolberoerte te bezorgen door ineens van opzij uit de bosjes te komen stuiven. Weliswaar zonder gebrul, maar toch even het wurm de stuipen op het lijf jagen. Het pupje had Fox helemaal niet aan zien komen. Puplief keek naar Binky die frontaal aan kwam lopen. Bink moest wel even bij het pupje kijken, maar liep straal voorbij de berner. Joy hebben we niet gezien. Die wilde niet komen.

Een stuk verderop stonden er 2 vrouwen op een bruggetje met 2 honden erbij. 1 daarvan was een bruine lab die toch even wat dichterbij kwam kijken. Fox bevroor weer en keek terug. Ook Bink keek al langslopend naar de lab. Ik riep ze ondertussen mee en Bink kwam en dat verdiende een weggegooide bal. Ook Fox besloot deze keer mee te komen. Dat leverde een weggeknikkerde frolicje op. Als laatste kwam er frontaal een golden retriever. Weer dat gesluip. Om geen risico te nemen heb ik ze beide even vastgepakt aan de flexiclick. De man lijnde zijn golden even aan en we passeerden elkaar zonder veel gedoe. Wel stelden mijn heren zich weer niet vriendelijk op. Na het passeren maakte ik de flexiclickjes weer vast aan hun halsband. Bink vloog toen ineens achter die golden aan. Ik kon hem gelukkig nog terug roepen. Ik zei toen hij onderweg naar mij was niet zo raar te doen. Een stukje verderop heb ik weer een klein stukje hardgelopen met de heren en na het hardlopen rustig verder wandelen. Ik kwam nog een vrouw tegen met een paar chihuahua's en een maltezermixje. Ik lijnde mijn heren toen maar aan. Kort daarna moest dat toch. 1 chihuahua viel luid blaffend uit naar mijn heren. Uiteraard leverde dat spanning op bij Bink. Ik heb de vrouw de gelegenheid gegeven een ander paadje te nemen en liep toen verder. Bink wilde toen flink aan de lijn trekkend verder lopen. Nou, echt niet dus. Dimmen jij. Bink had dit weer snel door. De verder weg naar huis ging zonder gedoe en met maar een beperkt trekgedrag van beide heren.

Ik zal toch echt vaker naar het park moeten om de heren socialer te maken en ook zo te houden. Zonder die dagelijkse interactie ontsporen ze dus vrij snel weer. Uiteraard kan je weleens een dagje niet, maar dat is nog niet zo'n ramp. Het echter een gewoonte geworden om niet te gaan dus vallen de heren weer terug in oude gewoontes. Gek he?

Ik hoop nu toch weer wat vaker te gaan. Ze hebben het gewoon echt nodig.

Vanavond weer niet veel bijzonders. Ik heb weer Gabberdienst en ik wil er weer op tijd in.

grt Manja
manja (Opper Keffer) - za 12 dec 2009 om 16:39 
Gisteravond met Gabber even een stukje hardgelopen. Gabber vindt dat ook erg leuk. Toen ik bijgekomen was van dat stukje hardlopen nog een stukje hardgelopen. Daarna lekker rustig verder gelopen.

Met mijn eigen heren werd het een korter rondje. Het regende ineens weer en die regen was erg koud. Thuis heb ik een oude hobby onder het stof vandaan gehaald. Een legpuzzle. Wel moest Bink er even aan herinnerd worden dat hij niet over het puzzlekleed mag lopen.

Het was erg rumoerig in de flat. De benedenburen hadden het gezellig met een zooi vrienden. Later gingen die uit. Wel kwam er toen een ander soort herrie ergens vandaan. Er was ergens vlakbij ruzie. Zo erg dat het er van dreunde en ik de trillingen daarvan kon voelen. Ineens hoorde ik ruzie op mijn portiek. Het bleek van mijn buurman te komen. Hij had ruzie met de vrouw van nummer 238. Mijn buurman was zwaar dronken en 238 kennende zal die ook niet nuchter geweest zijn. Het was een korte schreeuwpartij van 238 naar mijn buurman die wat onverstaanbaars mompelde als antwoord op haar geschreeuw. (uiteraard stond ik aan de voordeur te luisteren ) Toen de lift er was vertrok 238 naar haar eigen huis en sloeg de voordeur van mijn buurman ook dicht. Daarna was het in de flat eindelijk stil. Ook het gebonk op de muren van andere buren om een eind te maken aan de herrie die van de ruzie afkwam was weer over. Nu begon echter de herrie buiten. Het was inmiddels kwart voor 10 en ik lag net in mijn nest. Buiten op het bankje zaten wat hangjongeren die nog al luidruchtig waren. Rond 10 uur hoorde ik de stem van 238 naar beneden snauwen of het wat rustiger kon. 'Er proberen mensen hier te slapen'. Uiteraard kreeg dat het nodige commentaar met de nodige ziektes erbij. Gezellig buurtje hoor, mijn buurtje. De jongeren hebben nog een tijdje beneden gezeten en vertrokken toen met hun auto's en het nodige slaan met autodeuren naar de disco of andere uitgaansgelegenheid. Uiteraard zaten er ook muziekinstalaties in die auto's die hard aan moesten. Uiteindelijk werd het rustiger, op wat vuurwerk na. Ik sliep pas tegen half 12. Het was weer weekend en dat zul je weten ook.

Vanmorgen werd ik wakker rond half 10. Wat vreemd nu weer met al die herrie van gisteravond. Het werd dus weer geen park voor de heren. Zucht, daar gaan de goede voornemens. Na het opstaan eerst naar buiten met de heren. Dit ging zonder problemen.

Thuis ontbijten, duiven doen en de schildpadden voeren. Toen was het al weer kwart voor 11 en bijna tijd om richting moeders te gaan. Na mijn lunch bij moeders weer naar de KB en daarna Carnibest halen.

Thuis weer hartelijk begroet door de heren en na wat fruit te hebben gegeten weer naar buiten met de heren en gelijk met een omweg richting moeders.

Voor het Savelsbos liep een Turks gezin. Voorop liep daar een jochie van zo'n 4 jaar. Toen het jongetje mijn honden zag ging hij met opgeheven handen staan brullen en grommen naar mijn honden. Aangezien ik daar geen zin in had en Bink behoorlijke interesse had in het kind nam ik het paralelpad, probleem opgelost.

Na de 2de uitgang van het Savelbos kwam een jong stel met kinderwagen en kindje van een jaar of 2 ernaast mijn kant op. Het jongetje kwam aanlopen en liep dus ook ver voor zijn ouders uit. Het jongetje keek geinteresseerd naar mijn heren. Ik liet de heren dus aan mijn rechterkant lopen zodat ik ze af kon schermen voor aai-grage handjes. Een duidelijker signaal kan je bijna niet geven aan de ouders dat ik niet wil dat het kind bij mijn honden komt. Tegen het kind kun je immers niets zeggen, die was te klein om dat te begrijpen. Bink wilde echter zo graag een koekje hebben dat hij net na het passeren van het kind weer aan mijn linkerkant ging lopen ondanks mijn verbod om dat te doen. Het kind had zich omgedraaid en zag nu dat Bink binnen bereik was en kwam dus weer aandribbelen en liep dus achter Bink aan die heel druk naar mij opkeek voor zijn koekje. Dit was het recept voor problemen. Ik duwde Bink snel vooruit met mijn linkerhand, buiten het bereik van het kind. Ik snauwde ook nog 'alsjeblieft' in de richting van het kind. De ouders passeerden op dat moment ook, maar hebben het kennelijk niet gehoord. De moeder had alleen wat gelachen toen ik Bink vooruit duwde. Ik had wel kunnen ontploffen van woede. Mens, let op je kind!!!!

Ik vind dat ik het netjes heb afgehandelt. Ik had vele andere opties. Bijv 'Wilt u uw kind bij u houden?' Dat had ik in die gespleten seconde al verworpen. Een antwoord daarop had kunnen zijn dat ik dan niet op straat moest gaan lopen met een 'valse' hond en dat hij dan afgemaakt maar moet worden. Tegen het kind zeggen dat hij niet aan de honden moet komen heb ik ook verworpen. De ruzie met de bezoekster van de KB staat me nog sterk in het geheugen. Het uit laten lopen op een bijtincident is uiteraard uitgesloten. Ondanks dat de ouders op hun kind behoren te letten trek je als hondenbaas altijd aan het kortste eind en dat betekent in Bink's geval: einde Bink. Natuurlijk hoeft het niet zo te zijn dat Bink bijt, maar de kans dat hij dat wel doet is gewoon vele malen groter. Bink zag het kind niet en zou plotseling van achteren aangeraakt worden. Zelfs Lana heeft in zo'n situatie een keer uitgehaald. 2 x zelfs. Ook Gabber heeft in zo'n situatie een keer uitgehaald. Foxie heeft zo'n situatie nog niet gehad en bij Bink wil ik het risico niet lopen dat hij in zo'n situatie komt. Bink heeft al meer dan genoeg bewezen dat hij bijt vanuit angst/schrik.

Gelukkig liep dit weer goed af, maar ik had die ouders wel een flinke preek kunnen geven over verantwoordelijkheid. Ik doe mijn stinkende best om problemen te voorkomen en dan krijg je zoiets.

Ik eis een aanlijnplicht en handkorfgebod voor kleine kinderen.

Vanavond of DVD kijken of puzzelen. Ik moet nog maar even zien waar ik zin in heb. Ik hoop wel dat het wat rustiger is vanavond in en rond de flat. Ik wil namelijk slapen rond 10 uur en niet naar geschreeuw liggen luisteren.

grt Manja
manja (Opper Keffer) - zo 13 dec 2009 om 15:30 
Gisteravond een langer rondje gelopen met de heren. Bink had namelijk de hele dag niet gepoept en die kleine stukjes die ik tegenwoordig loop zijn natuurlijk eigenlijk veel te weinig voor de heren. Gelukkig had Bink nu wel het idee om zijn behoefte te doen. 2 keer zelfs! Niet zo gek natuurlijk. Hij had sinds gisteravond niks meer gedaan. Toen Bink klaar was ben ik een eindje hard gaan lopen met de heren langs de Meerzichtlaan. Bink had daar zin in en wilde toen tegen me opspringen terwijl ik al hard liep. Ik zei dan maar gauw 'doorlopen'. Kort daarna deed hij een 2de poging en weer kreeg hij een snel 'doorlopen' naar zijn kop. Als hij tegen me opspringt wordt hij gelanceerd terwijl ik nog op aardige snelheid loop. Hij zet zich namelijk hard af bij zo'n springpartij. Als ik gewoon loop is dat al een aardige klap, laat staan als ik ren. Fox rende netjes in een rechte lijn mee op een afstandje. Bink na die 2 springpogingen ook. Ze vinden het toch wel gaaf even rennen met de baas. Het ging even wat minder toen ze dachten een kat in de struiken te zien zitten. Het was een stuk plastic maar uiteraard vlogen ze er naar toe. Dat was even lastig om ze weer mee te krijgen. Ik heb mezelf bijna leeg gelopen. Ik had een doel gesteld wat ik per se wilde halen. De laatste paar meters liep mijn snelheid terug. Ik haalde 2de lantarenpaal na de voetgangersbrug, daarna in een wandeltempo verder gelopen naar huis. Ik was niet compleet gesloopt en voelde me goed na het rennen. De afstand was dus precies goed. Ik was binnen 30 meter lopen al weer hersteld.

Thuis nog lekker even gepuzzelt en daarna lekker pitten. Het duurde wel weer even voordat ik sliep. Vanochtend was ik dus ook weer laat wakker. Ik ben opgestaan rond half 10 en ben toen met de heren weer een langer rondje gaan lopen om er voor te zorgen dat Bink zijn behoefte doet. Dit is gelukt. Shit happend. Ik kwam ook nog 2 bijna dode regenwormen tegen tijdens het wandelen. Die werden het ontbijt van de schildpadden. Als ze dan toch al dood gaan dan nog maar voor iets nuttigs.

Thuis eerste de regenwormen schoon gespoeld en aan de picta bellii aangeboden. Die hoefde niet. De andere 2 lagen nog lekker te slapen en Nero lag al lekker te bakken onder haar warmtelamp. Nou, dan blijft er maar 1 over. Mingming, die heeft tenslotte altijd honger. Mingming zei dan ook geen nee tegen dit smakelijke hapje en de wormen verdwenen in een hoog tempo naar zijn maagje. Zo, die ook weer blij.

Daarna het ontbijt van de heren en van mezelf geregeld en daarna de duiven even verzorgd. Ik heb nog even wat gedronken en toen kon ik weer richting moeders voor de lunch. Gabber is niet helemaal lekker. Hij had weer diaree en is wat te rustig voor zijn doen. Hij had wel gegeten vanmorgen. Gabber zal zich rond 5 uur wel weer bij me melden omdat hij moet spugen. Gelukkig kun je bij Gabber een blik onder houden en kun je het zo opvangen. Als hij klaar is dump je de zooi in het toilet en spoelen maar. Dan even het blik weer omspoelen en weer wegzetten. Lekker makkelijk. Uiteraard moet voor dit gemak wel het gedrag van Gabber goed inschatten. Mis je de signalen dan ligt de zooi gewoon op de grond en moet je het opruimen. We hebben zelfs een diep 'blik' gekocht voor dit gebeuren. Werkt prima.

Na het KB gebeuren weer op de brommer naar huis. Dat was niet prettig, het is echt mega koud op dat ding. Morgen ga ik dus fietsen. Dan blijf ik een beetje warm.

Vanavond weer met een omweg naar mijn huis en weer een stukje hardlopen. Was toch wel prettig.

grt Manja

Pagina: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15 

Reageer!