Met de fiets......... 
Er zijn 8 reacties in dit topic en dit topic is 259 keer bekeken.

Pagina: 1 

dingokelly - (gast) - do 29 jul 2010 om 10:07 
Ik zou graag Kyra meer beweging geven, ze zit boordevol met energie. De gehele dag komt ze aanzetten met allerlei speeltjes om te apporteren.
Leuk voor haar en ons, maar het is niet voldoende voor haar merken we. Hondensportclubs zijn niet in de buurt van ons , bovendien hebben we geen auto. Nu wil ik met haar gaan fietsen, hoe pak ik dat aan ? Het is een geweldig beestje !!!!!!!
Gr. Diny

<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/M-OL1BdWzNM&hl=nl_NL&fs=1?rel=0"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/M-OL1BdWzNM&hl=nl_NL&fs=1?rel=0" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>
dingokelly - (gast) - do 29 jul 2010 om 10:17 
Oeps, ik heb iets niet goed gedaan met het youtubefilmpje van Kyra ! Ze staat meerdere malen op youtube waar je het eigenwijze speelse hondje live kunt zien.
O ja, ze is vorige week 2 jaar geworden....

Gewoon boerenfox Kyra bij youtube intikken, misschien lukt het dan wel om haar te zien !!!
Gr, Diny, pootje Kyra
manja (Opper Keffer) - do 29 jul 2010 om 11:32 
Fietsen moet je langzaam opbouwen. Je begint met kleine stukjes en dit bouw je langzaam op. Het is verstandig om na het fietsen de voetzooltjes na te kijken op verwondingen. Er staat een mooi schema op 'hondenplaza'. Met google kom je ook een heel eind. Ook moet de hond naast de fiets draven, niet rennen. Als het warmer is als 21 graden moet je niet overdag gaan fietsen. Doe het dan in de vroege ochtend of s'avonds. Je hond heeft anders een grote kans om oververhit te raken. Dat kan dodelijk zijn.

grt Manja
Dingokelly - (gast) - vr 30 jul 2010 om 10:23 
Bedankt voor je reactie, hopelijk gaat het lukken om met Kyra te fietsen, want echt, het beestje heeft zoooooooooveel energie !!!!!

Groetjes Dinyes
Jessie (Puppy) - za 31 jul 2010 om 20:08    
Als je vaak wil gaan fietsen is een Springer echt aan te raden. Ik jaren lang gefiets met de riem in mijn hand, en dat lukte goed. Maar nu ik voor Jessie een Springer heb aangeschaft (een stang met veer om aan te fiets te maken, verkrijgbaar in iedere dierenwinkel)weet ik dat ik dit veel eerder had moeten doen. Het is veiliger, fijner fietsen voor het baasje en fijner voor de hond door de veer die schokjes opvangt.

En langs de fiets natuurlijk altijd met een goed tuigje dat niet op zijn keel drukt en niet onder zijn oksels loopt.

Veel fiets plezier

Jessie 01
nene (Puppy) - za 31 jul 2010 om 22:40    
Zo'n springer (of een kloon er van) is ECHT een aanrader. Ik fiets met Ginger, onze Duitse Herder (30kg) en die wilde in het begin nog wel es hele vreemde bewegingen maken. De springer ving dat zonder probleem op. Ter vergelijking, met de riem los lag ik al een keer languit! Probleem is namelijk dat ze dan voor de fiets langs kan en je zo afsnijdt en omtrekt. Inmiddels kan ze al 45min. meelopen in rustig draftempo. Controleer inderdaad op blaren (ovale, lichte verkleuringen van de zooltjes) na afloop. Veel plezier!
MarVeldhuijzen (Mega blafbeest) - za 31 jul 2010 om 23:38    
Maar hij kost wel zeventig euro... Een hoop geld!

Marianne
Jessie (Puppy) - wo 04 aug 2010 om 23:36    
Er zijn ook systemen voor langs de fiets van andere merken. Die zijn goedkoper dan een echte Spinger maar het idee is hetzelfde, maar dan kosten nog rond de 30 euro.Pets place (in Helmond in ieder geval) heeft deze goedkopere uitvoeringen. En op marktplaats kun je er ook gebruikt aankomen.

Jessie 01
nene (Puppy) - za 07 aug 2010 om 17:22    
Inderdaad, wij hebben ook een "kloon". Net zo goed als het origineel!

Pagina: 1 

Reageer!