Medisch Dossier II 
Er zijn 389 reacties in dit topic en dit topic is 26906 keer bekeken.

Pagina: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16 

Wowt (Grote kefkop) - za 30 jul 2005 om 17:29 
Deel II, gaat u gerust verder.

de Helpdesk
Petra (Grote kefkop) - za 30 jul 2005 om 19:14 
Floortje had vorige week een kras in haar oog gekregen van de kat. Het heeft ook ff gebloed. Ik heb toen bij de da een antibiotica oogzalf gehad voor haar het slijmvlies was wat beschadigd. Haar oogwit was ook behoorlijk rood. Nu is het weer helemaal over gelukkig.
MarVeldhuijzen (Mega blafbeest) - za 30 jul 2005 om 20:48 
Ik merk verder niks aan Rufus. Dus om nu de da met een bezoek te verblijden...

Marianne
Petra (Grote kefkop) - zo 31 jul 2005 om 18:18 
Nee dat zou ik ook niet gelijk doen je kunt bij twijfel altijd bellen natuurlijk. Anders kost ht je gelijk weer een konsult. Dat kost bij mij da al 20 euro. Vind ik best veel geld. Hoe is dat bij jullie da?
ricky (Opper Keffer) - zo 31 jul 2005 om 19:08 
Die van mij is heel schappelijk.
Kijk je moet natuurlijk niet elke week langs komen...maar hij rekent niet altijd het consult!!
Zo was ik voor we naar spanje gingen zo´n 20 minuten binnen voor nieuw paspoort en nog wat vragen, hij rekende maar 7,50 voor het paspoort.

En zo hoort het ook vind ik.
Mijn vriendin had een dierenarts die steeds maar consult rekende ook voor vragen via de telefoon.Haar kat was namelijk erg ziek, maar hij had het steeds mis met de diagnose en medicatie. Kijk dat kan maar dan mag je ookwel eens zeggen we rekenen nu het consult niet, toch?
Zo vroeg hij of ze ´s maandags langs wou komen voor controle en prompt hij rekent weer.
Nu heeft ze een anderen dierenarts en die heeft haar ogen ook laten open gaan, deze rekent ook niet altijd het consult. Kat is er helaas niet meer is ingeslapen.

Vleermuishond SANNE groet aarde....en oh wee wie wat over mijn oortjes zegt!!!
Semma(2) - (gast) - vr 26 aug 2005 om 17:29 
Hoi, Semma is begin juli voor het eerst loops (ze was toen 7 maanden) geweest en toen zwelden de tepels ook erg op. Dat hoort erbij, alleen nu zijn ze nog steeds heel groot in verhouding. Is dat normaal, kennen meer dat probleem?

En een andere verandering die mij opvalt waarvan ik niet weet of dat normaal is, is dat het gebied rondom de vulva nu bruin wordt. Het was eerst gewoon rose? Het lijkt op het eerste gezicht vies, maar dat is het niet volgens mij want ze maakt het regelmatig schoon.
Marianne (Opper Keffer) - vr 26 aug 2005 om 18:56 
Misschien is ze schijnzwanger? Is ze lomer? Verzamelt ze knuffels? Maakt ze nestjes?
Semma (2) - (gast) - za 27 aug 2005 om 10:07 
Nee, dat doet ze niet. Ze is wel wat rustiger geworden. Maar ze heeft geen nestjes gemaakt of knuffels verzameld. En ze wil nog net zo graag naar buiten.
nanette (Puppy) - za 27 aug 2005 om 11:02 
Hoi Semma, het lijkt er wel op alsof ze schijnzwanger is en dat kan, maar hoeft niet, samen te gaan met gedragsveranderingen. Soms gaan teefjes alleen maar melk geven en dat zal bij Semma dan rond half september (eind van de "dracht" ) zijn. Het gaat vanzelf over, maar dat kan je versnellen door veel afleiding te geven door bv wandelen en spelen. Als ze knuffels zou gaan verzamelen moet je die wegnemen, anders versterk je haar moedergevoelens.
Als een teefje steeds weer schijnzwanger wordt, ontstaat er een grotere kans op tepeltumoren en baarmoederontsteking. Dan is een operatie (verwijderen van de eierstokken en baarmoeder) de aangewezen weg om dit te voorkomen.
Hierover heeft Laantje op 28 mei in topic "Castreren teefje" een heel duidelijk verhaal geschreven.
[Dit bericht is gewijzigd door nanette op Saturday 27 August at 11:06]
Melanie (Mega blafbeest) - za 27 aug 2005 om 22:30 
Drinkt ze meer als normaal?
Is ze sloomer en uit haar doen?
Slaapt ze meer als normaal?
Heeft ze uitscheiding?

Zo ja dan kan het ook een ontsteking zijn en zul je naar de da moeten gaan.
MarVeldhuijzen (Mega blafbeest) - wo 10 mei 2006 om 22:56 
Medisch vraagje: kan je hond ook zijn staart kneuzen of zo? Rufus heeft de mooie krulstaart op zijn rug, normaal gesproken.
Vorige week was hij mee geweest naar Reeuwijk, veel gerend en gezwommen. Misschien té veel? Op het laatst wilde hij niet meer zwemmen. Thuisgekomen hing zijn staart helemaal slap. Dat heeft zo'n 24 uur geduurd, toen werd de staart weer normaal. Ik mocht de staart gewoon aanraken (dwz: hij houdt er normaal niet van als ik dat doe maar hij piepte niet) en de staart was misschien iets dik in het midden maar niet opvallend.
Weet iemand wat het geweest is?

Marianne
Marianne (Opper Keffer) - do 11 mei 2006 om 10:51 
hmmm wat gek zeg!! Zou niet weten wat het geweest is, wel heb ik ooit exact hetzelfde gezien bij onze kat. Was snel weer over en nooit meer last van gehad. Hoop dat voor Rufus hetzelfde geldt!
jesse, droopy en zoe (Mega blafbeest) - do 11 mei 2006 om 11:11 
Er bestaat idd iets als een colt-wather-tail (gekneusde staart) maar hoe en wat precies wete ik ook niet exact. een hond kan zijn staat bijvoorbeel dook kneuzen wanneer hij hard kwispeld bijvoorbeeld tegen een tafenland of dergelijke
NOiA (Mega blafbeest) - do 11 mei 2006 om 11:54 
De kat van mn tante had dat vorige week, dat was een wespensteek?

All my life i'm trying to walk along on this big ball...than i realized i couldn't fall off...
jeroens (Jonge hond) - do 11 mei 2006 om 13:37 
toen chico loop swas geweest is de vulva ook nog best opgezowllen enz e hadt een beetje harde tepels maar dat is nu al over en ze was niets chinzwanger of iest andesr mischien hoort dat gewoon voor bij het 1e x loops worden

jeroen
MarVeldhuijzen (Mega blafbeest) - wo 17 mei 2006 om 09:43 
Kan het zijn dat honden ook links- of rechtshandig (potig) zijn? Het valt me op dat als ik brokjes naar Rufus gooi hij ze rechts (van hem) bijna altijd opvangt en links veel minder. Ik neem aan dat honden ook twee hersenhelften hebben?

Marianne
bincky (Mega blafbeest) - wo 17 mei 2006 om 12:59 
Ik zou het niet weten Bincky vangt alles zolang het lekker is (tweehandig/potig)...

Weet iemand ook iets van oormijt want onze DH heeft een plekje in haar oor...tis een korstje met een beetje bloed..Ik heb het al schoon gemaakt met wat heet water op een washandje maar wat kan ik verder doen en is dit wel oormijt, want dat heb ik nog nooit gezien ofzo.....HULP

Greetz Saskia en een poot van Bincky
jesse, droopy en zoe (Mega blafbeest) - wo 17 mei 2006 om 13:14 
onze DH had ook altijd last van zijn oren, oormijt en andere dingen denk dat de dh daar best gevoelig voo ris, wat de DA mij altijd adviseerde om ze schoon te houden/maken, wat zonnebloem of olijfolie op een watje doen en daar zijn oren mee schoonmaken, het helpt wel alleen onze DH vond het maar niets om aan zijn oren te laten zitten en heeft daar een trauma toen aan over gehouden bij de DA. hihi sneu he

maar s6
groetjes miranda
bincky (Mega blafbeest) - do 18 mei 2006 om 00:02 
thnx ik ben ook even bij de dierenwinkel geweest(ik moest toch vlees hebben) en toen heb ik ze er even naar laten kijken...Zij had me geadviseerd om wat uierzalf erop te doen tegen de jeuk dus ze ziet er nu niet uit maar hopelijk helpt het hahah...

Greetz Saskia en een poot van Bincky
jesse, droopy en zoe (Mega blafbeest) - do 18 mei 2006 om 08:11 
Hhahaha ach gossss, ah ja als ze er zich beter bij voelt is uiterlijk niet zo belangrijk he. hihi
s6 ik hoop dat het starks wat beter gaat met haar oren

groetjes miranda
Marloes (Mega blafbeest) - do 18 mei 2006 om 18:43 
Hmmm.. saskia je kunt beter Calendu-Vetsem zalf gebruiken dat werkt wat beter dan uienzalf.. Dit kun je bestellen bij de dierenarts. Ik gebruik het bij yesser voor allerlei dingetjes.. Toen hij zijn poot open had liggen!! Gelijk een dikke klodder van de zalf opgedaan. Als hij alles kapot had gekrapt van de vlooitjes die zalf er weer op.. hij had laatst een wondje bij de oren.. weer die zalf erop..
Voor ons zelf gebruiken we het ook. Ideaal spul.

De dierenarts heeft mij wel verteld waarom het een betere werking had maar ik moet je antwoord schuldig blijven

nooit gedacht dat ik het zo ver nog zou gaan schoppen, die bal!!
Melanie (Mega blafbeest) - vr 19 mei 2006 om 23:26 
Nou nu we het toch over mijt hebben....

Tonnie heeft geen allergie maar last van de zogenaamde roosmijt.... daar is ze zo kal van geworden!

Ze is nu gewassen met speciale shampoo en alle beestjes in huis zijn behandeld met Stronghold en het gaat erg goed!!! Ze krijgt haar haren weer terug!!

Ennen als je hond oormijt heeft kun je Surolan van Janssen Animal Health gebruiken om dat te bestrijden!! Werkt super!!
MarVeldhuijzen (Mega blafbeest) - vr 09 jun 2006 om 23:19 
Vraagje: Rufus is zijn fraaie Griekse profiel kwijt. Zonder gekheid: sinds een dag of drie is het op zijn neus dik. Het begon met een plekje, dat wat hoger lag dan de rest. De avond erna krabde hij er steeds aan en nu is het een grotere dikkere plek bovenop zijn neus, zeg maar net boven zijn zwarte neus. De huid is iets beschadigd, maar dat komt denk ik door het krabben van gisteren.

Iemand een idee wat het kan zijn? Geen teek in ieder geval. En op welk moment moet ik er mee naar de DA?

Marianne
Tineke (Mega blafbeest) - za 10 jun 2006 om 06:41 
tja, ik dacht ook het eerste aan een teek. Of een mug of iets dergelijks....
kweet niet.
jesse, droopy en zoe (Mega blafbeest) - za 10 jun 2006 om 08:50 
miss een wespensteek oid??

Pagina: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16 

Reageer!