Boerenfox in opleiding! 
Er zijn 47 reacties in dit topic en dit topic is 1883 keer bekeken.

Pagina: 1  2 

Kyala (Puppy) - wo 21 apr 2010 om 18:18 
Hallo allemaal!

Ik ben Bo en van mijn vrouwtje Jo mag ik hier vertellen over mijn school. Want ik mag binnenkort echt naar school! Tot nu toe kwam de juf of meester thuis, omdat mijn vrouwtje niet zo goed kan reizen, maar als ik de test op 25 mei goed doe, dan mag ik één dag in de maand naar school. Ook mijn vrouwtje mag dan mee. Ik denk dat baasje dan wel zal gaan rijden in zijn auto en anders gaan we met de taxi. Dat woord ken ik al heel goed en dat vind ik niet zo leuk. Want meestal gaan we dan naar het ziekenhuis en daar moet je heel erg veel wachten en dat is weer saai. Wat wel heel leuk is, is dat de bewaker in het ziekenhuis mij al goed kent omdat ik daar altijd kom oefenen. Hij heeft ook stiekem koekjes en plakjes worst voor mij verstopt achter zijn balie.
Omdat er niet zo heel erg veel boerenfoxen zijn die hulphond mogen worden, ga ik jullie hier vertellen hoe ik het doe en wat ik allemaal al kan. Ik ben namelijk een echte slimBo zegt mijn vrouwtje, maar af en toe noemt ze me ook wel domBo of ramBo. Ik bescherm mijn vrouwtje namelijk wel hoor! Ik vind al die prikjes die ze krijgt ook niet leuk, maar ik weet nu als ik blijf liggen, dan krijg ik een ballon. Vet tof joh! En er zitten dan vijf vingers aan die ballon, daar mag ik dan mee spelen tot die heel erg hard PANG zegt. Daarna breng ik de restjes naar vrouwtje en krijg ik wat lekkers. Dus eigenlijk is prikken ook wel leuk. Ik snap alleen niet dat ik bij de dierenarts geen gekke bal krijg bij een prikje. Ik keek ook maar heel gek naar de dierenarts, maar zij snapte mij niet. Gelukkig snapte vrouwtje het wel en hebben we toen en hele zak vol ronde opblaasballen gekocht in de winkel. Ik mocht zelfs betalen en de zak dragen! Zo nu ga ik stoppen. Binnenkort vertel ik meer, maar nu vind ik dat mijn vrouwtje eerst met mij met de bal naar buiten moet, want ballen zijn superdepuperdupergeweldigtoppieleuk!
manja (Opper Keffer) - do 22 apr 2010 om 11:27 
Ik ben benieuwd naar de verhaaltjes die je gaat schrijven. Wel goed je best blijven doen he Bo.

grt Manja
Kyala (Puppy) - do 22 apr 2010 om 12:00 
Zo, vandaag schrijf ik weer een verhaaltje, want ik heb gisteren weer een heel avontuur beleefd. Mijn vrouwtje had heel veel pijn aan haar been en dus kwam de dokter, maar ik ging heel hard blaffen en toen was de chauffeur dus bang. Nou dat vond ik leuk zeg! Ik ging nog meer blaffen om te laten weten dat ik hier woon, maar ik moest van vrouwtje naar mijn plaats. Toen ging de dokter bij vrouwtje kijken en wat bleek nou, haar been stond uit de kom. Ik ging gauw mijn vrouwtje troosten, maar ik moest naar de buurman. Toen ik de ambulance zag werd ik helemaal verdrietig en moest ik huilen. Gelukkig mocht ik bij buurman op de bank en hij ging me troosten en allemaal lekkers geven. Voor ik het wist was de ambulance alweer terug, het was al wel heel laat, want de buurvrouw was al op bed. Sjongejonge wat was ik blij dat ze vrouwtje al zo snel weer terug kwamen brengen. De ambulancemevrouw was eerst heel bang voor mij, omdat ik heel enthousiast ging blaffen en zelfs over het hek heensprong om naar mijn vrouwtje te gaan. Maar toen ik het licht aan ging doen en daarna netjes op mijn plaats ging liggen was ze onder de indruk. Goed he? Toen kwamen ook nog eens mijn lievelingsthuiszorg (die altijd lekkere koekjes heeft) en mijn baasje thuis. Vandaag mag ik lekker de hele dag bij vrouwtje op bed en lekker lui doen.
manja (Opper Keffer) - do 22 apr 2010 om 12:14 
Oei, dat was een hele spannende ervaring. Ik hoop dat je vrouwtje snel weer herstelt is.

grt Manja
Marianne (Opper Keffer) - do 22 apr 2010 om 20:53 
Leuk Kyala dat Bo mag trainen voor hulphond. Heb je de andere verhalen over de hulphond hier op het forum gelezen?

Edit: haha zie nu dat jij dezelfde bent, leuk hoor dat het zover is! http://www.boerenfox.nl/forum/viewtopic.php?topicid=1162&highlight=hulphond heb je nog contact gehad met jannuk?
[Dit bericht is gewijzigd door Marianne op donderdag 22 april om 20:55]
Kyala (Puppy) - do 22 apr 2010 om 22:09 
hoi hoi,

Nee heb uiteindelijk geen contact meer gehad met jannuk. Heb een enorme terugval gehad, ben een paar operaties en revalidatie verder en ben gaan samenwonen. Dat samen met studie en opleiden van Bo vergde al mijn energie. Maar ik hoop dat daar nu een beetje verandering inkomt. Ben met school gestopt (jammer maar helaas) en de eerst volgende operatie staat pas weer na de zomer gepland, dus ga zeker contact zoeken met jannuk, ik wil alleen even de laatste test van Bo afwachten. Als hij die doorkomt dan kan een boerenfox dus gewoon hulphond worden. Ik zal dan ook wat meer info over een hondenschool plaatsen die ook boerenfoxen als hulphond wil/kan trainen. Tot nu toe gaat het echter supergoed. Nu dus hopen dat Bo de laatste medische en gedragstest haalt.
Marianne (Opper Keffer) - vr 23 apr 2010 om 14:29 
Wat vervelend dat je zo'n terugval hebt gehad dat je moest stoppen met school! Wil je iets kwijt over wat je precies hebt? Wel super dat je bent gaan samenwonen. En natuurlijk dat alles er zo goed uitziet qua trainingen, hoop dat hij het examen haalt!
Kyala (Puppy) - vr 23 apr 2010 om 20:18 
Hallo allemaal.
Vandaag was ik supervrolijk, want het baasje was er de hele dag, hij hoeft pas vannacht te werken. We hebben dus lekker buiten gewandeld in het mooie weer, maar eenmaal thuis ging ik gauw weer naar vrouwtje. Ze was in slaap gevallen en ik mocht haar niet wakker maken van baasje, dus toen ben ik gaan liggen mokken in mijn mand. Mijn vrouwtje is steeds meer op bed en dat lijkt mij ook wel wat, maar als ze straks geopereerd is en de nieuwe rolstoel heeft, kan ik ook weer met vrouwtje gaan wandelen. In het revalidatiecentrum mochten we laatst ook oefenen met zo'n nieuwe rolstoel, nou die vind ik maar gek hoor. En hij gaat hard joh! Kan ik lekker rennen, maar ik vind het eigenlijk nog wel een klein beetje eng. Ik durf ook niet bij vrouwtje op schoot in die nieuwe stoel. Ik mag van mijn vrouwtje wel een beetje vertellen wat ze heeft, maar het is wel een moeilijke ziekte hoor, want het is heel zeldzaam. Haar bindweefsel en kraakbeen zijn niet goed gemaakt en dan gaan haar gewrichten supersnel uit de kom en kan ze last krijgen van organen die gaan bloeden, maar dat is gelukkig nog niet gebeurd. Mijn vrouwtje is namelijk supersterk! En ook superbraaf als ze een prikje krijgt. Ik ben al helemaal gewend aan de prikmevrouwen. Die komen gewoon lekker thuis. En de fysiotherapeut die ook. Die vind ik het leukste, want die is stiekem een beetje bang voor mij en ik mag haar dan ook graag plagen. Toen ik haar vandaag binnen hoorde komen, ging ik onder het bed liggen en toen ze mijn vrouwtjes been ging bekijken ging ik haar been likken en toen moest ze gillen. Dat was leuk joh! Alleen moest ik toen wel in mijn mand van het vrouwtje, want dat was niet de bedoeling.
Nu ga ik nog gauw een laatste grote ronde doen met de baas, voordat hij weer moet werken.

Woef!
Kyala (Puppy) - di 27 apr 2010 om 10:29 
Hier ben ik weer!
Gisteren heb ik een hele moeilijke test gedaan. Ik moest mee naar een scan van vrouwtje in het ziekenhuis zonder het baasje. Maar ik was al meteen in de taxi superbraaf. Het was wel jammer dat we naar een ander ziekenhuis gingen. Hier had de beveiligingsman geen hondenkoekjes achter de balie. Ik keek hem ook heel niet begrijpend aan toen vrouwtje zich ging melden. Mijn vrouwtje verteld namelijk altijd als we naar een ziekenhuis gaan, meteen bij de beveiliging dat ik mee naar binnen ga, dat moet omdat ik nog in opleiding ben.
Maar toen gingen we dus met de lift naar boven, alleen drukte ik per ongeluk het verkeerde knopje in en gingen we eerst omlaag en toen naar boven Boven mochten we eerst een foto gaan maken, dat scheelde want dat ken ik al! Ik ging heel braaf achter het scherm op mijn kussen liggen wachten tot vrouwtje mij weer riep. Een soort verstoppertje en superleuk want ik krijg altijd een koekje als ik blijf liggen tot ze mij roept!
Toen moesten we naar de scan en ik mocht eerst even snuffelen. Wat een raar ding is dat zeg! Maar toen mijn vrouwtje mijn kussen om een hoekje ging leggen begreep ik het al, het was weer verstoppertje! Al kwispelend lag ik te wachten, maar dit duurde wel errug lang, dus ik werd ongeduldig en zal ik wat verklappen? De mevrouw bij mij achter het scherm had een kluifje voor mij! Zo, nu weet ik tenminste ook waar ik in dat ziekenhuis mijn lekkers kan halen! Ik heb vrouwtje maar lekker niet verteld van het kluifje en deed alsof ik van niks wist toen ze mij riep, want toen kreeg ik óók nog een koekje! Toen waren we klaar en gingen we lekker naar buiten. Ik mocht daar op een veldje even plassen en vrouwtje had de bal zomaar meegenomen! leuk joh! En toen moesten we terug, bij de ingang op de taxi wachten. Ik bleef heel braaf naast vrouwtje liggen, ook toen duiven mij gingen pesten door vlak voor mij langs te lopen, maar ik negeerde ze en kreeg zo extra snoepjes van vrouwtje, slim hè? Toen in de taxi terug heb ik lekker geslapen, ik was zo moe! Maar eenmaal thuis was ik alweer vergeten dat ik moe was, want ik mocht baasje wakker maken. Toen ben ik met baasje gaan wandelen en hebben we medicijnen voor het vrouwtje gehaald bij de apotheek. Omdat het zulk mooi weer was hebben we wel bijna 2,5 uur gewandeld! Zo kon vrouwtje lekker rustig slapen, want die was natuurlijk ook moe van het ziekenhuis. Zo nu stop ik weer, want ik ga lekker bij baasje en vrouwtje op bed luieren en uitslapen.

Doeg!
manja (Opper Keffer) - di 27 apr 2010 om 11:16 
Zo he, dat is knap van jou. Ga zo door Bo.

grt Manja
Kyala (Puppy) - za 01 mei 2010 om 22:48 
Hoi hoi,

Ik kom even gauw vertellen dat ik samen met vrouwtje een weekje in Groningen ben. Veel tijd om te praten heb ik niet, want ik ben of aan het uitrazen buiten of ik lig voor pampers
Over een weekje kom ik weer uitgebreid verslag doen.

Doeg!
manja (Opper Keffer) - zo 02 mei 2010 om 11:52 
Veel plezier in Groningen, Bo.

We wachten met spanning op je volgende verhaaltje.

grt Manja
Kyala (Puppy) - di 11 mei 2010 om 10:50 
Zo hier ben ik weer. Ik heb weer een heleboel beleefd! Ik ben met vrouwtje naar Groningen geweest en de papa en mama van vrouwtje hebben een hele grote tuin waar ik supergoed kan spelen. Ik was ook heel blij om mijn vriendin Zoe weer te zien, ik ben zelfs in haar nieuwe huis gaan kijken met vrouwtje, want Zoe was met haar vrouwtje verhuisd. Zoe heeft nu ook weer een baasje, maar die is niet zo streng. Verder ben ik nog met vrouwtje op visite gegaan naar mijn favoriete thuiszorgmevrouw uit Groningen, tjongejonge wat was ik blij om haar te zien! En zij ook hoor, ze hadden zelfs speciale koekjes voor mij gekocht mjammie! Maar ze had toch iets geks joh! Ik zag ineens een grote bak met speeltjes staan, dus toen ging ik eens kijken. Maar toen het ging bewegen schrok ik me een hoedje, ik sprong achteruit met mn kont tegen de tafel en het vrouwtje moest lachen. Toen ging ik blaffen om haar te waarschuwen en toen maakte het ding ook nog geluid! Toen ging ik maar gauw naar vrouwtje toe. Maar die vertelde mij dat dat een baby was. Een soort pup van mensen. De thuiszorgmevrouw was namelijk oma geworden! Nou ik bleef maar voorzichtig bij die mensenpup hoor, ik was veelste bang dat het weer zo hard zou gaan huilen, maar hij wou mij steeds aaien en als ik zijn vingers ging snuffelen of een likje gaf moest hij lachen en dat was wel leuk. Maar ik vond het niet leuk dat hij wel met mijn piepbal mocht spelen, maar ik niet met zijn rammelknuffel. Toen ging ik mokken op mijn kleedje. Rare pup hoor, leert zijn mama niet dat hij moet delen???
Maar goed, ik heb ook nog andere dingen gedaan. Ik ben naar de Koninginnemarkt geweest met vrouwtje en dat was druk joh! maar ik was superbraaf en ging heel goed naar vrouwtje luisteren (vooral omdat ze lekkere koekjes bij zich had hoor)
O en ik heb nog iets heel doms gedaan ik was met vrouwtje aan het spelen en was iets te enthousiast, ik sprong bij haar op schoot, maar ik had zoveel snelheid dat ik tegen haar borst aanknalde en we met z'n tweetjes omkukelde. Toen had het vrouwtje dus weer pijn en moest ze naar het ziekenhuis maar gelukkig viel het mee en mocht ze dezelfde avond nog weer naar huis. Oei oei, ik durf nou niet meer zo goed op schoot hoor. Ik heb toen de hele avond op mijn plaats gelegen. Maar gelukkig was het vrouwtje niet boos. Ze snapte dat het per ongeluk ging. Nou dat was al weer een heel verhaal. Ik ga nu lekker bij baasje op bed liggen, want nu is het baasje ziek, dus ik ga hem troosten (en lekker er gebruik van maken om onder de dekens op vrouwtjes bed te kruipen )

Doeg!
Pita (Puppy) - di 11 mei 2010 om 11:28 
Wauw wat een belevenissen.
En Bo wat ben je een ontzettend knappe en slimme hond! Je baasje zal je foutjes wel snel vergeven en super trots op je zijn!
manja (Opper Keffer) - di 11 mei 2010 om 11:52 
Wel zachtjes doen met je vrouwtje hoor.

Wel vervelend dat je baasje nu ook ziek is. Beterschap voor het baasje.

grt Manja
Kyala (Puppy) - wo 12 mei 2010 om 09:38 
Oei oei oei, ik voel me echt niet lekker. Ik moest alweer overgeven. Vrouwtje zei dat de maat vol was, dus toen ging ik op mijn plaats liggen, want ik dacht dat ik straf kreeg. Maar dat deed ze gelukkig niet. Ik heb al een paar dagen last van mijn buikje. Vrouwtje dacht eerst dat het door de bacon kwam waar ik stiekem van gesnoept had in Groningen, maar omdat ik nu al vanaf zaterdagnacht moet overgeven en het geel slijm is, ga ik zo met vrouwtje en baasje naar de dierenarts. Hopelijk kan die iets tegen mijn rare opstandige buikje doen...
Pita (Puppy) - wo 12 mei 2010 om 09:44 
Oh arme Bo! Dikke knuffel voor jou, hopelijk ben je snel weer beter.
manja (Opper Keffer) - wo 12 mei 2010 om 11:25 
Och, arme Bo. Wordt maar weer snel beter.

grt Manja
Kyala (Puppy) - wo 12 mei 2010 om 22:30 
Volgens de dierenarts zijn mijn darmpjes flink van slag. Ik heb waarschijnlijk iets verkeerds gegeten, maar verder niks ergs. Maar omdat de dierenarts denkt dat ik misschien allergisch ben voor mijn brokjes en koekjes, mag ik nu alleen hele vieze koekjes en een klein beetje yoghurt erdoor in plaats van mijn vlees 's avonds. Ik heb ook nog een prik gehad tegen de misselijkheid, maar dat vond ik niet erg of eng, prikjes ken ik wel. Maar dat rare ding waarmee ze aan mijn buik luisterde vond ik wel eng.
Na de dierenarts had het vrouwtje een verrassing voor me. Ik heb een nieuwe piepbal gekregen! Toen het prikje ging helpen en ik niet meer zo misselijk was heb ik nog even lekker met mijn nieuwe bal gespeeld. O en ik mag ook geen poep meer eten van de dierenarts, ze zegt dat ik daar ook buikpijn van kan krijgen, maar ik vind poep zo interessant... ik had vanmiddag dus ook alweer ruzie met baasje toen ik weer poep wou opeten. Als protest ben ik toen door de poep gaan rollen. Nou dat was dus niet zo slim, want ik moest toen we thuis waren dus wel onder de douche

nu is het bedtijd. weltrusten!
Pita (Puppy) - do 13 mei 2010 om 10:01 
hahaha die Bo! Je maakt het jezelf ook wel eens moeilijk. Lekker door de poep rollen, ja dan moet je onder de douche!
Gelukkig gaat het weer wat beter met je
ien (Jonge hond) - do 13 mei 2010 om 11:09 
Leuk die belevenissen van Bo!!
Heel veel sterkte voor zijn vrouwtje..

Staat er ook ergens een foto van Bo?
[Dit bericht is gewijzigd door ien op donderdag 13 mei om 11:12]
manja (Opper Keffer) - do 13 mei 2010 om 11:56 
Nog zo'n viespeuk. Binky heeft daar ook een handje van. Zowel het eten als er doorheen rollen. Bah, viezerik.

grt Manja
Kyala (Puppy) - do 13 mei 2010 om 12:50 
hier ben ik 6 weken oud:

hier lig ik met mijn vrouwtje te slapen. ben hier ongeveer een maand of 4 oud:

en hier iets meer dan een half jaar oud:
ien (Jonge hond) - do 13 mei 2010 om 13:16 
Om op te vreten!!!
manja (Opper Keffer) - do 13 mei 2010 om 15:15 
Hij is schattig.

grt Manja

Pagina: 1  2 

Reageer!