Gisteravond een kort rondje gelopen met de heren en thuis op de bank geploft. Vanmorgen was ik extreem laat wakker. Zo rond 10 uur was ik er pas uit. Ik had dus haast. Ik ben snel naar het veldje gegaan met de heren. Fox heeft niet gepoept vanmorgen. Ook stondt hij weer met lange tanden te eten. Het is moeilijk te zeggen of hij de boel staat te neppen of dat hij nog steeds niet lekker is. Hij krijgt nog steeds carnibest. Voor de vakantie at hij dit prima. In de 2de week van de vakantie is hij slechter gaan eten. Ik dacht dat dat door de brokken kwam die hij voorgeschotelt kreeg, maar daar twijfel ik nu aan. Thuis heb ik hem vrij vlot weer op de carnibest gezet, maar hij bleef s'ochtends met lange tanden eten. Nadat Bink een gaatje in zijn snuit had gebeten kreeg hij voor 5 dagen ab mee. Toen is het mis gegaan op de 3de dag. s'Middags moest hij toen spugen. Met uitlaten was hij toen al aan de dunne. Na het weekend heeft hij 2 ochtenden achter elkaar gespuugd en ook de diaree bleef. Ik ben naar de DA geweest en hij heeft een injectie tegen de misselijkheid gehad en nog 2 anti-misselijk tabletten voor de volgende dag en finidiar voor 3 dagen. Het spugen hield op, maar de diaree niet. Ook zijn eetlust bleef prut. Donderdag weer terug geweest naar de DA. Nu kreeg hij speciaal voer en canikuur mee en de volgende dag moest ik 3 mestmonsters afgeven voor onderzoek. Gisteravond was de laatste dosis canikuur en het speciale voer moest hij uiteraard niet. Fox toont niet enorm ziek, maar toch klopt er iets niet. Hij is te rustig, maar toch doet hij nog veel van zijn normale zaken. Blaffen als hij wat hoort op het portiek. Zich druk maken als er een andere hond in de lift heeft gestaan. Sluipen naar andere honden. Sinds gisteren speelt Fox weer een beetje met Bink. Daar moet ik wel bij zeggen dat Bink geen 'nee' accepteert en Bink springt gewoon boven op Fox zodat deze wel moet reageren.
Wat opvalt is dat Fox dus slecht eet en ook koekjes en kluifjes weigert. Buiten geen rondjes meer rent of speelt met bijv Ingvie. Fox staat vaak gewoon voor zich uit te staren buiten. Hij valt niet echt uit naar andere honden. Ook daar moet ik bij zeggen dat we niet veel uitvalswaardigheden zijn tegen gekomen sinds het incidentje met Bink in de lift. Fox ligt veel op plekken waar hij normaal gesproken niet ligt. Bijv midden in huis als ik in de keuken ben. Bij moeders zondert hij zich af en ligt dan vaak in het eerste kamertje op de grond. Normaal ligt Fox altijd op iets zachts. Thuis slaapt hij in zijn mand in plaats van op bed. Vannacht kwam hij dan wel in bed omdat er iemand beneden met vuurwerk liep. Fox was daar bang voor. Dat is hij normaal ook niet. Vandaag heeft hij dan nog steeds niet gepoept. Dat is vreemd omdat hij de afgelopen tijd veel vaker moest poepen. Hij ging 4 keer per dag uit en poepte dan 2 a 3 keer per uitje. Ik maak me dus nog steeds zorgen. Ik hoop dat hij vanavond wel iets neerlegt zodat ik kan zien hoe het nu gaat. Gisteravond legde hij wel een grotere hoop neer als de laatste tijd. Ik neem dus aan dat het wat beter gaat.
Vanmorgen had Darcy in de lift gestaan en dat rook Fox. Fox begon te snuiven en Bink wilde hem meteen aanvliegen. Hij deed dit op het laatste moment toch maar niet. Buiten liepen we meteen tegen Jackie aan en die werd door mijn zeer gespannen jongens bijna gebeten. Ze zagen net op tijd wie het was. De lift en directe omgeving zorgen dus voor heel veel spanning. Ik moet maar eens aan de GT vragen hoe ik dit kan veranderen.
s'Middags ben ik geen problemen tegen gekomen. Vanavond wil ik weer naar het veldje.
Gisteravond ben ik naar het veldje geweest met de heren. Fox heeft een redelijk normale hoop neergelegd. Ik ben met Bink flink gaan oefenen op het plaats sturen. Tussendoor deed ik dan een andere oefening en ging ik verder met plaats sturen. Ik heb zit en af met doorlopen gedaan en dit ging goed. Ook voorroepen met staan ging goed. Appél op afstand ging niet zo geweldig. Bink luistert niet echt naar wat ik opdraag en vult zelf maar wat in. Daar moet ik dus even aan gaan werken. Het plaats sturen ging goed als Bink al eens op de plaats was geweest. Ik ben begonnen met het wegtrainen van het handgebaar. Volgens de nieuwe regels voor het examen mag ik hem namelijk niet 'richten' op het vak. Bink moet dus zelf door gaan krijgen dat ik met 'plaats' die 4 pionnen bedoel. Het oefenen ging met wisselend succes. Als het weer eens niet lukte werd ik ongeduldig. Ook niet handig. Bink wil het graag goed doen, maar snapt het gewoon niet dat ik altijd het vierkant met die pionnen bedoel, waar deze ook staan en ook als je er nog niet geweest ben. Als ik 2 pionnen verplaats zodat het vak 3 meter opschuift dan gaat Bink op de oude plaats liggen. Ook ging hij een keer naar de plek waar eerst het vak stondt. Hij weet dat plaats betekent dat hij bij mij vandaan moet en dat hij ergens moet gaan liggen en dat het iets met pionnen te maken heeft. Hij weet alleen niet dat dit er altijd 4 zijn en dat het niet uit maakt waar deze pionnen staan. De link 4 pionnen = plaats is er nog niet. Behalve als hij er dus al eens geweest is. Na een tijdje nadenken heb ik het volgende plan bedacht. Eerst gaan we werken aan naar het vak gaan zonder dat ik een handgebaar gebruik. Ik kijk naar het vak, op deze manier hoop ik hem toch te kunnen 'richten' naar het vak zonder dat het opvalt dat ik hem richt. Ik hoop hem te leren dat hij naar de plek moet waar ik naar kijk. Dat is natuurlijk best moeilijk. Ik keek altijd naar hem als ik hem wegstuurde. Nu moet hij dus puur op het verzoek 'plaats' naar het vak toe gaan. Geen handgebaar, geen oogcontact, alleen mijn stem. Dat is even wennen voor Bink. Nu stuur ik hem nog wel naar een vaste plek. Als hij het 'plaats' zonder extra 'hulp' goed begrijpt gaan we de afstand vergroten. Ook stuur ik hem dan weleens van een andere kant naar het vak. Dit is een beginnetje van het verplaatsen van het vak. Het maakt niet uit van welke kant ik je naar het vak stuur als je er maar in een rechte lijn naar toe gaat en in dat vak gaat liggen. Ik hoop dat hij tijdens al dit oefenen ook gaat zien dat ik altijd in een rechte lijn naar het vak kijk. Als hij dit eenmaal door heeft zijn we een grote stap verder. Als hij het geheel goed snapt gaan we het vak verplaatsen. Eerst door 2 pionnen naar de andere kant te verplaatsen. Op deze manier schuift het vak dus op. Als Bink op de 'oude' plaats gaat liggen snapt hij nog niet dat hij tussen de 4 pionnen moet gaan liggen. Als hij wel tussen de 4 pionnen gaat liggen gaat er langzaam een belletje rinkelen. Ik ga niet iedere dag hier op oefenen. Dat gaat vervelen. Ik oefenen iedere sessie een ander deel van het programma. Voor vanavond heb ik zijn apporteermateriaal bij me. Daarnaast oefenen we het appél op afstand en de andere oefeningen zonder materiaal. Voorkomen met staan en zit en af met doorlopen zijn hierbij de actievere oefeningen. Ook wil ik gaan oefenen op de blijfoefening. Ik moet daarbij 3 minuten uit zicht. Dit gaat meestal wel goed. Bink heeft alleen wat probleempjes als hij na de oefening van af naar zit moet. Daar gaan we dus ook even aan werken. Uiteraard heb ik ook nog een bal bij me en kunstjes kunnen we ook nog doen.
Thuis moet ik nog even wat bijwerken aan de bak van Mingming. Even het glas een beetje schoonmaken en het water bijvullen. Ik heb nog een monsterklus die op me wacht, maar daar moet ik echt even de tijd voor nemen. De grote bak moet verschoond worden. Dit houdt in: schildpadden eruit halen en in een andere bak zetten, 276 liter water uit de bak scheppen. Zandeiland weer aanvullen, filter schoonmaken, bodemzand omspoelen en weer terug doen, nepplantjes en kienhout schrobben, 276 liter water in de bak doen, filter weer aansluiten en schildpadden er weer in zetten. Aangezien het al 3 kwartier duurt om alleen al de filter schoon te maken zal ik er dus een dag voor uit moeten trekken om het hele gevaarte te verschonen. Zijn er misschien vrijwilligers op het forum die mee willen helpen?
Na een uurtje op het veldje rond te hebben gehangen ben ik naar huis gegaan. Ik heb nog wat gewerkt aan de schildpaddenbakken en ben op tijd mijn nest ingegaan.
Vanmorgen was ik redelijk op tijd uit de veren. Uiteraard weer naar het veldje met de heren. Op de terugweg kwamen we Jackie tegen. Uiteraard werd er weer geslopen, maar de kennismaking ging goed. Bink snuffelt dan even en toont verder geen interesse. Prima dus.
Fox heeft zich vanmorgen helemaal leeg gescheten. In 3 etappes was hij dan eindelijk leeg. Ik ben nog niet helemaal tevreden over zijn ontlasting, maar het wordt nu toch steeds beter.
Met eten deed hij weer wat moeilijk, maar het ging allemaal naar binnen. Zijn lamsbeen wilde hij echter niet. Dan krijg je een stukje runderlong. Na mijn ontbijt heb ik de duiven weer even gedaan. Yoshi knapt goed op en hij kraait al weer lekker s'nachts. Nu vind ik het alleen niet erg meer. Ik ben blij dat hij weer bijna de oude is.
Rond kwart voor 11 ben ik naar moeders gegaan om Gabber uit te laten. Daarna mijn lunch naar binnen geschoven en naar de KB gegaan. Van daaruit boodschappen gedaan en die naar huis gebracht. Na wat te hebben gegeten weer met de heren naar buiten. Onderweg kwamen we een cocker spaniel tegen. Uiteraard het sluipen. Bink viel grommend uit, maar hield hier snel mee op. Fox bleef achter me lopen. De cocker vloog echter ineens naar Fox toen. Bink vloog meteen grommend in de richting van de cocker, maar hij kwam niet ver. Ik hield de lijn omhoog en Bink kon al snel niet verder meer en hing toen in de lijn. Bink staat daarbij dan op zijn achterpoten. Als hij de spanning van de lijn haalt staat hij gewoon met 4 pootjes op de grond. Die link legt hij echter nog niet. Ik had het alleen niet goed aangepakt. Ik had ze moeten laten zitten toen ze begonnen te sluipen, maar ik liep gewoon door. Dat gaat gewoon nog niet. Nu hebben ze toch weer uitgebreid hun oude patroon uit kunnen voeren. Slordig van mij.
Vanavond dus weer terug en even oefenen op het veldje met Bink.
Gisteravond ging het oefenen best goed. Ik heb het wel vrij kort gehouden. Thuis moest ik namelijk ook nog een en ander doen.
Nero heeft eindelijk haar eieren gelegd. Helaas wel in het water. Ik heb ze toch in de broedstoof gedaan, maar ik ben bang dat het niks wordt.
Vanmorgen was ik vrij vroeg. De lift was weer kapot dus moest ik de andere nemen. Beneden aangekomen hoorde ik Jackie beneden blaffen. Ik verwachtte eigenlijk geen problemen want ze kennen Jackie. Toen de liftdeur open ging en ontplofte er wederzijds een bom van geblaf. Beetje jammer weer.
Weer terug kwamen net de boxers uit de lift dus weer een geluidsvervuiling van jewelste. Ik trok de heren weg en ging bij de grote lift staan zodat de boxers er langs konden. De heren bleven echter voluit bleren. Ik tikte ze toen met mijn voet een voor een aan zoals Cesar Millan dat doet. Ondanks dat ik dit vrij stevig deed, haalde het helemaal niks uit. Ze bleven gewoon bleren. Fox gewoon tegen de boxers en Bink na de aanraking tegen mijn been. Oké, weten we ook weer: Werkt niet. Mijn humeur was weer grondig verziekt. Fox gaat nu ook weer aan de GL. De nietjes zijn uit zijn snuit, dus nu kan hij deze ook weer om.
Rond kwart voor 11 ben ik richting moeders gegaan en heb ik Gabber uitgelaten. Daarna geluncht en door naar de boerderij. Van daaruit naar de GGZ en daarna door naar de dierenwinkel om mijn voorraad carnibest weer aan te vullen. Weer thuis snel mijn spullen gepakt en met de heren naar buiten gegaan. Beide heren lopen weer aan de GL en ik baal nog steeds als een stekker. Ik kwam nu geen honden tegen. Lekker rustig.
Ik wou even ingaan op jouw 'Cesar-schopje'. Wij hebben dat ook op tv gezien, hij geeft een corrigerende tik met zijn voet en de hond raakt uit zijn obsessieve concentratie en corrigeert zijn gedrag. Dus dachten wij, dat gaan wij ook toepassen.
Jan, mijn vriend, die Droppie's echte baas is, probeert de hond nu via die tik naast hem te laten lopen. En dat lijkt goed te werken.
Nu heb ik op dit moment een logeerhondje (Kara) voor een aantal weken. Dit is geen boerenfox, maar een terrierachtige kruising met van alles. Een heel vrolijk en enthousiast mannetje, maar ook weer met een aantal gebruiksaanwijzingen.
Hij rent vaak onverwachts achter brommers aan... Wat impliceert dat je hem nooit ongelijnd naast je kunt laten lopen. Wij proberen dat nu af te leren. Het hondje is al ruim 5 jaar en heeft dit gedrag altijd gehad. Toch merk ik, dat op het moment dat hij reageert op een aankomende brommer en ik geef hem een schopje, hij uit die obsessie raakt en mij aankijkt. Dan is het ook voorbij. Ik moet dit waarschijnlijk nog vele, vle malen herhalen. Misschien is de logeertijd hiervoor te kort, maar dan zal ik het zijn baasjes ook vertellen. Wie weet...
Tegelijk is dit beest ook geobsedeerd door katten. Af en toe krijg ik hem daar niet aan voorbij. Schopjes en tikken en wat dan ook willen niet helpen. Hij wil en moet daar naar toe. Dus als de obsessie te sterk is, werkt helemaal niets...
En dan nog een vraag om raad aan jou: Kara wil graag naar iedere hond toe, hij loopt er meestal kwispelend op af of gaat vast afwachtend liggen. Is het een teefje, dan gaat het eigenlijk altijd goed, dan speelt hij heel leuk daarmee. Maar als het een reu is of als blijkt dat de hond niet naar zijn zin is, dan wordt het grommen en daarna vechten. Meestal laat ik het zover niet komen. Hij is klein en ik kan hem makkelijk meetrekken (hoewel ik dat geen elegante manier vind). Wat is de beste manier van omgaan met dit gedrag?
Naar mensen toe (ook vreemden) is Kara heel lief en sociaal. Wat dat betreft is Droppie nog steeds moeilijk, die wil nogal eens happen naar mensen die ze niet kent en die te dichtbij komen of met 'enge ogen' staren naar haar. Dit gedrag is echt niet af te leren, denk ik.
Nou, het is nogal een heel verhaal geworden, maar ik vond het leuk om dit met je te delen. Ik wens je veel sterkte en moed om door te gaan met je hondjes. Het is niet makkelijk voor je als je zo vaak weer wordt teleurgesteld. Geduld, geduld, geduld, en consequentheid, dat zijn geloof ik de belangrijkste dingen...
Groetjes, Marrie.
[Dit bericht is gewijzigd door dropliefhebber op dinsdag 06 juli om 23:06]
@ Marrie, Ik heb geprobeert om de hond naar mij te laten kijken als er een andere hond in beeld kwam. Met Gabber is dit best wel goed gelukt. De heertjes zijn daar veel moeilijker in. Die zijn ook echt aan het zoeken naar brulwaardigheden. Over het algemeen is vooral Binky niet vriendelijk. Het maakt hierbij niet uit wat voor hond het is. Naar pups is hij iets tolleranter, maar echt leuk kan ik hem niet noemen. Ik probeer ook nog steeds aan hun verstand te peuteren dat ze niet naar een andere hond toe mogen zonder mijn toestemming. Dit geeft wisselend resultaat. Fox blijft nu redelijk staan als er een andere hond langs het veldje loopt. Bink is wat lastiger te overtuigen om bij mij te blijven.
Ik heb het CM-schopje geprobeert omdat ik een beetje wanhopig wordt van dat gebler. Nu moet ik daarbij wel zeggen dat dit soort uitbarstingen het heftigst zijn in de flat als er aan de andere kant van de liftdeur een hond staat. Dit zijn dus onverwachte situaties. Ik heb op tv gezien dat je de 'touch' moet aanpassen aan het energieniveau van de hond op dat moment. Ik zou dus eigenlijk harder in moeten grijpen. Dat gaat helemaal tegen mijn ideeen in. Bink reageerde wel op een gemiddelde 'touch'. Hij begon toen tegen mijn been te blaffen. Nu ben ik niet bang voor Bink's gebitje. Hij heeft me al vaker gebeten. Ik blijf echter bang dat ik het vertrouwen beschadig. Dat vertrouwen is al zo teer. Fox kan daarintegen veel meer hebben op dat gebied. Bij Fox ben ik dan ook harder in de 'touch'. Toch heb ik ook bij Fox mijn grenzen wat die 'touch' aangaat. Bij Fox is het echter zo dat hij gelijk na de 'touch' 1 seconde stil is om daarna vrolijk verder te bleren. Ik zou hem misschien op den duur wel onder controle kunnen houden in zo'n situatie, maar de onderliggende reden blijft bestaan. Hij is bang/onzeker.
Ik wil het eigenlijk met de positieve methode doen, maar soms knapt er gewoon weer wat en dan kan ik knap agressief zijn naar vooral Fox toe. Bink is wel agressiever naar andere honden, maar is meestal niet de aanstichter van het hele circus. Dat is Foxie.
Binky beet in het eerste jaar iedereen die iets tegen me zei. Ik heb met hem geoefend dat andere mensen leuk waren door hem te laten voeren door vreemden. Hij leerde hierdoor dat vreemde mensen koekjes hadden. De andere mensen mochten hem alleen een koekje geven verder helemaal niks. Later liet Bink vanzelf meer contact toe. Wel is het nog steeds zo dat als hij zich heeft laten aaien door een vreemde hij voor me gaat zitten voor een koekje. Ik heb goed gedrag altijd aangemoedigt met een vrolijk 'goed zo' en een koekje er achteraan. Als Bink 'goed zo' hoort verwacht hij dan ook een koekje. Ik gebruik 'goed zo' ook als hij normaal gedrag laat zien naar andere honden. Hij mag een andere hond best zijn grenzen laten weten. Daar probeer ik niks van te zeggen. Als hij vriendelijk is, normaal onderzoekend of de andere hond volledig negeert als hij deze niet leuk vindt dan krijgt hij een 'goed zo' en kan hij ook een koekje krijgen.
Gisteravond naar het veldje geweest met de heren. Ik had wat oefenspullen meegenomen om te oefenen met Bink. Na zijn grote boodschap verdween Bink echter uit het zicht ondanks dat ik riep dat hij terug moest komen. Meestal komt hij dan snel weer terug. Ik probeerde Fox te verleiden om balletje te gooien, maar dat was weer gedoemd om te mislukken. Na 5 minuten riep ik maar eens om Bink. Die was namelijk nog niet teruggekomen. Ik kreeg ook geen reactie. Toen er mensen met een jack frutsel op het pad voorbij liepen ben ik even bij Fox gaan staan en heb gewacht tot ze weer weg waren. Fox bleef netjes bij me staan terwijl hij geinteresseerd naar het voorbijkomende hondje keek. Toen ze weg waren ben ik gaan fluiten voor Bink. Geen enkel teken van die witte draak. Na zo'n 3 minuten te hebben gefloten heb ik mijn spullen weer gepakt en ben ik het pad opgelopen om te kijken waar meneer uit zou hangen. Ik liep een stukje richting de loopbrug. Van die hoogte kon ik een eindje kijken. Eerst keek ik over de reling naar het speeltuintje aan de andere kant van de brug. Bink ging vanaf het veldje daar naar toe. En ja hoor, daar stondt meneer rustig iets van de grond te vreten. Meneer heeft me gewoon al die tijd genegeert voor iets eetbaars. Ik was dan ook des duivels. Bink had me niet gezien dus daar kon ik gebruik van maken. Ik zette mijn keeltje van 1000 watt even open en bulderde naar Bink dat hij nu toch wel heel gauw moest komen. Bink schrok zich een rolberoerte en keek verward op naar me. Toen hij doorhad dat ik het was kwam hij gauw naar boven gerent. Eenmaal boven was ik nog niet afgekoeld. Bink bekeek me even en week gauw af van mij en bleef op een afstandje voor me lopen het pad weer af richting het veldje. Bink had donders goed door dat ik razend was en bleef wijzelijk uit mijn buurt. Onderweg had meneer weer wat geroken en wilde de bosjes induiken om het te onderzoeken. 1 dreigend 'waag het eens' was genoeg om hem weer terug op het pad te krijgen. Bij het veldje heb ik Bink vriendelijk verzocht bij me te komen en te gaan zitten om hem aan te lijnen. Daarna riep ik Fox bij me en heb ik ook hem aangelijnd en ben ik naar huis gegaan. Geen oefenen, niks. Bekijk het maar even, griezel. Oei, wat was ik pissig. Ook op mezelf dat ik hem niet meteen ben gaan halen. Als Bink niet luistert heeft het altijd met iets eetbaars te maken. Dat moet ik nu zo onderhand toch weten.
Vanmorgen was ik zowaar rond half 9 wakker en viel ik ook zowaar al uit mijn bed. Ik ben eerst weer naar het veldje gegaan met de monsters. Uiteraard verdween Bink na zijn grote boodschap weer richting het speeltuintje aan de andere kant van de brug. Ik riep 1 keer dat hij hier moest blijven, maar uiteraard zaten zijn oren weer vol met bananen. Ik heb er niet veel woorden aan vuil gemaakt verder. Ik ben rustig achter hem aan gelopen en ik heb hem geroepen dat hij terug moest komen toen ik hem weer in beeld had. Bink kwam meteen. Ik zei 'goed zo' en ben zelf ook weer omgedraaid en weer het veldje opgelopen. Fox kreeg ook nog even een gekke bui en heeft een paar rondjes gerent. Zijn ontlasting was trouwens weer zoals het hoort.
Weer thuis heb ik het ontbijt geregeld voor de heren en voor mezelf en daarna heb ik eerst de schildpadden gevoerd. Nero had ook weer honger dus die heeft ook weer eten gehad. Daarna rustig de duiven gedaan en daarna even lekker op de bank gezeten en met Bink gevlooit. Bink bleek een teek te hebben bij zijn oksel. Deze was echter wel plat en dus ook dood. Ik heb het beestje er even uitgehaald met de tekenpen. Hij was compleet. Daarna konden we weer verder vlooien, al was Bink nu iets waakzamer op wat ik deed. Schijtert.
Rond kwart voor 11 weer richting moeders voor Gabber en mijn lunch en daarna naar de boerderij. Van daaruit even naar Intratuin voor wat diepvries schildpaddenvoer en daarna weer naar huis. Daarna mijn spullen weer gepakt en met de heren weer naar buiten en richting moeders. We hebben een hondje gezien bij het paralellpad. Bink heeft het spelletje nu aardig door. Bink kijkt nu naar het hondje en kijkt daarna naar mij. Dat levert een click en een koekje op. Hierdoor is Bink een stuk relaxter met een hond op afstand. Omdat het een klein hondje was was Fox ook onverschilliger als gebruikelijk. Lekker rustig zo. Ik wil alleen wel snel ook met Fox aan de slag. Ik zal de GT weer even mailen. Fox is weer beter dus kunnen we aan de slag met hem.
Vanavond gaan we weer naar het veldje. Ik heb de pionnen weer bij me. Ik wil dus weer aan het vak sturen gaan werken en daarnaast wat andere zaken.
Ook wil ik het zit en af gaan oefenen zoals het voor het examen moet. Bink weet dan wat hij precies moet doen dat maakt het makkelijker voor hem.
Gisteravond weer op het veldje geweest met de heren. Nadat Bink zijn boodschapjes kwijt was ben ik gaan oefenen met het vak sturen. Hij begint te snappen dat hij iets met die pionnen moet, maar heeft erg de neiging om naast zo'n pion te gaan liggen. Vaak ligt hij dan wel iets buiten het vak of precies op de lijn. Dat is niet de bedoeling. Bink heeft een houvast nodig in het vak om precies te laten zien waar hij moet gaan liggen. Ik moest er weer even over nadenken hoe ik dit op ga lossen zonder dat Bink een negatief gevoel krijgt bij het vak sturen. Als ik zijn riem of zelfs alleen zijn GL in het vak leg gaat het best goed. Als hij eenmaal in het vak is geweest is heeft hij dit hulpmiddel niet echt meer nodig.
Naast het vak sturen heb ik het zit en af met doorlopen geoefend zoals het op het examen zou moeten. Ik zal hier nog wel even wat aan moeten bijschaven. Bink luisterde de eerste maal niet naar welk commando ik had gegeven en bleef staan. Hij moest gaan zitten. Ik heb de oefening opnieuw gedaan. Verder gaat de hele oefening prima. Dit vraagt alleen om herhaling tot Bink het helemaal doorheeft. Het voorroepen met staan ging heel goed. Ik ben nu zelfs al het handgebaar aan het wegpoetsen. Ik buig alleen nog mijn pols en wijs met 1 vinger opzij. Ik oefen deze oefening maar 1 keer per sessie. Ik zou eigenlijk ook het hierkomen moeten oefenen zonder het staan om de snelheid er in te houden, maar tot op heden komt hij altijd enthousiast. En hierkomen als ik daadwerkelijk wil dat je komt gaat prima. Hij heeft het verschil tussen het hierkomen met staan en gewoon hierkomen wel door. Hij kan heel slim zijn die kabouter van me. Tussendoor en bij een zeer goede prestatie werd er even met een bal gegooid en Bink was dan ook weer helemaal blij.
Thuis heb ik Fox afgerost met de furminator en heb ik hem mishandeld met een nageltangetje. Het afrossen met de furminator kon hij nog wel waarderen, maar de mishandeling met de nageltang vondt hij echt vreselijk. Toch moest ik even de puntjes van zijn nagels knippen. Fox sprong vaak weg als ik zijn voetje beetpakte en bleef later een eindje achter me staan hijgen van de spanning. Bink kwam natuurlijk bij mij kijken, want alle aandacht ging naar Fox en dat kan natuurlijk niet. Gelukkig had Bink 1 wat langer duimklauwtje zodat ik daar ook nog even een puntje vanaf kon knippen. Daarna heb ik Bink uitgebreid gemasseerd en gekriebelt. Fox bleef op veilig afstand staan en als ik omkeek naar hem gaf hij me een schuine blik van wantrouwen terug. Later kwam hij dan weer wat dichterbij liggen. Uiteraard heb ik toen mijn kans gegrepen en even snel gekeken welke nagels ik nog moest. Het waren er nog 2 dus heb ik Fox even in de houdgreep genomen en de laatste 2 nagels ook even bijgepunt. Lekker puh. O, wat heeft die bruine het toch slecht bij mij.
Vanmorgen was ik weer aardig op tijd uit de veren. Ik ben weer naar het veldje geweest voor de ochtend boodschappen. Jackie kwam nog langs het veldje gelopen. Mooi oefenmoment. Zeker toen Jackie begon te blaffen. Bink draaide zich toen met een ruk naar Jackie toe, maar keek toen meteen weer naar mij. Click en koekje voor die witte. Fox stondt naast me te zeuren. Het geblaf veroorzaakte ook bij hem de nodige spanning. Toen Jackie voorbij was ben ik naar het pad gegaan met de heren. Ik had ze net aangelijnd toen Timo aan kwam lopen. Los hebben ze weinig interesse in Timo, maar aangelijnd is Bink flink fel naar Timo. De heren gingen uit zichzelf zitten. Toch viel Bink grommend uit toen Timo voorbij kwam lopen. Ik had mijn voet op de lijn van Bink staan dus kon ik niet rukken en trekken aan de lijn. Bink kwam ook niet ver met zijn gegrom en gesmoort geblaf. Hij was ook vrij snel weer stil toen Timo voorbij was.
Thuis het ontbijt geregelt en daarna de duiven gedaan. Daarna even lekker gezeten en tv gekeken tot zo'n kwart voor 11. Daarna door naar moeders om Gabber uit te laten. Daarna door naar de boerderij en van daaruit weer naar huis. Ik heb mijn spullen gepakt en ben met de heren naar buiten gegaan. In het parkje kwam ik achter een vrouw met losse hond te lopen. Ik ben er langzaam achteraan gelopen. Ook de cane corso liep in het parkje en Fox maakte zich daar druk om. Ik gaf Fox een touch met mijn voet en probeerde rustig verder te lopen. Bink deed redelijk zijn best om relaxt te blijven en naar mij te kijken. Fox moest ik elke keer opnieuw een waarschuwing geven om op te houden met zijn gesnuif. Ik wilde eigenlijk Fox een touch geven met mijn voet, maar Bink ging er elke keer tussen lopen. Beetje jammer. Na een paar boze blikken tegen Fox werd het snuiven dan toch minder en ging hij weer verder met belangrijkere zaken. Verderop moesten we dan nog even langs een loslopende cocker spaniel. Bink begon flink te grommen naar dit teefje en hing daarbij dan ook in zijn lijn. Ik liep gewoon door en zei ondertussen gewoon rustig 'nee'. Helaas heeft dit eigenlijk geen effect. Ook oefenen ging niet. Als ik wil oefenen moet ik me daar echt op richten. Nu wilde ik alleen er langs lopen. Dat kan eigenlijk nog niet, maar ik heb niet altijd zin om te oefenen. Ik kan alleen omgaan met opgezette situaties. Zo in het wild wil het niet lukken om er een goed oefensessie van te maken. Ook de onverwachte situatie in en om de lift is een situatie waar ik me geen raad mee weet.
Vanavond gaan we in ieder geval weer terug met de heren en weer even naar het veldje. Ik heb mijn sorteerspullen meegenomen en de apporteerblokjes en uiteraard een bal. Ik kan dus weer genoeg oefenen.
Gisteravond even geoefend met Bink. Ik begon met apporteren. Het metaal apport ging niet goed en bleef ook niet goed gaan. Net of hij ineens niet meer wist wat hij er mee moest doen. Ook het sorteren leek nergens op. Hij zocht feilloos het juiste blokje op, maar liet het voor mijn voeten vallen. Daarna pakte hij elke keer het juiste blokje en wilde daar dan op gaan liggen kauwen. Hij kwam niet eens meer naar me toe als hij het blokje had gevonden. Ik ben toen maar het zit en af met doorlopen gaan doen. Bink luisterde weer niet naar wat ik zei en ging liggen als ik om een zit vroeg en bleef zitten als ik om een af vroeg. Het appél op afstand ging ook niet geweldig, maar wel beter als de andere dingen. Het voorroepen met staan ging wel goed. Op een of andere manier wilde het maar niet lekker gaan gisteren. Ik ben er na een mooie afsluiter ook mee gestopt. Mijn geduld raakt ook wel aardig snel op als hij ver beneden niveau werkt. Waarschijnlijk was het gewoon te warm.
Vanmorgen dreef ik om half 9 mijn bed uit. Ik heb me klaar gemaakt voor het ochtenduitje en na dit zeer warme, maar verder probleemloze uitje even het ontbijt geregelt voor de heren en mezelf. Daarna de duiven even gedaan en daarna loom op de bank geploft. Ik was in en in moe.
Rond kwart voor 11 mijn duffe lijf weer in actie gezet en richting moeders om Gabber uit te laten. Bah, wat was het heet. Op de KB alles in een tropentempo gedaan en daarna in een stoel in de schaduw gehangen.
Weer thuis vlees afgewogen en met de heren naar buiten. Het was nog steeds veel te heet voor mij en de jongens. Het was wel rustig en ik heb ook niet echt snel gelopen. Van mij mag het nu wel weer wat minder, dit is echt teveel van het goede.
Vanavond weer naar het veldje en even zien hoe meneer Bink zijn petje staat. In ieder geval ga ik niet te actief zijn verder vandaag.
Gisteravond ben ik wel naar het veldje gegaan, maar ik heb niks geoefend. Het was veel te warm en omdat Bink de avond daarvoor flink onder de norm presteerde ben ik een beetje bang dat ik iets teveel oefen en dat hij zich verveeld met trainen. Ik ben de laatste tijd dan ook wel elke avond aan het oefenen. We doen nu even een tijdje weinig aan de G&G oefeningen. Wel kan ik voor de gein wat trucjes gaan oefenen. Bink wil namelijk best oefenen, maar niet de oefeningen die hij al door en door kent. Het wordt dus tijd voor wat nieuwe dingen. Thuis ben ik op de bank geploft en heb ik tv gekeken. Uiteraard weer naar Cesar Millan. Hij blijft boeiend die man. Ik ben het niet overal mee eens wat hij zegt, maar toch vind ik hem geweldig.
Vanmorgen was ik rond half 10 uit mijn bed en ben ik naar het veldje gegaan met de heren. Dit ging gelukkig zonder problemen. Wel was het er al behoorlijk warm. Dit wordt weer een zware dag.
Thuis het ontbijt geregelt voor mezelf en de heren. Daarna waren de schildpadden aan de beurt. Het was visdag vandaag voor ze. Ik heb van de week namelijk mijn diepvriesvoorraad weer aangevuld. Vandaag dus hele spierinkjes voor de zwemstenen. Ook Nero had honger dus had ik voor haar een portie carnibest uit de koelkast gehaald. Nero moest nooit vis of ander normaal schildpaddeneten. Nero vindt hart, rundergehakt, smuldier of carnibest lekker en als schildpaddensnack de reptominstaafjes. Voor de gein heb ik Nero ook een spieringvisje voorgehouden. Ze nam hem wel aan, maar spuugde hem zoals verwacht weer grotendeels uit. Ze pakte hem echter weer op en at het dan toch op. Ze heeft er uiteindelijk een stuk of 6 gegeten en ook de gemorste stukjes werden opgegeten. Verbazend was het gewoon. Na 20 jaar eet madam ineens iets nieuws. Uiteraard gaan we nog meer zaken proberen. Kattenbrokjes staan daarbij bovenaan de lijst. Het is namelijk beter voor haar als ze wat meer afwisseling in haar dieet krijgt. Alleen carnibest en reptominstaafjes zijn namelijk ook niet alles. Al is ze er natuurlijk wel redelijk oud mee geworden. Eerst kreeg ze alleen hart op advies van de dierenwinkel waar ze 20 jaar geleden gekocht is. Ze heeft 16 jaar alleen op hart gestaan totdat ze me in Utrecht vertelde dat dat helemaal niet goed was. In die 4 jaar daarna ben ik aan het experimenteren geweest met haar en dat was om moedeloos van te worden. En nu eet ze ineens spiering die ze eerder totaal niet moest. Ze blijft me verbazen die tuttebel.
Rond kwart voor 11 ben ik richting moeders gegaan voor de lunch. Daarna naar de boerderij en daarna weer naar huis. Thuis heb ik een hokje in orde gemaakt voor een verdwaalde postduif die ik bij de boerderij had gevonden.
Nadat ik klaar was met de huishoudtaakjes ben ik met de heren de hitte in gegaan. Ik ben geen honden tegen gekomen.
Vanavond weer terug en lekker onder een verkoelende douche.
Gisteravond eerst naar het veldje geweest met de heren. Ik heb ze even rond laten scharrelen en ben toen naar huis gegaan. Thuis eerst even een stofzuiger door het huis slingeren en daarna even lekker gedoucht. Zo daar knapt een mens van op met deze temperaturen. Daarna uitgebreid mijn voeten verzorgd en toen betrok het flink. Ik ben nog even op het balkon gaan staan, maar daar werd ik al snel nat. Ik ben toen in de deuropening gaan staan. Bink heeft nog even op het balkon gestaan, maar vondt het toch ook te nat worden. Toen het flink ging bliksemen viel mijn tv weg dus had ik geen vermaak meer. Ik ben toen uitgebreid naar het onweer gaan kijken. Ineens was er weer beeld en kon ik verder kijken. Toen het beeld weer weg viel ben ik naar bed gegaan. De heren hadden weinig van het onweer. Ook waren er een aantal mensen extreem blij met de harde regen. Die liepen namelijk in badkleding met een korte broek er overheen in de regen te dansen. Ik vond de regen daar toch iets te koud voor.
Ik heb in mijn bed nog een tijd tv gekeken en toen het onweer voorbij was ben ik in slaap gevallen.
Vanmorgen maakte Bink me om 8 uur wakker. Ja, echt niet. Ik ben dus blijven liggen tot half 9. Als er nog een 8 in de spraak zit is het te vroeg. Daarnaast was ik om kwart over 5 ook al wakker vanwege het gekraai van Yoshi. Die is weer helemaal beter.
Ik ben eerst met de heren naar het veldje geweest zonder problemen. Weer thuis ontbijt geregeld en de wasmachine aangezet. Na het ontbijt de duiven even gedaan en daarna tv gekeken. Om half 11 was de wasmachine klaar en wilde ik de was op gaan hangen. Omdat Bink om me heen dribbelde verzon ik het volgende: hij kon me de was aangeven. Zo is het voor hem leuk en voor mij ook. Ik ben al een tijdje bezig om hem dingen op te laten rapen als ik die laat vallen. Nu zou hij dit ook wel een beetje begrijpen. Bink wilde maar wat graag helpen. Ik moet hem nog wel flink aanmoedigen om het echt aan te rijken, maar het ging steeds beter. Uiteraard krijgt hij een koekje als hij het goed gedaan heeft. Bink heeft nog wat moeite met grotere dingen zoals t-shirts, maar kleine dingen gaat prima. Bink had er lol in en ik vond het onwijs leuk om iets vervelends voor mij leuk te maken voor zowel mezelf als voor Bink. Vanavond kan hij me helpen met de donkere was.
Na het was ophang gebeuren ben ik naar moeders gegaan voor de lunch en daarna door naar de KB. Daar werd mij gevraagt of ik de kippen ook even wilde nalopen. Dit is een hele grote klus. We hebben namelijk nogal wat kippen. Ik ben er dan ook een aardig tijdje mee bezig geweest. na deze inspanning met een voor mij een te hoge temperatuur leverde me dan ook flinke hoofdpijn op. Beetje jammer weer. Ik ging vrij laat pas weg.
Thuis even wat gegeten en hondenvoer gepakt voor vanavond en gelijk door met de heren naar buiten. Ik ben 2 honden tegen gekomen. Dit ging best goed. Op Fox z'n gesnuif na bleef het stil.
Vanavond weer terug met de heren. Thuis heb ik dan nog de donkere was die opgehangen moet worden en Nero heeft weer honger. Die krijgt vanavond kattenbrokjes aangeboden.
Voor de rest hoop ik dat het gelijk na de wedstrijd flink gaat regenen en onweren zodat de supporters lekker thuis blijven. Dan kan ik tenminste gewoon slapen.
Gisteravond even met de frisbee aan de slag geweest met Bink. Dit ging niet slecht. Mijn werptechniek is nog niet geweldig, maar het gaat steeds beter met de langzame worp. Bink is niet zo snel en de fribee ligt dan ook vaak al op de grond voordat Bink ook maar in de buurt komt. Gisteravond kreeg ik de techniek door om de frisbee langzamer te laten vliegen en daardoor kon Bink hem nu vaak toch vangen. Nu gaat het eindelijk een beetje zoals het zou moeten. Ik werp de frisbee en hij rent er achteraan en vangt de schijf dan tijdens het rennen. Bink had namelijk meer de neiging om de schijf op te wachten en dan rare sprongen te maken om hem te vangen. Hierbij stondt hij altijd op zo'n 2 meter van me af. Nu ging hij er achteraan en sprong dan op om de schijf te vangen. Dat is de juiste manier. Die rare sprongen kunnen namelijk gevaarlijk zijn voor Bink. Nu is de lichamelijke belasting wat beheerster en dat is beter voor zijn spieren en gewrichten. Bink was wel snel moe, maar dat schijnt bij frisbeeen normaal te zijn. Thuis nog even met de was bezig geweest, maar Bink was moe en zaken zoals beddengoed en spijkerbroeken waren nog te zwaar. We moeten het voorlopig bij kleinere dingen houden. Als hij die goed beheerst kunnen we verder gaan met grotere dingen.
Daarna dvd gekeken en in bed uiteindelijk het laatste stukje van de wedstrijd. Nu Nederland verloren had hoopte ik op een redelijk rustige nacht. Toch werd er nog vuurwerk afgestoken hier en daar was Fox weer bang voor. Bink reageert nu nog wel met hijgen en snuiven en naar buiten kijken op het geknal, maar het is niet zo dat hij licht te bibberen en te hijgen van de angst en stress. Als ik tegen Bink zeg dat het niks bijzonders is dan kalmeert hij nog wel. Alleen als ik zelf schrik is zijn reactie wat heftiger. Fox blijft volharden in zijn gebibber en gehijg. Ik laat hem dan tegen me aan liggen of zitten en leg een arm om hem heen ter ondersteuning, maar geef hem verder geen aandacht. Het is niet mijn bedoeling om de angst erin te aaien en toch geef ik hem steun als hij bang is. Het gekke is dat hij van onweer niet bang is, maar voor dit vuurwerk en getoeter en geschreeuw wel. Ook is hij bang voor harde wind en tocht. Toch dat bibberen en hijgen is voor mij nieuw. Dit is met deze voetbal-ellende begonnen. Met oud en nieuw blafte hij alleen na het aftellen als we juichend het nieuwe jaar ingaan. Ik ben dan ook benieuwd hoe dit komende jaarwisseling gaat met Fox.
Vanmorgen was ik weer aardig op tijd. Ik ben eerst weer naar het veldje gegaan met de heren. Jackie kwam er ook nog even bij. Buiten en los ging het prima onderling. Althans voor Bink's doen ging het prima. Ik heb wat zenuwtrekjes gezien bij Bink, maar Bink was vrij relaxt in de omgang met Jackie. We zijn samen weer naar binnen gegaan en in de hal ging het mis. Jackie blaft namelijk als een bezetene in de lift. Bink reageert hier extreem fel op en wilde Jackie meteen aanvliegen. Uiteraard zit er nog een touwtje aan Bink dus kon hij er niet bij. Fox blafte natuurlijk mee met Bink, maar die had ik met 1 'he' stil. In de lift ging de herrie tussen Bink en Jackie nog even door. Jackie's geblaf sloeg door naar agressief uitval blaffen en Bink haalde meteen uit naar Jackie. Bink corrigeerde Jackie's hysterische gedoe daarmee. Ik liet de heren zitten en dit deden ze. Ook Jackie moest gaan zitten en ook hij was stil. Ik zei rustig 'goed zo' tegen het 3-tal. Jackie nam gelukkig het rustige gedrag van mijn duo over. Toen we op de 7de kwamen moest Jackie natuurlijk weer blaffen en Bink ging daar ook onmiddelijk weer op in. Ik trok ze snel de hoek om naar mijn voordeur en liet ze weer zitten. Bink had wat moeite met mijn 'zit', hij was eigenlijk nog helemaal niet klaar met Jackie. Ik had daar echter een andere mening over. Ik gaf hem opnieuw een 'zit' en Bink ging traag zitten. De rest van het riedeltje ging wel goed.
Weer binnen het ontbijt geregeld voor de heren en mijn eigen ontbijt verorberd. Daarna Nero weer voorzien van wat carnibest en de duiven even gedaan. Rond half 11 ben ik richting moeders gegaan en heb ik Gabber uitglaten. Daarna even geluncht en daarna door naar de boerderij. Toen het droog was en er een nieuwe dreigende lucht aankwam ben ik richting de C1000 gegaan en heb ik mijn wekelijkse boodschappen gedaan. Thuis werd ik weer welkom geheten door de heertjes en heb ik de boodschappen opgeruimd en Nero d'r bak even bijgewerkt. Ook in de grote bak even een emmer vers water bijgedaan. Het waterpeil was zo laag dat de schildpadden er moeite mee hadden om het trappetje op te komen om te zonnen. Woensdag ga ik het hele gevaarte verschonen. Helaas hebben er geen mensen zich als vrijwilliger aangemeld om mee te helpen met deze klus. Ik heb die dag vrij genomen omdat er vakantieschildpadden worden gebracht en als ik dan toch thuis ben kan ik gelijk die bak 'even' doen. Ik denk at ik dasar wel een aantal uurtjes aan kwijt ben. Gelukkig ben ik er dan wel weer een half jaar vanaf.
Nadat ik klaar was met de schildpaddenbende en wat gegeten had ben ik weer met de heren naar buiten gegaan. Ik ben geen honden tegen gekomen en het uitje was dan ook heerlijk relaxt.
Vanavond weer een keertje oefenen op het veldje als het droog is.
Gisteravond heb ik even geoefend op het veldje, maar Bink deed niet wat ik van hem verwachtte. Ik verloor weer mijn geduld toen meneer niet ging zitten met zit en doorlopen en werd boos op hem. Daarna deed hij helemaal niets meer goed. Ik ben er dus mee gestopt. Andere keer beter en zelf een ander petje opzetten.
Thuis mijn was afgehaald en verder niks meer gedaan tot het bedtijd was.
Vanmorgen was ik wat laat. Ik ben naar het veldje gegaan met de heren. Jackie kwam ook nog even langs. Nu ging het beter met Jackie. Bink bleef gisteren een beetje vervelend naar Jackie toen we hem later nog een keer tegen kwamen.
Thuis het ontbijt geregeld en de duiven gedaan. Ik vond Yoshi in de prullenbak. De deksel van de bak lag op de grond en toen ik die er weer op wilde zetten zag ik hem zitten. Ik heb hem opgepakt en weer losgelaten in de duivenkamer. Yoshi is weer helemaal beter.
Rond kwart voor 11 ben ik richting moeders gegaan om Gabber uit te laten en na mijn lunch ben ik naar de KB gegaan. Daar kreeg ik slecht nieuws: Er was weer botulisme in de sloot. Resultaat: 1 volwassen zieke eend en 4 zieke eendenkuikens waarvan 1 al dood. Een kwartier later waren de andere 3 ook dood. Ik heb mijn eigen dieren even snel verzorgd en ben daarna ben ik langs de sloot gelopen om te kijken voor nieuwe slachtoffers. onderweg vond ik een jonge nijlgans die niet meer kon lopen en verderop een dode eend in het water. Ik heb ze meegenomen en de dode eend in de vriezer gedaan en de jonge nijlgans in de ziekenboeg geplaatst. Daarna ben ik naar de zijtak van de sloot gegaan om daar ook nog even te kijken voor slachtoffers. Van de prak eenden die op het gras lagen waren er nog 2 ziek. Helaas waren deze nog te snel om ze te kunnen pakken.
Later vondt de beheerder nog 3 dode eenden in verre staat van ontbinding. Deze waren dus een van de oorzaken van de uitbraak. Het warme weer en de regen van gisteren waren de andere 2 ingredienten voor de uitbraak. In 1 van de rennetjes waren de moeders van de jonge eendjes opgesloten. 1 van die moeders vertoonde nu ook symptomen. Ik heb haar eruit gehaald en ook naar de ziekenboeg verplaatst en gespoelt met leidingwater. Dit spoelen moet zo'n 6 keer per dag. Binnen een week kunnen ze dan weer helemaal beter zijn. Daarna ben ik weer naar het eiland gegaan voor nog een controle voor zieke dieren. Aande overkant zwom een zieke eend en er lag er ook nog 1 langs de kant met zijn kop onder water. Ik ben omgelopen en heb de dode eend uit het water gehaald. De zieke eend dreef inmiddels ook aan de kant en ik deed een dappere poging om hem te vangen. De eend deed een dappere poging om weg te komen. Ik was echter net snel genoeg om een graag te doen en ik had hem. De beheerder had mijn actie gezien en klapte in zijn handen om mij te feliciteren met de vangst van de eend. Ik ben met dode en half dode eend weer terug gelopen naar de boerderij. In de ziekenboeg aangekomen heb ik de nog levende eend gespoelt en alle dode eenden die er lagen heb ik afgevoerd naar de vriezer. Op de boederij zelf bleken ook nog een stel eenden in de bosjes te zitten. Ik ben de bosjes ingelopen en heb gekeken of daar nog zieke tussen zaten. In de eerste instantie zag ik geen zieke, maar toen ik nog eens rondkeek bleek er toch een te liggen. Deze was al geheel verlamd. Ik heb hem opgepakt en ook in de ziekenboeg gezet en behandelt. Inmiddels was er ook een eend overleden die in de ziekenboeg zat. Ik heb de 3 eenden en de jonge nijlgans nog een keer gespoelt, daarna moest ik naar huis. Voor 2 van de eenden heb ik weinig hoop. De jonge nijlgans en het eendje uit het rennetje hebben nog een goede kans om het te overleven. Zij kunnen beide hun kop nog op houden. De andere 2 kunnen alleen maar liggen.
Ik was om 3 uur thuis en heb me klaar gemaakt voor de training van Fox. Rond half 4 was ik buiten met Fox aan het wachten op de GT. Het was de bedoeling om met Fox net zo te werken als met Bink. Helaas bleek dit niet mogelijk. Fox interesseerde zich niet voor de koekjes. Ook de click interesseerde niet. Alleen die hond aan het bankje was boeiend. Ik moest dus met mijn stem aan de slag en als extra beloning een aai over zijn bol gebruiken als beloning. Dit ging best goed. Langzaam kon ik dichterbij de hond komen zonder dat Fox zich er druk om maakte. Toen er echter iemand met een amerikaanse bulldog voorbij kwam lopen was Fox alleen weer daar mee bezig ondanks dat de afstand zeer groot was. Die amerikaanse bulldog blijkt bij mij in de flat te wonen. Dat wordt een ramp als ik die in en om de lift ga treffen.
Ik heb nu een advies meegekregen over hoe ik Fox moet begeleiden. Eigenlijk zou ik ze apart uit moeten laten, maar dat kan ik niet opbrengen. Toch wil ik kijken of ik toch 1 keer per dag iets apart kan doen met de heren. Ik moet alleen nog gaan verzinnen hoe ik dit in kan plannen in mijn dagen.
Vanavond gaan we eerst uit eten en daarna zie ik wel wat ik ga doen met de heren. Ze moeten in ieder geval nog uit nadat we terug zijn van het etentje.
Gisteravond ben ik naar het veldje geweest met de heren. Ik heb met Binky geprobeerd te oefenen op het zit en doorlopen. Aangezien mijn petje goed stond na de uitleg van de GT was ik weer helemaal in de positieve trainingsmethode. Ik werd dan ook niet kwaad toen Bink bleef staan. Ik heb een aantal keren achter elkaar geoefend en heb gezien dat ik aardig wat verknoeit heb met mijn uitbarsting van de laatste keer. Erg jammer weer, maar geheel mijn eigen schuld.
Ingvie kwam er ook nog bij later. Het duurde even, maar Fox en Ingvie hebben nog even gespeeld. Ik ging om kwart voor 9 pas naar boven met de heren. Ik had ruim een uur op het veldje rondgehangen. Thuis nog even tv gekeken en daarna naar bed.
Vanmorgen had ik weer eens geen haast. Om half 10 kwam ik uit de veren en ben ik naar het veldje geweest. We kwamen Jackie nog tegen buiten, maar de heren vlogen er in een ruk naar toe. Dat heb ik afgekapt en ze daarna rustig bij Jackie gelaten. Ze moeten wel normaal doen.
Weer thuis even ontbijten en daarna de schildpadden voeren. Nero heeft weer kattenbrokjes op en een keer een vinger van mij. Oei, wat doet dat zeer. Rond 11 uur heb ik de heren uitgelaten en bij moeders geparkeert. Daarna Gabber even uitgelaten en daarna gelijk weer door naar mijn huis. Ik moest nog het een en ander opruimen voordat de mensen hun vakantieschildpadden kwamen brengen om half 1.
De mevrouw had haar kinderen ook meegenomen. Ik was dus heel erg blij dat ik de heren bij moeders gedumpt had. De kinderen vonden het allemaal gaaf en de moeder vondt het er goed uitzien allemaal. De 2 dieren verkenden rustig hun vakantieverblijf en begonnen daarna aan de waterplantjes die ik erin had gezet. Daarna gingen ze weer weg.
Ik ben vandaag toch naar de boerderij gegaan. Met de botulisme hebben ze me hard nodig. Ik maak de grote schildpaddenbak dus een andere dag schoon.
Op de boerderij ben ik eerst met de zieke dieren bezig geweest. Alle eenden van gisteren zijn overleden. Er lagen dus 3 nieuwe en een 4de eendje in een rennetje was toch ook ziek geworden. De jonge nijlgans leefde nog, maar was wat verslechterd. Ik heb het nog nooit zo heftig meegemaakt. Uiteraard veel dode dieren, maar de meesten herstelden binnen een week volledig met de behandeling die we ze gaven. In 1 dag tijd zag je dan ook duidelijk verbetering. Nu zie je de een na de ander dood gaan ondanks dat ze elk uur gespoeld worden. Zelf heb ik nog 2 zieke eenden uit de sloot geplukt en die ook behandelt. De snelheid waarmee de eenden echter ziek worden en achteruit gaan is gewoon extreem. Ik hoop dat de nijlgans het redt en voor het kwakereendje in het rennetje en 1 van de eenden die ik heb gered heb ik nog hoop. Voor de andere 3 hoop ik op een wonder.
Weer thuis heb ik voer afgewogen en daarna ben ik even naar de drogist geweest. Nu zit ik bij moeders te wachten op het noodweer. Het is hier inmiddels behoorlijk donker geworden, maar het is nog droog.
Het noodweer viel hier wel weer mee. Gewoon een stevige bui met wat onweer.
Toen het weer droog was rond kwart voor 8 ben ik naar het veldje gegaan met de heren. Ze konden daar even hun grote boodschap kwijt en daarna ben ik lekker naar binnen gegaan en heb ik rustig op de bank rondgehangen. Rond kwart voor 10 lekker naar bed en weer een dag voorbij.
Vanmorgen was ik weer rond zo'n half 10 bereid om op te staan. Eerst weer met de heren naar het veldje. Op de terugweg kwam Fay net aangelopen. Ik heb de heren maar niet aangelijnd en gaf ze toestemming om naar Fay toe te gaan. Bink ging dan ook kijken, maar herkende toen dat het fay was en kwam weer terug naar mij toe om koekjes te scoren. Fay werd losgelaten en kwam naar me toe gerent. Fay is nogal enthousiast en houdt dan geen rekening met Bink. Bink corrigeerde haar dan ook 2 keer toen ze tegen hem aan sprong. Fay onderwierp zich dan meteen en dan was het goed. Hij kan het dus wel. De correcties waren ook heel mild, maar wel duidelijk. Een zacht snauwtje in haar richting met een opgetrokken lip erbij was voldoende. Fay maakte zich dan klein, vouwde haar oortjes naar achteren en hief een voorpootje en likte Bink's mondhoeken. Het ging gewoon helemaal perfect. Fay mag best enthousiast zijn, maar moet wel zijn lijf respecteren. Jammer dat het andersom niet opgaat met Bink.
Na de kennismaking ben ik weer naar binnen gegaan met de heren. Thuis het ontbijt geregeld voor de heren en mezelf en carnibest klaar gezet voor een hongerige Nero. Die blijft eten, echt niet normaal. Ook niet zo gek na 5 weken vasten. Na mijn ontbijt Nero even gevoerd en daarna de duiven even voorzien van eten. Daarna nog even rustig zitten en rond kwart voor 11 richting moeders. Daar geluncht en toen door naar de KB. Ik was al weer heel benieuwd naar de stand van zaken met de botulisme. De jonge nijlgans leefde nog en 1 eend van gisteren leefde ook nog. Deze was echter wel flink verlechterd. Het kwakereendje in het rennetje leefde ook nog en was iets verbeterd. Nadat ik de dieren gespoeld had ben ik een rondje gaan lopen om het eiland voor nieuwe gevallen. Ik zag in ieder geval 2 zieke vogels. Een meerkoet en een wilde eend. Ik ben toen het schepnet gaan halen en ben buitemom gelopen om de 2 vogels met het schepnet te vangen. In het doodlopende stuk dreef echter nog een zieke eend. Deze heb ik dus ook meteen megenomen. De andere eend lag op een oud meerkoetennest een meter buiten bereik van het schepnet. Beetje jammmer weer. Daarna ben ik doorgelopen naar de meerkoet. Deze heb ik wel kunnen vangen. Weer op de boerderij heb ik deze 2 ook gespoeld en daarna heb ik een kanoliefhebber geritselt die het water op ging om de zieke eend van het nest te lichten. Helaas besloot de eend om zelf weg te gaan. Ik heb de kanovaarster nog de andere kant op gestuurd om even onder de overhangende struiken te kijken voor meer zieke dieren. Dat leverde nog 4 zieke eenden op. Ook had ik gezien dat pa nijlgans een eend aan het afrossen was. Deze lag onder de brug in de struiken. Deze heb ik dus ook even opgepikt. Later zwommen er nog 2 zieke eenden voorbij. Ik rende vooruit naar de voederplek en het lukte me 1 van de onderwater zwemmende eenden met het schepnet te vangen. Deze eend had een flinke verwonding op zijn rug die pa nijlgans heeft veroorzaakt. Deze kon dus ook gelijk behandelt worden voor deze verwonding.
Nadat alle nieuwkomers gespoeld waren heb ik mijn eigen dieren even verzorgd en daarna heb ik alle hokken waar de zieke watervogels in liggen schoongemaakt. Gelijk heb ik ook de buiken en poeperts van de vogels afgespoeld. Aangezien de dieren niet kunnen staan en lopen liggen ze in hun eigen drek. Om te voorkomen dat er maden op komen moet je de dieren even schoonmaken. Nadat ik de dieren verschoond had heb ik ze allemaal weer gespoeld en daarna heb ik nog een rondje gelopen voor nieuwe gevallen. Ik zag nog wel een aantal verdachte eenden, maar deze zaten onder de overhangende struiken.
Ik hoop nu wel dat we over het ergste heen zijn. In 3 dagen tijd hebben we al 21 dode dieren. Ik verwacht dat van de levende eenden er nog 2 dood zullen gaan. De anderen hebben nog een kans.
Weer thuis heb ik mijn spullen en honden gepakt en ben ik naar buiten en richting moeders gegaan. Ik ben geen honden tegen gekomen.
Gisteravond ben ik maar kort op het veldje geweest. Ik wilde balletje gooien, maar Bink hield het na 2 keer al voor gezien en verdween ergens de struiken in. Hij reageerde ook weer niet op mijn geroep dus ben ik hem gaan halen. Hij kwam me bek aflikkend tegemoet. Grrr, hij had weer iets eetbaars gevonden. Ik ben toen meteen naar huis gegaan.
Iets na 8 uur ging de voordeurbel. Ik heb meteen eens opgelet hoe dat voordeur gebeuren nu eigenlijk precies gaat. Ik liep rustig naar de voordeur met 2 blaffende honden die allebei bij mij bleven. Bink sprong blaffend op en Fox bleef achter me lopen met wat geblaf. Toen ik de deur open deed hield ik de heren achter de deur. Het was de meteropnemer. Omdat we elkaar niet konden verstaan deed ik een poging om de heren stil te krijgen. Dat was uiteraard zonder resultaat. Ik deed de deur verder open en Bink vloog blaffend naar de man en sprong hard op. Ik zei daar rustig wat van, maar echt veel resultaat had het weer niet. Fox trok zijn snerk open in een aantal waarschuwingsblaffen naar de man toen hij binnenkwam. Fox stondt daarbij met zijn staart tussen zijn poten en toen de man dichterbij kwam maakte hij zich uit de voeten. Ik liep achter de man aan terwijl hij naar de radiatoren ging en ondertussen probeerde ik Bink te laten stoppen met opspringen. Ik negeerde Fox verder zo veel mogelijk. Alleen als hij weer waarschuwingsblaffen gaf zei ik rustig 'ho maar'. Fox werd al snel wat rustiger zodat ik me meer op Bink kon concentreren. Die bemoeit zich namelijk met bezoek. Fox doet dit niet zolang ze in beweging zijn. Bij de duivenkamer werd het even spannend. De man moet namelijk door die fladderaars heen. Yoshi zat naast de deur. Om te voorkomen dat deze naar het raam zou vliegen en dat Bink hem zou kunnen pakken heb ik die even gauw opgepakt. Nu moest ik Bink buiten de deur zien te houden. Die mag eigenlijk de duivenkamer niet in. Uiteraard vindt Bink dit heel erg moeilijk als er zomaar een vreemde die kamer in loopt. Nadat de man alle radiatoren had gehad, moest hij nog even naar de warmwatermeter kijken en daarna was hij al weer weg. Toen de man wegging waren beide heren redelijk stil te noemen. Ik weet in ieder geval een beetje hoe ik de volgende visite een beetje moet begeleiden. Ik moet tegen Fox zeggen dat het oké is en Bink moet ik zover zien te krijgen dat hij niet meer tegen de visite aanspringt. Als Fox stil is is Bink ook stil. Ik zie in ieder geval nog voldoende mogelijkheden om de heren door het visite-probleem heen te helpen. Uiteraard liet ik ze wel duidelijk merken als ze het goed deden. Vooral Bink was daar erg blij mee.
Vanmorgen had ik weer geen haast. Rond kwart voor 10 liep ik op het veldje. De mevrouw met het jack russelltje van laatst liep weer langs. Ze riep wat naar me en toen ik haar zag heb ik Bink even vastgehouden en ben ik naar Fox toegelopen. Deze ging rustig zitten en ik vond het niet nodig om hem vast te pakken. Hij bleef netjes zitten. De mevrouw riep een dank je wel en liep verder met haar hondje. Daarna weer naar huis en ontbijten.
Nero had weer trek dus die weer blij gemaakt met een lading kattenbrokjes. De duiven ook weer voorzien van eten en daarna weer door naar moeders. Na de lunch weer naar de KB en me weer bezig houden met de botulisme slachtoffers. In de ziekenboeg trof ik aardig 8 eenden, de jonge nijlgans en 2 meerkoeten aan. Ze waren net gespoeld dus kon ik gelijk een rondje lopen om te zoeken naar nieuwe slachtoffers. Ik trof een grote dode vis aan, maar verder was het prima in orde. De vis is later weggehaald en begraven.
Ik heb mijn eigen dieren verzorgd en daarna heb ik samen met een collega de zieke vogels weer behandelt. Ik heb het water gemengt met Nutribird A21 opfokvoer voor jonge vogels. Dit is namelijk vloeibaarvoedsel en kan ik dus met de spuit en sonde in de krop spuiten. Zo krijgen ze toch voedsel binnen. En dat hebben ze hard nodig. Morgen gaat de hele club mee met de dierenambulance en worden ze naar de vogelopvang in Den Haag gebracht. De jonge nijlgans laat nu eindelijk verbetering zien. Hij zal er dus wel bovenop komen.
Weer thuis heb ik mijn spullen gepakt en ben ik weer met de heren richting moeders gegaan. Ik ben 2 honden tegen gekomen op redelijke afstand. Bink bleef netjes naast me lopen en keek wel naar de honden, maar als hij dan wegkeek van ze clickte ik en kreeg hij zijn koekje. Ik heb geprobeerd Fox ook met een koekje te belonen, maar die nam hij niet aan. Ik heb hem toen maar een aai gegeven. Hij moet toch weten dat hij het goed doet.
Gisteravond weer naar het veldje geweest met de heren. Ik wilde weer balletje gooien, maar Bink had weer andere plannen. Ik was dus vrij snel weer klaar op het veldje. Thuis heb ik tv gekeken en daarna lekker mijn nest in.
Vanmorgen was ik vrij laat. Om kwart voor 10 liep ik op het veldje. Terug in de flat zat er een hond in de lift. Het was een tervurense herder. Deze is nieuw in het gebouw. Ik heb de heren in de hoek gefrommeld en gaf te kennen dat ze de lift uit kon met de hond. Bink hing zich op en begon te krijsen. Ik raakte hem zachtjes aan op zijn borst om hem weer naar achteren te duwen. Bink hield meteen op met krijsen en hij kwam daarna ook weer met zijn voorpootjes op de grond. Bink was daarna meteen weer kalm. Ik ben de lift in gegaan en heb de heren laten zitten en wachten met het naar boven gaan. Bink gaf normaal gehoor aan mijn verzoek. Verbazend hoe snel hij weer kalm. Ik was tijdens het hele gedoe ook erg rustig. Dat was volgens mij de oorzaak. Ook was deze hond nieuw en zit er nog geen negatieve ervaring aan hem verbonden. Ik wil in ieder geval proberen om bij de volgende keer dat er honden in de lift zitten net zo relaxt te blijven als vanochtend. Misschien dat dat werkt.
Thuis uiteraard het ontbijt geregeld en daarna de schildpadden gevoerd. Daarna nog even de duiven gedaan en door naar moeders om Gabber uit te laten. Onderweg werd ik gebeld door de boerderij of ik eerder kon komen. De beheerder stondt er alleen voor en kwam in de knoei met het spoelen van de zieke watervogels. Ik heb Gabber uitgelaten en ben daarna meteen door gegaan naar de boerderij. Daar heb ik eerst de watervogels gespoeld en voorzien van vloeibaar voedsel en daarna heb ik de duiven gedaan. Daarna alle kippen en opgehokte eenden en daarna ben ik de ziekenboeg weer ingedoken om alle watervogels te verschonen en weer te spoelen. Ook moest er nog een rondje gelopen worden langs de sloten in de directe omgeving en daarna ben ik naar huis gegaan.
Thuis even wat gegeten en daarna mijn spullen gepakt en met de heren naar buiten en richting moeders gegaan. Ik ben geen honden tegen gekomen. Lekker rustig.
Vanavond heb ik ook Gabber nog een keertje en daarna kan ik weer naar huis.
Gisteravond even kort naar het veldje gegaan. Bink had weinig interesse in mij en ik was ook nog eens zijn bal vergeten mee te nemen. Ik ben geen honden tegen gekomen.
Vanmorgen was ik vroeg uit de veren. Ik ben eerst weer naar het veldje geweest met de heren. Dit ging weer probleemloos. Ik heb thuis rustig mijn ontbijt naar binnen gewerkt en de wasmachine aangezet. De duiven hebben ook weer eten van me gehad en daarna ben ik lekker rustig op de bank geploft om tv te kijken. Rond kwart voor 11 richting moeders en daar geluncht. Daarna door naar de KB en kijken hoe het gaat met het gevogelte. Alle dieren in de ziekenboeg leefden nog en 4 eenden en de jonge nijlgans hoeven niet meer gespoeld te worden. Het gaat de goede kant op. De meerkoeten reageren nog niet echt op de behandeling. Da's wel jammer. Ze worden niet slechter, maar verbeteren ook niet. Ik heb mijn duiven weer verzorgd en 2 x de vogels gespoeld en een rondje gelopen langs de sloten voor eventuele nieuwe slachtoffers. Die waren er gelukkig niet.
Weer thuis heb ik mijn spullen gepakt en ben ik met de heren naar buiten gegaan. Er kwam een vrouw met labradormix achter me lopen. Fox had het als eerste door. Hij keek dus voortdurend achterom en snoof dan flink. Ik sommeerde hem dan om door te lopen. Hier werd redelijk gehoor aan gegeven. Uiteraard kreeg Bink het iets later ook door. Bink vroeg ik dan vriendelijk of hij mee kwam. Als hij dit dan deed en netjes meeliep en opkeek kreeg hij zijn click en koekje. Al met al ging het helemaal niet slecht. De vrouw nam een andere richting. Wij kwamen later langs de route die zij had genomen. Toen begonnen de heren toch wel weer flink te zoeken naar de hond. Ze hadden gezien dat de hond daar had gelopen. Ik wil dat gezoek ook aanpakken. Ze moeten leren dat ze gewoon rustig kunnen blijven ook al heeft de koningin daar gelopen. Ik weet dat ze op die plek die hond al lang niet meer zullen zien, maar dat besef hebben zij niet. Zij hebben die hond daar voor het laatst gezien en kijken dus rond of ze hem nog ergens zien. Ik ga er van uit dat, als de hond daar nog was, mijn heren niet gezellig waren geweest naar hem.
Vanavond gaan we weer terug en staat mij weer de fijne taak om een filter schoon te gaan maken en een was op te hangen.
Gisteravond eerst naar het veldje geweest met de heren. Met Bink heb ik nog even wat geoefend. Het zit en af met doorlopen en daarna het appél op afstand en als laatste voorroepen met staan. Het ging allemaal goed dus was ik snel klaar. Uiteraard was ik zijn bal weer vergeten dus kon ik ook vlot naar binnen.
Thuis heb ik samen met Bink de was opgehangen. Hij pakt de was uit de wasmand en geeft het aan zodat ik het op kan hangen. Bink heeft hier duidelijk lol in en doet flink zijn best. Zelfs met een spijkerbroek gaat het steeds beter.
Toen de was eenmaal hing kwam ik er achter dat de woonkamerdeur niet meer dicht kon en ik kon dus niet bij de filter van Mingming komen. Domdomdom. Ik heb de filter dus niet schoongemaakt. Dat schuift dus een dagje op als de was weer weg is.
Vanmorgen was ik vrij laat. Ik ben weer naar buiten gegaan met de heren en dit ging zonder problemen. Weer thuis ontbijten en de schildpadden voorzien van spieringvisjes. Ook Nero heeft hier weer van mee gegeten. Daarna even de duiven gedaan en de inhoud van de krantenbak in mijn boodschappenkarretje gepropt.
Rond kwart voor 11 weer richting moeders om Gabber uit te laten en na mijn lunch weer naar de boerderij. Van de zieke eenden hebben we er 4 weer uit kunnen zetten. Er zitten er nu nog 2. Deze eten en drinken inmiddels zelf. De 2 meerkoeten hebben nog wel veel spoelingen nodig. De jonge nijlgans doet het heel goed en eet inmiddels ook wat. Deze dieren gaan het allemaal wel redden. Wel maken we dagelijks nog een rondje langs de sloten voor eventuele nieuwe slachtoffers. Het is heel belangrijk om dode en zieke dieren zo snel mogelijk weg te halen. 1 gram van een besmette dode eend is goed voor 40 zieke eenden. Het is dus heel belangrijk om dit bij te houden.
Rond 2 uur ben ik weer richting huis gegaan en heb ik boodschappen gedaan. Weer thuis de boodschappen ingeruimd en even wat gegeten. Daarna weer met de heren naar buiten. Bij de 2de uitgang an het Savelsbos kwam ik 4 honden tegelijk tegen. Omdat 1 van de andere hondjes uitviel wilden mijn heren graag meedoen. Ik zei rustig 'nee' en daarna 'doorlopen' en het bleef bij wat gekrabbel van nagels en een grommetje. Daarna liepen de heren gespannen mee. Op zich gaat het dus niet echt slecht met het gedrag van mijn heren. De meeste problemen zijn in en om de lift. We gaan vrolijk verder op de huidige manier. Het gesodemieter in en om de lift moet ik voorlopig gewoon accepteren. Zodra ze buiten normaler omgaan met de aanwezigheid van andere honden zal het in en om de lift ook langzaam verbeteren.
Vanavond in ieder geval weer naar het veldje. Ik heb nu wel een bal meegenomen. Als ik weer thuis ben haal ik de was weg en ga ik alsnog met die filter aan de slag.
Gisteravond ben ik maar kort naar het veldje geweest. Ik had namelijk nog een afspraak met een was en een filter. Thuis ben ik ook direct aan de slag gegaan met de was en daarna met de filter. Omdat ik zo lekker bezig was heb ik ook gelijk Lucky verschoond. Ik heb daarna nog even tv gekeken en ben toen lekker mijn nest ingestapt.
Vanmorgen was ik rond half 10 weer actief. Ik ben eerst weer met de heren naar het veldje geweest. Bink wilde weer niet komen toen ik hem riep. Ik ben hem meteen gaan halen en meneer stondt inderdaad weer iets op te vreten. Toen ik dichterbij was kwam meneer uiteraard wel.
Thuis het ontbijt geregeld en daarna Nero weer wat carnibest gevoerd. Daarna de duiven even gedaan en een planning gemaakt voor vanmiddag. Om half 2 zouden er namelijk weer mensen een schildpadje komen brengen. Rond kwart voor 11 eerst weer naar moeders om Gabber uit te laten. daarna lunchen en daarna terug naar huis. Thuis even een stofzuiger door het huis gehaald en daarna de schildpadden bijwerken. Ook heb ik mijn afwas weggewerkt en de planten bijgewerkt.
Toen de bel ging was er uiteraard een explosie van geluid. Toen de dames boven kwamen uiteraard ook weer. Daarna werd het snel stil en bleef het stil. Ik heb het schildpadje in ontvangst genomen en in een bak geplaatst. Het was even spannend of het beestje wel kon zwemmen. Hij was niet zo'n diep water gewend. Hij kan gelukkig zwemmen. nadat de dames een afstandsverklaring hadden getekent zijn ze weer weg gegaan en ook nu bleef het stil. Ik heb nog even thuis gezeten en gekeken naar het nieuwe beestje. Daarna nog even wat gegeten en met de heren naar buiten gegaan. Ik ben 2 honden tegen gekomen. De vervelende cairn en het bijbehorende malthezermixje. Er zat zo'n 10 meter tussen de honden. Er werd wel getrokken, maar het bleef stil. Helemaal niet slecht van mijn duo.
Vanavond weer terug met de heren. Ik heb Bink's apporteerspullen meegenomen. Als hij zin heeft gaan we dus even oefenen.
Gisteravond op het veldje een poging gedaan om het apporteren te oefenen. Dit ging niet naar mijn wens. Na een 5-tal pogingen heb ik het maar opgegeven. Bink ging het namelijk steeds slechter doen. Kort daarna ben ik naar binnen gegaan.
Vanmorgen was ik weer behoorlijk vroeg. Half 9 stond ik naast mijn bed. Ik ben eerst weer naar het veldje gegaan met de heren. Daar kwamen we 2 honden tegen. Ik heb de heren kennis laten maken en dit ging niet slecht. De heren hebben zelfs los gelopen met de 2 honden er bij. Er werd ook wat gespeeld. Zelfs Bink deed een paar speelpogingen. Dat was wel even leuk om te zien.
Weer thuis het ontbijt voor de heren en mezelf geregeld en daarna uitgebreid de schildpadden gevoerd. Het nieuwe schildpadje, Tommie, moest even uitzoeken waar dat eten vandaan kwam, maar daarna ging dit prima. Hij nam zelfs al voorzichtig wat uit de hand.
Daarna even de duiven gedaan en nog even tv gekeken. Rond kwart voor 11 richting moeders om Gabber uit te laten en te lunchen en daarna door naar de boerderij. Zoals verwacht waren er nieuwe zieke dieren in de sloot. De eend was gezien door een collega, maar toen die hem uit het water haalde was hij dood. Zelf heb ik jacht gemaakt op een kokmeeuw. Deze kon niet meer vliegen en niet goed lopen, maar kon toch nog de sloot bereiken voordat ik hem kon pakken. Later is mijn collega in de kano naar de meeuw toe gevaren en heeft hem mijn kant op gedreven zodat ik hem met het schepnet uit het water kon halen. Ik heb de meeuw gespoeld en later zijn de zieke dieren opgehaald door de dierenambulance.
Weer thuis ben ik met de heren richting moeders gegaan. We kwamen bij het paralellpad een jonge chihuahua tegen. Bink was zeer geinteresseerd, maar het beestje bleef braaf bij zijn baas lopen.
Gisteravond even kort naar het veldje geweest. Bink was al snel weer verdwenen en kwam uiteraard niet op mijn roepen. Ik ben hem dus maar gaan halen en ben gelijk naar binnen gegaan.
Vanmorgen was ik rond 9 uur op. Ik heb me klaargemaakt voor het uitje en ben naar het veldje gegaan. Ik was ook nu vrij vlot weer terug. Ik heb het ontbijt geregeld en daarna de duiven gevoerd. Daarna Nero weer even verwend met wat carnibest en tv gekeken. Rond half 11 ben ik richting moeders gegaan.
Ik heb Gabber uitgelaten en mijn lunch naar binnen geschoven. Daarna door naar de boerderij en daar mijn ding gedaan.
Weer thuis heb ik mijn spullen gepakt en ben ik met de heren naar buiten gegaan. Ze zaten rustig in de lift te wachten tot we beneden waren. De liftdeur gaat open en daar staat een kindje van zo'n 4 jaar voor de deur. Bink sprong naar voren, maar kwam niet ver. Hij fixeerde het kind en probeerde uit alle macht bij hem te komen. Door deze reactie viel Fox meteen uit. Ik gaf Bink een touch op zijn borst met een klaar. Ik mopperde nog tegen ze dat dat geen hond was en trok ze toen mee naar buiten. Het kind was uiteraard geschrokken en de moeder zei tegen het kind dat er niks aan de hand was. Ik liep snel naar buiten. De schuifdeur ging open en daar liep een jongeman net langs. Bink fixeerde meteen en probeerde weer uit alle macht bij zijn 'slachtoffer' te komen. Ik trok de lijn strak bij me en zei bars 'klaar' tegen Bink. Bah, dit begon weer goed.
In het parkje kwam ik 2 bekenden tegen en daar heb ik nog even mee staan praten. Ondertussen kwamen er nog 2 dames met berner sennen voorbij lopen. Ik liet de heren zitten en blijven. Bink was zo gespannen als een veer, maar hij bleef zitten. Het bleef ook helemaal stil. Fox keek ook gespannen naar de hond, maar het snuiven bleef achterwege. Niet slecht.
Gisteravond heb ik het ook redelijk kort gehouden op het veldje. Ik heb met Bink even het zit en af met doorlopen geoefend. Dit ging niet slecht.
Vanmorgen was ik weer wat later. Ik ben zonder kleerscheuren heen en weer geweest. Thuis het ontbijt geregeld en daarna de duiven gedaan.
Rond 11 uur weer richting moeders om Gabber uit te laten en van daaruit weer naar de boerderij. Er zijn geen nieuwe gevallen van botulisme meer. Op dat punt is het dus weer even wat rustiger.
Ik ben lang op de boerderij gebleven. Door de vakantie hebben we een gebrek aan vrijwilligers. Ik heb naast mijn eigen ding ook alles met knaagtandjes voorzien van hooi en onze eigen knaagdieren gevoerd en voorzien van water. Tussendoor even terras doen en nog even 2 zieke dieren nagekeken. Ik ging pas om 16 uur weg bij de boerderij.
Thuis mijn spullen gepakt en hup met de honden richting moeders. Moeders was inmiddels ook al thuis. Nu even mijn 'werk' achter de computer nog doen en avondeten naar binnen schuiven en weer terug naar mijn eigen stulpje met de heren.
Na het avonduitje doe ik vanavond ook helemaal niks meer. Alleen tv kijken.
Gisteravond op het veldje even geoefend op vak sturen. Met een riem in het vak gaat het nu weer prima, ook als ik het vak verplaatst heb en hij nog niet eerder in het vak geweest is. Nu wil ik die riem kleiner gaan maken zodat deze uiteindelijk niet meer aanwezig hoeft te zijn in het vak. Volgende keer neem ik zijn handvaatje mee in plaats van zijn vaste riem.
Naast het vak sturen heb ik ook weer het zit en af met doorlopen gedaan en het voorroepen met staan. Dit ging goed. Wat wel een puntje was met het voorroepen met staan was dat Bink blijft staan tot ik geclickt heb. Ik wilde een stapje verder door niet meer te clicken voor het staan, maar hem weer te roepen en dan te clicken als hij voorzit. Dat is dan de gehele oefening. Het ging allemaal prima tot en met het staan. Ik zei 'goed zo' toen hij stil stondt en riep toen weer 'hier'. Bink bleef echter staan. Ik clickte toen als nog en toen kwam meneer meteen in beweging om de oefening af te maken. Bink ziet echter dat laatste stukje niet als 'de rest van de oefening'. Als ik heb geclickt is namelijk de oefening voorbij en mag hij zijn koekje komen halen. Ik riep wel na de click 'hier' en daardoor leek het of hij zo de hele oefening doorhad, maar dat is dus niet zo. Foutje van mij. Ik zal dus even na moeten denken over de oplossing hiervoor. Het eerste deel van de oefening kent hij dus, nu nog de 2de helft.
Kort daarna ben ik naar huis gegaan en heb ik lekker tv gekeken tot aan bedtijd.
Vanmorgen was ik weer rond half 10 uit bed en ben ik weer naar het veldje geweest met de heren. Dit ging weer zonder kleerscheuren. Thuis het ontbijt geregeld voor de heren en mezelf en daarna de schildpadden gevoerd. Daarna de duiven even gedaan en even rustig gezeten. Rond kwart voor 1 weer richting moeders en mijn lunch weggewerkt. Daarna weer door naar de boerderij en van daaruit weer naar huis om weer met de heren uit te gaan.
Er had waarschijnlijk weer een hond in de lift gestaan want Fox maakte zich weer flink druk in de lift. Toen we beneden waren gaf Fox ook 2 woeffen toen de deur open was en ik in beweging kwam. Is wel een puntje waar ik nog wat aan moet doen. Als er namelijk wel iemand staat beneden reageert hij daar feller op ook al heeft diegene niet eens een hond bij zich. Ik denk dat Fox daarom zo reageerde op het kind van gisteren. Er moet dan ook weer een hond in de lift hebben gestaan. Al kon ik dat nu meteen zien en gisteren niet. Ik zal het nooit weten wat het voorval van gisteren veroorzaakt heeft, maar weet wel dat ik hier goed op moet letten. De kans dat er iets gebeurt in en om de lift is zeker aanwezig.
Buiten was het rustig en had ik ook geen problemen met de heren.
Vanavond weer terug met de heren. Ik ga weer naar het veldje. Ik heb nu alleen een bal mee.
Gisteravond was ik kort op het veldje. Ik wilde graag balletje gooien, maar Bink had daar een ander idee over. Beetje jammer weer.
Vanmorgen was ik extreem laat. Om 10 uur was ik pas wakker. Ik ben opgestaan en naar buiten gegaan met de heren. Direct na de boodschapjes weer naar binnen en de heren eten gegeven en de duiven gedaan. Daarna kon ik meteen door naar moeders. Daar heb ik mijn ontbijt/lunch genuttigd en van daaruit door naar de boerderij.
Daar heb ik ook mijn ding weer gedaan en daarna weer naar huis. Onderweg werd ik gebeld door een mevrouw die 2 schildpadjes wilde komen brengen. Ik heb dus thuis eerst een bak ingericht en daarna ben ik met de heren naar buiten gegaan. Ik kwam geen honden tegen. Ik heb dus best wel rustig gelopen.
Vanavond om 8 uur komen de nieuwe schildpadjes. Ik laat de heren dan bij moeders. Dan kan ik tenminste mijn volledige aandacht aan de mensen geven. Voordat ze komen moet ik nog wel even stofzuigen. Er dwarrelt weer aardig wat Binky haar door mijn huis. Waar het allemaal vandaan komt mag Joost weten. 5 minuten na het stofzuigen ligt er toch weer ergens een dot haar. Toch maar een naakthond?
Als de mensen geweest zijn ga ik de heren halen en even uit met ze. Ik heb een bal bij me, maar of meneer er vandaag wel zin in heeft is vraag 2.
Gisteravond ben ik weer naar het veldje geweest met de heren. Bink had weer weinig interesse in mijn persoontje dus was ik snel klaar op het veldje.
Vanmorgen was ik weer zo vreselijk laat. Ik werd een paar minuten over 10 pas wakker. Ik had echter geen zin om me te haasten dus heb ik gewoon de dag gestart. Ik ben weer op het veldje geweest met de heren voor de ochtendboodschappen. Dit ging zonder kleerscheuren.
Weer thuis het ontbijt geregeld en daarna de schildpadden voorzien van een lekker hapje carnibest. Ook de 2 nieuwe schildpadjes hebben hier van gegeten. Nero had zowaar geen honger. Ik geloof dat ze haar reserves weer aangevuld heeft.
Rond half 12 ben ik richting moeders gegaan om Gabber uit te laten. Daarna heb ik geluncht en kreeg ik een telefoontje van mijn collega schildpaddenopvang. Of hij vandaag al mijn opvangdieren kon komen halen. Dat was prima. Ik heb dus de boederij gebeld dat ik niet kwam en ben daarna weer naar mijn eigen huis gegaan.
Toen de bel ging was er uiteraard een geluidsexplosie die niet te stuiten was. Omdat de intercom niet goed meer werkt heb ik dus gewoon op het knopje gedrukt om de deur te openen. Zelf szonder het gebler van mijn honden is dat ding al niet meer te verstaan. Laat staan met dat getetter erbij.
Toen de visite in beeld kwam barste de 2de golf van geblaf los en ze bleven gedurende het bezoek grommerig en Bink ook opdringerig. Vooral de man moest het ontgelden. Daar hebben de heren toch meer moeite mee als met vrouwen. En dat ook nog eens ondanks het feit dat deze 2 mensen al vaker zijn geweest. Toen ze na 3 kwartier weer vertrokken bleef het zowaar stil. Dat heb ik met een vrolijke stem en een aai over de bol beloond. Ze moeten wel weten dat ik dit zeer op prijs stel.
Daarna ben ik boodschappen gaan doen. Weer thuis even de boodschappen ingeruimd en daarna ben ik met de heren richting moeders gegaan. Onderweg hebben we 2 honden gezien. Het kostte wat moeite, maar het ging niet slecht. Ik probeerde Bink's aandacht te krijgen als hij een andere hond zag. Dit ging redelijk. Zeker als ik een spelletje koekjes vangen er aan toevoegde. Zo kan hij toch de opgebouwde spanning kwijt zonder dat hij uitvalt.
Vanavond weer terug en dan wil ik 1 schildpaddenbak leeghalen.