Bij Dusty is artrose vastgesteld. Hij moet nu speciale brokken eten die de pijn verlichten. Er is wel een probleem: hij wil de brokken niet eten. Eerst heb ik ze gemengd met zijn oude, maar die vist hij er tussenuit en laat de nieuwe liggen. Hij krijgt ook geen extraatjes meer, behalve af en toe een hondekoekje. Maar dat helpt niet. Hij laat iedere dag ruim de helft van zijn verplichte hoeveelheid staan en vertikt het om ze te eten. Heeft iemand een tip?
Ook moet je stug volhouden. Je geeft hem eten en haalt het na 10 minuten weer weg. s'Avonds krijgt hij weer een kans. Laat hij het weer staan dan haal je het weer weg na 10 minuten. Ook moet je kijken hoeveel van die brokken hij mag hebben voor zijn gewicht. Het kan namelijk zo zijn dat hij van dit voer veel minder nodig heeft als van zijn oude voer.
Voor Mike gebruikte ik Glucosamine complex van de groene os. Het is homeopatisch, dus duurt ca drie weken voordat je resultaat ziet. Ik ben het direct gaan gebruiken toen ik constateerde dat ie wat kreupel uit zn mand kwam. En na die tijd nooit meer kreupel bij het opstaan en lopen (hij is 15 jaar geworden). Als het goed gaat, hoeft hij niet op speciaal voer!
Fortiflex is ook Glucosamine maar in een vorm die
heel goed wordt opgenomen. Timmy had al opgezette polsgewrichten. Dat is niet meer helemaal weggegaan, maar hij kon er dank zij de Fortiflex goed mee leven.
Is ook op internet te vinden.
[Dit bericht is gewijzigd door ien op donderdag 04 februari om 16:25]
Holly - (gast)
- vr 05 feb 2010 om 08:38
Bedankt voor de tip, ik ga dit weekend meteen op zoek naar Fortiflex.
Ik heb hier nog wel een klein zakje Glucosamine van Beaphar. Het is een afgekeurd zakje omdat er 33 stuks in zitten (er horen 60 stuks in te zitten). Ik wil die wel op sturen? Past makkelijk door de brievenbus en weegt 75gr.
(eigenlijk zou hij dus 150 gram moeten wegen)
[Dit bericht is gewijzigd door Elmo op zondag 07 februari om 21:16]
Groetjes Marja
Holly - (gast)
- ma 08 feb 2010 om 10:13
Hoi Marja,
Dat is lief. Ik wil dat graag proberen. Mijn adres is (op te vragen via info@boerenfox.nl)
Alvast dank namens Dusty.
[Dit bericht is gewijzigd door Marianne op maandag 08 februari om 14:47]
MarVeldhuijzen (Mega blafbeest)
- ma 08 feb 2010 om 11:26
Als Marja je adres heeft gelezen, zou je het hier eigenlijk weg moeten halen. Je kunt beter een beetje voorzichtig met je privé zijn op internet.
Kan je trouwens glucosamine zomaar geven als je hond geen artrose heeft? Ik geef ze niet aan Elmo want hij heeft geen artrose daarom geef ik ze weg aan Holly maar vroeg me af of je het zomaar kunt geven. Mijn dochter heeft het afgekeurde zakje gekregen van haar werk.
Holly woensdag heb je ze in huis!
Alvast veel plezier ermee.
[Dit bericht is gewijzigd door Elmo op maandag 08 februari om 17:29]
Groetjes Marja
Holly - (gast)
- vr 12 feb 2010 om 11:54
Hallo Marja,
Pakketje goed ontvangen. Hij heeft vanmorgen de eerste al gegeten. Ze zien eruit als snoepjes dus het was geen probleem om er eentje erin te krijgen.
Holly - (gast)
- do 25 feb 2010 om 11:09
Deze week met dierenarts gesproken. Dusty gaat vooruit, maar weigerde nog steeds zijn brokken te eten. De arts gaf een prima tip: de speciale brokken zijn ook verkrijgbaar in blik. Ik vervang nu een deel brokken door een eetlepel blikvoer, hussel alles goed doorelkaar en hopla: de hond schranst alles in 1x op en blijft daarna nog een kwartier zijn lege bak likken.
Wat fijn dat hij nu wel goed eet en dat hij ook vooruit gaat.
Ga zo door Dusty.
grt Manja
heckdejong@ xs4all.nl - (gast)
- wo 10 mrt 2010 om 16:49
Mijn hond wil ook geen brokken eten. Vind hier echt niets aan Er zit niet zoveel geur aan.(Mijn oplossing!!) Ik doe een paar brokken in het water weken zodat de geur vrij komt. Na het uitlaten rent ze door de geur al op haar bak af, (of er een rookworst in zit.)En alles gaat tot aan de laatste krummel op.