Gisteravond ook weer kort op het veldje geweest. Ik wilde thuis nog die schildpaddenbak doen. Nadat de heren uitgekeutelt waren en het pad opliepen ben ik naar huis gegaan. Thuis heb ik die bak leeggehaald en schoongemaakt. Daarna heb ik ook nog 3 amerylissen bij elkaar in 1 grote pot gezet. Ik word namelijk gek van al die losse potten. Daarna nog even rustig gezeten en door naar bed gegaan.
Vannacht had ik weer een gebroken nacht vanwege een mug. Ik kon mijn vliegenmepper niet vinden en dat secreet liet ook lang op zich wachten voordat ze zich weer bij mijn oor kwam melden. Het is me niet gelukt om haar te pletten. Toch ben ik niet meer lastig gevallen na 3 keer en ben ik vanmorgen niet wakker geworden met een muggenbeet. Misschien heb ik haar toch nog geraakt.
Ondanks mijn gebroken nacht was ik om half 10 uit de veren. Ik ben eerst weer met de heren naar het veldje geweest. Dit ging weer zonder problemen.
Weer thuis rustig gegeten en daarna Nero even gevoerd. Ook de duiven weer even verzorgd. Rond half 11 heb ik nog even in de grote bak het eiland uitgegraven. Yang zat namelijk weer in een nestkuil en ondanks dat ik al een aantal keren langs was gelopen bleef ze zitten. Nu ze weer het water in was gegaan ben ik meteen gaan kijken. Ik vond 4 nieuwe eieren. Deze 4 eieren waren meer dan welkom. Gisteren kon ik namelijk bijna al mijn andere eieren weggooien. 2 waren duidelijk onbevrucht en de rest was beschimmeld. Ik heb nu dus 2 bevruchte eieren van Ying en 4 verse eieren van Yang liggen. Nu hopen dat het nu wel goed gaat. Mijn collega, Jack, heeft me uitgelegd wat ik fout had gedaan. Nu hoop ik dat het wel goed gaat.
Nadat ik de eiren in de broedstoof had gelegd ben ik richting moeders gegaan om Gabber uit te laten. Daarna geluncht en daarna door naar de boerderij. Ik ben daar tot 4 uur blijven hangen. Vandaag 2 nieuwe botulisme slachtoffers gevangen. Het betrof een meerkoet en een eend. Ik heb beide dieren gespoeld en in de ziekenboeg gezet. Nu hopen dat het weer goed gaat komen met deze 2.
Weer thuis mijn spullen en honden gepakt en gelijk door naar buiten. Ik heb 2 honden op afstand gezien en de heren vonden ze interessant, maar op mijn teken liepen ze toch weer netjes mee.
Vanavond weer terug en eigenlijk zou ik de 2de bak schoon moeten maken. Of ik dat ook doe weet ik nog niet. 1 dagje meer of minder maakt ook niet uit.
Gisteravond weer kort op het veldje geweest. Ik wilde toch per se die bak leeghalen. Bink liep ook elke keer van het veld af en reageerde dan niet op mijn roepen. Dat was ik na 3 keer wel zat.
Thuis ben ik dan ook met die bak aan de slag gegaan. Hier ben ik de hele avond mee bezig geweest.
Vanmorgen was ik rond 9 uur uit de veren. Eerst weer naar het veldje met de heren voor de ochtend boodschapjes en daarna weer naar binnen om rustig te ontbijten. Daarna de duiven even gedaan en de schildpadden gevoerd. Daarna toch nog even gezeten.
Rond kwart voor 11 ben ik richting moeders gegaan om Gabber uit te laten en te lunchen. Daarna weer door naar de boerderij en daar mijn ding gedaan. De 2 zieke watervogels leefden nog en alleen de eend moest nog gespoeld worden. Ik moest naar de psych vandaag dus kon ik niet lang blijven.
Bij de psych heb ik voorgesteld om de medicijnen af te gaan bouwen. Ik heb erg last van de bijwerkingen en dat ben ik meer dan zat. Ik wil dus weer een poging wagen om van die rommel af te komen. De psych heeft toestemming gegeven en het plan is om iedere maand 25 mg van de medicijnen er af te halen. Over 5 maanden zou het dus kunnen dat ik zonder medicijnen rondloop. Ik hoop dat het deze keer gaat lukken. Zonder medicijnen kunnen is namelijk het enige doel dat ik heb.
Weer thuis mijn spullen gepakt en met de heren naar buiten gegaan. We kwamen de zwarte russische terrier tegen. Deze hond is niet gezellig naar andere honden. Ik liet mijn heren zitten in de hoop dat het dan minder heftig zou zijn. Helaas... De man ging rennen met die hond en hij viel uit naar mijn heren. Die hadden uiteraard genoeg terug te bleren. Beetje jammer weer. Aan de andere kant kan ik het mijn heren niet kwalijk nemen dat ze een weerwoord geven. Ze worden tenslotte behoorlijk bedreigd. Klein puntje is wel dat ze deze reactie bij de rus uit hebben gelokt met hun fixerende gedrag. Volgende keer loop ik wel een stukje terug. De rus kwam mij toch iets te dichtbij en die man hield hem nauwelijks.
Vanavond weer terug met wat oefenplannetjes in mijn hoofd. Thuis heb ik nog een volgebouwd aanrecht wat nodig leeggemaakt moet worden. Zondagavond gaan we weer op vakantie. Voor die tijd moet de boel weer een beetje aan kant zijn.
Gisteravond op het veldje moest ik flink mijn best doen om Bink zover te krijgen om mee te werken. Bink moest even proberen of ik het echt meende dat ik wilde oefenen. Toen ik net begonnen was kwam er een man langs met jonge herder. Deze blaft altijd naar vreemde honden. Niet agressief geblaf, maar voor de heren natuurlijk erg moeilijk. Aangezien ik de man niet aan had zien komen kon ik niks beginnen als de heren er naar toe zou den vliegen. Gelukkig deden ze dit niet en kwamen ze met wat zoet geklets naar me toe om koekjes en complimentjes te scoren. Gelukkig, ook weer overleefd. Als ze los zijn zijn ze toch een heel stuk schappelijker. Uiteraard blijft een andere hond erg spannend. Als het zo door gaat kunnen ze straks prima andere honden in de buurt hebben als ze los lopen. Aangelijnd is dat wat moeilijker omdat ik me er dan mee bemoei door de lijn strak te trekken en zo. Ik heb ze in ieder geval zo gemaakt met mijn gestresste gedoe als ik een andere hond tegen kwam.
Nadat de herder weer weg was kon ik verder met oefenen. Ik heb het appél op afstand gedaan en dit ging perfect. Het voorroepen met staan ging redelijk. Het duurde iets te lang voordat meneer daadwerkelijk stopte, maar voor een eerste keer op alleen een gesproken commando mag ik echt niet klagen. Het zit en doorlopen ging heel goed. Met af en doorlopen had Bink nog een handgebaar nodig, maar hij lag dan binnen 4 stappen en dat is voor Bink's doen erg snel. Nu nog dat handgebaar wegpoetsen zodat hij echt naar mijn stem luistert en dan is het perfect. Als beloning na een topprestatie even de bal weggegooid en Bink was weer blij. Nadeel was wel dat alles zo goed ging. Je bent dan snel klaar.
In de flat kwamen we Paco weer eens tegen. Bink deed zijn best om hem totaal te negeren en Paco ging dus bij Fox buurten. Tegenwoordig vindt Fox hem echter niet zo leuk meer en hij gromde Paco dan ook weg. Toen Paco Bink ging bekijken moest Bink uiteraard even lelijk doen. Bink zal Paco nooit als vriendje gaan zien. Net zoals Bink en Gabber nooit vriendjes zullen worden.
Thuis heb ik mijn aanrecht ontruimd. Ik heb nu weer iets wat op een aanrecht lijkt in plaats van een opeenstapeling van bakjes en andere afwas en zooi. Zondagochtend ruim ik de rest op en maak ik de muur en de kastjes wat beter schoon. Ik heb nu het ergste weggehaald.
Vanmorgen was ik vroeg voor mijn doen. Om half 9 stond ik naast mijn nest. Ik ben eerst weer naar het veldje geweest met de heren. Dit ging zonder kleerscheuren. Weer thuis mezelf en de heren voorzien van een ontbijt en daarna even de duiven gevoerd. Aangezien de schildpadden erg hun best deden om mijn aandacht te krijgen heb ik ze wat korrels gegeven als snack. Zo die ook weer stil. Daarna heb ik lekker tv gekeken en ben ik rond half 11 richting de C1000 gegaan en daarna door naar de apotheek. Daarna door naar moeders om Gabber uit te laten en te lunchen. Van daaruit door naar de boerderij en daar mijn ding gedaan en daarna door naar Diervoeders om weer carnibest te halen en nog wat andere voedingmiddelen voor de beestjes. Ik heb van carnibest nu de kipvariant meegenomen. Na de vakantie wil ik beide heren hierop zetten. Zo krijgt Bink ook weer carnibest. Van de brokken die hij nu krijgt gaat hij namelijk vreselijk stinken. Ik hoop alleen dat Fox dit ook lust. Dat is zo'n miezemuis met eten. Tijdens de vakantie moeten ze beide even op brokken vanwege het ontbreken van een vriezer in de caravan.
Vanmiddag ben ik weer richting moeders gegaan met de heren. Ik kwam de mevrouw met stafford en roemeens opvanghondje tegen. Ze had nu een 3de hond bij zich. Iets basset-achtigs. Uiteraard weer dat gesluip. Bink had alleen interesse in de basset. De andere 2 kent hij tenslotte al. Bink deed uiteraard eerst even hap naar de neus van de hond, maar daarna was dat over. De stafford maakte van de gelegenheid gebruik om Bink te domineren en Bink had het niet eens door. Of misschien wel, maar accepteerde hij dit gewoon. Ik liet Bink's riem vallen toen er van postities gewisseld werd en de riemen om elkaar heen konden gaan draaien. Als dat gebeurt en Bink krijgt het benauwd dan kan hij niet weg en als Bink niet weg kan dan gaat het dus mis. Fox kreeg een speelstuip en stoof ineens weg. Aangezien ik dit niet aan zag komen schoot de riem uit mijn hand en Fox liep een paar meter tussen de prak hondenlijven uit en bleef toen verschrikt staan. Hij was los en dat stondt niet helemaal in zijn planning. Ik riep hem weer bij me en zei gedag tegen de mevrouw en riep daarna Bink mee. Die kwam netjes. We liepen daarna nog een stuk achter Bink, de rottweiler aan. Fox maakte zich daar enorm druk om en daardoor was Bink ook wat opgefokt. Wat ik ook deed ik kon Fox niet laten stoppen met zijn gesnuif en gezanik. Elke keer als hij een snuif of ander geluid produceerde keek hij schuin naar mij voor mijn reactie. Hij legt dus wel degelijk een verband tussen zijn gedrag en mijn reactie, maar de spanning is gewoon te hoog om geen geluid te maken. Ik moet nog even nadenken hoe ik diut aan moet pakken. Boos worden en shhh zeggen, een touch toepassen of een ruk aan de lijn heeft allemaal geen effect. Hij is misschien een seconde stil en gaat dan gewoon verder. Als ik Fox nu alleen zou hebben zou ik hem gewoon laten zeuren, maar omdat Bink er zo fel op reageert probeer ik Fox te laten stoppen. Misschien moet ik dat eens laten. Fox laten gaan en proberen om Bink af te leiden van Fox z'n gedoe.
Vanavond in ieder geval weer terug en naar het veldje met de heren.
Gisteravond even kort op het veldje geweest met de heren. Thuis lekker op de bank geploft en een film gekeken. Daarna lekker mijn nest in.
Vanmorgen was ik lekker vroeg uit de veren. Ik ben eerst weer naar het veldje geweest. Bink was weer eens snel uit zicht verdwenen en toen ik hem ging halen kon ik weer even goed boos worden. Meneer stondt weer iets te vreten. Ik word er soms echt moedeloos van. Nadat hij ook zijn grote boodschap had gedaan ben ik naar binnen gegaan voor het ontbijt. Daarna Nero weer even gevoerd en daarna de duiven gedaan.
Ik moest van de duiven mest verzamelen voor onderzoek naar paratyphus. Ik wil het nu wel eens zwart op wit hebben of ze dit nu werkelijk hebben. Alles wijst er wel op, maar ik heb het nooit laten bevestigen. Als ze dus echt paratyphus hebben moet ik eens hard gaan nadenken wat ik met het 4-tal ga doen. Van het najaar hebben we namelijk de plannen om de duivenkamer op te knappen. Dat betekent dat mijn duiven een aantal weken uit logeren moeten. Als ze paratyphus bij zich hebben kan ik het niet maken om ze uit logeren te sturen. Ze besmetten dan het hok waar ze in gezeten hebben. Iedere andere duif die je er dan inzet wordt ook besmet. Uiteraard kun je nadat mijn duiven erin hebben gezeten de boel grondig ontsmetten, maar toch. Een voliere met gewoon aarde als bodembedekking is niet te ontsmetten. Op de boerderij hebben we alleen een voliere met aarde beschikbaar voor logees. Dat wordt dan al weer een punt. Eerst gaan we het onderzoek maar even afwachten en dan kijken of ze nog te behandelen zijn. Puk en Moppie zijn in ieder geval onvruchtbaar. Niepie en Schoffie weet ik niet.
Na de lunch bij moeders ben ik de mest weg gaan brengen. Nu is het afwachten. Na mijn bezoekje aan de DA door naar de boerderij en daarna door naar de visboer om garnalen en mosselen te halen voor de schildpadden. We gaan morgen kijken of ze deze garnalen lekker vinden.
Weer thuis mijn spullen gepakt en met de heren naar buiten geweest. We hebben 2 honden voorbij zien komen. De heren waren zeer geinteresseerd, maar het bleef stil.
Vanavond weer terug. We gaan even een wissel maken in de schildpadden. Mingming is zeer waarschijnlijk een vrouwtje en dus geen man. Dat betekent dat ze dus tussen de 3 vrouwen in de grote bak zou kunnen. Sharky gaat dan in de bak van Mingming zodat de dames rust hebben van hem. 2 dames hebben zich namelijk ingegraven in het eiland om aan Sharky te ontkomen. Vanavond lig ik dus voor de grote bak om te kijken of Mingming in de groep past.
Gisteravond eerst uit met de heren en weer naar het veldje zodat ze even los kunnen. Bink was uiteraard weer op voedseljacht. Echt vermoeiend om dat constant in de gaten te moeten houden. Toen de heren uitgekeuteld waren heb ik ze weer bij me geroepen en ben ik naar huis gegaan.
Thuis mijn schildpaddenplan uitgevoerd en Mingming in de grote bak gedaan. Ik liet Sharky er eerst nog even bij om te kijken of Mingming echt geen mannetje is. Mingming gedroeg zich wel erg mannelijk, maar Sharky stelde zich absoluut niet agressief op. Er werd flink gebaltst naar elkaar, maar het werd geen knokken. Mannelijke schildpadden zijn behoorlijk onverdraagzaam naar elkaar toe. Zeker als er ook nog dames in het verblijf zitten. Nadat Mingming klaar was met de kennismaking met Ying en Sharky ging ze verder met het verkennen van haar nieuwe omgeving. Zoals we gewend zijn van Mingming ging ze alles even proeven. Even checken of alles eetbaar was. Dat is uiteraard niet zo, maar ze heeft echt alles geprobeerd. Omdat Sharky nu regelmatig in Mingmings staartje beet heb ik hem eruit gehaald. Ik heb nog even goed gekeken naar de verschillen in de staart en moest toch echt concluderen dat Mingming een vrouwtje is. Sharky zit nu in de bak van Mingming en Mingming kan lekker zwemmen in de grote bak met de andere 3 dames.
Vanmorgen was ik weer vrij vroeg. Half 9 stond ik er al weer naast. Ik ben eerst weer naar het veldje geweest met de heren. Dit ging weer zoals gewoonlijk. Bink verdween uit beeld en ik kon hem weer gaan halen omdat meneer weer iets eetbaars had gevonden. Nadat ik hem weg had gehaald bij zijn ongeplande ontbijt deed hij zijn behoefte en kort daarna heb ik ze weer bij me geroepen en ben ik naar binnen gegaan. Voor de flat kwamen we Fay nog tegen. Fay was echter erg druk. Bink liet dus duidelijk merken dat hij hier niet van gediend was. Dit deed hij overigens netjes binnen de grenzen. Fay onderwierp zich ook bij iedere snauw en dan hield Bink ook netjes op. Hij kan het wel.
Weer boven het ontbijt geregeld en daarna de schildpadden gevoerd met grote garnalen. Ik moest er dan wel kleinere stukjes van maken, maar er werd gretig van gegeten. De 2 ingegraven dames waren er ook weer bij. Alleen Nero moest het weer niet. Beetje jammer weer, maar voor Hare Majesteit heel gewoon.
Rond kwart over 10 vertrok ik al richting moeders om Gabber uit te laten en te lunchen. Ik moest daarna namelijk een koppel Chinese weekschildpadden ophalen in Zoetermeer. Ik ben om kwart over 11 weer vertrokken met de auto. Nadat ik de dieren opgehaald had ben ik naar mijn eigen huis gegaan om de dieren te meten en wegen, wat foto's te maken en ze in een bak te zetten. Ook heb ik een deksel over de bak gelegd. Bink was veel te geinteresseerd in dit duo en vriendelijk zijn weekschildpadden niet. Het vrouwtje is wat rustiger, maar de man is heel fel. Ik wil het risico niet lopen dat er straks een schildpad in de nieuwsgierige neus van 1 van de heren hangt. Ze hebben een hele lange nek dus waarschijnlijk kunnen de schildpadden er makkelijk bij als ze zouden willen.
Na de vakantie gaan ze in een andere bak die op een meubel staat.
Toen ik klaar was ben ik met de auto naar de boederij gereden. Ik moest nog een duif daar stallen en regenwater halen voor mijn vleesetende plantjes en benzine tanken met de auto. Na de KB nog even naar Intratuin voor zand als bodembedekking voor de 2 nieuwe schildpadden. Deze liggen namelijk het liefst ingegraven in de bodem. Ze moeten dat dan wel kunnen en zonder zand graaft het niet zo makkelijk.
Toen ik thuis kwam met de 2 zakken zand lag de zachte dame op de zonnebank. Die had ze al gevonden en goed gekeurd. Ik heb ze ook nog garnalen aangeboden. De dame had al trek. De maar was nog wat van slag. Komt vanzelf wel goed.
Ik heb daarna mijn spullen gepakt en ik ben met de heren naar buiten gegaan. Buiten kwamen we een mevrouw met 2 jack russell's tegen. Haar reutje is niet gezellig. Ik had de mogelijkheid om uit te wijken en dit deed ik dan ook. Bink was al helemaal aan het sluipen. Ik sloeg een ander pad in en vroeg Bink vriendelijk mee. Bink twijfelde even, maar ik hoefde hem niet mee te trekken. Hij kwam vrolijk en naar mij kijkend mee en uiteraard heb ik hem helemaal de hemel in geprezen. Hij was fantastisch.
Vanavond weer terug en dan heb ik het ineens weer even druk. Ik moet nog een aantal dingen klaar zetten voor morgen. Morgen vertrekken we namelijk weer voor een vakantie in het Brabantse Hoeven.
Morgen dus al geen verhaaltje meer. Als het een beetje fatsoenlijk weer wordt blijven we tot de 13de. In de tussentijd let mijn tante op mijn beestenpark.
grt Manja
MarVeldhuijzen (Mega blafbeest)
- za 31 jul 2010 om 23:40
Kom hier een keer Bincky uitlaten, Manja. Hier vlakbij zijn mensen die regelmatig een flinke berg brood in het grasveld storten. Rufus weet dat natuurlijk heel goed, hij weet inmiddels ook wat meeuwen op het gras betekenen
Nee, bedankt. Bink vreet al meer dan genoeg van straat.
Zo mensen we zijn er weer. Deze vakantie ging niet helemaal volgens plan. Het weer viel wat tegen deze keer. Ook hebben we nogal wat tegenslagen te verwerken gehad. Bink werd ziek van zondag op maandag. Flink aan de dunne en vanaf dinsdag niet meer willen eten. Gelukkig wilde hij woensdag wel weer eten en knapte hij daarna weer op. Vrijdag was Gabber niet lekker en zaterdag werd ook mijn moeder nog eens ziek. Zondag heeft moeders de hele dag geslapen en maandag is ze naar een arts gegaan. Toen moeders weg was was ik alleen met de 3 heren bij de caravan. Ik zat wat te lezen. De heren lagen verspreid door de tuin. Bink lag bij mij op het teras is de zon. Hij kwam ineens naar me toe gelopen. Op zich niet vreemd. Dat doet hij wel vaker op een dag. Deze keer was het echter anders. Hij liep raar. Het leek wel mank. Hij kwam naast mijn stoel staan en zijn linker voorpoot stondt bij de elleboog naar buiten gedraaid. Ik vroeg wat er was. Bink liep naar voren en ging voor me staan. Hij zette zijn voorpoten op de stoel en wilde op schoot springen. Dit lukte niet en ook de 2de poging mislukte. Daarna ging hij weer met 4 poten op de grond en probeerde het nog eens. Ook nu lukte het niet echt. Ik ving hem op en hees hem op schoot. Ik vond het maar raar en keek even naar zijn voorpootje om te kijken of er iets tussen zijn tenen zat. Dat zat er niet. Terwijl ik dit deed trok Bink zijn andere voorpoot ook op. Dat was ook niet normaal. Ik liet de linkerpoot los zodat hij deze weer neer kon zetten. Dit deed hij niet en hij viel voorover bijna op de grond omdat hij zijn voorpoten opgetrokken bleef houden. Ik kon hem nog net opvangen. Bink schommelde nu op zijn achterpoten en bibberde en had grote ogen. Hij liet zich door zijn achterpoten zakken en bleef bibberend op schoot liggen. Ik vroeg me af waar hij bang voor was en toen zag ik het. Bink's koppie schommelde heen en weer. Hij had daar geen controle over. Zijn ogen stonden vreemd en hij reageerde niet op mijn praten. Bink bleef zo'n 2 minuten zo in mijn armen liggen. Ineens draaide hij zijn wiebelende kop in de richting van mijn gezicht en nu kwam er een reactie van herkenning. Bink had een insult gehad en kwam nu weer bij. Een minuut later was hij weer de oude. Hij durfde alleen nog niet van mijn schoot te springen. Dat duurde nog zo'n 5 minuten voordat hij dat durfde. Daarna was er helemaal niets meer van te zien. Wel was hij de rest van de dag vrij rustig. Ik ben dan ook niet gaan fietsen met hem. Ik heb hem rustig gehouden verder. Ik heb de 'aanval' genoteerd, maar hoop dat het niet meer terugkomt. Ik ga wel internet afzoeken naar wat het zou kunnen zijn geweest. Komen er meer van dit soort 'aanvallen' dan gaan we naar de DA.
Ook met Gabber ging het steeds minder gedurende de vakantie. Gabber is erg grommerig geworden naar Bink en was ook onvriendelijk naar visite toen deze hem aaide. Bink mocht helemaal niks meer. Gabber heeft naar mij gesnauwd toen ik hem wilde laten stoppen met uitvallen naar voorbijkomende honden en toen Paul Gabber aantikte om hem te laten stoppen met grommen naar de visite haalde hij uit naar Paul. Gabber kreunt ook vaak met gaan liggen en opstaan en is rechtsvoor nu heel erg kreupel. We kijken het nog even aan in de thuissituatie, maar eigenlijk zijn we al lang over onze grens heen met Gabber. Gabber heeft pijn, ondanks de pijnstillers en het speciale voer, en wordt hierdoor onbetrouwbaar. Het probleem is dat de DA hem te goed vondt om in te laten slapen. Nu zijn we wel weer een maand verder en nu komen er ook agressieproblemen bij en zijn mobiliteit is ondertussen ook al weer aardig afgenomen. Het probleem is dat Gabber wel wil, maar niet meer kan. De DA ziet een hond die nog goed oogt, maar wij vinden zijn kwaliteit van leven niet goed meer. Oke, hij wil nog naar buiten en hij eet nog, maar hij kan niet langer als 20 minuten lopen in een tropentempo. Ligt thuis eigenlijk alleen maar te liggen en krijgt steeds meer moeite met opstaan en lopen. Ook knaagt en likt hij zichzelf helemaal kapot. Gabber heeft last van vlooienallergie in behoorlijk ernstige mate. We bombarderen de honden vol met vlooienmiddel en hebben ook thuis gespoten nu. Naast de vlooienallergie heeft Gabber ook andere plekken met een ander soort uitslag waar hij veel aan likt en knaagt. Ook likt hij buitensporig aan de eeltplekken op zijn ellebogen. Mijn moeder en ik vinden het niet eerlijk tegenover Gabber om hem nog veel langer door te moeten laten gaan. Toch willen we ook geen overhaaste beslissingen nemen. We kijken het nog even aan hoe het thuis gaat de komende tijd en zien dan hoe het verder moet.
Mocht het zover komen dan laten we Gabber thuis inslapen.
Gisteravond ben ik naar het veldje geweest met de heren. Toen ik Bink losmaakte wilde hij meteen wegrennen. Na een 'nee' en 'hierkomen' kwam hij met tegenzin terug. Ik liet hem opnieuw zitten en maakte ook Fox los. De heren hadden al in de lucht zitten snuffen en ik dacht heel naief dat ze blij waren weer thuis te zijn. Ik gaf ze 'vrij' en als een afgeschoten pijl schoten ze in een rechte lijn met z'n 2en naar de andere kant van het veld. Bink dook het hoge gras in en aan de schokken van zijn lijf zag ik dat hij iets naar binnen stondt te schrokken. Het zal toch niet.... Ik ging kijken en ja hoor, meneer stondt te vreten van een of andere pasta met, ik geloof, shoarma naar binnen te werken. Ik dacht dat ik ontplofte. Stinkdier dat je d'r bent. Ik moest hem echt wegjagen bij zijn gevonden maaltijd. Daarna de schone taak voor mij om Bink weg te houden bij de rest van de zooi. Ik heb nog geprobeerd balletje te gooien, maar daar had meneer geen behoefte aan.
Vanmorgen was ik aardig op tijd uit de veren. Ik ging weer naar het veldje en liet de heren weer los. Er werd netjes gewacht op mijn teken en weer waren ze met een rotgang pleitten. Uiteraard in een rchte lijn naar de plek waar de pastazooi lag. Shit, dat was niet slim van mij. Ik was het al weer helemaal vergeten en uiteraard lag het er ook nog. Grrr. Ook nu moest ik van goede huize komen om Bink bij zijn maaltijd weg te krijgen. Deze keer was ik voornamelijk kwaad op mezelf. Stom dat ik dat vergeten was.
Nadat is s'middags terug was van de boerderij ben ik de duivenkamer even ingedoken en heb ik wat dingen schoongemaakt en afgesopt. Daarna naar buiten met de heren. Onderweg ben ik 3 hondjes tegen gekomen. Er werd wel gespannen gekeken en wat sluipneigingen gedaan en Fox moest naar 1 hond snuiven, maar verder bleef het stil. Ik heb geprobeerd om de lijnen slap te houden en zelf alleen naar mijn eigen honden te kijken. Zo kan ik precies zien wat ze doen en meteen ingrijpen als er 1 uit wil vallen. Ik probeer niet te corrigeren. Ik trek alleen de lijn omhoog om te zorgen dat ze niet bij de tegenpartij of elkaar kunnen komen. Ik moet zeggen dat dat tot nu toe nog het beste werkt. Ook gisteravond toen Paco kwam vervelen werkte dit beter als corrigeren. Ik fok Bink namelijk niet op met mijn geruk en Bink kan toch enigzins zijn punt maken. Bink vindt Paco echt niet leuk. Paco is alleen totaal niet onder de indruk van die rij tanden achter die opgetrokken lip en de ijzige blik. Fox heeft het inmiddels ook totaal gehad met Paco en gromt en snapt naar hem als Paco te opdringerig wordt. Spelen is er niet meer bij.
Vanavond weer terug met de heren. Ik denk alleen dat ik dan een stukje ga wandelen. Zolang die pastazooi op het veldje ligt kan ik Bink daar eigenlijk niet lekker los laten lopen.
He Manja,
wat vervelend, al die ziekte als je met vakantie bent. Hopelijk ben je toch ook een beetje tot rust gekomen.
Moeilijke beslissingen, over Gabber. Brrrr.
@ Tineke, het viel allemaal wat tegen, maar we gaan gewoon door. Gabber knapt thuis weer wat op. Hij loopt weer wat beter en komt weer een beetje tot rust. We gaan dus nog even door.
Gisteravond met een omweg toch naar het veldje gegaan. Wel was ik zo slim om de heren aangelijnd naar de pastazooi mee te nemen en ze daar los te laten. Bink probeerde het dan wel, maar dan stond ik ervoor en kon hem dan wegsturen. Goed geregeld van mezelf. Uiteraard hou ik hem wel goed in de gaten. Hij is het namelijk nog niet vergeten.
Vanmorgen was ik extreem laat. Ik had knallende koppijn en was dus echt niet gemotiveerd om op te staan. Om 10 voor 10 kon ik echter niet anders dan opstaan. Ik ben eerst weer naar het veldje geweest en heb de heren weer vanaf de pastaplaats losgelaten. Ging weer prima. Thuis met wat moeite mijn ontbijt naar binnen geschoven en daarna kon ik door richting moeders. Na de lunch dan weer door naar de boerderij en daar mijn ding gedaan. Ik was weer laat daarvan terug en ben met de heren naar buiten gegaan. Ik kwam een golden retriever tegen. Ik ben gestopt en heb geprobeerd om de heren rustig te houden, maar dat viel niet mee. Wel weer jammer. De rest van de route was hondloos.
Vanavond weer terug met de heren. Ik heb de clicker meegenomen in de hoop wat te oefenen met Bink. Thuis heb ik dan nog een was af te halen.
Gistermiddag heeft Bink me trouwens nog geholpen met de was ophangen. Hij heeft het spelletje nu aardig door en het aangeven van de kleine dingen gaat nu heel goed. Het wachten op mijn teken ging wat minder, maar hij krijgt alleen een beloning als hij het op mijn teken pakt en afgeeft. Ik negeer het uit zichzelf oppakken en loslaten van was. Ik weet dat hij dit weleens doet omdat het gepakte voorwerp dan op de grond ligt. Ik laat het dan op mijn teken oppakken en afgeven en dan krijgt hij een koekje. Werkt heel goed en Bink heeft er echt lol in. Nu nog met de rest van het huishouden en dan kan ik lekker op mijn ass blijven zitten terwijl hij dweilt, stoft en het toilet en de badkamer boent.
Gisteravond even op het veldje geweest met de heren. Het loslaten bij de pastaplaats gaat prima. Bink vondt echter ergens anders iets eetbaars. Volgens mij was het zijn eigen ontlasting die hij s'ochtends op die plek had neergelegd. Ik brulde een 'bah' naar hem en hij liep likkebaardend weg bij de plek. Hij stak het veld over en verdween in de struiken aan de overkant. Omdat hij mij te lang op dezelfde plek stondt ben ik gaan kijken en ja hoor.... meneer stondt weer iets te vreten. Weer brulde ik een 'bah' en hij liep weer likkebaardend weg bij de plek. Nu ging hij iets verderop in het hoge gras staan en snuffelde iets te fanatiek naar iets wat daar lag. Toen ik naast hem stondt zag ik nog net hoe hij probeerde stront op te pakken en op te eten. Ik pakte snel de disc's en smeet die in zijn richting. Bink hoorde dat en maakte dat hij wegkwam. Ik pakte de disc's weer op en wit heet naar het pad gelopen en heb Bink daar aangelijnd en floot Fox mee en ben richting huis gelopen. Fox kwam niet meteen, maar dat doet hij nooit. Ik loop tegenwoordig gewoon weg. Hij komt me vanzelf wel achterna. Ik was het pad dan ook nog niet af en hij kwam aangerend. Ik lijnde Fox aan en ben naar huis gegaan. Vieze Binky dat gevreet van stront. En dan komt hij straks zeker lief mijn gezicht aflebberen. Bah, vanavond even niet dus.
Vanmorgen had ik ook niet zo'n haast en was ik om half 10 uit de veren. Ik ben weer naar het veldje geweest en nu zat ik constant op Bink zodat hij niet nog meer zooi naar binnen werkt. Hij was me toch bijna te slim af toen ik even naar Fox keek. Hij dook slim achter me langs naar de pasta die er nog steeds lag. Ik was net op tijd met een 'bah' en daarna een streng 'wegwezen' met een duidelijk armgebaar de andere kant op. O, wat is hij weer vreselijk 'hongerig'.
Tussen de middag even met Gabber naar buiten en daarna even lunchen en dan weer door naar de boerderij. Daar mijn ding weer gedaan en daarna boodschappen gedaan. Thuis de boel uitladen en even wat eten en dan weer naar buiten met de heren. Er liep een hond in mijn route dus nam ik een alternatief paadje om te voorkomen dat we elkaar later frontaal tegen zouden komen. Ruzie maken met een rottweiler is nu eenmaal niet zo verstandig. De heren hadden de hond uiteraard wel gezien en Fox maakte er weer een behoorlijk punt van. Daardoor ging Bink lopen zoeken en dus trekken aan de lijn. Ik zei tegen Bink dat hij moest dimmen en gaf Fox een correctie. Hij hield zowaar op, voor eventjes dan. Hij kreeg een 2de correctie en hield toen echt op met snuiven en Bink werd daardoor weer wat relaxter. Echt een lekker stel die 2. Maken elkaar echt compleet gek met hun gedoe.
Vanavond weer terug met de heren. Ik weet alleen niet of ik naar het veldje ga. Het is niet leuk meer om de heren daar los te laten vanwege Bink's gesnaai van alles wat vies is.
Gisteravond ben ik een stuk gaan wandelen met de heren. Was wel weer eens goed voor de verandering. Ik heb wat honden op redelijke afstand gezien, maar het ging niet echt slecht.
Thuis 2 schildpaddenbakken bijgewerkt en daarna nog wat tv gekeken.
Vanmorgen was ik rond half 10 gereed voor een tochtje naar het veldje. Ik heb ze weer bij de pastaplaats logelaten. En ja, de pasta ligt er nog. Het vlees is inmiddels wel weg. Bink lust echter ook pasta dus ik moet op blijven letten.
Tussen de middag met Gabber weer een stukkie gelopen en daarna mijn lunch naar binnen geschoven. Daarna door naar de boerderij en daar mijn ding en de kippen gedaan. Ook heb ik weer 3 dode eendjes weggehaald. Balen was dat weer. Ik hoop echter dat er niet nog meer eenden dood gaan.
Na de boerderij even mijn zieltje weer laten kneden en daarna door naar Diervoeders om carnibest te halen voor de heren. Ik ga beide op de lam en rijst zetten. Beide lusten dit. Ik moet alleen even kijken of Bink dit voer verdraagt. Ik heb nu de kip variant voor Bink, maar Fox lust dit natuurlijk weer niet. Bink eet maar 60 gram voer per dag en krijgt dus niet binnen 2 dagen die 500 gram op. Gelukkig lusten de schildpadden het ook dus raak ik er wel weer op tijd vanaf. Ik heb nu nog 1 hele worst van de kip variant en nog 3 kwart in de koelkast liggen. Morgen krijgen de schildpadden dus weer kip op hun bord.
Vanavond weer terug en waarschijnlijk ga ik dan weer een stuk lopen.
Gisteravond was het hondenweer hierzo. Ik ben naar het veldje geweest met ze en zodra ze klaar waren meteen door naar binnen gegaan.
Vanmorgen was ik vroeg op. Ik kon mooi even de DA bellen om te overleggen wat ik nu moest doen met mijn duiven. Ik heb ze laten onderzoeken op paratyfus. Hier is niets uitgekomen, maar het bleek ook dat het mestmonster niet goed was. Ik had van 5 dagen achtereen moeten verzamelen, maar kreeg de opdracht om verse ontlasting mee te nemen. Dit heb ik dus ook gedaan en daar is dan ook niets in aangetroffen. Ik weet echter voor 100% zeker dat mijn duiven besmet zijn en de ziekte ook verspreiden. Alles wat ik in contact breng met mijn eigen duiven werd ziek en jonge duiven gingen dan ook dood. Ik was dan ook al zo slim geweest om er geen dieren meer bij te zetten. Toch bleef ik zitten met 4 duiven en een japanse kwartel die de ziekte bij zich droegen. Omdat de duivenkamer opgeknapt gaat worden moesten de duiven uit logeren. Dat kan ik niet maken tegenover het logeeradres. Ik besmet dan het hok waar de duiven ingezeten hebben en dit is dan, na grondig ontsmetten, maanden lang niet bruikbaar voor andere vogels. Ik heb vanmorgen nog met een DA met 40 jaar duivenervaring gesproken en die bevestigde wat ik eigenlijk al wist. Paratyfus bij duiven is niet uit te roeien. De duiven zullen altijd drager en verspreider blijven van paratyfus. Ik heb dus vanmorgen de knoop doorgehakt en mijn duiven en de kwartel in laten slapen. Ondanks dat ik nu al tijden weet dat het eraan zat te komen valt het me erg zwaar. Ik ben ook niet te genieten nu en heb brandende ogen als ik er aan denk. Er zullen nog wel een boel tranen volgen de komende dagen.
Ik wil die kamer zo snel mogelijk helemaal leeg halen en ontsmetten en dan rustig op gaan knappen. Ik zal echt nog wel eens een duif opvangen, maar ik hou geen duiven meer aan. Ik wil dit niet nog eens meemaken. Ook kan ik pas na maanden weer duiven of andere vogels in die kamer zetten. Voorlopig blijft die kamer echter leeg.
Nadat ik bij de DA ben geweest ben ik met Gabber uit geweest en heb ik geluncht. Daarna gewoon naar de boerderij en daarna thuis de losse spullen uit de duivenkamer gehaald en de dingen die ik nog wil gebruiken in een emmer met chloor gedaan.
Daarna ben ik naar buiten gegaan met de heren. Ik ben 1 hond tegengekomen. De afstand was redelijk groot en het bleef dan ook stil. Wel uiteraard het gesluip en gestaar en wat gesnuif van Fox, maar dat was alles. De rest van de route was hondloos.
Gisteravond met de heren naar het veldje geweest. Nadat de heren uitgekeutelt waren ben ik weer naar binnen gegaan. Ik heb thuis nog even achter mijn eigen pc gezeten. Na een tijdje kwam Bink piepend bij me staan. Op zich niet vreemd dat doet hij namelijk vaker. Ik reageerde er dan ook niet echt op. Bink bleef echter doordrammen. Hij pikte ook een flostouw dat op de grond lag en verdween er mee naar de bank en ging even flink schudden met dat ding in de hoop dat ik zou reageren. Aangezien ik dit niet deed gaf hij ook dit op. Na een tijdje kwam hij weer bij me staan. Ik vroeg of er wat was en hij kwispelde even en wilde toen op schoot springen. Toen hij daadwerkelijk sprong haalde hij het echter niet. Kan gebeuren en ik klopte op mijn schoot om hem opnieuw te laten springen. Bink durfde nu echter niet. Dat was vreemd. Hij liep een paar keer een rondje voordat hij weer een poging waagde. Nu haalde hij het wel en hij was er blij mee. Hij snuffelde wat aan de spullen die op het tafeltje stonden en ging zitten. Kort daarna wilde hij weer van schoot af en dit ging met wat twijfeling, maar het ging wel goed. daarna ging hij op de bank liggen en hij ging gewoon liggen slapen. Na nog een half uur achter de computer te hebben gezeten ben ik op de bank geploft en heb ik tv gekeken. Rond half 10 ben ik naar bed gegaan.
Vanmorgen was ik om kwart voor 9 uit de veren. Ik ben de dag gestart en heb het ontbijt geregeld na een probleemloos uitje naar het veldje. Ik heb na het ontbijt nog tv gekeken totdat het tijd was om richting moeders te gaan om Gabber uit te laten. Ik pakte mijn spullen en ging zoals gebruikelijk weg. Ik stond nog op de lift te wachten toen het geblaf begon. Binky blafte alleen. Ik dacht aan een persoon op het balkon van de andere flat en ging dan ook gewoon naar beneden. Hij houdt vanzelf wel op. Beneden hoorde ik Bink echter nog steeds blaffen. Ik keek naar de andere flat, maar zag daar niemand op het balkon staan. Het vreemde was ook dat alleen Bink blafte en niet op de gebruikelijke 'er is wat blaf'. Meer het geblaf van 'ik wil niet alleen zijn blaf'. Omdat het ook niet ophield ben ik weer naar boven gegaan. Boven aangekomen blafte Bink nog steeds. Toen ik de sleutel in het slot stak hield het blaffen op en hoorde ik de honden aan komen draven vanuit de woonkamer. Bink heeft dus ook vanuit de woonkamer zitten blaffen en niet achter de voordeur.
Ik heb de heren dus maar meegenomen en gelijk weer uitgelaten. Bink had geen hoge nood of zo, dus dat was het ook niet. Bij moeders thuis Gabber meegenomen en geluisterd of er nu weer geblaft werd. Dat werd er niet. Ook toen ik terug kwam was het stil. Vreemd. Ik ben even gaan nadenken wat er in de afgelopen dagen is gebeurd en toen kwam ook ineens het gedrag van gisteravond terug. Kan het zijn dat Bink gisteravond weer een aanval heeft gehad, maar dat deze milder was als die van vorige week? Een aantal dingen kwamen overeen, maar ook een aantal dingen niet. Zo liep hij normaal en maakte ook geen schommelende bewegingen met zijn kop. Hij herkende mij ook nog en was dus goed bij en geen gebibber. Wel was er het niet op schoot kunnen springen, daarna niet meer durven springen en niet ogenblikkelijk mijn hele gezicht aflebberen als hij op schoot is geprongen. Omdat ik nu weleens wil weten over wat er nu aan de hand is heb ik eerst een afspraak bij de DA gemaakt. Ik wil even naar hem laten kijken. Het hoeft niks te zijn, maar voor hetzelfde geld is het goed mis in dat koppie. Ik vind het alleen raar dat de laatste weken zijn er wel vreemde dingen met het hondje. Eerst 4 dagen diaree en niet willen eten. Hij begon al de eerste nacht met piepen en jengelen op een hele rare tijd, maar ondanks dat ik met hem naar buiten ben gegaan was er geen hoge nood. De dag daarna was het waterdun diaree en niet willen eten. Veel piepen van de krampen en veel naar buiten zonder resultaat. Hij wilde geen gras eten dus ik nam aan dat hij niet misselijk was. Bink heeft toen anderhalve dag nauwelijks gegeten. Koekjes wilde hij nog wel, maar eten maar heel weinig. Ook natuurlijk veel slapen. Donderdagavond heeft hij toen weer normaal gegeten. Die maandag daarna kreeg hij die aanval. Met abnormaal lopen, niet op schoot kunnen springen, voorpoten niet normaal kunnen gebruiken, bibberen, verdwaasde blik, geen herkenning en schommelen met de kop. Na een kleine 2 minuten werd hij weer de oude en begon mijn gezicht voorzichtig te likken en kort daarna hield het schommelen van de kop op en kon hij weer staan en was het bibberen opgehouden. Daarna kon hij weer wiebelig staan en 5 minuten later durfde hij van schoot te springen. De volgende dag was hij nog erg rustig, maar daarna was er helemaal niks meer van te zien.
Gisteravond kwam hij weer op zo'n beetje dezelfde manier bij me staan alleen herkende hij me nog wel en bibberde hij niet. Als hij had gebibberd dan had ik het meteen herkent, maar nu twijfel ik. Omdat ik toch de neiging heb te denken dat hij weer een aanval heeft gehad en hij nu ineens in mijn huis niet meer alleen thuis kon zijn was de druppel. We gaan naar de DA en wel vanmiddag om kwart over 5. Nu is er uiteraard niets te zien aan Bink, maar ik wil het hele verhaal daar toch even kwijt en even aanhoren waar de DA aan denkt. Misschien dat een bloedonderzoek iets uit kan sluiten of aan kan tonen. Hierbij denk ik aan een ontsteking of zo. Ik hoop straks geruster te zijn of in ieder geval een plan van aanpak te hebben.
grt Manja
- do 19 aug 2010 om 16:58
Tjonge, het is ook altijd wat he? Ik hoop dat het meevalt met hem.
@ Mar, ja, het is net een soap. Hoe is het trouwens met de amerylliszaadjes afgelopen?
Ik ben net terug van een uitgelopen DA. Bink was heftig gestressed in de wachtkamer. Hij heeft een algemeen onderzoekje gehad. Hart en longen waren goed en ook heeft de DA even al zijn lymfeklieren nagelopen en in zijn buik gekneed. Ook heeft de DA zijn temperatuur opgenomen. Ik grapte nog dat deze wel wat hoog kon zijn door zijn hypernerveuze gedoe in de wachtkamer. De temperatuur was echter 39,9. En dat is toch echt te hoog voor een gestresste hond. Bink heeft meteen een koortsremmer gehad en morgen moet ik even snel langskomen om zijn temperatuur op te laten nemen. Ik hoef dan niet te wachten, het is binnenlopen en plop, thermometer d'r in. Op deze manier hopen ze uit te sluiten dat de koorts puur van de stress is of dat hij toch iets onder de leden heeft. Morgen mag ik dus weer om kwart over 4. Zucht.
grt Manja
- do 19 aug 2010 om 19:04
Er groeit een mooi plantje in de vensterbank! Een deel is mislukt, en een deel van de zaadjes heb ik nog. Die ga ik nog een keer doen.
Mijn zus vindt dat ik knetter ben, omdat je op elke hoek van de straat amaryllisen kunt kopen, maar ik vind het leuk.
Wat is de normale temp voor een hond? Je kunt toch thuis ook temperaturen als je het wil weten?
@ Mar, ook al kun je ze op iedere hoek van de straat kopen, zelf opkweken is best leuk. Alleen duurt het bij de ameryllis een aantal jaren voordat de eerste bloem ontwikkelt. Ik heb 2 4 jarige planten staan, die moeten nog voor het eerst in bloei komen. Ik hou weer goede hoop op volgend voorjaar.
De normale temperatuur ligt tussen de 38 en 39 graden. Ik dacht dat 38,5 een beetje het gebruikelijkst was. Ik heb geen thermometer en in mijn 1tje ga ik dat gevecht niet winnen.
Inmiddels heb ik weer 2 nieuwe problemen voor de DA en mezelf. Ik heb een Chinese weekschilpdad zitten met een verdacht plekje op haar schild. Ik vermoed schildrot. Die wil ik eigenlijk even laten onderzoeken en gisteravond zat ik heerlijk met Nero op de bank en zag ik tot mijn grote schrik dat Nero daadwerkelijk schildrot heeft. Ik zit dus weer even te stressen. Ik heb de DA al weer gebeld en gevraagd of zij iets konden met een schildpad met schildrot. Ze bellen mij daar vandaag over terug. Ik wil mijn lieve meissie absoluut nog niet kwijt. Ze wordt dan wel 21 over een paar maanden, maar ze kan nog rustig een flink aantal jaren mee. Ook heeft Nero weer eieren. Volgens mij heeft ze nu een plekje gevonden waar ze deze wil gaan leggen. Ze zit daar nu al de hele morgen. Ze zit in een vervoersdoosje dat op zijn kant ligt. Ik kan dus niks zien, maar durf haar ook niet te storen. Dan houdt ze de boel namelijk weer op en gaat ze opzoek naar een ander plekje. Ik hoop zo dat als de eieren gelegd zijn dat deze wel bevrucht zijn. De eerste 5 waren niet bevrucht. Ik wil heel graag een jong van Nero aanhouden.
Vanmorgen kwamen we Jackie tegen bij de lift. Jackie begon met blaffen en daar reageerden mijn heren gelijk op. In alle opwinding kreeg Bink Fox weer te pakken. Gevolg een grote yelp van Fox, maar gelukkig geen schade. Gelukkig maar. Wel heb ik Bink even in zijn nekvel gepakt om hem te laten stoppen met het uitvallen. Hij was weer flink over de zeik dus kwam ik er niet tussen met een 'nee' of een rukje aan de lijn. Fox was meteen klaar toen Bink zijn agressie op hem bekoelde. Soms word ik er echt wanhopig van.
Verder bleef het rustig tijdens het uitje. Weer thuis het ontbijt geregeld en daarna rustig op de bank gezeten. Toen ik richting moeders moest heb ik de heren gewoon weer in mijn huis achter gelaten. Geen enkel probleem. Gelukkig maar.
Ik ben met Gabber uit geweest en heb daarna geluncht. Daarna naar de boerderij en weer naar huis. Thuis met de heren naar buiten. Ik kwam een klas kinderen tegen en heb daar even op gewacht. Daarna kregen we te maken met een kooikerhondje. Ik heb even een praatje staan maken met de bazin en kon al vrij snel Fox loslaten. Later heb ik ook de riem van Bink laten vallen zodat hij vrij kon bewegen. Bink dacht alleen maar aan koekjes scoren en deed heel erg zijn best om Bo, de kooiker, te negeren. Ondanks dat Bo meerdere malen aan hem snuffelde bleef Bink redelijk relaxt. Niet slecht voor dat gifkikkertje van me. Het is mij in ieder geval wel heel duidelijk dat ik een hoop spanning veroorzaak bij Bink door de lijn strak te trekken. Als ik de lijn dan laat vallen dan ontspant hij meteen een heel stuk. De rest van de route hebben de heren los gelopen met hun riem nog wel vast aan hun halsbanden. Ging helemaal niet slecht.
Om kwart voor 4 ben ik vertrokken richting DA om nog een keer Bink's temperatuur te laten opnemen. Uiteraard was Bink niet blij met die bliksembezoekje aan de DA, maar zijn temp was met 38,5 nu wel normaal. Uiteraard hou ik Bink wel in de gaten. Als hij weer problemen krijgt zit ik zo weer bij de DA.
Gisteravond even naar het veldje geweest met de heren. Dit ging prima. Inmiddels is de pasta ook weg en kan ik de heren gewoon bij het pad weer loslaten. Uiteraard zit ik wel bovenop Bink zijn gesnuffel. Bink's eerste idee is toch altijd nog eten zoeken.
Vannacht weer een gebroken nacht gehad. Het was weer flink raak bij de benedenburen. Een deel heb ik gemist zo tussen 23 uur en 1 uur. Toen werd ik wakker omdat er buiten een man de naam van de benedenbuurvrouw stondt te brullen en constant op de benedenbel stondt te drukken. De buurvrouw deed echter niet open voor hem. Later begon de man ook bij anderen aan te bellen en dus ook bij mij. Gevolg een hoop gebler, maar ik deed niet open. Ondanks dat mijn benedenburen het grootste gaaies zijn van de buurt zal de buurvrouw wel een goede reden hebben om niet open te doen voor hem. daarbij doe ik om 1 uur s'nacht niet open tenzij ik iemand verwacht. Later volgede er een tumult buiten met onder andere de kreten 'ik heb niets gedaan' en 'ik wel best wel meewerken met jullie' en 'maak ze wat losser'. Oftewel meneer werd vastgehouden met hulpmiddelen. Dan kan het alleen maar zijn dat de man gearresteerd. Ik ben dus ook maar even gaan kijken tussen de gordijnen door en jawel, de man werd geboeid afgevoerd. Om kwart over 6 vanmorgen werd ik echter weer wakker vanwege een ruzie beneden. Ik denk dat meneer al weer vrij was. Het was dus weer retegezellig in mijn flat en de directe omgeving.
Vanmorgen was ik om kwart over 9 bereid om mijn nest uit te komen. Eerst weer naar het veldje met de heren. Beneden aangekomen zag ik een ster in de ruit van de tussendeur. Ik kan wel raden wie die daar gemaakt heeft. Dat is dan de 2de ruit waar een ster inzit. In de ruit van de schuifdeur zit namelijk ook al een flinke ster. Daar hangt een briefje op dat de ruit bestelt is, maar dat er een lange levertijd is voor zo'n ruit. Maandag zal dat bij de tussendeur er ook wel ophangen. Dit incident staat echter wel op video dus kunnen ze de kosten gaan verhalen op diegene. Maandag krijgt de woningbouw van mij ook een klachtenformulier toegestuurd hierover. Ik ben het meer dan zat. Eerst nog even afwachten wat aankomende nacht gaat brengen.
Op het veldje had ik even een spannend moment. Onyx kwam over het pad langsgelopen. Bink stondt vrij dichtbij het pad en zo'n 50 meter bij me vandaan. Bink had Onyx al gezien dus ik deed mijn stinkende best om Bink bij me te roepen. Dit is nog gelukt ook. Fox kreeg een blijf naar zijn kop gebrult en Bink kreeg zijn koekje toen hij bij mij aankwam. Hij ving zijn koekje en maakte meteen weer rechtomkeert richting Onyx met niet al te gezellige intenties. Ik brulde dat hij terug moest komen en, echt heel verbazend, Bink kwam terug. Dat heb ik ook uitgebreid gevierd. Nu kon ik Bink ook bij me houden zonder dat ik hem vast hoefde te houden. Fox maakte zich behoorlijk druk vanwege Onyx en stondt flink te snuiven. Als hij ook maar 1 poot naar voren zette brulde ik opnieuw 'blijf' en hij bleef uiteindelijk toch redelijk op zijn plaats. Pfoe, ook weer overleeft.
Tussen de middag weer met Gabber uit en even lunchen. Daarna naar de boerderij en van daaruit naar Intratuin. Even shoppen voor de schildpadden. Ik heb 6 stukken kienhout gekocht om de zuurgraad van het water te verlagen om de bacterieen en schimmels aan te pakken die de schildrot veroorzaken bij Nero en Snuitje. Bij de andere schildpadden doe ik dit ook omdat ik dezelfde schoonmaakspullen heb gebruikt bij alle bakken. Schildrot is besmettelijk dus deze aanpak is echt noodzakelijk. Ook ga ik voor iedere bak een eigen schoonmaaksetje maken zodat kruisbesmetting op deze manier niet meer mogelijk is. Ook ga ik wegwerpdoekjes gebruiken voor het onderhouden van het glas van de bakken. Zo zit ik ook niet met besmetting via een theedoek. Vanavond ga ik eerst al het water testen en kijken wat er nog meer verbetert kan worden aan de waterkwaliteit. Daarna doe ik de nieuwe stukken kienhout erin. Op deze manier maak ik het bacterieen en schimmels moeilijk. Hopelijk kan ik op deze manier voorkomen dat de infectie zich verder verspreid onder de dieren en ook dat de 2 aangetaste schildpadden in ieder geval niet erger aangetast worden. Dinsdag ga ik in ieder geval naar Utrecht met Nero, Snuitje en Lucky. Ik wil ook nog eens met de auto gaan. Is goed voor mijn zelfvertrouwen. Voor vooral Nero heb ik alles over.
Nadat ik de spullen thuis had gedropt ben ik met de heren naar buiten gegaan. Ik kwam 2 keer hetzelfde hondje tegen. Bink wilde de eerste keer flink uitvallen, maar ik zette me schrap en op het moment dat de lijn op was zei ik rustig 'nee' en trok ik hem terug links naast me. Bink was er een beetje van in de war. Hij bleef gespannen staan kijken naar het chihuahuamixje. toen deze gepasseerd was viel deze nog even uit naar mijn heren. Bink wilde reageren, maar ik trok hem rustig terug naar zijn plek en zei weer rustig 'nee'. Bink accepteerde dit en ik kon weer verder. Een stukje verderop kwam ik het hondje echter weer tegen. Nu begon het hondje echter met grommen en trekken voor het passeren. Bink sprong weer grommend naar voren. Ik trok de lijn rustig omhoog en daar stondt Bink dan op zijn achterpoten. Hij was meteen stil. Ik liet hem weer zakken en zette hem weer op de plaats waar ik hem hebben wilde. Het hondje viel met passeren flink uit naar Fox. Die regaeerde met grommen en snel wegwezen. Bink wilde weer uitvallen en weer hing hij toen in de lijn die ik omhoog had getrokken op datzelfde moment. Als hij gewoon was blijven staan dan hadden zijn voorpootjes gewoon nog op de grond gestaan. Maar als hij naar voren springt hou ik mijn arm stijf en trek ik die iets omhoog. Dit is een trucje van Cesar Millan. Als je je hond tegenhoud creeer je juist dat hij naar voren wil gaan. Trek je de lijn wat omhoog dan verliest hij zijn grip en kan hij ook niet dichterbij komen en kan hij dus ook niet aanvallen. Mocht de hond dan zijn frustratie op jou af willen reageren trek je de lijn verder omhoog als hij opspringt om jou te bijten. Als je het goed doet wordt je niet serieus gebeten. Gelukkig doet bink dit niet bij mij, maar hij reageert zich wel af op Fox. Ik haal de honden dan ook uit elkaar als we een andere hond tegen komen. Bink zo ver mogelijk bij de andere hond vandaan en Fox als bliksemafleider. Fox kan namelijk ook normaal doen en als hij nieuwsgierig is naar een andere hond stelt hij zich ook vriendelijk op. Fox bijt ook niet. Fox bluft alleen maar. Bink bijt eerst en stelt vragen later. Bink moet eerst ontspannen voordat ik hem bij een andere hond kan laten zonder gehap of zelfs flink bijtwerk.
Later kwam ik nog een jack russelltje tegen. Bink sloop de sterren van de hemel. Ik gaf een flinke zijwaardse correctie om het sluipen te stoppen. Uiteraard zonder resultaat. Ondanks dat Bink iets opzij ging door de ruk bleven zijn ogen gefixeert op het russelltje. Ik heb Bink toen met wat moeite laten zitten en blijven. Fox mocht van mij blijven staan. Stil staan en sluipen gaan namelijk niet echt samen bij Fox. Als hij stopt dan neemt Fox een andere houding aan die veel vriendelijker over komt. Bink niet die blijft in sluiphouding staan en wacht op het juiste moment om dan ineens uit te vallen. Als ik blijf lopen gaat het altijd mis. Als ik stop kan ik ook niet onbedoelt inwerken doordat de lijn strak komt te staan omdat ik verder loop en de heren niet. Als ik zie dat het niet gaat lukken met een hond laat ik ze beide zitten en blijven. Als de tegenpartij dan niet gromt of uitvalt blijven ze zitten. Anders heb ik alsnog bal, maar dat is al veel minder als met stug doorlopen.
Ook vanavond heb ik Gabberdienst. Gabber is weer eens niet lekker en verspreid me hier toch een lucht, zo hé echt niet normaal. Daar moet je geen vlammetje bijhouden. Hij heeft vanmorgen ook niet gegeten. Ik zit te wachten op het moment dat hij moet spugen of dat het vanavond flink spettert als hij uit is. Ik wil hem eigenlijk ook weer even uitkammen. Het lijkt wel of hij met zijn poot in het stopcontact heeft gezeten.
Daarna nog even uit met mijn zonnestraaltjes en dan vanavond schildpaddenavond.
Gieravond eerst met Gabber naar buiten. Hij was flink aan de dunne en een lucht dat daar vanaf kwam, niet normaal meer. Gelukkig werd het al weer vaster op het eind. Morgen zien we wel verder.
Daarna met de heren naar het veldje en daarna door naar huis. Thuis heb ik Nero een bak met turf aangeboden, maar ook dit werd keihard afgekeurd. Moedeloos word ik ervan. Verder heb ik van alle bakken het water getest met zo'n teststrip. De resultaten heb ik opgeschreven. Voor vissen is het water in ieder geval niet zo geschikt. Wat de ideale waardes voor schildpadden zijn weet ik niet. In ieder geval kan de zuurgraad in alle bakken wel wat omlaag zodat de bacterieen en schimmels bestreden worden.
Vanmorgen was ik weer vrij laat. Eerst naar het veldje en daarna ontbijten. Daarna heb ik de bak van Snuf een beetje bijgewerkt. Het glas schoongemaakt en het zand weer goed gelegd. Ik wilde Snuf wel even beter bekijken om te zien hoe zijn schild er aan toe was. Toen ik hem echter vast had was hij daar absoluut niet blij mee. Hij draaide zijn kop richting mijn hand en probeerde te bijten. Ik had hem aan het achterste gedeelte van zijn schild vast bij zijn staart. Zijn nek was echter zo lang dat hij er toch bijna bij kon. Ik heb hem toen maar weer losgelaten en ben een handdoek gaan halen om mijn handen te beschermen. Snuf had hier echter geen zin in en groef zich in in het zand. Ik heb hem toen maar met rust gelaten. Toch moet ik hem voor dinsdag even nakijken voordat ik met de anderen naar Utrecht ga.
Tussen de middag bij moeders geluncht en daarna door naar de boerderij. Daar uitgebreid mijn ding gedaan en daarna weer naar huis. Ik werd onderweg gebeld over 2 schildpadden waar men afstand van moest doen. Ik heb nog plek dus komen ze vanavond de schildpadjes brengen. Dan is het vol en is het weer tijd dat de dieren door gaan naar mijn collega in Sassenheim.
Daarna met de heren naar buiten. Het regende en de straten waren hondloos. Ik heb wel 2 honden gezien, maar dat was op zeer ruime afstand. De heren hebben ze niet eens gezien.
Vanavond heb ik weer Gabberdienst. Daarna moet ik thuis de mensen ontvangen en daarna ga ik de heren weer ophalen en met ze uit.
Gisteravond na het schildpaddengebeuren met de heren naar het veldje geweest. Dit ging prima.
Vanochtend werd ik wakker van de wind en regen. ik keek op de wekker die half 9 aangaf. Ik zou er dus uit kunnen komen, maar door de storm buiten had ik geen behoefte om op te staan. Ik bleef lekker liggen tot het wat rustiger werd of in ieder geval wat droger.
Om half 10 was het buiten een stuk rustiger en zo goed als droog. Ik ben opgestaan en ben naar het veldje geweest met de heren. Op de terugweg de huismeester nog even gezien en gesproken over mijn buren en de ster in de ruit van de tussendeur. Ali was ook in de hal zowel met de heenweg en de terugkomst. Bink ging flink over de zeik met Ali in het vizier. Op de heenweg hadden we ook nog even een Darcy in beeld. Dat veroorzaakte dus ook weer de nodige herrie. Ook een voorbijkomende Timo zorgde voor een uitvallende Bink. Geen topdag vandaag qua goed gedrag van mijn heren.
Tussen de middag met Gabber uit en daarna geluncht. Daarna door naar de KB en van daaruit boodschappen doen. Weer thuis de boodschappen uitpakken, eten, schildpadden voeren en met de heren richting moeders. Ook nu hadden we weer wat honden in de route zitten. 1 klein hondje dat voor me uit liep en een golden retriever tegenligger. Ik hield de heren uit elkaar waarbij ik Bink zo ver mogelijk bij de hond vandaan hield. Als Bink dan wil uitvallen moet hij eerst langs mij. Het bleef zowaar ook stil.
Gisteravond naar het veldje geweest met de heren. Dit ging prima. Thuis ben ik de duivenkamer ingedoken om op te ruimen. Nu pas had ik de moed om er aan te beginnen. Ik ben ook gelijk flink tekeer gegaan. Puk's plankje boven de deur met zijn nestschaal erop is weg, de zitschapjes zijn van de muur en de behandeltafel is gedemonteerd. Daarna heb ik de handdoekdispencer weggehaald en me even heerlijk uitgeleefd op het behang. Om 8 uur ben ik hier mee gestopt. Ik wil geen overlast veroorzaken. Rond half 10 ben ik richting bed gegaan. De volgende dag moest ik namelijk vroeg op.
Vanmorgen ging om kwart over 7 de wekker. Zo da's vroeg. De heren keken me ook echt aan of ik gek was geworden. Helaas jongens, opstaan! De uittocht naar buiten verliep ook zonder problemen en ook de terugtocht was probleemloos. Thuis ontbijten, Snuf voorzien van verse mosselen, die hij ook niet wilde eten, zucht. Soms kunnen ze zo vreselijk kieskeurig zijn. Nou ja, morgen weer kattenbrokjes proberen. Rond half 9 ben ik begonnen met het inpakken van de schildpadden. Lucky was geen punt en ook Nero was geen enkel probleem. Daarna Snuitje. Dit was wel een probleem. Ik ben een beetje bang dat ik gebeten word en heb de ideale manier van vastpakken nog niet gevonden. Deze soort schildpadden hebben een hele lange nek en scherpe bekranden. Daarnaast zit meewerken absoluut niet in hun programma. Ze bleef niet braaf stil zitten om opgepakt te worden. Haar bak veranderde in een golfslagbad waar de zee zelfs nog een puntje aan kon zuigen. Toen ik haar eindelijk had kreeg ik te maken met haar klauwen. 3 flinke aan iedere poot. Gelukkig was ze niet zo fel als haar partner. Snuitje blaast en zal een voorgehouden vinger zeker pakken, maar zij draait niet naar mijn handen toe. Snuf doet dit wel tot aan de volle strekking van zijn nek en dan komt hij toch erg dichtbij met die scherpe bek. Snuitje beet wel in de handdoek waar ik haar op zette. Dat doet gelukkig geen zeer. Ik heb de 3 dozen in een sporttas gefrommeld en ben richting de RR gelopen. 1 halte verder moet ik dan overstappen in de sprinter naar Gouda en daar had ik over moeten stappen op de intercity. Omdat ik dacht dat ik in de goede trein zat ben ik blijven zitten. Later bleek dat ik in de intercity over had moeten stappen. Op die manier had ik eerder op Utrecht Centraal geweest als met de sprinter. Tja, dat was echt weer een mij-actie. Ik kwam dus veel later aan op Utrecht dan ik gepland en zat ook een half uur later in de bus naar de universiteit. Ik kwam om 9:55 aan op Utrecht terwijl ik toen eigenlijk op de Heidelberglaan uit had willen stappen om naar de universiteit te lopen. Ik zou dus glorieus te laat komen. In de bus heb ik dus ook even gebeld dat ik net in de bus zat en dus wat later aan zou komen. Geen punt.
Ik was om half 11 toch in de kliniek, maar moest me eerst nog even melden. Dit duurde nogal lang en uiteindelijk was ik om 5 over 11 in de behandelkamer met het trio. Eerst volgen er dan een heleboel vragen over de huisvesting, voeding en medische geschiedenis en actuele klachten. Daarna wordt er overlegd met een specialist en dan komen ze terug voor de behandeling. Er was echter nog iemand in de kamer naast me met een papegaai. Dit liep uit dus werd het wachten op de specialist wat langer. Gelukkig had ik een boekje meegenomen om onderweg te lezen. Die kwam nu ook wel weer van pas. Uiteindelijk was ik rond half 12 aan de beurt. Eerst hebben ze Lucky bekeken. Er was niet veel meer te zien aan het pootje nu hij droog was. Ze hebben zo goed als dat ging een algemeen onderzoek gedaan en een monster genomen van zijn ontlasting voor onderzoek. Ze hebben hem ook even in een bakje water gezet zodat de witte aanslag zichtbaar zou worden. Hier hebben ze 2 swaps van genomen en dit wordt op kweek gezet. Mestonderzoek was negatief. Daarna hebben ze Snuitje bekeken. De witte plek was geen schildrot, maar de gevolgen van een verwonding die weer aan het genezen was. Ook van Snuitje hebben ze een mestonderzoek gedaan en ook die was negatief. Daarna Nero. Nero wenste niet gehanteerd te worden door een vreemde en liet meteen een afweerlucht los. Dat is een hele zware lucht, een beetje muskusachtig. Met vlagen laat ze dit opnieuw los. Heel fijn. Nero d'r schildrot was nog in het beginstadium. Ik was er dus vroeg bij. De rotte plekken zijn afgekrabt en daarna met CTC spray behandeld. Ik moet Nero dagelijks weer bijwerken met de CTC-spray. Nero was zo aardig om de arst een zeer groot urinemonster te doneren voor onderzoek en hieruit kwam dat Nero flagelaten heeft. Daar moeten we dus even wat aan gaan doen. Dit houdt helaas ook in dat de 5 andere driekielen waarmee ze contact heeft gehad ook onderzocht moeten worden en als ze daadwerkelijk aangetast zijn ook behandelt moeten worden. Daarnaast houdt het in dat ik in ieder geval Nero d'r verblijf geheel leeg moet maken en ontsmetten en ook de filter geheel moet ontsmetten. Als de andere het ook hebben en daar ga ik wel vanuit, dan wachten mij nog 2 bakken en buitenfilters die gedaan moeten worden. Vanavond gaan we beginnen met Nero d'r bak te verschonen en Nero de medicijnen geven voor de flagelaten.
Weer in Zoetermeer eerst Gabber uitgelaten en daarna naar huis om de schildpadden weer in hun verblijven te zetten en Nero weer los op de grond. Daarna met de heren naar buiten. Dit ging zonder problemen.
Vanavond weer terug met de heren en schoonmaken maar.
Gisteravond naar het veldje geweest met de heren. Dit ging gelukkig weer zonder kleerscheuren. Thuis heb ik de microscoop gepakt en heb ik verschillende mestmonsters genomen van de schildpadden. Helaas zijn de andere driekielen ook besmet met flagellaten en zelfs ook met draadwormen. Ik heb dus wel weer even genoeg te doen de komende tijd. Ik heb gister ook nog de filter van Nero schoongemaakt en de filtermaterialen weggegooid. Alleen de filterspons kan ik ontsmetten de andere zaken vervang ik gewoon. Morgen dan het water uit de bak halen en de bak zelf even schoonmaken. Dan kan er weer vers water in. De filter hou ik nog even weg. Nero moet eerst echt vrij zijn van parasieten voordat ik de filter weer aansluit. Anders kan ik nog 2 keer de heleboel weggooien. Nero moet toch droog blijven vanwege de schildrot. Ze zit dus dagelijks maar een uurtje in het water om te eten en te drinken.
Vanmorgen was ik om kwart over 9 uit de veren. Eerst naar buiten met de heren. Dit ging ook zonder problemen. Weer thuis het ontbijt geregeld en de schildpadden gevoerd. Eten doen ze in ieder geval nog prima.
Tussen de middag Gabber even uitgelaten en daarna geluncht. Daarna naar de KB en daarna door naar de Intratuin om even te shoppen voor nieuwe filtermaterialen. Daarnaast nog wat lekkers voor de heren en thuis de spullen dumpen en met de heren naar buiten. We kwamen de cane corso uit het Savelsbos tegen. Uiteraard ging dit mis. Aangezien ik weer een aardig kort lontje heb ontplofte ik toen Bink zich vergreep aan Fox. Ik trok meneer met een ruk naar me toe en hield hem kort bij zijn halsband vast en brulde 'klaar' in zijn oor. Bink keek niet eens in mijn richting. Hij bleef gefocust op de cane corso. Vruchtloze actie dus weer. Zucht, houdt het nou nooit op. Nou nee, het hield nog niet op. Ik kwam achter een labrador te lopen. Het hele feest begon dus opnieuw met een snuivende Fox en een opgefokte en trekkende Bink. Er knapte weer iets in me toen ik ze met een correctie niet onder controle kreeg. Nu had ik zoiets van kom maar op. Ik liep achter de lab aan om de heren uit te dagen hun gedrag te vertonen. odra ik Fox hoorde snuiven wierp ik een boze blik in zijn richting en stopte ik met lopen tot hij ophield met snuiven en ging zitten. Voor Fox was een boze blik voldoende om hem te laten stoppen. Ik zei verder helemaal niets. Ik keek alleen of knipte met mijn vingers met een 'tsst' en ik heb 1 keer in zijn flank een touch geplaatst met 'tsst' erbij. Kort daarna hoefde ik alleen nog maar om te kijken en hij hield zijn mond. Ik kon later zelfs door blijven lopen. Bink was wat moeilijker. Bink wilde zo snel mogelijk bij die hond komen. Ik wilde dat hij naast me bleef lopen. 1 stap naar voren was een correctie. Misschien niet fraai van mij, maar dat kon me op het moment niet schelen. Genoeg is genoeg. Het mooiste moment was toen de hond zijn behoefte moest doen. Hij bleef daardoor langer in beeld. Bink heeft het even zwaar gehad met mijn eis dat hij naast me moest blijven lopen en ook Fox kreeg veel boze blikken als hij zich liet horen. Toen de lab gehoord had dat er andere honden in de buurt waren en omkeek wilde Bink meteen uitvallen. Ik gaf weer een flinke correctie die gevolgd werd door een blaf in mijn richting van Bink. Bink ging toen zitten. Zodra hij weer naar de nog steeds omkijkende lab keek kreeg hij nog een correctie. Uiteraard kreeg ik dan een blaf of gesmoorde grom naar mijn hoofd, maar als hij niet naar de lab keek hield ik op. Zodra hij weer naar de lab draaide kreeg hij weer een correctie. Ineens gaf Bink het op en keek met een normale blik naar mij op. Ik toverde een glimlach op mijn gezicht en zei vrolijk 'goed zo'. Bink was weer blij, maar probeerde het toch nog een keer. Meteen weer een correctie en toen hij weer normaal naar mij opkeek kreeg hij weer een verbale beloning. Uiteraard zou Bink Bink niet zijn als hij daarna nog 3 keer snel achter elkaar naar die lab wilde kijken. Uiteraard reageerde ik meteen met weer een correctie op iedere keer dat hij richting de lab keek. Daarna gaf hij pas echt op en ontspande helemaal. Fijn zo. Nu kon ik weer verder lopen. Ik had Bink rechts en Fox links. Het laatste stukje liepen ze beide als de brafste hondjes ter wereld naast me en ik kon ze verbaal flink belonen. In moeders flat heb ik even koekjes geknikkerd en beide heren deden hier met plezier aan mee. Misschien was dit niet de hondvriendelijkste manier om ze aan te pakken, maar ik ben over mijn grenzen heen. Ik heb al zoveel verschillende methodes gebruikt en het probleem met mij is dat ik ze niet vol kan houden. Ik wil nu mijn eigen methode opstellen met een mix van verschillende methodes. Ik vind de clicker geweldig om iets aan te leren. Vooral Bink vind de clicker ook geweldig. Die blijf ik dan ook zeker gebruiken. Bij Fox werkt de clicker niet zo geweldig omdat Fox niet zo voergemotiveerd is. Ook speeltjes werken niet. Met Fox bereik ik echter veel met mijn stem en lichaamstaal. Ook als hij vervelend is kom ik met de Cesar Millan methode een heel eind. Uiteraard krijgt hij ook beloningen in de vorm van een koekje. Hij neemt deze echter niet altijd aan en zijn dus in veel situaties niet bruikbaar.
Met Bink kom ik in moeilijke situaties er niet met de positieve methode. Negeren werkt niet want meneer neemt dan zelf de beslissingen. Door Bink te negeren neemt hij aan dat ik het toe sta. Schreeuwen werkt ook niet en 'nee' zeggen werkt in gespannen situaties ook niet. Dan zeggen we dus maar niet meer, maar ik pak hem wel flink aan in de hoop dat dit snel niet meer nodig is. Hij hoeft geen vriendjes te zijn met de hele wereld, maar normaal over straat gaan vind ik toch wel een minimum waar hij aan kan voldoen. Ook zou ik graag normaal in en uit de flat kunnen lopen zonder dat ik overal ogen open moet hebben. Ook zijn gedrag naar Ali, dat inmiddels extreme vormen aan het ontwikkelen is, komt me m'n strot uit. Ali heeft nog nooit wat misdaan en datzelfde geld voor Ronald en nog een aantal andere mensen in de directe omgeving. Ali en Ronald zijn wel de eerste 2 personen op Bink's lijst. Nu is het alleen de kunst om het vol te houden. Dat is mijn probleem. Ik kan heel consequent zijn, maar mijn hele leven aanpassen aan de heren dat gaat me te ver. Daarmee doel ik op het apart uitlaten en heel veel rekening houden met hoe de hond zich wel niet zou voelen als ik dit of dat doe. Nu ben ik eens aan de beurt. Houden de heren rekening met hoe ik me voel? Dacht het niet. Ze maken dankbaar gebruik van mijn zwakke positie. Als ik een dagje in de put zit buiten ze dit schaamteloos uit en zijn ze vaak zowat onhandelbaar. Zij voelen mij feilloos aan en weten precies hoe ze dat in hun voordeel kunnen laten werken. Inmiddels zie ik ook de hele kleine signalen van Bink en kan ik daar al op reageren in plaats van dat ik elke keer te laat ben in mijn aanpakken van een probleem. Om het even kort samen te vatten is het nu 'mijn' tijd. Ik zal me dus even moeten laten gelden tegenover ze, maar als de boodschap duidelijk is zal het niet meer nodig zijn om dat met zoveel nadruk te hoeven doen. 4 september begint de GG2 weer en 7 september de behendigheid. Dan gaan we ook weer leuke dingen doen en hoop ik al wat meer te kunnen genieten van mijn honden. Daar wordt het nu wel eens tijd voor.
Gisteravond weer op het veldje geweest. Nog steeds vasthoudend aan mijn voornemen. Bink liep een paar keer van het veld af, maar met 1 keer roepen kwam hij meteen en enthousiast aanrennen. Fox liep ook 1 keer van het veld af, maar hij had nog gewoon flink schijt aan mijn geroep. Na 2x ben ik hem dan ook maar gaan halen. Toen ik op zo'n 10 meter genadert was keek hij mijn kant op en riep ik weer dat hij moest komen. Hij kwam meteen. Mooi, da's braaf en verdiend een schouderklopje. Omdat het regende wilde ik snel weer naar binnen. Ik hou niet van regen. De heren houden gelukkig ook niet van regen en waren het met me eens.
Vanmorgen werd ik wakker van gebonk op mijn slaapkamerdeur. Dat was Nero die graag naar binnen wilde. Omdat half 8 mij te vroeg is bleef ik lekker liggen. Het weer klonk ook niet echt uitnodigend. Om kwart over 9 ben ik opgestaan. Het was namelijk zo goed als droog dus als ik snel was kwam ik misschien droog over. Toen ik echter beneden kwam met de heren hoosde het en niet te zuinig ook. Ik ben toch meteen naar het veldje gelopen en ik was al tot op mijn huid nat voordat ik daar aan kwam. De heren vonden het ook helemaal niets. Ik heb de heren dan ook flink aangespoord om op te schieten. Bink wilde echter voor de tuintjes gaan zitten en dat wil ik niet hebben. Hij kwam gelukkig op mijn roepen en ik kon hem aanlijnen en iets verderop alsnog zijn zin gegeven waar hij lekker kon zitten.
Thuis eerst mijn jas uit en daarna de heren afdrogen. Daarna mezelf afdrogen en ontbijten. Daarna heb ik Sharky de anti-flagellaten middel gegeven. Vanavond wil ik namelijk zijn bak leeghalen en schoonmaken. Daarna zet ik hem weer terug in zijn kale bak. Over een week moet ik die namelijk weer schoonmaken als hij de volgende dosis krijgt. Inmiddels is het duidelijk dat ik al het zand het beste af kan voeren en vervangen.
Zodra ik een andere bak leeg heb haal ik de 4 dames uit de grote bak zodat ik die kan ontsmetten en richt ik deze opnieuw in. De dames blijven dan even in een kale bak zitten tot ze vrij zijn van parasieten en ze terug kunnen in hun grote verblijf. Ik heb nog een hoop te doen de komende tijd.
Tussen de middag heb ik Gabber in een wat minder heftige regen uitgelaten en daarna geluncht. Daarna op de fiets naar de boerderij en daar flink mijn handjes laten wapperen. Toen het weer even wat droger werd ben ik snel naar huis gefietst. Daar even een buitje afgewacht en toen snel met de heren naar buiten. Er liep een zwarte labmix vlakbij en ik deed de heren weer ieder aan 1 kant. Bink liep nu het dichtsbij de hond, maar we hoefden er niet vlak langs dus was dat niet erg. Bink fixeerde de hond en daar gaf ik een correctie voor. Uiteraard gaf Bink commentaar op mijn actie. Hij keek wel meteen weer naar de hond wat onmiddelijk weer gevolgd werd door een perfecte correctie. Hij had er nog 3 nodig voordat hij het opgaf. Fox hield heel wijzelijk zijn gesnuif bij zich. Ik hoefde bij hem nu niet in te grijpen. Als Bink dit nu ook door gaat krijgen zijn we een heel stuk verder. Hij mag best zien dat er een andere hond is, maar hij moet zich er verder niet druk om maken. Nu is het zo dat als er een andere hond is dat hij fixeert en niet af te leiden is. Nu pak ik dit fixeren meteen aan en moedig hem aan als hij naar mij kijkt in plaats van zo'n hond te fixeren en ondertussen zoveel spanning op te bouwen dat dat zich wel moet ontladen. Ik vermijd een frontale benadering voorlopig liever nog even. Dat is nog erg moeilijk voor beide en ik blijf er moeite mee hebben om op beide tegelijk te letten en zo nodig te belonen of te corrigeren. De hond van vandaag had overigens totaal geen interesse.
Vanavond heb ik Gabberdienst en daarna kan ik naar mijn eigen stulpje om Sharky te verschonen.