pggg...ze ligt gewoon nog steeds op dezelfde plek als waar ik haar vanmiddag achterliet!...ze zal wel moe zijn...
Tja Prednison is echt troep van de bovenste plank maar ik weet echt niks anders meer!!! We gaan over een paar weken nog naar een holistische DA maar dat is ook echt een strohalm : )
All my life i'm trying to walk along on this big ball...than i realized i couldn't fall off...
nee hoor geen stress! helemaal wierook-buddha-zen zijn we hier!
All my life i'm trying to walk along on this big ball...than i realized i couldn't fall off...
MarVeldhuijzen (Mega blafbeest)
- ma 17 aug 2009 om 11:58
Ik heb een vraagje over Rufus. Mijn man is gisteren met hem gaan lopen, rond een grote plas in Reeuwijk. Hij had de werpstok en een balletje meegenomen, en hij heeft Rufus veel laten zwemmen. Ondertussen liep hij dan zelf door.
Nu was Rufus 's avonds nogal stram, en dat is vandaag niet over. Hij loopt wat moeizaam, niet soepel.
Kan dat komen door een teveel aan inspanning? Ik dacht dat hij zich misschien had geforceerd, omdat mijn man doorliep nadat hij de bal in het water had gegooid. Dat Rufus dan misschien extra hard ging zwemmen uit angst de baas kwijt te raken.
Rufus is verder niet ziek, hij eet normaal. Hij kreunt of piept of jankt ook niet, ook niet tijdens het lopen.
Mijn concrete vraag: op welk punt moet ik met hem naar de dierenarts? Kan ik dit gewoon een paar dagen aanzien? Ik ben er niet echt ongerust over, maar ik wil het ook niet verwaarlozen (beroerd altijd dat de DA zo duur is).
Hij kan best spierpijn hebben van al die inspanningen.
Ik zou het nog 2 dagen aankijken. Als er geen verbetering is kun je altijd nog gaan. Wordt het ineens erger of krijgt hij andere dingen erbij dan ga je direct.
grt Manja
- di 18 aug 2009 om 16:39
Het gaat al weer beter. Gisteren was het al wat beter, maar nog niet over. Net even een paar balletjes gegooid en toen liep hij soepeltjes. Alleen naast de fiets doet hij nog niet, maar dat vindt hij ook niet leuk, heb ik het idee. Vroeger liep hij vlot mee, tegenwoordig gaat het op kruipolie.
Maar het lijkt dus inderdaad spierpijn geweest te zijn. Gelukkig niets ernstigs.
Net terug van 3 weken vakantie, en we hebben weer een avontuur beleefd met Pan...
Tijdens het rennen achter een balletje aan, maakte ze een gekke draai, en landde verkeerd. Haar achterpoot uit de kom, gillen, gillen, gillen, jakkes, zo naar!!!! Gelukkig schoot de poot snel goed, maar leek ze verlamd. We snapten er niks van en zijn gelijk met haar naar de plaatselijke dierenarts gegaan. Had gelukkig eerder in de vakantie toevallig gezien dat die daar zat. Daar bleek dat ze bij de de draai haar rug zeer had gedaan en dat door de zwelling door er een zenuw bekneld zat, waardoor ze dus half verlamd was. Spuit prednison erin en een kuur voor mee, het moest binnen 24u wel duidelijk verbeteren of... brrr daar wil ik nog niet eens aan denken wat anders. De dag erna moesten we terug naar de dierenarts en die constateerde gelukkig dat haar reflexen een stuk beter waren, dus dat de kuur aansloeg! Ze waggelt nog erg, kan haar achterlijf nog niet goed aansturen, maar het gaat elke dag ietsje beter. Ze moet het komende half jaar rustig aan doen, niet wild spelen, rennen, traplopen of op de bank springen (zie je het voor je bij een hond?) Nu heeft ze nog pijn, dus doet ze het gelukkig niet.
Jeetje, dat is schrikken. Gelukkig slaan de medicijnen aan. Een half jaar rust. Dat gaat het, denk ik, niet helemaal worden met zo'n actief hondje als een BF.
Jeetje, om kippevel van te krijgen! Je moet er toch niet aan denken zeg!Ze moet wel een flinke of rare smak gemaakt hebben.
Ik hoop dat ze goed opknapt en jullie heel veel sterkte met haar rustig houden!
Quote by Marianne:
Net terug van 3 weken vakantie, en we hebben weer een avontuur beleefd met Pan...
Tijdens het rennen achter een balletje aan, maakte ze een gekke draai, en landde verkeerd. Haar achterpoot uit de kom, gillen, gillen, gillen, jakkes, zo naar!!!! Gelukkig schoot de poot snel goed, maar leek ze verlamd. We snapten er niks van en zijn gelijk met haar naar de plaatselijke dierenarts gegaan. Had gelukkig eerder in de vakantie toevallig gezien dat die daar zat. Daar bleek dat ze bij de de draai haar rug zeer had gedaan en dat door de zwelling door er een zenuw bekneld zat, waardoor ze dus half verlamd was. Spuit prednison erin en een kuur voor mee, het moest binnen 24u wel duidelijk verbeteren of... brrr daar wil ik nog niet eens aan denken wat anders. De dag erna moesten we terug naar de dierenarts en die constateerde gelukkig dat haar reflexen een stuk beter waren, dus dat de kuur aansloeg! Ze waggelt nog erg, kan haar achterlijf nog niet goed aansturen, maar het gaat elke dag ietsje beter. Ze moet het komende half jaar rustig aan doen, niet wild spelen, rennen, traplopen of op de bank springen (zie je het voor je bij een hond?) Nu heeft ze nog pijn, dus doet ze het gelukkig niet.
Een half jaar niet op de bank springen of de trap op rennen...
Tja, zolang ze pijn heeft zal ze dat inderdaad niet doen. Maar ik hoop toch niet dat ze een half jaar lang nog pijn heeft.
Veel beterschap voor haar!
- ma 14 sep 2009 om 10:17
Tjonge, zit opeens je hond in de lappenmand. En van niks bijzonders, alle honden springen en draaien als ze spelen. Sterkte voor Pan en voor jou, lastig om haar wat rust te laten nemen, maar ze zal zelf wel voelen wat ze kan doen?
Nou, van dat gillen kennen we wel: af-grij-se-lijk gewoon!! Op vakantie scheurde Jackie (ons Jack Russeltje) zijn "duim"-nageltje op wat stenen bij een rivier. Gelukkig helemaal goed gekomen, maar op dat moment breekt je hart in tienen ... Beterschap voor Pan!
Ze loopt nog wat krom/scheef en kan nog niet springen, maar het gaat al een stuk beter gelukkig. Bij de trap stond al een traphekje, we gooien geen balletjes en ze mag niet op de bank, verder laten we haar maar een beetje rond hobbelen. Het was toch al zo'n 'oud beestje' aan het worden de laatste maanden. Vroeg ik net voor de geboorte van onze jongste in april nog om ervaringen met blafbanden, nu 4,5 mnd later hoort ze auto's niet eens meer aankomen, beetje doof aan het worden, ze hoort je pas als je binnen bent. Ze is pas 8, dus moet nog een behoorlijke poos mee!
brr lijkt me vreselijk om dat gegil te horen. 8 is nog helemaal niet oud hoor. Bincky is 9 en draait nog steeds goed mee in de C-klasse. Ze heeft nog een hele tijd..