Boerenfox in opleiding! 
Er zijn 47 reacties in dit topic en dit topic is 1884 keer bekeken.

Pagina: 1  2 

Pita (Puppy) - di 18 mei 2010 om 14:50 
Echt een schatje

Prachtige foto's hoor!
[Dit bericht is gewijzigd door Pita op dinsdag 18 mei om 14:50]
Kyala (Puppy) - do 20 mei 2010 om 20:33 
mijn vrouwtje heeft het even heel druk met voor baasje zorgen. die heeft de buikgriep en dan tussen de ziekenhuisbezoekjes, vriendinnenuitstapjes en mij verzorgen door blijft er weinig tijd over... ik heb wel even een foto voor jullie van mij en mijn vrouwtje bij het vriendinnenuitje. ik was nogal gefascineerd door al het lekkers op de tafel bij de high tea (normaal ben ik een ietsje fotogenieker hoor)

poot Bo
manja (Opper Keffer) - vr 21 mei 2010 om 11:15 
Ondanks de iets mindere foto ben je toch mooi.

Je bent zo te zien een flinke jongen. Uiteraard zien we graag meer van jou en je vrouwtje.

grt Manja
Kyala (Puppy) - zo 23 mei 2010 om 21:44 
zo hey! ik ben blij met het mooie weer joh! ik ben vandaag de heeeeeele middag met vrouwtje en baasje in het park geweest, vrouwtje met een heleboel kussens en kleedjes op het gras gelegd samen met baasje en toen op het uitrenveld met heel veel andere hondjes gespeeld, ook hele grote honden, maar ik was lekker de allersnelste haha! met baasje mijn nieuwe frisbee uitgeprobeerd, superleuk joh!

wat wel wat minder leuk is dat de dierenarts heeft gezegd dat ik een glutenallergie heb en omdat ik al 1,5 jaar ben, gaat het waarschijnlijk ook niet meer over. ik mag nu heel veel lekkere koekjes en brokken niet meer. gelukkig heeft vrouwtje speciaal vlees gevonden en gedroogde konijnenoren, die zijn ook superlekker!

vrouwtje is een beetje zenuwachtig, want dinsdag krijg ik een gedragstest voor mijn opleiding. ze hoopt dat ik dan niet de zon in de bol heb of zoiets

maar als ze maar genoeg konijnenoortjes heeft doe ik wel mijn best hoor ik ben ook zoooo onweerstaanbaar ik ga die trainer gewoon met mijn aller allerliefste schattigste puppyoogjes aankijken, want wie kan dat nou weerstaan?

zo, nu ga ik nog een grote ronde met baasje doen en dan is het lekker bedtijd.

doeg!

o ja, het kan even duren voordat ik kan vertellen hoe de test ging, vrouwtje heeft volgende week namelijk weer heel veel afspraken in het ziekenhuis. net als deze week. dat vind ik persoonlijk weer wat minder leuk, maar ik krijg wel altijd extra veel lekkers als ik goed mijn best doe en ze moet naar het revalidatiecentrum toe, die bij de duinen is (kan ik mooi nog even lekker daar met de honden daar spelen)
manja (Opper Keffer) - ma 24 mei 2010 om 12:02 
Vervelend dat je ook een glutenallergie hebt. Dat maakt het allemaal niet makkelijker als het om eten gaat.

Ik duim voor je dat je de gedragstest haalt.

grt Manja
Kyala (Puppy) - wo 26 mei 2010 om 11:00 
De test ging goed, maar ik moet nog een hoop leren. Ik heb een aantal opdrachten gekregen, of nou ja, het vrouwtje dan. En over een paar weken komt een trainer mij ophalen en dan moet ik mee en laten zien wat ik al kan. Alleen ben ik het niet eens met de nieuwe regels! Ik mag nu alleen nog maar speeltjes als het baasje of vrouwtje met mij gaat spelen, voor de rest zijn ze opgeborgen. En ik mag niet meer de hele dag brokjes en ik mag niet meer op bed, maar ik krijg wel veel meer lekkere beloningssnoepjes, dus dat is dan wel weer leuk aan de nieuwe regels!

Nu ga ik gauw weer, want ik moet zo weer aan het werk, ik ga met vrouwtje mee naar het ziekenhuis!

Doeg!
manja (Opper Keffer) - wo 26 mei 2010 om 11:20 
Zo, dat zijn pittige regels. Succes met het aanleren van deze regels.

Succes in het ziekenhuis vandaag. Goed je best doen hé.

grt Manja
Marianne (Opper Keffer) - wo 26 mei 2010 om 14:48 
he wat jammer, een hondje op bed is zo gezellig!! Kan me voorstellen dat hij ook gezelschap voor je is. Zou hij zich dan te hoog in rang gaan voelen ofzo?
Kyala (Puppy) - do 27 mei 2010 om 08:09 
Ik was volgens de trainer inderdaad iets te dominant, wat ik onzin vind, maar ja. Ik bedoel, ik mag toch ook best wel eens de baas zijn??

Maar in het ziekenhuis heb ik me prima gedragen. Ik vond alleen de ECG niet leuk, want dat ding maar rare plop geluidjes en vrouwtje moest heel stil liggen (en ik dus ook). Het prikken vind ik al niet meer erg, ik weet dat ze vrouwtje geen pijn willen doen, dus ik hoef haar niet meer te beschermen dan. De dokter vond ook dat ik het alweer een stuk beter deed dan de vorige keer

Vandaag met vrouwtje mee naar het revalidatiecentrum. Ik zit nu al naar buiten te kijken waar de zon blijft, want vrouwtje heeft de werpstok en bal ingepakt. We gaan na de afspraak dus nog even lekker naar de duinen waar ik altijd mag uitrennen. Ik hoop dat er weer net zoveel leuke honden zijn als de vorige keer, kan ik lekker spelen!

doeg!
Kyala (Puppy) - zo 30 mei 2010 om 17:06 
Ik lig nu stiekem toch weer bij vrouwtje op bed. Het mag nu van haar, omdat ze vanmiddag net terug kwam vanuit het ziekenhuis. Ze moest ineens met de ambulance opgehaald en in het ziekenhuis slapen. Ik vond het een goede oefening voor mezelf, maar ik mocht toch niet mee. Maar ik heb vrouwtje weer helemaal ondergeknuffeld en gelikt toen ze thuis kwam vanmiddag. Als het goed is gaat de trainer vrouwtje volgende week bellen met een definitieve evaluatie en dan wordt meteen de nieuwe afspraak gemaakt. Ik moet een middag, of een ochtend, mee met een trainer. Gaan we lekker naar een terrasje (al zal ik me dan wel moeten gedragen) zonder vrouwtje of baasje erbij. En ik moet dan naar Den Haag naar een speciale dierenarts die mij helemaal na gaat kijken. Ik krijg dan een onderzoek van de darmpjes, moet een beetje poep meenemen (en dan maar tegen mij zeggen dat ik geen poep mag eten, rare dingen hoor die mensen...) en natuurlijk weer oortjes, tandjes en oogjes kijken en ik mag op de foto. Om zeker te weten dat mijn heupen en ellebogen goed zijn zodat ik later goed kan werken
Vrouwtje hoopt dat het al snel is, want ook zij vind het natuurlijk reuze spannend!

Verder mag ik hier nog even van het vrouwtje vertellen dat ze op de spoedlijst staat voor een nieuwe operatie en dat ze binnen nu en 1 september dus geopereerd wordt en ik mijn verhaaltjes hier niet neer kan zetten. Omdat ze eigenlijk elk moment gebeld kan worden, vertellen we het nu maar alvast. Zijn jullie ons straks in ieder geval niet kwijt

O en de nieuwe regels beginnen al te wennen hoor! Ik piep en jammer véél minder en ik eet netjes mijn brokjes op. Ook ben ik veel rustiger geworden en blaf ik al minder. Supergoed toch?! (al probeer ik nog wel nog steeds stiekem speeltjes uit de doos te pakken als het geen speeltijd is)

doeg!
manja (Opper Keffer) - zo 30 mei 2010 om 17:42 
Dat wordt een spannende tijd voor jullie allemaal.

Ik hoop dat de medische zaken allemaal goed gaan komen. Als je toch op de foto moet voor heupen en ellebogen laat ze dan ook kijken naar je knieschijven. Bij Boerenfoxen komt Patella Luxatie nog weleens voor.

Ook wens ik het vrouwtje succes met de aankomende operatie.

Gelukkig dat je je snel aanpast aan de nieuwe regels. Hoe vervelend ze ook zijn meestal levert het ook voordelen op. Boerenfoxjes kunnen best loslippig zijn.

grt Manja
Kyala (Puppy) - zo 27 jun 2010 om 19:47 
Hier ben ik weer! Het was hier even een gekkenhuis. Heel druk! Ook heb ik weer heel veel last van mijn darmpjes gehad en nu denkt de dierenarts dat ik een parasiet heb. En ik ben naar een voedingsdeskundige geweest. Ook die denkt dat ik last heb van een parasiet, maar daarnaast kan ik eiwitten niet goed verwerken, dus ik krijg binnenkort een heel programma aan vieze prutjes die ik mag slikken, maar als het goed is hoeft dat maar 6 tot 8 weken en ga ik dan langzaam over op vers vlees (wat ik natuurlijk superlekker vind!) en dan moeten mijn darmproblemen over zijn

Verder heb ik mijn gedragstest gehad en ik ben met glans en glorie geslaagd! De trainster vond dat ik het supergoed deed en had maar één klein aandachtspuntje ik ben namelijk heel terughoudend met kinderen en vrouwtje moet oppassen dat dat geen angst wordt.

Ook weet mijn vrouwtje inmiddels wanneer ze geopereerd wordt. Ze wordt 12 juli opgenomen en 13 juli geopereerd. Dan zal ik een poosje niet komen vertellen hoe het met mij gaat, omdat ik dan naar een opvangadres ga. Maar ik ben al helemaal klaar voor de operatie!
bincky (Mega blafbeest) - zo 27 jun 2010 om 23:20 
Toppie gedaan dus!
We horen wel hoe het gegaan is.

Greetz Saskia en een poot van Bincky
MarVeldhuijzen (Mega blafbeest) - ma 28 jun 2010 om 07:50 
Iedereen succes gewenst met alle perikelen!

(gave foto!)

Marianne
manja (Opper Keffer) - ma 28 jun 2010 om 11:36 
Goed gedaan.

Succes de komende tijd.

grt Manja
Doerak (Mega blafbeest) - do 01 jul 2010 om 00:30 
Veel succes toegewenst namens Doerak en Anne

Beter één kluif in m'n bak, dan tien bij de slager!!!!
Kyala (Puppy) - vr 30 jul 2010 om 14:28 
Hallo allemaal,

Even weer een berichtje van mij. Het gaat niet zo goed met mijn vrouwtje, ze is erg ziek (geweest) en even dacht baasje dat het helemaal mis zou gaan. Maar gelukkig dacht vrouwtje daar anders over en kan ze al steeds meer een beetje zitten en valt ze niet meer steeds in slaap. Ze is ook weer lekker thuis en omdat baasje vakantie heeft, ben ik ook lekker thuis. Ik lig lekker veel bij vrouwtje op bed, maar ik hoop wel dat het snel een beetje beter gaat met vrouwtje, want ik begin een beetje angstig te worden voor ambulance geluidjes en de trainer zegt dat dat komt omdat ik dan denk dat ze vrouwtje weer komen halen. Gelukkig moeten er ook een hoop andere vrouwtjes gehaald worden en niet alleen de mijne .
Met mijn darmpjes gaat het wel een stuk beter, ik krijg nu gedroogde visjes als beloning en die zijn zó lekker dat ik ervan ga kwijlen
Er is ook nog leuk nieuws van vrouwtje, want baasje en vrouwtje gaan volgend jaar trouwen en ik mag de ringen dragen! maar eerst moet vrouwtje weer wat beter worden zodat ze weer uit bed kan.

Groetjes en tot later. Dikke poot van Bo!
Kyala (Puppy) - wo 18 aug 2010 om 10:25    
Ik heb nog niet veel nieuwe dingen geleerd, maar wel een hoop kattekwaad uitgehaald, ik heb mezelf namelijk maar geleerd hoe ik de prullenbak open moet maken (ze hebben zo'n pedaalemmerding) en omdat ik de deuren al open kan maken, ging ik 's nachts stiekem naar de keuken om uit de prullenbak te snoepen al kwam daar snel een einde aan toen baasje een keer 's nachts naar de wc moest en mij betrapte, nu staat 's nachts mijn zak met brokken of iets anders zwaars op de prullenbak

nu nog even puzzelen hoe ik dat eraf krijg zonder al te veel lawaai te maken

vrouwtje gaat deze week weer beginnen met een nieuw revalidatietraject. ik hoop dat ze dan ook weer mee naar buiten kan straks, want ik vind het maar niks dat ze de hele dag op bed ligt...

groetjes! Bo
Wilmapuck (Puppy) - wo 18 aug 2010 om 21:22    
Hallo,
Onze Puck is nu 8 weken en we willen wel graag met haar naar de puppiecurcus.
Ze is nu 3 dagen bij ons maar leert al heel snel.
Moet ik nu eerst even wachten tot ze haar tweede spuit heeft gehad i.v.m. parvo.

Wilma.
Kyala (Puppy) - wo 18 aug 2010 om 21:29    
hoi wilma,

dit topic gaat specifiek over de opleiding die mijn boerenfox Bo volgt/gaat volgen tot hulphond
Wilmapuck (Puppy) - wo 18 aug 2010 om 21:35    
Okey dan moet ik even verder kijken bedankt.
Kyala (Puppy) - wo 08 sep 2010 om 13:15    
Vandaag heb ik mijn officiële dekje gekregen en de eerste 'echte les' aan huis gehad met een trainster. Al was het meer een les voor vrouwtje, die ook een heleboel moet leren over hoe ze met mij om moet gaan en iets over lichaamstaal ofzo. Ik hoefde alleen maar even te laten zien dat ik wist wat een telefoon was door de telefoon tussen een aantal spullen weg te pakken (alsof dat moeilijk is ik kon dat natuurlijk allang, ik heb het vorige week zelfs al voor het eerst geleerd). Mijn vrouwtje moet een soort dagboek over mij bij gaan houden voor de opleiding, ik zal haar vragen om deze ook hier neer te zetten, is vast wel interessant voor de andere boerenfox vrouwtjes en baasjes om te lezen. Ook is de school van mijn vrouwtje weer begonnen, ik ga nu op dinsdagavond en vrijdagmiddag mee naar school en ze hebben daar een tuin helemaal speciaal voor mij waar ik in de pauze lekker mag ravotten! dus dan kan ik tijdens de les lekker bijkomen op mijn kussen in de klas. Maar ik wou natuurlijk voornamelijk even mijn supercoole nieuwe "echte" hulphondenjas laten zien, dus ik heb vrouwtje meteen om foto's gevraagd.

groetjes en tot horens!

Poot van Bo
manja (Opper Keffer) - wo 08 sep 2010 om 15:57    
Wauw, schitterend. Hij staat je goed. Ga zo door.

grt Manja

Pagina: 1  2 

Reageer!