o sorry voor het misverstand, ik bedoelde daar is ze dan 'op de wereld'. Ben nog steeds niet zo van foto's van mijn kids online... Maar geloof me het is een plaatje hihi. Het is precies haar broer, maar dan een meisjes-uitvoering, echt een popje.
Alles is goed gegaan, het was weer een echte bevalling , en we zijn beiden gezond, ze groeit als kool van mijn voeding en verder zijn we vooral flink aan het genieten met z'n allen!
Van harte gefeliciteerd! Nu heeft Pan het nog drukker met het opletten op de twee kindjes
Enne fijn dat alles zo voorspoedig gaat hoor. En dat de kleine jonge dame mag opgroeien als kool!
Pootje voor Pan van Doerak.
Beter één kluif in m'n bak, dan tien bij de slager!!!!
Ik heb het een tijdje geheim gehouden voor jullie. Maar na vandaag een gezonde, vrolijke baby gezien te hebben op de 20-weken echo, kan ik jullie met een gerust hart vertellen, dat uitbreiding op komst is hier.
Lucje wordt al dagelijks omringd door kinderen, maar over zo'n 20 weken komt er eentje bij die over een paar jaar behendigheid met haar mag lopen, hahaha.
De zwangerschap verloopt probleemloos, ik kan Lucje tot nu toe gewoon blijven trainen.
Hey, dat is leuk nieuws om te horen zeg!Lekker genieten van je zwangerschap, straks krijg je het heel druk! (Ben benieuwd wat Lucje er straks van vindt...) Groetjes Anne, haar mama en natuurlijk Doerak!
Beter één kluif in m'n bak, dan tien bij de slager!!!!
Tineke, proficiat.
Heb zelf sinds een kleine 2 jaar een neefje en Bumper vindt het geweldig ! Normaal gesproken is ze behoorlijk lomp en onstuimig maar met kleine Lukas is ze zo voorzichtig en lief !
Fijn dat je een tot nu toe probleemloze zwangerschap hebt. Geniet er van.
Jaaaa, de 'outcoming', vond je hint al zo subtiel dat je zo rond geworden was in het trainingstopic whahaha. Gefeliciteerd, ben heel benieuwd naar jullie spruit!
MarVeldhuijzen (Mega blafbeest)
- wo 14 okt 2009 om 08:10
Wat leuk, gefeliciteerd hoor! Dus je bent nu op de helft, dan komt de kleine in (zit druk te rekenen op haar vingers) eind januari of zo?
@MarVeldhuijzen: hihi, niet zo goed opgelet bij de rekenles zeker? Eind februari, net na de carnaval ongeveer.
@Marianne, jaja, dik en lui. Vandaag lekker op de bank gelegen, de baby voelen bewegen, wat een rijkdom!
- do 15 okt 2009 om 01:22
Rekenen lukte inderdaad niet zo erg vandaag (gisteren). 's Morgens nog tegen iemand verteld dat ik me eigenlijk helemaal geen 48 jaar oud voelde. Pas later bedacht ik dat ook nog geen 48 ben maar 47. De bewering klopte dus wel.
De baby voelen bewegen is leuk he. Tot hij je ribben weet je raken
Marianne
- wo 21 okt 2009 om 23:07
Vraagje(misschien herkenbaar): over het algemeen kent Rufus zijn plek wel, hij weet dat hij de laagste van de roedel is. Toch merk ik af en toe dat hij als ordebewaker gaat optreden. Vooral bij twee dingen: eerste als de katten spelen en geluid maken. Hij springt er dan tussen, duldt het ook niet als ze van de kast op de bank springen bijvoorbeeld. Tweede: als de kinderen heel luidruchtig stoeien en 'vechten'.
Hij komt er dan grommend/blaffend tussen. Bijt niet echt, raakt niemand, maar doet wel wat lelijk.
Is dit normaal gedrag, of heeft hij gewoon een hekel aan gedoe? Moet ik het de kop indrukken of is het onschadelijk?
In de praktijk komt het niet vaak voor.
Heb geen antwoord op je vraag, maar kan je wel zeggen dat Pan het ook doet bij de katten. Zodra er ruzie is, springt ze er tussen en het werkt nog ook. De kinderen stoeien nog niet echt samen, maar kan me idd voorstellen dat het dan ook gaat gebeuren, ben dus ook benieuwd naar de antwoorden!
Honden houden van rust in de roedel. Vooral het stoeien van mensen wordt gezien als onrust en wordt door honden ook niet begrepen. Vandaar dat hij ertussen gaat staan om de rust weder te laten keren.
Het stoeien van de katten moet hij misschien nog leren accepteren. Je kan in geval met de katten hem leren dat hij zich er niet mee mag bemoeien. In het geval van de katten die op de bank springen kan hij zich als ranghogere zien van de katten. Ik denk dat je daar weinig aan kunt veranderen. Als daar aan gaat sleutelen heb je kans dat hij de katten als vijanden gaat beschouwen. De kittens staan zeker nog lager in rang dan hij. Hoe dat over een paar maanden is is niet te zeggen.
Hier de ervaring dat Lucje zich ermee gaat bemoeien als er wild gespeeld wordt door kinderen. Rennen of stoeien. Enerzijds lijkt het inderdaad 'ordebewaking' te zijn, ranghoogste spelen. Anderzijds lijkt ze het ook wel gaaf te vinden, en wil ze wel meespelen, lekker wild rennen.
Aan de hand van wat haar intentie is, grijp ik in. Bij ordebewaking stuur ik haar weg in de hoop dat ze boodschap (ik ben de ordebewaker en ik vind het prima gaan zo) op den duur leert begrijpen.
Als ze mee wil spelen, vraag ik aan de kinderen of ze dat leuk vinden en dan mag ze meestal wel blijven (balletje gooien vinden kleine kinderen en honden allebei erg gezellig).
Maar eigenlijk komt dit bovenstaande niet zo heel vaak voor. D'r komen hier niet zo'n wilde kinderen. Bij mijn vrijwilligerswerk wel, meestal vinden de kinderen het daar alleen maar gaaf als Lucje met ze mee rent/speelt.
- do 22 okt 2009 om 22:55
Ik heb vandaag gemerkt dat Rufus het geen probleem vindt als de katten van het een op het ander springen, maar wel als dat boven zijn mand is. Dat ligt toch wat moeilijker kennelijk.
Hij grijpt niet alleen bij de kittens in trouwens, ook bij de oudere kat als die lawaai maakt met de nagels. Die kat, Norit, gaat soms onder een kast liggen en trekt zich dan met zijn nagels voort. Gekke gewoonte, en Rufus wil het niet.
Grappig dat honden 'stoeien' niet begrijpen. Honden stoeien toch ook, of zijn dat alleen de pups?
Honden stoeien ook. Het schijnt dat ze voornamelijk het stoeien van mensen niet begrijpen. Als 2 honden aan het stoeien zijn van de roedel en het wordt serieus dan gaan de anderen zich er ook mee bemoeien. Hun eigen taal begrijpen ze feilloos, die van andere diersoorten wordt vaak verkeerd begrepen.
Allemaal even stemmen aub bij de fotowedstrijd bovenaan het forum!
- ma 21 dec 2009 om 13:32
Heerlijk he, die sneeuw. Ik vind het prachtig! Maar als je er op uit moet zal het wel wat minder leuk zijn allemaal. Maar ik geniet wel van het moois.
Rufus vond het ook erg leuk gisteren:
Marianne
- ma 21 dec 2009 om 17:27
Ik hou helemaal niet zo van kerstfilms, maar in een zwak moment heb ik The family holiday gekocht. Volgens mij zit daar een raszuivere boerenfox in! Misschien een klein scheutje beagle, maar verder heel erg boerenfox. Leuk!
Ik denk eerder dat het een ratterrier is. De boerenfox is namelijk een hondje van Nederlandse afkomst. De film is Amerikaans dus zal het hondje ook van Amerikaanse afkomst zijn. Uiteraard zijn de boerenfox en de ratterrier wel voor hetzelfde doel gefokt uit zo'n beetje dezelfde rassen. Het zijn in weze 'broertjes' van elkaar.